1. leht 2-st

Klappide paisumisvahe kontrollimine ja reguleerimine

Postitatud: 25 Jaan 2007 00:37
Postitas viaccess
Esmalt eemaldame õhupuhasti, selleks keerame ära õhupuhasti kaane 3 kinnitusmutrit, eemaldame kaas koos filterelemendiga, võtame lahti õhupuhasti korpuse küljest karteri tuulutussüsteemi ja sooja õhu juurdevoolu voolikud. Igaks juhuks paneme kaltsuga kinni karburaatori sissevooluavad, et sinna juhuslikult ei satuks mõni mutter jne... Keerame ära õhupuhasti kinnitusmutrid, eemaldame plaat ja õhupuhasti ise.Pilt

Postitatud: 25 Jaan 2007 00:39
Postitas viaccess
Võtame lahti karburaatori küljest õhuklappi tross ja kaanel asuva gaasihoovastiku vahehoovaPilt

Postitatud: 25 Jaan 2007 00:41
Postitas viaccess
Võtame maha klapikambrikaas (eelnevalt eemaldada kinnitusmutrid ja seibid)Pilt

Postitatud: 25 Jaan 2007 00:47
Postitas viaccess
Kui kaan maas keerame ka küünlad välja, nii lihtsam pöörata vänvõlli.
Pöörame väntvõlli käivitusvända abil( 05 ja 07 kasutada spetsvõtit) kuni ketiratta märk A jõuab kohakuti nukkvõlli korpuse oleva märgiga BPilt

Postitatud: 25 Jaan 2007 00:50
Postitas viaccess
Kontrollime, kas väntvõlli rihmaratta märk langeb kokku märgiga 3, sellel juhul 4da silindri kolb ülemises surnud seisus ja mõlemad klapid suletud..Pilt

Postitatud: 25 Jaan 2007 01:10
Postitas viaccess
Selles asendis kontrollida 8 ja 6 klapi, nii sisse- kui ka väljalaskeklappide paisumisvahe peab olema jahtunud mootoril 0,15 mm. Paisumisvahet kontrollitakse laia (25mm) lehtkaliibriga mis peab väikese jõuga minema nookuri ja nukkvõlli vahele.
Kui paisumisvahe ei vasta nõutavale siis reguleerida seda järgmiselt:
-Hoides 13mm võtmega nookuri reguleerpolti, vabastada vastumutter 17mm mutrivõtmega
-Asetada nookuri ja nuki vahele lehtkaliiber, ning reguleerpolti sisse ja välja keerates, seada nookuri selline asend et lehtkaliiber tuleb nookuri ja nuki vahelt välja kerge tõmbega.
Reguleerime ülejäänud klapid selles järjekorras:
Alustame 6 ja 8 klapist
pöörame väntvõlli 180 kraadi ja reguleerime 4 ja 7 klapp
veel 180 siis 1 ja 3 klapp
veel 180 siis 5 ja 2 klapp

Kui klapid ilusti reguleeritud paneme klapikamrikaas tagasi (soovitan vahetada ka tihend) ühendame kõik hoovad ja trossid, võtame kaltsud karburaatorist välja, paigaldame õhufilter, ja võib nautida kuidas mootor tiksub nagu uus ;)

EDU KÕIGILE!

P.S. Kasutatud kirjandus: U. Soodla K.Vainola Sõiduauto ZIGULI ja oma praktika...Pilt

Postitatud: 25 Jaan 2007 08:00
Postitas Mel
Lisaks veel Via jutule, et enne klappide reguleerimist oleks hea ka kett ära pingutada.

Postitatud: 25 Jaan 2007 08:45
Postitas kenu
Lisaks võiks veel kommentaarida, et kui mootor palju sõitnud ja kulunud, siis lehtkaliibriga vahesid täpselt paika ei saa. Vene ajal tehti spetsrakised (on ehk kellegi olemas?), millesse sai indikaatorkella vastu nookurit kinnitada ja siis selle järgi vahed täpselt paika seada.
Oluline pole mitte niivõrd see, et vahe oleks täpselt 0.15, vaid, et vahed oleksid täpselt ühesuurused -- mootor töötab stabiilsemalt.

