Teeme ise sportsummuti!
Teeme ise sportsummuti!
Teeme ise sportsummuti!
Kõigepealt on vaja sobiva suurusega plekitükki. Kui õigesti mäletan sis laius oli 43cm ja pikkus 49cm, mõõdud saab Lada orginaalpütilt.
Nüüd tuleb see plekk painutuspingi abil toruks painutada. Toru tuleb valmistada painutuspingi abil, sest sellise jämedusega olemasolevad torud on tavaliselt liiga paksu seinaga summuti jaoks. Alternatiiviks oleks kasutada näiteks mõnda ballooni või vana vahukustutit.
Järgmisena tuleb torule teha otsad, ümmargused kettad. Nende keskele ka augud, enda summutile sai need sinna keevitusega tehtud.
Nüüd tuleb võtta sobiva suurusega perforeeritud toru. Seda saab ise valmistada mõnest torust kui sinna auke puurida või siis mõnes veoauto õhufiltri seest.
Nüüd tuleb hakata asju kokku keevitama. Painutuspingi abil tehtud toru kõigepealt ja siis talle üks ots külge keevitada. Lahti jäänud otsast sisse panna perfo toru ja kinnise otsa poole jäänud otsast kinni keevitada.
Nüüd lahtisest otsast sisse panna kivivilla. Täpset kogust ei oska öelda, ise panin täis seda ja mitte väga tihedalt.
Kui see tehtud siis ka teine ots kinni keevitada.
Nüüd siis ei jää muud üle ku pütile otsaks mingi jämedam toru keevitada ja ka see toru millega ta väljalaskesüsteemi panna ja ka resopütid vahelt eemaldada
Tagajärgede eest mina ei vastuta. Ise tegin nii ja sai väga hea. Autol jõudu rohkem ja küttekulu eii suurenenud. Hääl läks valjemaks ja mõnusamaks.
Kui kellelgi on midagi lisada või küsida siis andke tulla.
Pilte minu sumpast mis selle meetotiga tehtud näeb siit: http://kriisa.pri.ee/pildid/sumps/
Nüüd tuleb see plekk painutuspingi abil toruks painutada. Toru tuleb valmistada painutuspingi abil, sest sellise jämedusega olemasolevad torud on tavaliselt liiga paksu seinaga summuti jaoks. Alternatiiviks oleks kasutada näiteks mõnda ballooni või vana vahukustutit.
Järgmisena tuleb torule teha otsad, ümmargused kettad. Nende keskele ka augud, enda summutile sai need sinna keevitusega tehtud.
Nüüd tuleb võtta sobiva suurusega perforeeritud toru. Seda saab ise valmistada mõnest torust kui sinna auke puurida või siis mõnes veoauto õhufiltri seest.
Nüüd tuleb hakata asju kokku keevitama. Painutuspingi abil tehtud toru kõigepealt ja siis talle üks ots külge keevitada. Lahti jäänud otsast sisse panna perfo toru ja kinnise otsa poole jäänud otsast kinni keevitada.
Nüüd lahtisest otsast sisse panna kivivilla. Täpset kogust ei oska öelda, ise panin täis seda ja mitte väga tihedalt.
Kui see tehtud siis ka teine ots kinni keevitada.
Nüüd siis ei jää muud üle ku pütile otsaks mingi jämedam toru keevitada ja ka see toru millega ta väljalaskesüsteemi panna ja ka resopütid vahelt eemaldada
Tagajärgede eest mina ei vastuta. Ise tegin nii ja sai väga hea. Autol jõudu rohkem ja küttekulu eii suurenenud. Hääl läks valjemaks ja mõnusamaks.
Kui kellelgi on midagi lisada või küsida siis andke tulla.
Pilte minu sumpast mis selle meetotiga tehtud näeb siit: http://kriisa.pri.ee/pildid/sumps/
...mis toruga/kuidas lahendasid ülejäänud torude süsteemi? originaalil resod vahel välja ja lihtsalt torujupp vahele? või panid ühtlasi ka jämedama valjalaske?
ot tarkadele: kas torupainutust on võimalik koduste vahenditega (ilma pingita) teha:rolleyes väljalaske jaoks just
ot tarkadele: kas torupainutust on võimalik koduste vahenditega (ilma pingita) teha:rolleyes väljalaske jaoks just
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Väljalaske torud jäid esialgu samad, panin reso asemele torujupi. Muidugi oleks parem kui natuke jämedam toru panna sinna.
