kuidas vahetada 05 esiklaasi?

kuidas vahetada 05 esiklaasi?

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
Vasta
i
imre
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 23 Mai 2011 20:15

kuidas vahetada 05 esiklaasi?

Postitus Postitas imre »

Kas keegi oskab öelda, kuidas vahetada 05 esiklaasi? Mis vahendeid selleks vaja läheb ja kui keeruline seda ise teha on, kui enne pole teinud? Kuna rahaga pole laiata siis kuskil teha eriti ei saa lasta, aga vahetada oleks vaja. Tänud iga info eest
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Kiil tihendi vahelt välja, jalaga seestpoolt vana klaas eest lüüa, raam puhastada. Veits määret, jupp nööri ning uus klaas ette venitada. Keerulist pole midagi.
Kiil oleks soovitav uus panna. Vana jääb veidi lühikeseks, lisaks on ta tuult ja päikest saanud ning rabe ja jäik. Uus kiil maksis Veerennis 75.- eek. Kiilu panekul ilma spets vahendita kruvikaga urgitsedes on oht, et kruvikas libiseb ära ja kahjustab värvi!
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
i
imre
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 23 Mai 2011 20:15

Postitus Postitas imre »

 
Arvos kirjutas:Kiil tihendi vahelt välja, jalaga seestpoolt vana klaas eest lüüa, raam puhastada. Veits määret, jupp nööri ning uus klaas ette venitada. Keerulist pole midagi.
Kiil oleks soovitav uus panna. Vana jääb veidi lühikeseks, lisaks on ta tuult ja päikest saanud ning rabe ja jäik. Uus kiil maksis Veerennis 75.- eek. Kiilu panekul ilma spets vahendita kruvikaga urgitsedes on oht, et kruvikas libiseb ära ja kahjustab värvi!
Kuidas see nöör täpsemalt pannakse, et siis kust kuhu see peab ulatama ja mis materjalist see hea oleks, tavaline kapron nöör sobib?
k
kõrv
Foorumi kasutaja
Postitusi: 114
Liitunud: 15 Aug 2010 18:45
Asukoht: Võru/Tartu
Autod: e34, e39, 21051

Postitus Postitas kõrv »

Saab ka ilma kiiluriba eemaldamiseta. Väikesed (2-3mm) naelad tihendi ja pleki vahele hästi tihedalt(ülemine serv, vasakult ülevalt nurgast kuni parempoolse ülemise nurgani) ja siis seest, hea oleks kui oleks paar meest veel abiks ja siis hästi õrnalt suruda klaas eest. Naelte mõte on selles, et tihendi serv suunata plekiraami "alt" välja. natuke ebavõrdselt jõudu rakendad, siis käib prakst! ja klaas mõras :)
Muskel kasvab rooli taga !
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Naelad kohe kindlasti! Saab pandud kena alus rooste tekkeks naeltega maha kraabitud värvi juurest.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
k
kõrv
Foorumi kasutaja
Postitusi: 114
Liitunud: 15 Aug 2010 18:45
Asukoht: Võru/Tartu
Autod: e34, e39, 21051

Postitus Postitas kõrv »

 
Arvos kirjutas:Naelad kohe kindlasti! Saab pandud kena alus rooste tekkeks naeltega maha kraabitud värvi juurest.
Loomulikult saab ka ilma rapsimata ja tuimalt naelte sisse surumiseta. Isegi need mõned kraapsud mis tekivad kaaluvad selle hinna üles mis uue kiiluriba muretsemiseks kulub. Pealegi pole kontimurdev ka nende kraapsude katmine uue värviga(või muu antirooste vastaste vahenditega)
Muskel kasvab rooli taga !
l
LandDragon
Foorumi kasutaja
Postitusi: 120
Liitunud: 04 Juun 2008 12:41
Asukoht: Tartu
Autod: MB C220 Avantgarde '10
Kontakt:

Postitus Postitas LandDragon »

