Teeme ise korralikud tööriistad.
Teeme ise korralikud tööriistad.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Teeme ise korralikud tööriistad.
Väga harva läheb tarvis üht või teist tööriista, aga kui remonttööde käigus mõne agregaadi järele vajadus
tekib, siis alati pole seda kuskilt võtta.
Sageli kasutatakse siis juhuslikult kättejuhtuvaid punne,
torne, padrunvõtmeid või mis iganes hoopis
teise operatsiooni läbiviimise jaoks mõeldud vahendeid ja rikutakse nii mõnigi täpset paigaldust vajanud detail
sootuks ära.
Meisel ja haamer ei ole alati need õiged vahendid.
Postitan siia teemasse palju jooniseid riistadest, mille
valmistamine tööpinki omaval, mõõtutundval kogenud
lukksepp-treialil on vaid aja- ja materjaliküsimus ning
mille olemasolu vähendab oluliselt keeruliste operatsioonide
läbiviimiseks kuluvat aja- ja närvikulu.
Mõned pildid on suuremad, kui foorumis kehtestatud nõuded lubavad.
Siinkohal palve modedele, et ärge palun hakake neid õgvendama,
sest vastasel juhul ei jää joonistel olevatest mõõtudest enam muhvigi järele.
Niigi on nad kohati üsna nigela kvaliteediga.
Loodan, et nii mõnelgi sellil, kel seisab ees tutvumine lada
klassiku mootori sisuga, on neist joonistest natukene kasu.
[Muudetud: 11-5-2008 logman]
tekib, siis alati pole seda kuskilt võtta.
Sageli kasutatakse siis juhuslikult kättejuhtuvaid punne,
torne, padrunvõtmeid või mis iganes hoopis
teise operatsiooni läbiviimise jaoks mõeldud vahendeid ja rikutakse nii mõnigi täpset paigaldust vajanud detail
sootuks ära.
Meisel ja haamer ei ole alati need õiged vahendid.
Postitan siia teemasse palju jooniseid riistadest, mille
valmistamine tööpinki omaval, mõõtutundval kogenud
lukksepp-treialil on vaid aja- ja materjaliküsimus ning
mille olemasolu vähendab oluliselt keeruliste operatsioonide
läbiviimiseks kuluvat aja- ja närvikulu.
Mõned pildid on suuremad, kui foorumis kehtestatud nõuded lubavad.
Siinkohal palve modedele, et ärge palun hakake neid õgvendama,
sest vastasel juhul ei jää joonistel olevatest mõõtudest enam muhvigi järele.
Niigi on nad kohati üsna nigela kvaliteediga.
Loodan, et nii mõnelgi sellil, kel seisab ees tutvumine lada
klassiku mootori sisuga, on neist joonistest natukene kasu.
[Muudetud: 11-5-2008 logman]
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Alumiste rõngaste paigaldamine kolvile.
Plekitükid 0,5 mm plekist. Lihtne
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Hoorattastoperdaja.
Hoorata fikseerimiseks teatud tööde juures.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Rakis mikromeetrile hülsi kulumisastme mõõtmiseks.
Väga keerulise konstruktsiooniga agregaat, aga kui on olemas, oled tehtud mees iga masina mootori juures .
[Muudetud: 11-5-2008 logman]
[Muudetud: 11-5-2008 logman]
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Võti plokikaane järelpingutamiseks.
Peale vastremonditud mootori sissesõitu ja ka sissesõidu ajal tekkib vajadus pingutada plokikaane polte.
Klassikladal peab selleks eemaldama nukkvõlliraami. Öäkk töö - kas pole?
Selliselt valmistatud võtmega saab operatsiooni läbi viia ilma nukkvõlli raami eemaldamata .
Klassikladal peab selleks eemaldama nukkvõlliraami. Öäkk töö - kas pole?
Selliselt valmistatud võtmega saab operatsiooni läbi viia ilma nukkvõlli raami eemaldamata .
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Ketilüli avaja.
No loodan, et sellist asjandust kellelgi kunagi tarvis ei lähe, aga mine sa tea...
Alati ehk ei õnnestu leida poest õige pikkusega mootoriketti (01, 03).
Siis aitab välja ka vastavalt vajadusele keti lühendamine või pikendamine kahe lüli võrra
2101 - 114 lüli ehk lühike vänt.
2103 - 116 lüli ehk pikk vänt.
Alati ehk ei õnnestu leida poest õige pikkusega mootoriketti (01, 03).
Siis aitab välja ka vastavalt vajadusele keti lühendamine või pikendamine kahe lüli võrra
2101 - 114 lüli ehk lühike vänt.