Selle toru mis pütti toruga ühendab lõikasin ühe vana sumpa püti küljest, ei hakkand uut tegema, sest siis oleks vaja olnud painutada ja polnud selleks vahendeid olemas.
Perforeeritud toru läbimõõdu panin umbes silma järgi, see sai jämedam kui väljalasketorustik. Oli palju auke ja tihedalt, poes müüdavad pütid on ka sellised mida näinud olen. Samas Estfieldide pütid on ka ise tehtud ja neil on suuremaid auke hõredamalt. Mõlemat viisi ilmselt võib kasutada.
Ega see ise püti ehitamine üks katsetamine ja leiutamine on kui täpseid mõõte ei kasuta, alati ei pruugi ju kasu saada.
Selle toru mis pütti toruga ühendab lõikasin ühe vana sumpa püti küljest, ei hakkand uut tegema, sest siis oleks vaja olnud painutada ja polnud selleks vahendeid olemas.
Perforeeritud toru läbimõõdu panin umbes silma järgi, see sai jämedam kui väljalasketorustik. Oli palju auke ja tihedalt, poes müüdavad pütid on ka sellised mida näinud olen. Samas Estfieldide pütid on ka ise tehtud ja neil on suuremaid auke hõredamalt. Mõlemat viisi ilmselt võib kasutada.
Ega see ise püti ehitamine üks katsetamine ja leiutamine on kui täpseid mõõte ei kasuta, alati ei pruugi ju kasu saada.
Minul konkreetselt on sellest peale hääle ka kasu, eriti hästi saab aru kui autoga maanteel sõita 100'ga, siis gaasi juurde andes on selgelt tunda, et masinal powerit natuke rohkem on.
Põhimõtteliselt ei või sellist asja teha, liikluseeskiri ütleb, et kui väljalaskesüsteemi ehitust on omavoliliselt muudetud ja tänu sellele müra oluliselt tugevnenud, siis võib saata auto kordusülevaatusele.
Samuti võib tekkida probleeme ülevaatuselt läbisaamisega. Tegelikult on mingi kindel arv detsibelle kui palju müra auto teha võib ja ma ei oska öelda kui suurt minu oma teeb. Kui rahulikult sõita siis minu auto ei tee suurt lärmi, nii et politsei silma all ei tohi palju gaasi anda.
Kas tahab see ehitab endale, kes ei taha see ei tee. Ja igaüks omal vastutusel ikka
Põhimõtteliselt ei või sellist asja teha, liikluseeskiri ütleb, et kui väljalaskesüsteemi ehitust on omavoliliselt muudetud ja tänu sellele müra oluliselt tugevnenud, siis võib saata auto kordusülevaatusele.
Samuti võib tekkida probleeme ülevaatuselt läbisaamisega. Tegelikult on mingi kindel arv detsibelle kui palju müra auto teha võib ja ma ei oska öelda kui suurt minu oma teeb. Kui rahulikult sõita siis minu auto ei tee suurt lärmi, nii et politsei silma all ei tohi palju gaasi anda.
Kas tahab see ehitab endale, kes ei taha see ei tee. Ja igaüks omal vastutusel ikka
No mul ongi ju nii kui seda tekstist välja ei lugenud. Mul ainult see tagumine pütt on ise valmistatud. Olen ise ka mõelnud, et mis saab kui panna asemele originaalpütt. Hääl kindlasti on kõvem kui muidu, kuid orig. pütt pole otseläbi ja seepärast ei pruugi ka minek olla parem.
Üks variant veel. Pane tagapüti asemele mingi resonaator (eelnevalt kõik teised pütid peaks olema eemaldatud), näiteks mõni BMW oma, selline mis oleks otseläbi, ega siksi enda omagi on midagi otseläbi sarnast. Sel ajal kui summutipütti ehitasin tagumistt sõitsin ringi paar päeva ilma tagapütita, olid ainult üks reso ja ei muud midagi, toru lõppes tagasilla kohal ära juba. Hääl oli päris mõnus, mitte valjem kui praegu on.
