Teen ise otsevoolu sumbuti
Teen ise otsevoolu sumbuti
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Variant kaks.
See on torusse vaade vastu gaaside voolu. Ju need ketaslõikuri karvad ükskord ise ära põlevad.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Variant kaks.
Ja kohe peale resonaatorit sumbuti. Homme saab alla panna. Näis, mis hääled tulevad.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Nagu eelpool mainisin, oli resonaatoriks pandav kest kodus olemas. Sõelte jaoks vajaminev toru ka (ei pea olema roostevaba).Algselt postitas: joala
palju läheks maksma sinu nn: "variant 2" summuti 06“le ?
Töö käigus kulutasin ära 2-3 lõikeketast. Need on mingi odava firma omad. 11eek tükk oli vist. Natuke läks keevitusgaasi ja traati.
Isetehtud osa ühendamiseks autoga ostsin üleminekutüki, mis maksis 55eek. Kaks klambrit oli kokku 20eek.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Sumbuti otsa pärast vedasin ühe teeninduse vanarauakastist koju pildil oleva sumbuti. Vahel aga plaanid muutuvad ja sumbuti ots oli siiani maha lõikumata. Tänu sellele seisis ka sumbuti minu rauahunnikus. Sealt ta nüüd taaskasutamisse läks, kuna sumbuti ise alles väga kõva. Sumbuti ise on mingi sportvariant (üle nikeldatud). Ju keegi tüdines valjust jorinast ära.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Lõpptulemusena läks mulle maksma see sumbuti umbes 100eek otsest raha ja 3-4 tundi tööd. Palju läheb maksma sulle 06 sumbuti valmistamine, pead ise proovima.
Hääled on rahuldavad. Natuke oleks võinud ju vaiksem olla. Mis sa hing ikka sportsumbutist tahad? Igastahes on ta vaiksem ja parema häälega, kui ennem all olnud aretis. Pealegi oli endine aretis vist väiksema kubatuuriga mootori oma. Nüüd väljalaskesüsteem ikka vastav mootori kubatuurile ja natuke rohkem ka.
Ükskord, kui jälle aega, toon sumbuti väljalaske ka küljepealt välja. Selline on siis töö lõpptulemus.
Hääled on rahuldavad. Natuke oleks võinud ju vaiksem olla. Mis sa hing ikka sportsumbutist tahad? Igastahes on ta vaiksem ja parema häälega, kui ennem all olnud aretis. Pealegi oli endine aretis vist väiksema kubatuuriga mootori oma. Nüüd väljalaskesüsteem ikka vastav mootori kubatuurile ja natuke rohkem ka.
Ükskord, kui jälle aega, toon sumbuti väljalaske ka küljepealt välja. Selline on siis töö lõpptulemus.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Variant kaks.
Täna autot käivitades kuulsin imestusega, et väljalaskesüsteem laseb kusagilt läbi. Garaasi ajades kadus lõpuks heli ära. Peale silla reguleerimist hakkasin asja uurima. Tuli välja, et üks keevituskoht oli paigast ära lükatud.
Takkajärgi tarkus ütleb, et resonaatori sõelte toru poleks tohtinud mõlemast otsast kinni keevitada. Need kolm punkti läbi aukude keevitusega olid üleliigsed. Mootori tööga paisub algul (kuna väliskest on veel külm) toru paar millimeetrit rohkem (pikkuses), kui kest. See käristaski keevituse katki (kuna kest on nii kõva ja ei "mängi" kaasa). Sellepärast oli algul purinat rohkem kuulda. Garaasi ajades soenes (paisus) auk kinni. Keevitasin esialgu augu (peale mootori soendamist) uuesti kinni. Kui nii pidama ei jää, siis panen lapi augule peale. Nii saab toru siis vabalt liikuda.
Takkajärgi tarkus ütleb, et resonaatori sõelte toru poleks tohtinud mõlemast otsast kinni keevitada. Need kolm punkti läbi aukude keevitusega olid üleliigsed. Mootori tööga paisub algul (kuna väliskest on veel külm) toru paar millimeetrit rohkem (pikkuses), kui kest. See käristaski keevituse katki (kuna kest on nii kõva ja ei "mängi" kaasa). Sellepärast oli algul purinat rohkem kuulda. Garaasi ajades soenes (paisus) auk kinni. Keevitasin esialgu augu (peale mootori soendamist) uuesti kinni. Kui nii pidama ei jää, siis panen lapi augule peale. Nii saab toru siis vabalt liikuda.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Eelmises postituses kirjutatud probleem enam ei kordunud.
Küll aga häirib üks teine probleem. Sõites veidi üle 80km/h hakkab salongis "kumisema" päris häirivalt. Sellist madalat kuminat on tunda ka väiksematel kiirustel, aga mainitud kiirusel hakkab seda tundma (rohkem tunda, kui kuulda) juba palju.
Minu meelest oli seda kuminat tunda ka vana sumbutiga veidi. Overspeed aga väidab, et see on tulnud peale sumbuti vahetust. Loogilised on muidugi mõlemad variandid. Enne oli alla pandud mingi Escordi sumps ja seegi valetpidi (resonaator tagapool). Nüüd on tagumiseks pütiks sportpütt. Overi väitel on see sportpütt (ideaalses korras) ära visatud just tema "vale" heli pärast.
On ka kolmas versioon. Lihtsalt auto (kere) ehitus on selline, et hakkab kumisema. Vahepeal sai autosse pandud lisaistmeid ja vahesein tõstetud tahapoole. Peale seda ei ole kumin enam nii häiriv, aga ikkagi on olemas.
Otsustasin siis sportpütti väheke modida.
Püti avamisel selgub, et kõigil ladadel on all sportpütt. Just analoogse sõelte süsteemiga on lammutatav sportsumbuti. Lada oma on täiuslikum - On ümbritsetud heli isoleeriva kestaga.
Küll aga häirib üks teine probleem. Sõites veidi üle 80km/h hakkab salongis "kumisema" päris häirivalt. Sellist madalat kuminat on tunda ka väiksematel kiirustel, aga mainitud kiirusel hakkab seda tundma (rohkem tunda, kui kuulda) juba palju.
Minu meelest oli seda kuminat tunda ka vana sumbutiga veidi. Overspeed aga väidab, et see on tulnud peale sumbuti vahetust. Loogilised on muidugi mõlemad variandid. Enne oli alla pandud mingi Escordi sumps ja seegi valetpidi (resonaator tagapool). Nüüd on tagumiseks pütiks sportpütt. Overi väitel on see sportpütt (ideaalses korras) ära visatud just tema "vale" heli pärast.
On ka kolmas versioon. Lihtsalt auto (kere) ehitus on selline, et hakkab kumisema. Vahepeal sai autosse pandud lisaistmeid ja vahesein tõstetud tahapoole. Peale seda ei ole kumin enam nii häiriv, aga ikkagi on olemas.
Otsustasin siis sportpütti väheke modida.
Püti avamisel selgub, et kõigil ladadel on all sportpütt. Just analoogse sõelte süsteemiga on lammutatav sportsumbuti. Lada oma on täiuslikum - On ümbritsetud heli isoleeriva kestaga.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Gaasid tulevad sisse (roheline on varjatud gaaside liikumine)mööda ülemist toru ja väljuvad kesta (kollasega noolega näidatud). Vahepeal läbivad aukliku toru ja suunduvad siis välja läbi alumise toru. Arvasin, et pütt on seest palju tühjem.
Ainuke koht, kuhu on võimalik panna summutusvilla, on keskmine osa. Selle ka täitsin.
Järgmised sõidud näitavad, kas "viga" kaob.
Ainuke koht, kuhu on võimalik panna summutusvilla, on keskmine osa. Selle ka täitsin.
Järgmised sõidud näitavad, kas "viga" kaob.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Ühtlasi juba sumbuti "lainel" olles otsustasin vaadata ka teisi variante.
Mazda ksedose väljalaske süsteemi vahetusest jäi mul rauahunniku seisma sumbuti ja resonaator. Sumps on nii jäme, et ilma lõikumata mu auto alla ei mahuks. Mõtlesin siis väheke ümber keevitada.
Vat nüüd näeb ka kalli masina sumpsi seespoolt. Pütt on kahekordse välisplekiga ja otstes on paksud helisummutuspadjad.
Mazda ksedose väljalaske süsteemi vahetusest jäi mul rauahunniku seisma sumbuti ja resonaator. Sumps on nii jäme, et ilma lõikumata mu auto alla ei mahuks. Mõtlesin siis väheke ümber keevitada.
