sodipüüdja salongi jaoks

sodipüüdja salongi jaoks

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 903
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

sodipüüdja salongi jaoks

#1

Postitus Postitas overspeed » 04 Okt 2006 19:04

Pidevalt on auto salong täis mingeid puude seemneid ja helbeid, mis läbi ventilatsiooni salongi end puhuvad. Kuna siksil tehasepoolt filtrit ettenähtud pole, tuleb endal midagi nuputada. Enamus sodi tuleb 07-l värske öhu otse kanalitest, need mis armatuuri keskel on. Teisest traktist tuleb niipalju kui soendusradikast läbi lekib sodi.Pilt
Arrogance diminishes wisdom.

Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 903
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

#2

Postitus Postitas overspeed » 04 Okt 2006 19:06

Muretsesin siis omale riba öhufiltrit, üheltpoolt sinine teisalt valge. Otsustasin, et koht kuhu filter panna on öhuvötuavade alla. Säält läeb öhk nii sooja trakti kui ka värskeöhu trakti.Pilt
Arrogance diminishes wisdom.



Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 903
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

#3

Postitus Postitas overspeed » 04 Okt 2006 19:08

Filtri lükkasin niisama äärte alla kinni, värvimisest ja kruntimisest on sinna jäänu pisavalt kare pind, mis filtrit kinni hoiab. Kui söidu ajal tuulega peaks filtri säält ära lükkama, siis teen lisakinnituse filtri keskele.Pilt
Arrogance diminishes wisdom.



Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 903
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

#4

Postitus Postitas overspeed » 04 Okt 2006 19:10

Sinise poole jätsin ülesse paistma. Kui filter kogub liialt palju sodi, vötan ta lihtsalt korra ära, löön puhtaks ning panen tagasi. Vöi veel lihtsam: puhun öhupüstoliga lihtsalt läbi, siis ei pea äragi vötma.Pilt
Arrogance diminishes wisdom.



Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 903
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

#5

Postitus Postitas overspeed » 04 Okt 2006 19:11

Kui punase ringiga äramärgitud plekiäärele ka kummitihent panna, siis hakkab sodifilter ka tolmufiltrina töötama, sest siis ei pääse mujalt enam öhk salongi kui vaid läbi öhuvötuavade, seega läbi filtri. Sinisega näidatud öhu liikumine kapoti vahelt tulles.Pilt
Arrogance diminishes wisdom.



Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

#6

Postitus Postitas IceStorm » 04 Okt 2006 19:30

Väärt idee! Peamine, et õhu sissevool salongi oluliselt ei kannataks. Juhul, kui paiglada ainult filter, ei tohiks vahe märgatav olla? Filter on plastikul põhinev?
Iga ilmaga aktsioonis!

Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 903
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

#7

Postitus Postitas overspeed » 04 Okt 2006 20:11

öhukoguse vahet pole märganud, filter suht hästi hingav.
materjal: tehiskiud
Arrogance diminishes wisdom.



Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Rocky
Foorumi kasutaja
Postitusi: 220
Liitunud: 06 Apr 2002 17:04
Asukoht: Otepää
Autod: 2103

#8

Postitus Postitas Rocky » 04 Okt 2006 21:24

Need esimeses postis mainitud helbed, seemned, ebemed kuuluvad kasele!:)

Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

#9

Postitus Postitas Indy » 04 Okt 2006 21:48

Filter on hea...Aga pane ka tuulesuunajad peale...

Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 903
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

#10

Postitus Postitas overspeed » 04 Okt 2006 22:18

Algselt postitas: Indy
Filter on hea...Aga pane ka tuulesuunajad peale...


Eks see tuulesuunajate panek on iga mehe maitse ja omateooria asi. Minu puhul: väljanägemiselt pole nad veel mind sümpatiseerinud ning minu arusaam siksi aerodünaamikast ütleb, et nad ei ole kasuks vaid lihtsalt iluvidinad. Aga see on köigest minu teooria, millele ma katselist kinnitust pole veel teinud, seega ei pruugi see 100% töde olla, kuid piisav minule, et suunajaid mitte panna.
Arrogance diminishes wisdom.



Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

kase62
Suletud kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#11

Postitus Postitas kase62 » 05 Okt 2006 12:22

meil on ka 013 tuulesuunajad peal,ja minu arvates sellega tuleb suurem õhukogus salongi;)eriti pole vaja ventika mootorit sõites käima panna,ja samas küsin kus saab 06 tuulesuunajad:)

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2842
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#12

Postitus Postitas motamees » 05 Okt 2006 13:21

Algselt postitas: kase62
eriti pole vaja ventika mootorit sõites käima panna

Klassikutel ei peagi sõidu ajal ventika mootor töötama. Tuleb niisama piisavalt õhku läbi. Kui ei tule on miskit viga.
Tänapäevastel autodel (ka samaral) juba voolujoon nii hea, et peab ventikaga juurde aitama.

w2rk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 21 Jaan 2006 14:35
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2101

#13

Postitus Postitas w2rk » 05 Okt 2006 15:40

Oletame, et sõidu ajal hakkab kõvasti sadama....tuulekogujad ei laseks niipalju vett sinu filtri peale. Tegelikult seistes kaitseksid nad vihma eest rohkem.
Lada on see mis JÄÄB !

Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 903
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

#14

Postitus Postitas overspeed » 05 Okt 2006 19:34

Algselt postitas: w2rk
Oletame, et sõidu ajal hakkab kõvasti sadama....tuulekogujad ei laseks niipalju vett sinu filtri peale. Tegelikult seistes kaitseksid nad vihma eest rohkem.


Filtri materjal vett ei karda.

Öhukogujaid ma ei pane niikuinii, vöite mo moosimise jätta. Kunagi kui 03-ga mandril söitsin kasutasin kundepoolsel öhuaval kogujat, kuid seda HOOPIS TEISEL eesmärgil. Plastikuga katsin öhuribid kinni et öhk salongi säält ei pääseks ning sinna pääle panin siis ümberlöigatud koguja. Piisavalt öhku salongi pääses ka vaid juhipoolsest öhuavast. Öhukoguja oli aga löigatud eestpoolt suurema avaga, et öhk ülalt paremini sisse pääseks, ning tagant lahtiseks sellise kujuga, et ta kogunud tuule esiklaasile suunaks. Aretasin seda asja sellepärast, et siksil tuul esiklaasile eriti ei puhu (hüppab üle) kuid lääne autodele aga küll. Tuul aga hoiab klaasi puhtana, sügisel Tallinnas söites märg sopp mis klaasile tuleb, sinna ka jääb. Siksil on siis esiklaasil puhtad vaid kojamehe piirkonnad, ülejäänd läbinähtamatult must. Tundsin end kui tankistina, vahi läbi kahe pisikese poolkaare. Lääne autodel aga foori körval klaasid puhtad, kuna söites tuul puhub kohe märja sopa klaasilt minema. Panin ka tähele, et eelmise pölvkonna Toyota Celical on kapoti küljes ennem klaasi kohe selleks pisike tiib tehtud, et öhuvoolu suunda ka klaasile muuta. Üritasin siis seda ka 03-le teha, kundepoolsel küljel. Tulemus oli märgatav. Näha oli, kuda Tallinnas söites (linnakiirus 50 - 70 km/h) tuul üritas klaasi puhtaks puhuda. Klaas aga on liialt suure nurga all, et linnakiirusel ei jaksanud ta silmapiirilt körgemale soppa lükata ning säält hakkas ta külgedele voolama. Ning esiklaasi alumine tihendiäär jäi ka tuuleliikumisele ette, säält pidi tuul üle hüppama (seda oli sopajälgedest ka näha) ning seal kaotas ka osa liikumisenergiat. Asulast väljas suutis ta küll klaasi puhtaks puhuda, kuid see ei olnud mo eesmärk, tahtsin ju asulas just seda effekti, sest sääl teiste autodega söites lendleb ju see märg pori öhus ja määrib klaasi. Seega loobusin asjast. Katsetustel proovisin ka ilma kojameheta: s.t. keerasin kunde kojamehe küljest, sest juhipoolset oli ju pidevalt vaja, mudu ei näeks välja, kuid klaas aerodünaamikaga puhtaks aint silmapiirini ei olnud piisav tulemus. Asjast pilte pole, kuna mul puudus siis digi-kaamera ja filmikaameral ma kaadreid sellele raiskama ei hakkand.

Kellel veel "klassiku" aerodünaamikas aimu pole, visake pilk pildile, tuule surve kohad ja hörenduse kohad:
Pilt
Arrogance diminishes wisdom.



Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#15

Postitus Postitas olaaf » 05 Okt 2006 20:53

kas kuskil ka 2105 ja 2107 omad olemas..
loogiliselt peaks neil asjad veidi teistmoodi olema...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

#16

Postitus Postitas Suska » 05 Okt 2006 21:43

Hea idee, teen ka omal midagi taolist :) Ise algul mõtlesin et panen mingi riide, aga jah, see takistab õhu liikumust.

Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 903
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

#17

Postitus Postitas overspeed » 06 Okt 2006 11:37

Algselt postitas: Suska
Hea idee, teen ka omal midagi taolist :) Ise algul mõtlesin et panen mingi riide, aga jah, see takistab õhu liikumust.


07 ja 05 kapottidel filtrit hea sinna vahele toppida, motamehe 02-l kapott teistsugune, pole ääri kuhu taha panne filtrit. See probleem vöib ka tekkida teistel kopikalistel. Motale nuputan mingi hoidja sinna, kui aega saan.Pilt
Arrogance diminishes wisdom.



Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

#18

Postitus Postitas GTA » 06 Okt 2006 19:04

Oma viiesel olid ka kapotil õhukogujad juba aegade hämarusest. Sel suvel, kõige palavamate ilmade paiku silm aga väsis nendest mustadest kopsikutest, viskasin need minema ja kapott on nüüd minu arvates palju ilusam... ja need olid isegi hästi siledad ja igasugusete veidrate kumerusteta õhukogujad, praegustest käkkidest, mis poes müüakse ei hakka rääkimagi...
Mingit erinevust õhuvoolus ei märganud, jahe õhk puhus maanteekiirusel kenasti salongi ja linnas puhus veidi vähem - samamoodi nagu nende kopsikutegagi:rolleyes

Nõustun selkohal overiga, pole neid õhukogujaid sinna vaja mingil muul eesmärgil, kui just autoomaniku tuunimise huvi seda ei nõua...
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme

Kasutaja avatar
siim789
Foorumi kasutaja
Postitusi: 732
Liitunud: 07 Apr 2006 18:56
Asukoht: Rapla, Alu
Autod: Vaz 2107 90a, Ford Taunus 81a, BMW e39 530dA Touring 00a

#19

Postitus Postitas siim789 » 06 Okt 2006 22:52

minu meelest kah need õhukogujad midagi juurde ei anna, enne kui mul neid veel polnud puhus täpselt samamoodi õhku. Aga ära neid kah enam võtta ei taha kuna sinised pirnid sobivad sinna sisse väga hästi :D

Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

#20

Postitus Postitas Indy » 08 Okt 2006 09:08

Aga kuidas see filter siis toimib kui tuleb vihma ja öösel miinuskraadid tulevad?


Mine “Teeme ise”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist