Teeme ise aku monitori

Teeme ise aku monitori

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
raitl
Suletud kasutaja
Postitusi: 45
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Teeme ise aku monitori

#1

Postitus Postitas raitl » 19 Mär 2004 21:38

Siis selline jublakas mis näitab reaalajas kui täis su auto aku on. Valida dot/bar versiooni vahel(esimesel juhul süttivad ja kustuvad tulukesed ridamisi, korraga põleb vaid 1-2. Teisel juhul moodustub triip, st eelnevad tulukesed ei kustu)

Skeem:

Pilt

Valmistoode:

Pilt

Pilt

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#2

Postitus Postitas olaaf » 27 Mär 2004 14:02

pane trükiplaadi joonis ka siis, et ei peaks leiutama :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

raitl
Suletud kasutaja
Postitusi: 45
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#3

Postitus Postitas raitl » 27 Mär 2004 18:20

Kõige parem on ühendada otse akule. Sigareti süütajast pidi ebatäpne olema.
Trükiplaadi koostasin ise, nii et ebaloogilised detailide asetused jms ajage minu kaela :cool:

Pilt

BMP failiks tehes pidin rajad käsitsi uuesti joonistama. Kui kellegil soovi võin ka ExpressPCB failina (.pcb) üles panna.

Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

#4

Postitus Postitas Laurimetall » 16 Juun 2004 19:24

Kas see jublakas mõõdab aku laetust pinge läbi ? või näitab ta kuidagi reaalset mahtavust ja laetus astet? Oń plaan hakata asja ehitama ,kuid on kahtlus ,et asi näitab tegelikult aku pinget. Täis akul on see 14,5 v ja laadimisel kah ,selle järgi on tegelikult raske ütelda ,kas voolu on ,et starterist käivitada või mitte ,kui mootor käib ,sest genekas toidab akut pidevalt pingega ja sellepärast ka segasem näit .Ja ütleme ,et kui isegi mootor seisab ja aku indikaator näitab ,et aku on täis ,siis võib olla aku vananenud ja reaalset voolutugevust akust ei tule ning starterit aku ei vea. Iseenesest mulle asi meeldib aga sama asja võib ka voltmeetriga vaadata ( ma arvan) kui sinna punane ja roheline skaala joonistada . Ma või ka exida ,sest ei tea sellest kivist midagi aga tore oleks teada.

jaare
Suletud kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#5

Postitus Postitas jaare » 16 Juul 2004 22:42

Kõige kindlam on aku korrasolekut ehk laetuse taset mõõta koormustestiga.
Vanasti kasutatud aku elektrolüüdi tiheduse mõõtmine ja üksikute purkide
koormushargiga mõõtmine ei ole uute nn hooldusvabade akudega enam võimalik.
Aku koormustestis koormatakse akut vooluga, mis on võrdne normaalseisundis
mootori starteri käivitusvooluga. Lihtsustatult öeldes ei tohi aku pinge
5 sekundi jooksul langeda alla 10 voldi. Digitaalse voltmeetri olemasolul
on seda võimalik teha IGAL auto käivitamisel, kuna digivoltmeetri täpsus
ja reageerimisaeg on piisavad käivitamisaegse aku pinge fikseerimiseks.
Need digivoltmeetrid, millele on juba nn elektrooniline koormushark sisse
ehitatud, teevad asja veel lihtsamaks. Kahjuks valgusdioodidega ehk LEDidega
nn aku monitorid sellist täpsust ei võimalda. Nendega saab ligikaudu määrata,
kas generaator laeb, kuid sellest jääb aku seisundi määramisel väheseks,
eriti sügis-talvisel ajal.
Vaadake uuesti eelmist postitust:
http://auto24.delfi.ee/foorum/foorum_de ... ?tid=21889

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#6

Postitus Postitas olaaf » 16 Juul 2004 23:46

Algselt postitas: Laurimetall
Kas see jublakas mõõdab aku laetust pinge läbi ? või näitab ta kuidagi reaalset mahtavust ja laetus astet? Oń plaan hakata asja ehitama ,kuid on kahtlus ,et asi näitab tegelikult aku pinget. Täis akul on see 14,5 v ja laadimisel kah ,selle järgi on tegelikult raske ütelda ,kas voolu on ,et starterist käivitada või mitte ,kui mootor käib ,sest genekas toidab akut pidevalt pingega ja sellepärast ka segasem näit .Ja ütleme ,et kui isegi mootor seisab ja aku indikaator näitab ,et aku on täis ,siis võib olla aku vananenud ja reaalset voolutugevust akust ei tule ning starterit aku ei vea. Iseenesest mulle asi meeldib aga sama asja võib ka voltmeetriga vaadata ( ma arvan) kui sinna punane ja roheline skaala joonistada . Ma või ka exida ,sest ei tea sellest kivist midagi aga tore oleks teada.


mõõdab hetkelist pinget, täis aku korral ei saa olla kuidagi 14,5v pinget. tavaliselt 12,2v kandis see, laadimisel 13,8-14,5V
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

mks113
Foorumi kasutaja
Postitusi: 60
Liitunud: 13 Sept 2005 15:39
Asukoht: Pärnumaa
Autod: Vaz 2104 , Audi a4 Q ,Audi 100

#7

Postitus Postitas mks113 » 26 Nov 2006 15:51

Korralikult laetud, ning korras akul on pinge ~12,8 v

Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

#8

Postitus Postitas Suska » 26 Nov 2006 16:24

Kui tahta see salongi tuua, kust peaksin võtma selle jaoks toite? Otse akult 0.5cm juhtmega armatuuri taha? :D


Mine “Teeme ise”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist