1. leht 1-st

Siksi amordivedrude madaldamine???

Postitatud: 12 Juun 2011 20:46
Postitas siksiveli
Terejõudu!
Selline natuke imelik küss, et kas saab teha samara orginaalvedrusid madalamaks nii et auto profiil madalamaks muutuks , aga et auto amordid ka ikka toimiks ja asi vinks vonks oleks? :cool:

Postitatud: 12 Juun 2011 20:51
Postitas fheisis
vedrul keerud maha

Postitatud: 12 Juun 2011 21:00
Postitas siksiveli
 
fheisis kirjutas:vedrul keerud maha
Aga kui palju maha ja kas on mingi kindel koht kust lõigata?

Postitatud: 12 Juun 2011 23:31
Postitas olaaf
Jah umbes täpselt vedru teise keeru tagant.
Palju täpselt lõigata sõltub väga paljudest asjadest - kui madalaks vaja on, kui suured rattad all on, kui väsinud vedru all on...

Mina lõikasin samaral ees vist 4 korda kokku vedrusid, enne kui rahule jäin - taga sain nüüd lõpuks ühe korraga hakkama, kuid olen 3x vedrusid vahetanud.

Pea meeles, et lõigatud vedrudega läheb auto jäigemaks, kuid kandevõime väheneb samuti - See kipub oluline olema eriti taguotsas - rahvaga kipuvad asjad väga koopas olema.

Ja vanade amortidega võib nii juhtuda, et muutes auto kõrgust väheneb töövõime - seega uued gaasiamordid oleks hea investeering :)

Postitatud: 12 Juun 2011 23:34
Postitas kõrv
veidi teemast välja: kas vedrude pikemaks venitamine ka midagi juurde annab. ise nö. venitasin esimesi vedrusi 1,5 keerdu ja sain enda meelest kõrgemaks ja ka kandevõime suurenes. kuidas kommenteerida sellist teguviisi ? kahjulik kuhugi vms ?

Postitatud: 12 Juun 2011 23:39
Postitas olaaf
tõstmiseks on ikka teised vahendid, aga peale vedru materjali väsitamise ta midagi hullu ei tee (vedru võib ootamatult murduda peale venitust aktiivselt kasutades..) - kui püsiv tulemus on vedrude venitamine ei oska mina öelda - eks see sõltub vägapalju liikuri massist.

Postitatud: 12 Juun 2011 23:46
Postitas kõrv
kui liikuriks on mu dp-l olev asjandus, (kaal ca. 550-650kg, esisillale 250kg), kas on tõenäoline et esivedru puruneb sootuks ? arvestades entusiastlikku sõidustiili...

EDIT: vedru sai soojalt ja aegamööda venitatud

Postitatud: 12 Juun 2011 23:51
Postitas olaaf
vedrul murdub tavaliselt keerd - kui kuumutasid vedru kõvasti ja muutsid sellega vedru materjali omadusi märgatavalt ( kõva kuumutamine kipub materjali kõvaks karastama) siis võib ka mitu keerdu korraga ära murduda..

lihtsam oleks olnud kaks vedru kokku keevitada.. väike lapp ülekattega tugevduseks veel peale - samas kui praegune varjant toimib siis sõida...

Postitatud: 12 Juun 2011 23:56
Postitas kõrv
sõidan jah, kuid eriti sõitma see fakt ei julgusta et kohe kohe VÕIB nurga maasse tõmmata. aga seda teadsin et väga suurt kuuma ei tohi anda. 50-60 tselsiust rakendasin mina.

Postitatud: 13 Juun 2011 16:20
Postitas siksiveli
 
olaaf kirjutas:Jah umbes täpselt vedru teise keeru tagant.
Palju täpselt lõigata sõltub väga paljudest asjadest - kui madalaks vaja on, kui suured rattad all on, kui väsinud vedru all on...

Mina lõikasin samaral ees vist 4 korda kokku vedrusid, enne kui rahule jäin - taga sain nüüd lõpuks ühe korraga hakkama, kuid olen 3x vedrusid vahetanud.

Pea meeles, et lõigatud vedrudega läheb auto jäigemaks, kuid kandevõime väheneb samuti - See kipub oluline olema eriti taguotsas - rahvaga kipuvad asjad väga koopas olema.

Ja vanade amortidega võib nii juhtuda, et muutes auto kõrgust väheneb töövõime - seega uued gaasiamordid oleks hea investeering :)
Tahaks jah natukene masinat madalamaks saada. All on 13 tollised rattad. Vedru olukorda ei oska enda silmajärgi hinnata....tundub igati tipp topp olevat, kuid ei oska öelda kui vanad vedrud on.
Aga olen kuulnud, et auto vedrude madaldamisega hakkab auto ujuma teel ...on see tõsi???

Postitatud: 13 Juun 2011 18:50
Postitas Walter
Selle vastu aitab silla regull:cool:

Postitatud: 13 Juun 2011 20:45
Postitas siksiveli
 
Walter kirjutas:Selle vastu aitab silla regull:cool:
Hm selge , aga kuna ma veel tehnikapoolepealt natuke ajast maas kas silla reguleerimine on keeruline ja kulukas töö? :)

Postitatud: 13 Juun 2011 21:06
Postitas ando
Võrus Autoteh-is on 300eek+käibemaks(http://www.autoteh.ee). See pole kindlasti ka ainus koht, aga ise olen seal käinud, pandi paika küll. Aega kulub ca 30 minutit, oleneb, kui paigast asjad on ja kas kõik vajalikud keermed liiguvad.

Postitatud: 14 Juun 2011 09:26
Postitas olaaf
ja esiveolisel on kindlasti rangelt soovituslik panna käima mõlema poole roolivarda reguleermutrid - kohati on need lausa fenomenaalselt kinni mädanenud :)

Postitatud: 14 Juun 2011 12:06
Postitas siksiveli
 
olaaf kirjutas:ja esiveolisel on kindlasti rangelt soovituslik panna käima mõlema poole roolivarda reguleermutrid - kohati on need lausa fenomenaalselt kinni mädanenud :)
okei :D

Postitatud: 14 Juun 2011 23:22
Postitas Walter
Mida paremini silla regulliks vajalikud poldid ja mutrid liiguvad seda vähem vandumist sa silla regullija käest kuuled ;)

Postitatud: 15 Juun 2011 13:31
Postitas siksiveli
 
Walter kirjutas:Mida paremini silla regulliks vajalikud poldid ja mutrid liiguvad seda vähem vandumist sa silla regullija käest kuuled ;)
Täitsa mõistetav ;)

Postitatud: 23 Okt 2011 01:28
Postitas Bayuz
Mul küsimus selline, et madaldasin oma 01, lõikasin vedrudelt eest 3,5 keerdu ja tagant 3 keerdu. Proovisin peale seda sõita ja kõik oli väga hea, isegi 2 sõpra olid peal. Arvasin, et rehvid hakkavad igatpidi koopasse käima, kuid oh ime, mitte midagi (autol all originaal 01 vedrud mida lõikasin). Kas selline teguviis on kuidagi kahjulik autole või mõnele mehhanismile. Kõik nõuanded on teretulnud! :)

Postitatud: 23 Okt 2011 01:35
Postitas zajetz
Tõenäoliselt toetab esimene ülemine õõtshoob vastu läbilöögi puksi, mis ei mõju just eriti hästi lansekatele.

Postitatud: 23 Okt 2011 02:08
Postitas Bayuz
Tõenäoliselt toetab esimene ülemine õõtshoob vastu läbilöögi puksi, mis ei mõju just eriti hästi lansekatele.


Kas see võib aidata eelnevale jutule mitte tekkimist, kui vahetada ära vedrud ja lõigata vähem keerde maha? Nimelt ette panna 2121 ja taha 2102 vedrud (nt eest 2,5 ja tagant 2 keerdu)