2. leht 2-st

Postitatud: 29 Aug 2007 10:03
Postitas Valdz
Algselt postitas: Mel
Loomkatsed on endalgi plaanis Ladaga teha. Selleks surveastme tõstmine ei ole vajalik, kuid praegusel hetkel olen segaduses, mida tuleks süütega teha? Ja kas üldse on vaja midagi teha? Esimese hooga ütleks, et süüdet on vaja varasemaks keerata, kuid arvestades madalamat kütteväärtust, peaks tagama just rahulikuma põlemise. Seega, kas süüde paika jätta?

Mõned soovitavad 2-4 kraadi varasemaks keerata, aga süüde pole otseselt probleem. Kuna E85-e energija väärtus on väiksem (+ air/fuel ratio 10, võrreldes bensiini 14,7-ga) tuleb seda pea 30% rohkem tarbida, muidu mootor sõidab liiga lahjalt - mis võib tähendada ülekuumenemist.

[Muudetud: 29/8/2007 Valdz]

Postitatud: 29 Aug 2007 10:46
Postitas Raxo
Kõigepealt ikka tavaseades proovida ja siis kruttima hakata ;)

Postitatud: 30 Aug 2007 18:19
Postitas juss
Eks selle E85-ga sõites tuleb mootorile ja autole samad ümberehitused mis siis kui plaanis sõita piiritusega.
Endal oli idee, et teine paak ja kraaniga reguleerid kummast paagist kütet võtada ja süüte muutmide pole ka probleem ( et varajasemaks keerata) aga probleemiks on surveastme muutmine ja küttekoguste erinev tarbimine.
Kuna E85 nagu ka piiritus tõmbab ligi niiskust siis tuleb peale sõitu mootor korralikult puhastada piirituse aurudest (lastes autol mingi aeg bensiini pealt töötada), muidu ilmselt kipum kogu kupatus roostetama.
Ja huvitav kas selle E85-ga ka auto käivitud külmaga kuna piirituse pealt sõitvatel masinatel on piirituse eelsoojendus ja külma ilmaga lastakse mootor soojaks bensiiniga sõites. Kui õiet näletan siis piiritus ei tahtnud enam süttida alla 5 kraadi (või -5)

Postitatud: 22 Nov 2007 16:54
Postitas mess
Laekus minu meilboxi alljärgnev üleskutse, millest minu meelest tasuks kinni võtta, sest koos on lihtsam...


Tere!
Lugupeetud Lada Klubi juhid!
Eesti Moto-Klubi (EMK) järgides Rootsi eeskuju biokütuse E85 aktiivset
kasutusele- võtu poliitikat on pidevalt kuni EV Presidendini välja,taotlenud
E85 kasutusele võttu ja tootmise alustamist Eestis.Ehk EMK aktiivsus
kiirendas meil E85 müügile tulekut?Meie valitsejad olles huvitatud suurest
kütuseaktsiisi laekumisest suhtus E85 kasutusele võtmisse väga vastumeelselt
tuues üheks vastuväiteks tarbijaskonna puudumist mis ei ole asjakohane kuna
ei saa tarbida seda mida pole müügil.Nüüd on E85 müügil,EMK toetudes ARK-i
andmetele on Lada-Vaz tüüpi autosid arvel ca,35000,seega muljet avaldav arv.
EMK soovib koondada kogu Eesti ajupotensiaali leidmaks kõige ratsionaalsema
mooduse mootori seadistamiseks E85-e tarbimisele.EMK on võimeline parima
lahenduse rakendamiseks.EMK sooviks Teie liikmete soovitusi ja teadmisi
antud küsimuses.Palun teavitage oma liikmeid sellest.Praktikasse rakendatava
lahenduse korral materiaalne hüvitus.Teile parimat soovides:EMK juhatuse
esimees Endel Untera
Kontakt endel.untera@neti.ee

Postitatud: 22 Nov 2007 19:51
Postitas MuKi14
biokütus E85... Pole kuulnud, kas see toimib nagu bensiin? on see odavam kui bensiin? :D

Postitatud: 22 Nov 2007 20:13
Postitas logman
Toimib ja on odavam.
Aga "aga" on selles, et sisaldab piiritust, mis ei ole üldsegi hea toitesüsteemis olevatele kummidetailidele. Selles nüüd uba ongi, et EMK mehed tahavad teada, kuidas keegi oma zigulli ümber on ratsinud, kui on :puzzled , et e85-ga muretult sõita saaks.

Postitatud: 22 Nov 2007 22:52
Postitas grimes

Postitatud: 23 Nov 2007 00:01
Postitas Ardi Soovik
Niipalju unustasin,et pritsung 04-l kadus ära kütusenäit.Mida ma seostan oksüdeerimisega.Seega peaks tõesti toitesüsteem olema korrosioonikindel.
Aga diiselmootoritel kasutan hetkel grillrasvast ja rebaserasvast valmistatud biodiislit.Näiteks see biodiisel -5 kraadi juures,ei ole enam kanistrist kallatav.
Biodiisel koosneb suurest hulgast rasvhapetest,kuid mille määrimisomadused on erinevad.Neist rasvhapetest vaid 2 on määrdeomadustega.Sestap lisame biodiislile 5% oleiinhapet.Kuna mul on selle suve jooksul läinud 4 diislipumpa ja enam ei riski.Samas on biodiisel tundlik niiskuse suhtes,kuna seob vett ja see võib ka olla üheks põhjuseks kütusepumpade kinnikiilumisel.
Kasutamiseks miinustemperatuuridel tuleb lisada biodiislile tavadiislit,sõltuvalt välistemperatuurist.
Ka oleneb kasutamistemperatuur toorainest.Toiduõlidest tehtav biodiisel on kindlasti kasutatav 5-10kraadi madalamal temperatuuril kui grill-rasvast tehtav.
Neist 200 000 auku aetud Tall-egi kanast oleksin saanud kütet 20ks aastaks.

