Klappide paisumisvahe kontrollimine ja reguleerimine

Klappide paisumisvahe kontrollimine ja reguleerimine

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
Kasutaja avatar
apsu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 672
Liitunud: 15 Sept 2008 21:12
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2104
Kontakt:

#21

Postitus Postitas apsu » 19 Juun 2009 23:04

mis järjekorras regullitakse paisumisvahet 1,3 rihmaga mootoril, sest märgi järgi ei taha kuidagi kohe 4. silindri surnud seis olla? Ja kas paisumisvahet mõõdetakse nookuri ja nukkvõlli vahelt või nookuri ja nuka vahelt. minu rihmaga mootoril on ÜSSis 8. klapi ja 6. klapi nookur ja nukk koos.

selline teemaväline küsimus, et kas süüde on mõistlik keerata 5 või 10 kraadi enne Üssi?

[Muudetud: 19-6-2009 apsu]
Võidusõit on nagu seks, kõik mehed arvavad, et nad on selles hirmus osavad

Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

#22

Postitus Postitas kapa » 19 Juun 2009 23:32

Enne kontrolli, kas sul nukaratta märk on kohakuti raami märgiga ja samal ajal ka väntvõlli märgid (eelneval pildil seal kuskil). Kui need ei ole, siis on rihm vales hambas peal:) ja igasugune surnud seis alumise märgi järgi jääb ära. Rihm võiks pingul ka olla.
Edit: hammasrihma mõtlen

[Muudetud: 19-6-2009 kapa]
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...

Kasutaja avatar
apsu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 672
Liitunud: 15 Sept 2008 21:12
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2104
Kontakt:

#23

Postitus Postitas apsu » 19 Juun 2009 23:55

nukaratta märk ikka kohakuti võlli peal oleva märgiga. Tundub, nagu oleks siis 1. silindri SS. Ja kas paisumisvahe suureneb või väheneb, kui keerata reguleerimispolti väljapoole? Ja rihm sa seekord seisude järgi pandudki ja on pingul.
no mitte ei jaga ära, et mis kamm on :sein

[Muudetud: 19-6-2009 apsu]
Võidusõit on nagu seks, kõik mehed arvavad, et nad on selles hirmus osavad

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#24

Postitus Postitas viaccess » 20 Juun 2009 15:48

Sul nukkvõll 180 kraadi valesti peal, mootori tööd see ei sega, aga märkide järgi ongi 1 silindri ss mitte 4 oma. Alustad siis 1 ja 3 klapiga ja järjekorras edasi. 1ja3 - 180' - 5ja2 - 180' - 6ja8 -180'- 4ja7
Edu!
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
apsu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 672
Liitunud: 15 Sept 2008 21:12
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2104
Kontakt:

#25

Postitus Postitas apsu » 21 Juun 2009 21:30

just nii, et kui kellegil veel selline intsident, et keerab nukaratta ÜSSi ja 6-nda ja 8-nda klapi nookurite ja nuka vahele ei teki mingit vahet, siis soovitan kiigata esimese ja kolmanda alla.
Võidusõit on nagu seks, kõik mehed arvavad, et nad on selles hirmus osavad

lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106 T

#26

Postitus Postitas lada » 24 Nov 2009 21:26

Tervist.
Kuna praegu on mul käsil klapivahe reguleerimine 05e mootoril siis tekkis selline küsimus, et kui õige vahe on paika pandud ja vastumutter kinni keeratud, kas siis peab kaliiber ikka samamoodi sinna vahele minema?
Asi selles, et olen juba mitme klapi peal proovinud, aga iga kord kui vastumutri kinni keeran siis läheb vahe selliseks et kaliiber enam vahele ei lähe, kuigi hoian ka reguleerpolti samal ajal paigal kui vastumutri kinni keeran.

Ainult siis kui kohe alguses suurem vahe jätta, jäi pärast vastumutri kinni keeramist vahe selline et kaliiber läks vahele, aga niimoodi jäävad ju mingil määral klapivahed erinevad.

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#27

Postitus Postitas viaccess » 24 Nov 2009 22:35

Ikka kinni keeratud vastumutriga peab kaliiber väikese jõuga vahele minna.
Jupid Venemaalt!

Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1023
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Järvamaa/Tallinn
Autod: vaz 21063

#28

Postitus Postitas Mikk » 24 Nov 2009 22:42

hmm... kas raamat mitte ei ütle, et kaliiber peab vahelt tulema teatud jõuga tõmmates(ei mäleta peast suurust) ja tagasi vahele enam mahtuma vabalt ei pea. eks kindlasti annab nikerdada. Samas nagu aeg on õpetanud on igal ühel klappide reguleerimisel oma "käekiri". Nii et arvamused ja tulemused on ka erinevad.... :D õnneks see asi selline et saad katsetada ja kui rahule ei jää teed uuesti :D 0,15 lehtkaliibriga ei ole võimalik vahet nii väikseks keerata, et mootor tööle ei läheks ja soojast peast enam ei töötaks.
ja kaliibri võtad ikka peale seda ära kui oled vastumutri kinni keeranud. Eks kui keermed on väsinud ja lõtkud suuremad kui peaks, siis ongi asja üpris aeganõudev ja närve kulutav.

[Muudetud: 24-11-2009 Mikk]

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3921
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#29

Postitus Postitas logman » 20 Nov 2011 11:31


loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 139
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

#30

Postitus Postitas loonik » 16 Jaan 2012 20:14

 
viaccess kirjutas:Sul nukkvõll 180 kraadi valesti peal, mootori tööd see ei sega, aga märkide järgi ongi 1 silindri ss mitte 4 oma. Alustad siis 1 ja 3 klapiga ja järjekorras edasi. 1ja3 - 180' - 5ja2 - 180' - 6ja8 -180'- 4ja7
Edu!


Kuidas ja mida peaks keerama, et märgid "õigesti" oleks? Kas ülemine ketiratas lahti ja vänta keerata? Või siis nukki?

loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 139
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

#31

Postitus Postitas loonik » 19 Jaan 2012 22:43

 
loonik kirjutas: 
viaccess kirjutas:Sul nukkvõll 180 kraadi valesti peal, mootori tööd see ei sega, aga märkide järgi ongi 1 silindri ss mitte 4 oma. Alustad siis 1 ja 3 klapiga ja järjekorras edasi. 1ja3 - 180' - 5ja2 - 180' - 6ja8 -180'- 4ja7
Edu!


Tundub, et ma panin samuti nukkvõlli 180 kraadi valesti. Kuidas ja mida peaks keerama, et märgid "õigesti" oleks? Kas ülemine ketiratas lahti ja vänta keerata? Või siis nukki?

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#32

Postitus Postitas viaccess » 19 Jaan 2012 22:54

Vahet pole mida keerad, aga nookurid maha enne! Kui märgid koos, nukk maha... nookurid tagasi, nukk paika.... ketiratas külge ja korras.
Kordan kui eksid 180 kraadi, midagi ei juhtu, lihtalt peab jagajas juhtmed risti ringi tõsta.
Jupid Venemaalt!

hautz
Postitusi: 2276
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

#33

Postitus Postitas hautz » 24 Jaan 2012 00:30

Nukkvõlli küll mõttetu ju sellise asja pärast maha võtta. Klappide regulli see ka ei sega, sest reguleerimine toimub nukkvõlli asendi järgi. Algul märk nukkvõllil paika ja siis 90 kraadi kaupa nukkvõlli(180kraadi väntvõlli) liigutada, kuni nukkvõllil saab tiir peale. Kui panna algul väntvõllil märgid paika ja nukkvõlli märki pole nähagi(asub allpool), siis väntvõllile tiir peale ja nukal märk seal, kus olema peab. Seda siis, kui ikka nukkvõll õigesti peal.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 746
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

#34

Postitus Postitas Viin » 21 Okt 2013 11:36

 
viaccess kirjutas:Sul nukkvõll 180 kraadi valesti peal, mootori tööd see ei sega, aga märkide järgi ongi 1 silindri ss mitte 4 oma. Alustad siis 1 ja 3 klapiga ja järjekorras edasi. 1ja3 - 180' - 5ja2 - 180' - 6ja8 -180'- 4ja7
Edu!


Kuidas saab olla nukk 180` valesti peal kui nukaratta ja nukaraami märgid kohakuti?


Mine “Teeme ise”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline