1. leht 1-st

Teeme ise laiad veljed.

Postitatud: 31 Jaan 2012 15:56
Postitas Peep7
Köigepealt valime välja omale 4 velge mida tahame laiaks teha. Nüüd valime järgmised 4 velge mida kasutame laiendamiseks. Kogu " nipp " ongi see, et teise velje tagumine äär esimesele veljele ette. Köige pealt löikame ära esimese ääre ( kolmandalt pildilt näeb täpsemalt kust löikama peab.)


p3200320.jpg-thumb.jpg

Postitatud: 31 Jaan 2012 15:57
Postitas Peep7
Nüüd puurime velje sisemust kinni hoidvad keevitused läbi, mida täpsemalt puurid seda lihtsamalt ära tuleb.


p3200321.jpg-thumb.jpg

Postitatud: 31 Jaan 2012 15:57
Postitas Peep7
Nüüd kui on puuritud, siis löikame ka sellel veljel esimese ääre ära. Punase joonega tähistatud kohast löikame. Mötekam on ennem ära puurida, velg seisab paremini paigal ja lihtsam puurida.

Pilt

Postitatud: 31 Jaan 2012 15:58
Postitas Peep7
Keevitatud velgedest mul paraku pilte pole hetkel, kui jälle tegema hakkan ja meeles on siis teen möne pildi. Uued ventiili augud tuleb ka puurida. Hetkel minu velgedel ainuke miinus on see et nad on öhukummiga, kuna pole nii köva keevitusmees ,et ömblus öhku läbi ei laseks. Kogu töö on tehtud tavalise relaka, trelli ja keevitusega. Köige rohkem tasakaalu läks ühele veljele 60g ja seda ka omast lollusest ,kuna ei puurinud korralikult keevitusi läbi ja lahti lüües velg sai kannatad. Kuid teistele läks 20-30g, pean silmas tervet ratast mitte ainult ühte poolt. Mötekas on ennem kokku keevitamist veljed ära puhastada, relaka ja traat kettaga saab väga edukalt seda teha, mina seda nendel velgedel ei teinud ja pärast oli rohkem jamamist. Kummimehel läheb ka elu natuke raskemaks, kuna peab nöks rohkem rehvi alla suruma.

p3200324.jpg-thumb.jpg

p3200325.jpg-thumb.jpg

Postitatud: 31 Jaan 2012 18:21
Postitas madis1080
Ise plaanisin ka nii teha , ainult sapikale, vene autodel sisud ühe mõõduga(13 tolli velgedel siis)

Aga pole leidnud kohta kus treida, korraks käis mõte läbi , et auto all saaks ka lõigata neid:D

Postitatud: 31 Jaan 2012 21:03
Postitas garaasi hull
tervist tahtsin küsida kui jämeda puuriga sa need keevitused läbi puurisid?

Postitatud: 01 Veebr 2012 09:47
Postitas Peep7
Ega ma pole ka neid treinud, lihtsalt laua peal relakaga löikasin näidatud kohast lahti. Seda saab piisavalt sirgelt teha, kuna ketta saab vastu äärt toetada.

Kui ma öieti mäletan, siis 12mm puuriga.

Postitatud: 03 Veebr 2012 22:27
Postitas -Imelyk-
Väga 5 teema;) Ja põlvepeal tehtuna jäid ilusti, st. ei olnud mingit viskamist sõites?

Postitatud: 04 Veebr 2012 00:14
Postitas madis1080
Ehk kinnitada laagriga laua külge, kogu see kupatus, siis peaks lõigates saama sileda.

Postitatud: 04 Veebr 2012 02:35
Postitas zajetz
Laske need vähemalt mingisugusel suurte kogemustega keevitajal kokku keevitada. Ei tahaks küll pärast kusagilt luged et velg läks pooleks.

Tean tutavat inimes kes on võimeline seda kõike pingis tegema.

Postitatud: 04 Veebr 2012 12:10
Postitas Peep7
Nagu ma ütlesin et 60 läks tasakaalu köige rohkem ja seda omast lollusest.