2103 - 116 lüli ehk pikk vänt.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Klapi juhtpuksi vahetaja.
Sellega saab välja pressida vana juhtpuksi ja ühtlasi ka uue sisse pressida.
[Muudetud: 11-5-2008 logman]
[Muudetud: 11-5-2008 logman]
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Klapisääretihendi paigaldaja.
Lihtne riist, mille asemel kannatab kasutada ka padrunvõtit või muid torusid.
A kui on olemas täpselt valmistatud "kuppel", pole karta uue tihendi vigastamist.
[Muudetud: 11-5-2008 logman]
A kui on olemas täpselt valmistatud "kuppel", pole karta uue tihendi vigastamist.
[Muudetud: 11-5-2008 logman]
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Klapivedru suruja.
No see asjandus ei vaja vist pikemaid kommentaare.
Siitsamast foorumist loetud, kuis mõni mees otsib tikutulega, keegi teine teeb aga vanast roostes vinklist, mis otsustaval hetkel läbi paindub .
Siitsamast foorumist loetud, kuis mõni mees otsib tikutulega, keegi teine teeb aga vanast roostes vinklist, mis otsustaval hetkel läbi paindub .
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kolvi paigaldaja.
Kolbe saab paigaldada mitmesuguste rakiste abil.
Ideaalne on seda teha täpselt treitud koonushülsi abil.
Kodustes tingimustes saab kiirelt valmistada sellise riista.
Ideaalne on seda teha täpselt treitud koonushülsi abil.
Kodustes tingimustes saab kiirelt valmistada sellise riista.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kolvisõrme paigaldaja.
Treitud torn kolvisõrme paigaldamiseks.
Hea, ei pea jälgima ja mõõtma, et kas nüüd on küllalt
või ei.
Kui on lõpus, siis on ka sõrm paigas .
Hea, ei pea jälgima ja mõõtma, et kas nüüd on küllalt
või ei.
Kui on lõpus, siis on ka sõrm paigas .
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kolvisõrme eemaldaja.
Eemaldaja ise ja mõned rakised ohutuks eemaldamiseks.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kolvisõrme press.
Press ja sinna juurde kuuluvad vidinad-rakised, lihtsustamaks sõrme vahetust.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Mootoripukk.
Uhh, kuidas ma vaatasin siin ühes teemas,
kuis vend põrandal mootorit koostas :regan
Seda vaeva, et endale garaazi korralik pukk valmistada,
ei peaks küll ükski vähegi tehnikaga kodusolev mees kartma.
Ei pea olema mingi hüper-super asjandus, aga päris põrandal mootorit kokku laduda pole ka õige tegu.
Siin siis pilt ühest tublist pukist.
kuis vend põrandal mootorit koostas :regan
Seda vaeva, et endale garaazi korralik pukk valmistada,
ei peaks küll ükski vähegi tehnikaga kodusolev mees kartma.
Ei pea olema mingi hüper-super asjandus, aga päris põrandal mootorit kokku laduda pole ka õige tegu.
Siin siis pilt ühest tublist pukist.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Spilkakonduktor.
Naljakas vidin, aga kui väljalaskekollektori poldid ära murduvad
ja väljapuurimist vajavad, siis on selleks võimalik valmistada
tõhus abinõu.
Läheb vist väga harva tarvis, kui üldse läheb.
ja väljapuurimist vajavad, siis on selleks võimalik valmistada
tõhus abinõu.
Läheb vist väga harva tarvis, kui üldse läheb.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Summutitoru lahutaja.
Kes meist ei ole näinud kurja vaeva ühe summutitoru
väljasaamiseks teise seest, kui ükspäev vahetuseks läheb?
Hull töö!
Vaeva aitab ehk kergendada sellise rakise olemasolu.
väljasaamiseks teise seest, kui ükspäev vahetuseks läheb?
Hull töö!
Vaeva aitab ehk kergendada sellise rakise olemasolu.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Veepumba remonttööd.
Paar vidinat, mis abiks veepumba juures tehtavate remonditööde korral.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Väntvõlli esimese otsatihendi paigaldaja.
Pole ehk niiväga vajagi, saab haamriga ka asja aetud
aga kes kardab miskit ära lõhkuda, siis abiks ikka.
aga kes kardab miskit ära lõhkuda, siis abiks ikka.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Väntvõlli tagumise otsatihendi paigaldaja.
No sama jutt, ka selle asjanduse kohta.
Hea kui on, ise pole veel puudust tundnud.
Hea kui on, ise pole veel puudust tundnud.