Postitatud: 23 Nov 2007 15:33
Postitas hautz
Algselt postitas: logman
Toimib ja on odavam.
Aga "aga" on selles, et sisaldab piiritust, mis ei ole üldsegi hea toitesüsteemis olevatele kummidetailidele. Selles nüüd uba ongi, et EMK mehed tahavad teada, kuidas keegi oma zigulli ümber on ratsinud, kui on :puzzled , et e85-ga muretult sõita saaks.
Kas nautke 2 taktilise õli kütte sisse ei aita seda ära hoida?

Postitatud: 23 Nov 2007 16:40
Postitas Valdz
Algselt postitas: MuKi14
biokütus E85... Pole kuulnud, kas see toimib nagu bensiin? on see odavam kui bensiin? :D
Odavam jah, aga kulub toda päris mehiselt rohkem u.30% siis. Kokkuvõtteks on suht sama...

Aga see oleks äärmiselt hea variant kasutada modifitseeritud mootorites. Detonatsiooni kindlus on sellel oluliselt parem kui hetkel teistel eestis tavakasutusel olevatel kütustel. See siis tähendab, et saab surveastet tõsta + süüdet veel paremaks keerata. Turboautodel saab isegi 15% kuni 20% jõudu rohkem kätte selle kütusega. Hea pool veel et E85 põleb jahedamalt ja jahutab ka sissetõmmatavat õhku (nagu water/alcohol injection).

Vaikselt mõtted liiguvad igatahes sinnapoole...

Postitatud: 31 Juul 2011 00:00
Postitas Arvos
Lisaks siia hoiatuseks enda värske kogemuse biodiislist. Sain seda solki 10 liitrit puhta niisama, prooviks nagu, et kas kannatab tarvitada ja sellega sõita. Valasin selle kümneka ettevaatlikuna terve paagitäie hulka. Hakkas haisema see mis tagant tuli aga sõitis. Järgmisest puhta diisli paagitäiest sõitis ka see Transit pool paaki ära. Siis hakkasid jamad pihta. Üle 70 enam edasi ei läinud, mäest alla 80, vahel 90. Sõidab aga lihtsalt ei lähe, pressi või ära pressi. Õnneks käis Saaremaal siiski ära. Mõni mõis, vahetasin filtri. Huvitaval kombel oli filter pooltühi, seega siis kättesaamisega muresid. Muutusi polnud. Kiskusin maha etteandepumba, see oli tõsist pläga täis. Lisaks sellele, et too asub täiesti sinnakukkunud kohas, ei hakanud Transit ikka sõitma. Tõin uue etteandepumba ja kuna aimasin halba, nusserdasin ka paagi alt ja loputasin seest puhtaks. Uuest pumbast oleks ka kahju olnud, kui läheb kaduva teed paagis oleva saasta pärast. Jube ollus oli paagis see viimane 6 liitrit, mida voolikuga põhjast kätte ei saanud. Igaks juhuks hakkasin kontrollima kas paagist tulevatest torudest midagi läbi ka käib. Kahest torust ühte mina suuga läbi puhuda ei suutnud. Hakkasin jälgi ajama ja oligi pealejooksu toru! Pumbaga andis pressida, et see lahti saada. Ei kujuta ette mis imevalemiga ja millega sinna sellise võimsa tropi ette kittis.
Biodiisel pidi kõik setted kenasti seinte küljest ja torudest lahti pesema ja seda ta ka tegi. Pakiautost öeldi, et sellega sõites on 3-4 kuu pärast etteandepumba membraan vedel. Etteandepump on küll hetkel veel vana küljes, kuid tuleb uus külge panna. Käima läheb külmalt üsna pikalt. Aga sõidab vähemasti jälle.
Niisiis - biodiidel ära proovitud oma naha peal ja edasist katsetamist enam ei toimu.

Postitatud: 31 Juul 2011 12:47
Postitas viaccess
Oled siis sattunud kehva kütuse otsa! Olen aastaid kasutanud seda ja seni olen pidanud ühel autol mehaanilise etteandepumba ära vahetama, kuid arvan et asi polnud ka biodiislis, lihtsalt vanadusest.
Ja see on õige küll et ta peseb kõik aastatega kogunud saast seintelt, tavaliselt esimese 100km lööb filtri täis, pärast vahetust sõidab hästi jälle.
Suvel isiklikult sõidan opeliga puhta bio peal, talvel segan tavadiisliga pooleks.
Pumppihustiga BMWle pole igaks juhuks seda pannud, pihustid liiga kallid et katsetada, küll aga vanemad KS pumbaga masinad kõik söönud isuga seda ollust.

Postitatud: 01 Aug 2011 00:51
Postitas Arvos
 
viaccess kirjutas:Oled siis sattunud kehva kütuse otsa!
Täiesti võimalik, arvan ka seda. Võib-olla oli miski mahuti põhi. Alles viisin kellelegi koju seda üle poole tonni ja tanklast võtsime talle samapalju puhast diislit juurde ning pani oma mahutisse pooleks. Sõidab sellega. Kuid seda ollust mis ämbrist vastu vahib, ei tõuse käsi küll sisse enam valama. Ma ei oska probleemide teket aga millegi muuga ka seostada. Aga las ta olla, minul on katsetamise isu läinud.