Kiilueemaldamine pole mingil juhul vajalik.
Klaasi saab välja nii, et lapiku kruvikaga lükkad tihendi ülemise serva plekiääre taha ja siis piisab vaid poole ühe äärega sama tegemisest ja klaas koos tihendiga hüppab ise eest pmst. Lihtsalt tuleb välja tõsta.
Tagasi saab klaasi nii, et paned tihendi vahele soonde ca 0.6 cm nööri, teed tihendi siliconiga kokku(ntx sama spray, mida uste tihendite ja armatuuri hooldamiseks kasutada) ja siis asetad klaasi koos tihendiga oma kohta, üks mees väljaspoolt surub mõõdukalt sinna, kust teine mees seest nööri tõmbab ja bingo-bongo, klaas on ees. Silicon tegi tihendi libedaks ja nüüd saab klaasi veel natuke nihutada emmale-kummale poole ja siis õrnalt rusikaga koputades klaasi servadele saad selle sügavale auku.
i
imre
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 23 Mai 2011 20:15

Postitus Postitas imre »

 
LandDragon kirjutas:Kiilueemaldamine pole mingil juhul vajalik.
Klaasi saab välja nii, et lapiku kruvikaga lükkad tihendi ülemise serva plekiääre taha ja siis piisab vaid poole ühe äärega sama tegemisest ja klaas koos tihendiga hüppab ise eest pmst. Lihtsalt tuleb välja tõsta.
Tagasi saab klaasi nii, et paned tihendi vahele soonde ca 0.6 cm nööri, teed tihendi siliconiga kokku(ntx sama spray, mida uste tihendite ja armatuuri hooldamiseks kasutada) ja siis asetad klaasi koos tihendiga oma kohta, üks mees väljaspoolt surub mõõdukalt sinna, kust teine mees seest nööri tõmbab ja bingo-bongo, klaas on ees. Silicon tegi tihendi libedaks ja nüüd saab klaasi veel natuke nihutada emmale-kummale poole ja siis õrnalt rusikaga koputades klaasi servadele saad selle sügavale auku.
ma saan siis aru, et nöör selleks vajalik, et tihendi sisemine serv tuleks üle selle pleki sealt, seda nööri tõmmates lihtsalt tõmbad tihendi sisemise serva sirgeks ja väljast lükates läheb klaas paika. On umbes nii jah?
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

 
kõrv kirjutas: 
Arvos kirjutas:Naelad kohe kindlasti! Saab pandud kena alus rooste tekkeks naeltega maha kraabitud värvi juurest.
Loomulikult saab ka ilma rapsimata ja tuimalt naelte sisse surumiseta. Isegi need mõned kraapsud mis tekivad kaaluvad selle hinna üles mis uue kiiluriba muretsemiseks kulub. Pealegi pole kontimurdev ka nende kraapsude katmine uue värviga(või muu antirooste vastaste vahenditega)
Kriipsud värvis ning värviparandus kaaluvad üles 75 eek-i ehk alla 5 euri? Kus maailmas sa mees elad?
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
k
kõrv
Foorumi kasutaja
Postitusi: 114
Liitunud: 15 Aug 2010 18:45
Asukoht: Võru/Tartu
Autod: e34, e39, 21051

Postitus Postitas kõrv »

Kui naeltega/kruvikaga mitte väga rapsida, siis ehk mõned jäljed tekitab sinna - selle parandamine ei lähe maksma täielikku auto keretööde tegemist. Paar tilka mingit mürki peaks kõigil leiduma. Kui taolise töövõttega varem kokkupuuteid pole olnud, siis võibki ehk selline eksiarvamus tekkida, et värvi vms maha kraabid ja korraga ussitama hakkab.(LandDragoni meetod on põhimõtteliselt sama mis minugi selgitatud mõte) Pole vajalik siin juuksekarva pikkupidi lõhki ajama hakata :)
Muskel kasvab rooli taga !
l
LandDragon
Foorumi kasutaja
Postitusi: 120
Liitunud: 04 Juun 2008 12:41
Asukoht: Tartu
Autod: MB C220 Avantgarde '10
Kontakt:

Postitus Postitas LandDragon »

 
imre kirjutas: ma saan siis aru, et nöör selleks vajalik, et tihendi sisemine serv tuleks üle selle pleki sealt, seda nööri tõmmates lihtsalt tõmbad tihendi sisemise serva sirgeks ja väljast lükates läheb klaas paika. On umbes nii jah?
Just.

Ja teistele nii palju, et kui ise tegin nii, siis mingeid värvi kahjustusi mul tekitada ei õnnestunud.
Pmst kui tegema hakkasin, siis küsisin isa käest nõu, kes on kunagi autode tegemisega leiba teeninud ja kui ma rääksisin, et lugesin ladaklubi foorumist, et kiil tuleb eemaldada, siis sõimati mind idioodiks ja naerdi välja, nii et ei ole vaja endal elu keerulisemaks teha.
k
kõrv
Foorumi kasutaja
Postitusi: 114
Liitunud: 15 Aug 2010 18:45
Asukoht: Võru/Tartu
Autod: e34, e39, 21051

Postitus Postitas kõrv »

Olen minagi neid aknaid vahetama õppinud esivanemate käest ning on mindki õpetatud "ammu-teada-tuntud" "naelte" meetodiga. Ühe väikse võrumaa aleviku Parksepa garaazi kooperatiivi meeste sõnul pole olemaski teist adekvaatset võimalust selleks. No otse loomulikult saab ka selle riba ära kiskumisega, kuid saab ka täitsa ilma sellise koerustüki tegemiseta - saab ju klaasi koos tihendi ja vana kiiluga tagasi panna. Samas ju ei anna selle riba eemaldamine praktiliselt midagi juurde.

Edit: kirjavigad :)
Muskel kasvab rooli taga !
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1390
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Lisaks veel, et kui seest nööri välja tõmbad, siis teine inimene peab väljast ka klaasi sisse suruma.

Muudele - aga miks seda klaasi peab eest kiskuma, kui kiilu, tihendit või klaasi ei vaheta. Kui juba rooste eemaldamiseks aknaraamilt läheb, siis on ka klaas, tihend kiil nii vanad, et uued paras panna.
Näiteks olen täheldanud, et 5-7 aastat igapäevaselt sõitnud autol on paras uus esiklaas panna, saab hea selge vaate. Jah, olen mina ka pannud hädaga vana tihendi ja kiiluga klaasi tagasi, pole probleemi. Kuid uus pehme tihend, särav kiil on ikka paremad.
Seega olen ise klaasi võtnud eest nii, et kiil välja, siis kiilu soonest klaasi servast noaga välimine tihendi serv maha lõigata ja klaas 2 minutiga käes.
m
martti
Foorumi kasutaja
Postitusi: 204
Liitunud: 19 Juul 2008 20:14
Asukoht: Hiiumaa
Autod: kopikas

Postitus Postitas martti »

Miks teha oma elu raskeks ja üritada klaasi kiiluga koos võtta? Pole ju raske seda tagasi panna pärast. Aga klaasi lükkamisel peab jah ettevaatlik olema, läheb kergelt ämblikuks. Aga kui ei soovi klaasi alles hoida või on juba katki siis võid tõesti Arvose viisil jalaga eest ära lüüa.
i
imre
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 23 Mai 2011 20:15

Postitus Postitas imre »

suured tänud kõigile vastajatele, sain edukalt klaasi vahetatud, nöörist oli väga palju abi. Vana klaas oli jah katkine, sellepärast tuli vahetada, kuna eelarve väga suur ei ole siis panin vana tihendi tagasi, loodan et jäi pidama ka , oli teine veel hea pehme, ilmastik polnud väga räsinud
m
martti
Foorumi kasutaja
Postitusi: 204
Liitunud: 19 Juul 2008 20:14
Asukoht: Hiiumaa
Autod: kopikas

Postitus Postitas martti »

Kui tihend peab ja on kobe ei näe mina ka mõtet eraldi uut tihendit selle pärast ostma hakata.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

 
kõrv kirjutas:Kui naeltega/kruvikaga mitte väga rapsida, siis ehk mõned jäljed tekitab sinna - selle parandamine ei lähe maksma täielikku auto keretööde tegemist. Kui taolise töövõttega varem kokkupuuteid pole olnud, siis võibki ehk selline eksiarvamus tekkida, et värvi vms maha kraabid ja korraga ussitama hakkab.(LandDragoni meetod on põhimõtteliselt sama mis minugi selgitatud mõte) Pole vajalik siin juuksekarva pikkupidi lõhki ajama hakata :)
Seda ei nimetata mitte töövõtteks vaid asja nimi on haltuura.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Vasta