Teen ise otsevoolu sumbuti

Teen ise otsevoolu sumbuti

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 903
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

#21

Postitus Postitas overspeed » 09 Apr 2006 14:30

Algselt postitas: tuhajuhe
Kas mosse liikumise kiirusele ka midagi mõjus peale seda sumbuti ehitust?


Eelmine suvi möötsin kiirendust (mitu korda muidugi):
eelsüüde 23 kraadi, bensiin 98, 0-100 km/h 19 sek

seekord: süüde 15 kraadi, bensiin 95, 0-100 km/h 19 sek

23 kraadiga tol suvel oli minek tunduvalt parem kui 15 kraadiga. Kui ta nüüd 15 kraadiga ja 95 bensuga sama aja välja söidab, ju ta siis nati paremaks läks. Suvel proovin selle sumbutiga 23 kraadi ja 98 bensiiniga, seekord ei viitsi.
Arrogance diminishes wisdom.

Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 903
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

#22

Postitus Postitas overspeed » 21 Mai 2006 20:53

Kui eelnevad kütusekulu möötmised mossel andsid maanteel tulemiks 10 l/100km, siis seekord sain
8 l/100km.
Samal ajal kui sumbuti tegin, remontisin ka süütesüsteemi: kontakti pinnad siledaks, puhtaks, kondekas uus; vahetasin süütenurka muutva vaakummembraani kuna algne oli katki.
Vöta siis nüüd kinni, kas kogu ökonoomsuse andis sumbuti, vöi on oma osa ka süütesüsteemil.
Arrogance diminishes wisdom.



Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

#23

Postitus Postitas grimes » 21 Mai 2006 23:30

Aga tal tuli ju tavaline hääl mitte bassikas. Arvad et kui topid selle tühja kambri kah villa täis siis on selline sportlik hääl ?

tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

#24

Postitus Postitas tuhajuhe » 22 Mai 2006 00:26

Algselt postitas: grimes
Aga tal tuli ju tavaline hääl mitte bassikas. Arvad et kui topid selle tühja kambri kah villa täis siis on selline sportlik hääl ?

Ta ei arva vaid soovitab õieti,kuidas seda häält saada.
56506878

GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

#25

Postitus Postitas GhostRider » 12 Juun 2006 07:44

Tegin oma masinale ka otsaläbi väljalaske.

ühekambriline, augustatud toruga, raske.

asi on juba oma kuju saavutanud, kuid ootab süsinikkeevitusega ülelaskmist (õhukindlaks)


joonis:Pilt

raitsraisk
Suletud kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#26

Postitus Postitas raitsraisk » 12 Juun 2006 11:59

Ma tegin püti seest täiesti puhtaks ja otsa panin kaks 55 mm toru
http://www.zone.ee/crazyfrog/sumps/HPIM0780.mpg

GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

#27

Postitus Postitas GhostRider » 19 Juun 2006 07:54

Algselt postitas: GhostRider
Tegin oma masinale ka otsaläbi väljalaske.

ühekambriline, augustatud toruga, raske.

asi on juba oma kuju saavutanud, kuid ootab süsinikkeevitusega ülelaskmist (õhukindlaks)


joonis:


sai siis proovitiud seda ja ütleks et tänu poti kaalule on väike vibreerimine- vaikne ja madalad helid ja jõudu tuli tunduvalt juurde ja mootor läheb kordi paremini pöördesse.

aricola
Suletud kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#28

Postitus Postitas aricola » 27 Sept 2006 21:09

To GhostRider

Palju ja kui suured augud sa sinna sumpsi tegi???


Äkki keegi oskab öelda mida ja kuidas teha kui ma tahan oma masinale kaks sumpsi alla panna....

w2rk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 21 Jaan 2006 14:35
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2101

#29

Postitus Postitas w2rk » 03 Okt 2006 17:16

overspeed, miks sa panid püti autoalla pikuti, st muidu käib ju lapiti pagasniku alla. Ja üks küsimus veel: kas sumbutaja keevitamisel tavalisi elektroode ei või kasutada, või peab just co-ga tegema ja miks?
Lada on see mis JÄÄB !

Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 903
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

#30

Postitus Postitas overspeed » 04 Okt 2006 15:07

pikuti: muudmoodi lihtsalt ei mahu sinna, seepärast et see sumps on oma kujult möeldud siksile. Mossel käib sumbuti aga sügaval köhu all. sääl kus mina pikuti sumpsi panin, on originaalis jäetud ruumi vaid tavalisele torule.

vöib ka vabalt keevitada tavaliste elektroodidega (elektrikeevitus), vanasti ju nendega vaid tehtigi. poolautomaat CO-ga on lihtsalt mugavam, seepärast seda kasutasin.
Arrogance diminishes wisdom.



Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

zoidberg
Suletud kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#31

Postitus Postitas zoidberg » 25 Juul 2007 16:49

Nii, lugesin seda teemat siin ja tekkis küsimus mis mind ennast vaevab juba päris mitu aastat kuid ei ole lihtsalt võimalust olnud kellegi käest küsida ... kas pole õigel hetkel meeles või siis kui küsimus mõtteis mõlgub siis pole läheduses parasjagu jälle kedagi ... kuid küsimus järgmine:

Kas keegi on proovinud näiteks sumbuti püti sisse (ise tehtud otseläbi) panna treilaastu ???

Kuna endal ka katsetamiseks võimalused puuduvad siis pole saand ka katsetada


[Muudetud: 25-7-2007 zoidberg]:puzzled

[Muudetud: 25-7-2007 zoidberg]

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2842
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#32

Postitus Postitas motamees » 25 Juul 2007 19:45

Algselt postitas: zoidberg
Kas keegi on proovinud näiteks sumbuti püti sisse (ise tehtud otseläbi) panna treilaastu ???

Seda on vene ajal kasutatud. Kui sul on võtta roostevaba treilaastu, siis miks mitte. Tavaline treilaast roostetab seal päris kiiresti ära ja lendab puruna välja.
Vastuküsimus.
Miks mõtled keerulisema asja peale, kui tänapäeval on saada paremaid materjale? Kõlbab ju sinna ka tavaline kivivill.

zoidberg
Suletud kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#33

Postitus Postitas zoidberg » 25 Juul 2007 20:16

Algselt postitas: motamees
Algselt postitas: zoidberg
Kas keegi on proovinud näiteks sumbuti püti sisse (ise tehtud otseläbi) panna treilaastu ???

Seda on vene ajal kasutatud. Kui sul on võtta roostevaba treilaastu, siis miks mitte. Tavaline treilaast roostetab seal päris kiiresti ära ja lendab puruna välja.
Vastuküsimus.
Miks mõtled keerulisema asja peale, kui tänapäeval on saada paremaid materjale? Kõlbab ju sinna ka tavaline kivivill.


see oli lihtsalt üks küsimus mis tahtis vastust saada:D

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2842
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

Variant kaks

#34

Postitus Postitas motamees » 04 Mär 2008 00:06

Panen samasse teemasse analoogse sumbuti tegemise. Mul küll väheke teine tehnoloogia ja otstarve. Minu tehtu läheb resonaatorina arvesse.
Kunagi vahetasin ära ühe kunde autol katalüsaatori. See oli täitsa tühjaks põlenud. Kuna polnud veel jõudnud rauasodi emexi viia, tuli mõte hoopis sellest resonaator teha. Kena kest. Roostele eriti ei allu. Sisse vaja ainult sõelad panna. Veidi otsimist ja leidsin paraja tüki roostevaba toru ka.Pilt

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2842
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

Variant kaks

#35

Postitus Postitas motamees » 04 Mär 2008 00:13

Läbivoolu takistamiseks (paremaks sumbutamiseks) lõikasin keskelt lahti kaks keelekest. Lõin need vasaraga väheke sisse. Vibratsiooni vältimiseks keevitasin servad veidike kinni.
Puurima pole viitsinud hakata. Mõtlesin, et ketaslõikuriga lastud sälgud peaksid sama asja ära ajama.Pilt

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2842
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

Variant kaks

#36

Postitus Postitas motamees » 04 Mär 2008 00:19

Toru pistan ühest otsast sisse ja keevitan kinni. Teine ots aga vajab ka kinnitust. Selleks puurisin teisele poole ,sumbuti ahenemise kohale, kolm auku. Kui toru/sõel läbis umbuti lükata, siis teine ots jääbki just nende aukude alla. Sealt läbi saab siis selle poole ka kinni keevitada.

Augu alt paistab just roostevaba toru ots.Pilt

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2842
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

Variant kaks.

#37

Postitus Postitas motamees » 04 Mär 2008 00:22

Mahedama hääle jaoks panen kesta sisse ka kivivilla.
Selleks, et sõela ikka pärast villa sisse saaks, peab keskele jätma augu. Ajasin siis teiselt poolt harjavarre sisse ja lahtisest avast toppisin kesta kivivilla täis.Pilt

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2842
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

Variant kaks.

#38

Postitus Postitas motamees » 04 Mär 2008 00:25

Harjavarrega loksutasin villa augu suuremaks ja ajasin toru sisse.Pilt

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2842
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

Variant kaks.

#39

Postitus Postitas motamees » 04 Mär 2008 00:27

Seejärel keevitasin ava poolt toru ringiratst kinni.Pilt

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2842
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

Variant kaks.

#40

Postitus Postitas motamees » 04 Mär 2008 00:28

Ja teiselt poolt kolmest august läbi toru kinni.Pilt


Mine “Teeme ise”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist