Termostaat plokikaanes

Termostaat plokikaanes

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
Vasta
p
parmhot
Foorumi kasutaja
Postitusi: 83
Liitunud: 11 Sept 2003 15:26
Asukoht: Tallinn
Autod: Fiat

Termostaat plokikaanes

Postitus Postitas parmhot »

Ruumipuuduse tõttu mootorisalongis ei ole võimalik paigaldada välist termostaati ning seetõttu praegu radiaator otse taha ühendatud.
Plaanis on paigaldada sisemine termostaat (mingi odav "lääne" toode) plokikaanest väljuvasse torusse. Sellisel juhul tekib kinnise termostaadi puhul veeringlus ainult läbi soojendusradiaatori.
Põhimõtteliselt peaks ju asi toimima, kuid mõningaid kahtlusi tekitab ebaühtlase kuumenemise võimalus. Samas kui kütteraadiaator sulgeda, siis veeringlus praktiliselt seiskub kuigi teoreetiliselt peaks termostaat hakkama avanema enne ülekuumenemist. Võimalus muidugi puurida auk termostaatklappi, et säiliks mõningane veeringlus läbi suure ringi.
Aidake palun kaasa mõelda.
Cinquecento
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ma kahtlen kas see läbi läheb.
Selle term. tüübiga vajalik siseringvool mootoris. Jahutusvedelik peab pidevalt ringlema termostaatklapi alt läbi. Siis termoelement saab aru et vedelik kuum ja avaneb. Kui sul ringvool seisab või ringleb kuskil mujal siis termoandur ei tea sest midagi ja on ikka kinni. Kuigi mootor juba keeb.
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Tuli sihuke mõte et viia termostaatklapp voolikutega teise kohta. Üks võimalus oleks panna ette elektriline ventilaator. Siis jääb ventika koha peale ruumi ja vabanenud kohale võimalik aretada termostaatklapp.
Et voolikuid keerata sinna-tänna võimalik kasutada ehitusmaterjalides müüa olevat vasktoru ja põlvi. Nendega võid kombineerida mistahes ussi kapoti alla.

Ilma termostaadita sõita mootorile väga kahjulik. Bena võtab ka rohkem. Ta ju koguaeg külm. Talvel salong ka siis oluliselt külmem.
Vahepeal plahvatas veel üks mõte.
Vanasti poldki termostaati vaid olid ribid radika ees. Neid sai salongist liigutada ja mootori temperatuuri regullida. Võimalik panna radika ette rullmatt vedruga. Salongist trossi tõmmates sulgeb radika ribid. Järgi andes kerib kanga rulli peale ja rull vajub alla.
C
Vasta