1. leht 3-st

Soendus kraani vahetamine / soojendus klapp

Postitatud: 01 Juun 2006 15:00
Postitas motamees
- Kõigepealt lasete välja pisut tosooli (jahutusvedelik) ploki punnist ... aga ei pea, võib ka lasta joosta soenduslõdviku august kui lödviku lahti saanud, läheb kaduma päris vähe tosooli.
- Siis päästate lahti soojenduslõdvikute klambrid mootoriruumis. Kergema ligipääsu huvides oleks kasulik eemaldada õhufiltri kopsik.
Voolikute eemaldamisel torudest on soovitav veidike lükata kruvikaga vooliku äärest. Voolikut tõmmates on teda raskem eemaldada, kuna tõmmates läheb voolik peenemaks. Kruvikaga lükates seevastu läheb ta jämedamaks.
1532.jpg
1532.jpg (52.01 KiB) Vaadatud 12553 korda

Postitatud: 01 Juun 2006 15:03
Postitas motamees
- Nüüd eemaldate kahe plekikruviga kinni oleva kummilapi, mis asub ümber nende kahe toru:
1533.jpg
1533.jpg (50.84 KiB) Vaadatud 12553 korda

Postitatud: 01 Juun 2006 15:08
Postitas motamees
- Seejärel siirdute tööga salongi. Vaja eemaldada kaardisahtli põhi (kinda-laeka all asuv riiul, kui vahetus toimub 2107'el). Kopikalistel on parema ligipääsu huvides vaja eemaldada pardatšoki(kindalaeka) põhi.
- Seejärel avaneb teile selline vaatepilt:
1534.jpg
1534.jpg (143.25 KiB) Vaadatud 12553 korda

Postitatud: 01 Juun 2006 15:11
Postitas motamees
- Keerate väikese 10mm padruniga lahti kaks mutrit, mis hoiavad soenduskraani radika küljes. Vanematel autodel (vöi uuematel klassikutel, kus klamber alles/küljes) on vaja ära võtta ka soendustorusid hoidev klamber.
- Kindlasti tuleb koos uue kraaniga osta ka kaks kummitihendit!
klamber 01.jpg
klamber 01.jpg (124.04 KiB) Vaadatud 12533 korda
klamber 02.jpg
klamber 02.jpg (84.52 KiB) Vaadatud 12533 korda
1535.jpg
1535.jpg (143.55 KiB) Vaadatud 12553 korda

Postitatud: 01 Juun 2006 15:14
Postitas motamees
- Nüüd saate kätte ka toru klapi küljest.

Äravõetud detail näeb välja selline:
1536.jpg
1536.jpg (131.25 KiB) Vaadatud 12530 korda

Postitatud: 01 Juun 2006 15:17
Postitas motamees
- Paigalda see toru uue kraani külge, kasuta uut tihendit, pinguta poldid möistlikult (kummitihend).

Mina kasutan praegu keraamilist kraani (tundub kõige usaldusväärsema olemisega). Alati ostan ka kaks uut tihendit (a'3eek)
1537.jpg
1537.jpg (77.33 KiB) Vaadatud 12529 korda

Postitatud: 01 Juun 2006 15:23
Postitas motamees
- Kraan külge tagasi (uus tihend ka kraani ja soojendi vahele) ja võib asuda salongi detailide paigaldamisele. 05 ja 07 on segavaks asjaoluks plastikust soojaõhutoru.
1538.jpg
1538.jpg (141.26 KiB) Vaadatud 12528 korda

Postitatud: 01 Juun 2006 15:26
Postitas motamees
- Pane mootoriruumis tagasi äravöetud kahe plekikruviga kinni oleva kummilapp, mis asus ümber nende kahe soojendus-toru.
- Voolikuid tagasi pannes paigaldan tavaliselt uued (tänapäeva, kui ennem olid vanakooli) klambrid. Neid on mugavam paigaldada ja tulevikus ka eemaldada.
1539.jpg
1539.jpg (142.68 KiB) Vaadatud 12527 korda

Postitatud: 01 Juun 2006 15:32
Postitas motamees
Vanad vene klambrid on väga hea hoidmisega, kuid äärmiselt tülikas on nendega tegutseda.
Sageli olen näinud ,et need on valesti või lohakalt tagasi pandud.

Nii on vene klambri õige asetus pingutatult:
1542.jpg
1542.jpg (64.88 KiB) Vaadatud 12527 korda

Postitatud: 01 Juun 2006 15:34
Postitas motamees
Ka niimoodi paigaldatakse neid vahest, kuid NII ON VALE:
1543.jpg
1543.jpg (66.3 KiB) Vaadatud 12527 korda

Puust ette ja...