Ma panin lihtsalt velje laua peale ja löikasin, ei ole laagrit kuskil kasutanud.

Jah see on küll öige ,et kui ise keevitusmees ikka pole, pean silmas ömblust, parem oleks lasta kellegil keevitada. Kuigi ma arvan ,et kui keevitus töesti nii vilets on siis ta peaks juba rehvi peale pannes pooleks minema. Muidugi pingis on jätkuvalt köige parem neid asju teha.

Postitatud: 03 Veebr 2013 14:30
Postitas loonik
Mispärast laiendataval veljel südamiku keevitused on vaja lahti puurida? Kas liigutasid südamiku asukohta?

Kõige raskem paistab olema südamiku kätte saamine. Ise puurisin 13mm puuriga keevitused läbi. Muidugi ei suutnud ka päris tsentrisse alati lasta. Südamik seega veel üsna kõvasti velje küljes kinni. Otsin homme poest veidi jämedama puuri mis oleks max. 13 mm sabaga. Suurem ei lähe trelli padrunisse.

Postitatud: 03 Veebr 2013 14:58
Postitas motamees
 
peep007 kirjutas:... Kogu " nipp " ongi see, et teise velje tagumine äär esimesele veljele ette...
See ei ole velgede laienduseks õige nipp. Nipp on selles, et välimine äär on meelega tehtud kitsam. Selle nipi tulemusel on kummi üle ääre ajamise diagonaal lühem. Just selle diagonaaliga ongi arvestatud, et mingit valet nippi ei tuleks. Kui teha äär laiemaks, siis diagonaal muutub palju pikemaks ja on väga tõenäoline kummi siserandi vigastamise oht.
Nüüd õigest nipist. Ühel veljel tuleb lõigata maha välimine kitsas rant ja ära visata. Teisel veljel tuleb lõigata maha sisemine laiem rant ja ära visata. Eemaldatud laia randiga veljel tuleb ka südamik eemaldada ja siis keevitada see kemüüse kokku. Nii saab velje, mis on laiem keskmise kitsa osa võrra ja kummi montaaz on lihtne.
Ongi kogu nipp.

Postitatud: 26 Veebr 2013 20:20
Postitas Peep7
Tegin omale sama moodi ka 10 tolli laiad, ning ainuke asi mis oli jah, et rehv tahab rohkem alla surumist. Kuna "koht " kuhu rehv tuleb peale paneku ajal suruda on laugem, vörreldes originaaliga. Nüüdseks üle aasta juba selliseid kasutanud ka 14 tolliseid, ning ei ole midagi kurta, kindlasti tuleb jälgida et keevitus on korralik. Ma eemaldasin 4jal veljel südamiku üldse ära sellepärast ka puurisin. Muidugi kiirem, lihtsam jne on teha nönda et löikad esimese ääre lahti ja paned sinna pleki riba vahele. Proovisin ka, kuid selleks tuleb see riba äärmiselt täpselt painutada, ning lahti löikamine peab olema ka täpsem, ehk jöuame ikkagi selleni et oluliselt parem on teha seda pingis! Mina vahetan oma rehvid ise, ning sellepärast tean mis, kus ja kuidas rehvi asetada, kes laseb seda teha kuskil vöiks rehvimehele mainida.

Postitatud: 26 Veebr 2013 20:34
Postitas olaaf
Pilt
Laiema veljega või offsetti muutes suureneb velje pöiale osaks saav koormus mitmekordseks...

Postitatud: 26 Veebr 2013 22:38
Postitas reiner
 
olaaf kirjutas: Laiema veljega või offsetti muutes suureneb velje pöiale osaks saav koormus mitmekordseks...
Antud juhul on tegu kõvasti radasid näinud originaal plekkveljega. Ehk plekkvelge laiendades on tõenäosus, et nii juhtub nagu antud pildil, palju suurem.

Ja kui ikka on soov laiendada, siis võiks vähemalt nii palju teha, et otsida toorikuiks võimalikult uued/korralikud veljed.