Vat nüüd näeb ka kalli masina sumpsi seespoolt. Pütt on kahekordse välisplekiga ja otstes on paksud helisummutuspadjad.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Vältimaks sileda paigapleki "valet" häälitsust tagusin kõigepealt sinna sisse mingi ruudustiku. Sellest aga vist ikka ei piisa. Keevitasin siis peale tugevdusribid. Ikka vist vähe. Ribide vahele panen otsast üle jäänud helisummutusvildi. Sinna peale keevitan topeltseina. Ehk siis on jälle "lux" sumbuti.
Sportpütiga ebaõnnestumisel on valmis asi kohe võtta.
Sportpütiga ebaõnnestumisel on valmis asi kohe võtta.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Algselt postitas: motamees
Ükskord, kui jälle aega, toon sumbuti väljalaske ka küljepealt välja.
Olekski pidanud kohe sumbuti otsa kõhu alt välja tooma. Kuskilt kuulsin, et väljalaskegaasid ei tohiks kõhu alla väljuda. See võibki kuminat tekitada.Algselt postitas: motamees
Küll aga häirib üks teine probleem. Sõites veidi üle 80km/h hakkab salongis "kumisema" päris häirivalt. Sellist madalat kuminat on tunda ka väiksematel kiirustel, aga mainitud kiirusel hakkab seda tundma (rohkem tunda, kui kuulda) juba palju.
Nüüd lõpuks sai ka see asi korda. Praeguste sõitudega pole enam seda häirivat kuminat tundnud. Kas siis aitas tõesti ainult väljuvate gaaside asukoha muutus, või on oma osa ka kongi täisehitamisel? See jääbki küsimuseks.
C
- JUSTer-D
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 71
- Liitunud: 20 Dets 2007 19:51
- Asukoht: Euroopa
- Autod: Lada 2101, 04, 05
Tere, mul on nõ "rallitamiseks" 2105.
Ma ütlen kohe ära, et ma ei ole selline kes sõidab siksiga vastu puud ja siis ostab järgmise rondi ja teeb samamoodi ja siis sõidab maanteedel bemariga. Ei, ma ei ole selline. Ma ausatan Sigulid ja olen selle suur fänn, on mu üks lemmikumatest autodest.
---
Ühesõnaga soovin teada, et millise püti ette/taha peaksin puurima augu v auke, et häält mahedamaks saaks? Naq ikka ralliauto moodi rohkem? Oskate ehk õelda, või siis toob see mingeid probleeme hoopis kaasa?
Ei tohiks nagu? Ma ei taha väga võigast häält vaid sellist, et annad gaasi tunned, et ikka liigud.
Ja kui suur see auk peaks olema? diameeter? Ettetänades Juss.
Ma ütlen kohe ära, et ma ei ole selline kes sõidab siksiga vastu puud ja siis ostab järgmise rondi ja teeb samamoodi ja siis sõidab maanteedel bemariga. Ei, ma ei ole selline. Ma ausatan Sigulid ja olen selle suur fänn, on mu üks lemmikumatest autodest.
---
Ühesõnaga soovin teada, et millise püti ette/taha peaksin puurima augu v auke, et häält mahedamaks saaks? Naq ikka ralliauto moodi rohkem? Oskate ehk õelda, või siis toob see mingeid probleeme hoopis kaasa?
Ei tohiks nagu? Ma ei taha väga võigast häält vaid sellist, et annad gaasi tunned, et ikka liigud.
Ja kui suur see auk peaks olema? diameeter? Ettetänades Juss.
Algselt postitas: JUSTer-D
Tere, mul on nõ "rallitamiseks" 2105.
Ma ütlen kohe ära, et ma ei ole selline kes sõidab siksiga vastu puud ja siis ostab järgmise rondi ja teeb samamoodi ja siis sõidab maanteedel bemariga. Ei, ma ei ole selline. Ma ausatan Sigulid ja olen selle suur fänn, on mu üks lemmikumatest autodest.
---
Ühesõnaga soovin teada, et millise püti ette/taha peaksin puurima augu v auke, et häält mahedamaks saaks? Naq ikka ralliauto moodi rohkem? Oskate ehk õelda, või siis toob see mingeid probleeme hoopis kaasa?
Ei tohiks nagu? Ma ei taha väga võigast häält vaid sellist, et annad gaasi tunned, et ikka liigud.
Ja kui suur see auk peaks olema? diameeter? Ettetänades Juss.
Auku küll ära puuri:spin
Ennem tagumise püti asemel resokas.
Nn. auk pidi vastikut plörinat tekitama.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U