Postitatud: 01 Juun 2006 21:53
Postitas Indy
... punaseks:D
Kommentaariks:
Kasutasin ka neid 3 EEK-i maksvaid tihedeid+SCT firma GASKET MAKER Red silikoonhermeetikut ja tagajärjeks selline asi,et kummitihendi surus vahelt välja (radiaatorikinnituse juurest) ja tosool salongis:mad:
Viskasin tihendi minema (praegu kahju,et ei säilitanud, oleksin foto teinud) ja ainult silikooniga paigaldades kõik OK.(kraan samuti keraamiline)
Ja veel...Kuna hoova külge on üsna ebamugav trossiaasa paigaldada,siis eemaldasin hoova ja hiljem tagasi pannes ja mutrit kinni keerates pildil oleva koha pealt võll pooleks :sein (valuviga???) ei pingutanud üleliia.Pilt

Postitatud: 01 Juun 2006 22:09
Postitas Indy
...kahetsen veelkord,et tihendit ei säilitanud...
P.S.
See soojenduskraani vahetus on paras selili,külili,põlvili... k...(piiks):D,sest asetseb sellise koha peal,kuhu 100 kilo hästi ligi ei pääse:D

Postitatud: 02 Juun 2006 00:24
Postitas veiko
Mis puhul te muidu seda kraani vahetate, kui tilkuma hakkab? Või rohkem seetõttu, et raskelt käima hakkab?

Postitatud: 02 Juun 2006 01:32
Postitas veiko
:D
Nojah, mu küsimus oligi sellest ajendatud, et omal ka üsna vaevaliselt liigub see, ei tilgu õnneks, aga suvel ei saagi päris külma (õuest tulevat) õhku panna puhuma, tuleb vist ka sama töö ette võtta. Igatahes see teema on kindlasti abiks.;)

Postitatud: 02 Juun 2006 08:46
Postitas Indy
Tööasend soojenduskraani vahetamiseks:
1.Avada mõlemad esiuksed
2.Võtad sisse lamava asendi esiistmetel,jalad juhipoolsest uksest väljas
3.Pea ja käed peavad ulatuma armatuuri alla jääva soojenduskraanini
4.Kui selline asend tüütavaks muutub siis autost välja ja parempoolse esiukse juurde põlvili maha ja taas käed armatuuri alla
:D

Postitatud: 02 Juun 2006 12:34
Postitas grimes
Algselt postitas: Indy
Tööasend soojenduskraani vahetamiseks:

3.Pea ja käed peavad ulatuma armatuuri alla jääva soojenduskraanini
:D
Vaevalt et nüüd pea sinna soojenduskraanini mahub :P:lol:D

Postitatud: 02 Juun 2006 20:22
Postitas Raxo
5. Istudes parempoolsel esiistmel ning ettepoole kallutades saab seda tööd väga edukalt teha, eeldusel, et kindalaeka põhi (ja riiul jms) on eemaldatud. :)

Postitatud: 02 Juun 2006 22:46
Postitas Indy
:D [/quote]
Vaevalt et nüüd pea sinna soojenduskraanini mahub :P:lol:D [/quote]
Hea küll, pea ei mahu jah...Aga silmside peab ikka olema...

Postitatud: 03 Juun 2006 03:17
Postitas GTA
to Veiko: Keraamiline kraan on selle poolest ka parem et liigub hoopis sujuvamalt kui originaalkonstruktsiooniga kraan. Soovitan seda küll, kasutan juba aasta otsa, suht samamoodi kui vana kraanigi (st, kasutan vähe, originaali soovitatakse jällegi tihedamini liigutada et membraan kõvaks ei muutuks). Pole probleeme olnud siiani. Samas, kui asi juba käsil, võiks maha kisuda ka soojaradika, see pesta ja kompostist puhastada:P Muidugi eeldab see juba keskkonsooli eemaldamist koos kõige sealolevaga, mis osutub veelgi tülikamaks:D Kui kogu krempel juba maha kistud on siis soovitan uurida ka plastkonsooli, kuhu kinnituvad soojatorud ja trossid. Ise tihendasin kõik ühenduskohad silikooniga, et sooja eriti armatuuri vahele ebavajalikesse kohtadesse ei puhutaks ja häälestasin/parandasin ka luugid, mis õhku torudesse suunavad. Nüüd saab klaasid kiiremini puhtaks ja suvel jahutavad tuulutusavad maanteel täitsa normaalselt.

Postitatud: 03 Juun 2006 21:28
Postitas overspeed
Kunagi, kui mul OVERMOTA 03 oli, vahetasin sellel ka soojenduskraani ära. Kuna too lekkima hakkas, läksin kiirelt kadakaturule Laupäeval ja ostsin säält sellise , mis tundus köige usaldusväärsem. Kinnitused köik samad, kuju praktselt sama mis teistel (korpusevalu vahe, kuna tööpöhimöte ju nati teine). Maksis ta vist 125 EEK-i. Panin külge ja ise rahul. Mis nüüd aga välja tuli, et Saarel poemüüjad pole sellisest kraanist kuulnudki, nägemisest rääkimata. Kraan töötas samal pöhimöttel kui tänapäeva vee kuulkraanid. Läbivat auku omav kuul pöörleb kera sees jne. Väga hästi pidas, soojaga kinni ei paisunud, timmimine täpne. Tahtsin 07-le ka sellist, aga poemüüjad kehitavad ölgu:" pole kuulnud, pole näind".
Kas kellelgi on olnud sellise kuulkraaniga ka kokkupuutumist? Kas neid mandril poodides on kuskil olemas? Vöi sain ma hea asja otse Venemaalt.