1. leht 1-st

06 le katuseluuk

Postitatud: 03 Mai 2009 01:20
Postitas kalevk
kas sobiks 06 e kerele ka mõni katuseluuk?:puzzled

Postitatud: 03 Mai 2009 10:28
Postitas masuurik
Sobib ,aga kas ka mõtet on? Hakkab suht raudpolt jooksma,kui väga korralikult ei tee ja teeb pehmemaks jne.Vahet pole kas 01,05 või 06.Katus on sama.Otsi foorumist,sellest ennegi juttu tehtud.

Postitatud: 03 Mai 2009 10:50
Postitas mechanic
Olen ka ise huvitatud katuseluugist aga siit foorumist hetkel miskit asjaliku postitust küll ei suutnud leida, sry vb olen ise rumal aga jah kui kellegil on informatsiooni selle kohta mis ja kuidas asjad käima peaks oleks tänulik :cool:

Postitatud: 03 Mai 2009 10:52
Postitas logman
Korralikult tegemine tähendab seda, et lõikad mõnelt läänekalt katusepleki ära kõigi luugi abikonstruktsioonide, -mehhanismide ja vee äravooludrenaazidega ning istutad oma lada katusesse tehtud auku.
Vändaga luuk - tore, elektriline - veel edevam.

Sel pildil fordi luuk. August algab drenaazh, mis jätkub plastkõrrega. Plastkõrs suundub a-piilarisse ja sealt põhja alla välja. Hirmus jant, kui see kanal ummistub - siis on tuba varsti vett täis, laepolster rikutud jne... Ja paras töö on seda kõrt tühjaks togida :P.

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... pid=123281

Nii et töötava luugi paigaldamine on keeruline töö, mida on mõistlik ette võtta vaid täismahuliste kere uuendustööde käigus.

[Muudetud: 3-5-2009 logman]

Postitatud: 03 Mai 2009 11:45
Postitas mechanic
aga kas sellist muret ei või olla, et katus liiga pehme on ja see luugi raskuse all hakkab kuidagi ära vajuma vms?

Postitatud: 03 Mai 2009 12:32
Postitas masuurik
Pole sellesse luugiteemasse kunagi sügavalt süvenend ,aga keevitades teise auto lüügiosa koos lüügiga ,siis tehakse vist ka mingisugused tugevdustalad sisse.Lambist luugi pannes org lada katusesse võib küll pehme jääda.Kui teha,siis nii nagu logman rääkis,näitas...parem sõida cabrioga või lahtise aknaga;)Võid uurida,kuidas Tarts omale pani(vist ka koos teise auto raamiga).mõnel veel siin luuk.

Postitatud: 03 Mai 2009 12:35
Postitas oxecot
Logman kirjeldatud originaal katuseluugi teisele autole tõstmine on tõesti suht mõtetu ettevõtmine. Aga järelpaigaldus katuseluugid on hoopis teise konstruktsiooniga. Tõsi: on ka originaal katuseluugile sarnase konstruktsiooniga nagu Hollandia TVS aga selle paigaldus vajab spetsiaal tööriistu mida Eestis kellelgi ei ole (Soomes leiab 2 komplekti) ning lisaks tuleb katuse polster uus teha kuna luugi kasett ei mahu originaal polstri alla. Järelpaigaldus katuseluugi paigaldus võtab õppinud mehel aega mõne tunni. Kahjuks õppinud mehi Eestis praktiliselt enam ei ole.

Järelpaigaldusluuk peaks olema kvaliteetne ja selline, millele saaks ka varuosasid. Sellised on vaid Hollandia ja Webasto luugid millele saab osi tellida KG Knutsoni kaudu. Korraliku hoolduse korral varuosi küll enamasti vaja ei lähe aga kui näit. tihend saab viga ja seda võtta ei ole tuleb luuk kinni teipida.

Järelpaigaldusluugi valikul 06-le tuleb veenduda, et see sobiks pehme katusepolstriga autole. Enamus luuke on tehtud paigaldamiseks kõva katuselpolstriga autole kuhu on paigaldus ka lihtsam. Pehme polstri korral peab olema luugi siseraamil koht kuhu polstri serva saab kinnitada, kõva katuse korral katab siseraam lihtsalt augu servad ära.

Kui mitte osta uut vaid kasutatud luuki, on paigalduse juures aegavõtvaim töö augu shablooni tegemine. Luugi raam on kõver (raadius 5 - 7 meetrit) ja seetõttu on ei saa luuki paberile panna ja lihtsalt piirjooned välja lõigata. Katuseplekis olev auk peab olema täpne: 0,5 - 1,5 mm luugist suurem. Kui auk tuleb suurem, siis tekib tihendusprobleeme. Kui väiksem siis väikse riba lõikamine pleki servast on suht võimatu. Laepolstri ava on kõva katuse korral plekiaugust ca 10 mm suurem aga seegi sõltub luugist.

Katusepleki ja luugi raami tihendamiseks tuleb kasutada tihendusmöksi mis jääks ka talvel suht vedelaks, butüleen vist oli selle nimi. Uuel luugil on see kaasas aga on seda kuskilt ostetud ka. Kust ei mäleta, ei ole umbes 7 aastat enam luukidega tegelenud.

Katuseluuk ei tee kere nõrgemaks. Muidugi tuleb väga ettevaatlik olla ja autot mitte liigutada kui auk on katuses ja luugi raam ei ole veel paigaldatud. Siis on kere küll nõrgem.

Postitatud: 03 Mai 2009 12:44
Postitas mechanic
okei suured tänud teile :bouncing
ei ole veel 100% otsustanud selle kasuks aga kui suvealguse poole keretööd ette võtan siis mõtlen veel kindlasti asja läbi kas asjal mõtet on;)

Postitatud: 03 Mai 2009 13:36
Postitas oxecot
Katuseluuk tuleks paigaldada peale keretööde tegemist kuna- nagu juba mainisin- kui auk katuses ja luuki veel paigaldatud ei ole, on kere pehme ja parem autot mitte liigutada. Katusesse augu lõikamine ei kahjusta värvi. Lõikamiseks tuleb kasutada tööriista, mille nimi on ingliskeeles "curve shears", näiteks Metabo KU 6870. Sirge lõikamiseks on küll paremaid riistu see on aga ainuke katuseluugi paigaldamisel sobiv tööriist kuna sellega saad nurka puhtalt lõigata.

Postitatud: 01 Nov 2009 11:20
Postitas teboilmen
kõige lihtsam on võtta gazelli katuseluuk see on nii lollikindla süsteemiga.
lõika ainult auk sisse silikon ääre vahele ja luuk paika .on õhuke ei pea laepolstrit vahetama ja kerge niiet ei vaju ka alla .

Postitatud: 01 Nov 2009 18:59
Postitas fanatt
mul on pakkuda teile katuseluuki. Oli peal minu 01-l ja 05-l süsteem lihtne
Täpsem info läbi U2U või 53791021

Postitatud: 01 Nov 2009 20:40
Postitas tann
oli ka enda kunagisel rohelisel 06 peal katuseluuk ja kui ei eksi siis sammuti gazelli oma.
ja minul see küll ei jooksnud see kusagilt tihendite vahelt läbi vesi isegi mitte siis kui pangega vett sai peale valatud.