Postitatud: 25 Jaan 2007 09:49
Postitas Laada
Algselt postitas: kenu
Oluline pole mitte niivõrd see, et vahe oleks täpselt 0.15, vaid, et vahed oleksid täpselt ühesuurused -- mootor töötab stabiilsemalt.

Oluline on jälgida, et klapivahe ei oleks alla 0,15 mm, pigem jätta vahe pisut suurem, klõbin ei ole mootorile ohtlik. Mootori töö kohapealt ei ole olulist vahet kas klapivahe on 0,15 või 0,2.

Postitatud: 25 Jaan 2007 12:59
Postitas GTA
Oma kogemuste järgi, mis paari mootori tegemise juures on nähtud: parem on teha kitsaste lehtkaliibritega, mitte nende kogu nuki laiustega. Nukki ja nookurisse võivad kuluda kerged sooned, mistõttu laia kaliibriga kuidagi neid vahesid paika ei saa. Omal kaliibrid lausa kääridega lihtsalt kitsamaks lõigatud, 1,5cm laiused otsast.
Muidugi sellise nuki nagu Via kopikal võiks vist juba ära vahetada mitte enam reguleerida:lol

Klappide reguleerimisseade

Postitatud: 28 Jaan 2007 01:25
Postitas Indy
aga mis see metallist asi on seda ma ei tea(seadet pole ise veel kasutanud)Pilt

Postitatud: 28 Jaan 2007 11:15
Postitas motamees
Algselt postitas: Indy
aga mis see metallist asi on seda ma ei tea

Sellega saaks, näiteks, nookurit kergitada, et mõõte lõtku.:puzzled Kumer osa nookuri alla ja üle kaane ääre kaaluda.

Postitatud: 13 Apr 2007 17:17
Postitas Ilmar
Tere!
Kas keegi oleks nõus abistama selle tegevuse juures?
Päris ise ei julge kohe mootori kallale asuda, kui tahan, et see hiljem ka töötaks:P Küll aga tahaks, et keegi nati juhendaks selle tegevuse juures. Ise asun Tallinnas. Mootor on 1500
Ilmar
ilmar.uudemets@mooblimontaaz.ee

Postitatud: 01 Mai 2007 20:56
Postitas ROJEV
Klappide regullimisega seadmega võin aidata Viljandi maakonnas. Läheb vaja Sinu poolt: kohale sõit viljandise, tund või polteist, paar alkoholi vaba õlu;)

Postitatud: 01 Mai 2007 22:54
Postitas Marek
igaks juhuks panen lingi et seal kirjas mis juhtub kui midagi valesti läheb.

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 691&page=2

Postitatud: 03 Mai 2007 22:00
Postitas ROJEV
Mul endal oli 4 VAZi ja poistele sai tehtud, pole problemi olnud;)

Postitatud: 23 Nov 2008 13:18
Postitas Peep7
kas siis kui nukk ja vänt on paigas ss on 6-dal ja 8-dal paisu vahe ja teistel pole mitte ühelgi ?

[Muudetud: 23-11-2008 peep007]

Postitatud: 12 Jaan 2009 11:34
Postitas helitehnik
Keegi äkki paneks sellest uue pildi ja määraks ära milline on need 6es ja 8sas klapp millest alustada, see pilt ajas küll mind segadusse, nagu ei teaks isegi enam, silindreid hakatakse ka ikka ju eestpoolt lugema mitte tagant poolt

Postitatud: 12 Jaan 2009 11:44
Postitas Mel
Ikka, silindreid hakatakse lugema eest. Seega 8. klapp on kõige viimane ja 6. vastavalt 2 klappi eespool.

Mul on aga küsimus, kas 1,7sel mootoril on ka klappide käsitsi reguleerimine vajalik? Täpsemalt tegemist 2003. aasta Niva mitmepunkti pritsega mootoriga. Kuskilt olen lugenud/kuulnud, et klapiajam teistsugune (hüdrauliline??). See manuaalihakatis, mis autoga kaasas räägib igasugu reguleerimistes, aga klappidest pole sõnagi.
Samas vanemal 1,7 mootoril käib asi ikka nagu muiste - käsitsi.

Postitatud: 12 Juun 2009 23:57
Postitas logman
Ei.