Üks variant veel. Pane tagapüti asemele mingi resonaator (eelnevalt kõik teised pütid peaks olema eemaldatud), näiteks mõni BMW oma, selline mis oleks otseläbi, ega siksi enda omagi on midagi otseläbi sarnast. Sel ajal kui summutipütti ehitasin tagumistt sõitsin ringi paar päeva ilma tagapütita, olid ainult üks reso ja ei muud midagi, toru lõppes tagasilla kohal ära juba. Hääl oli päris mõnus, mitte valjem kui praegu on.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Midagi ei saa!Algselt postitas: Kriisa
...Mul ainult see tagumine pütt on ise valmistatud. Olen ise ka mõelnud, et mis saab kui panna asemele originaalpütt...
Vene ajal oli kõik suur defitsiit ,k.a. ladajupid.
Ei ole mõtet seletada ,kuidas virutati üksteise auto küljest pisi-pudi (peeglid ,kojamehed ,rattad jne.) ,seda küsige oma isadelt.
Sumps oli voobshee defka asi ja nii hakkasid torujürid kodus või töö juures õhtuti neid rahvale valmistama. Oli ka minu autol roostevabast toru all mis sõitis enne seda aastakümneid vanaisa 03 all.
Made in Demidov oli asja nimi ,Viljandi rahvas peaks teadma seda meest.
Tavaliselt kaotatigi neil isetehtud torudel ära see keskmine pütt ja ega see modifitseerung suurt midagi muutnudki.
Ülevaatuselt läksid vuhinal läbi ,lärm ja küttekulu ka märgatavalt ei suurenenud.
Vot nii.
Sõidan praegu nii ringi ja pole probleeme olnud. Sõltub sellest kuidas pütt ehitatud ja milline on sõidustiil, kui pidevalt pedaal põrandas ei sõida ja muude lollustega silma ei paista, siis on tõenäoline, et probleeme ei teki. Madalatel pööretel on hääl väga vaikne.Algselt postitas: aeromen
aa kui resokad vahelt ära võtta ja ainult enda tehtud pütiga ringi sõita kas siis mendid ei hakka kratti pidi kinni et sul on müra nagu kole suur kui olema peaks,saadavad veel ülevaatusele ka,siis puhta pu...is juu.teevad su rahakotile ka veel liiga.
Kui selle lihtsalt vana tagumise püti asemele paned ja reso jätad vahele, siis hääl arvatavasti eriti ei muutu, minekule äkki mõjub, ei oska kommenteerida. Ise panin algul sportpüti vana tagapüti asemele ja jätsin reso vahele, hääl oli sama vaikne nagu originaalil.Algselt postitas: wilson
sai soetatud nyyd väga odava hinna eest bmw 327 tagumine sportpytt(tuleb otse läbi) nädalavahetusel teen proovi kuidas hääl sealt välja tuleb.
Kui reso vahelt ära lõikad ja toru asemele paned, siis vaata et õieti kokku keevitad, sest muidu jääb sumpa toru kaar valesse suunda ja toru jääb auto põhjast eemale maapinnale ligemale, mul on nii praegu, tuleb uuesti lahti lõigata ja siis teises asendis kinni keevitada.
-
tTehnic-man
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 33
- Liitunud: 03 Mai 2005 19:47
- Asukoht: TLN
- Kontakt:
-
ggrimes
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 910
- Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
- Kontakt:
Nii saaks hea tulemuse hääles kui ma ei eksi.Kuid kas siis bensukulu mitte ei suurene.Ja ülevaatuspunktis kah läbi ei lasta siukse sumpaga.Algselt postitas: wilson
kui alla panen sis sedasi et midagi vahel pole.mootorist kohe tagumisse pytti.eks peab katsetama veidi.teen ka mõne pildi kui valmis saan.
Parandage kui eksin.
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Ma ei saa sellest tänavasõidu sportsumbutajast aru? Krt ?igulisi on niigi
väheks jäänud ja needki solgitakse igasuguste "ahjutorudega" ära.
Käisin eile Tartus ja Riiamäelt rühkis ülesse minna beez ?iguli 011 Ladaklubi
kleepsuga,suisutomu taga ja lärm oli selline nagu reaktiiv hävitajal.
Reklaam missugune Ladaklubile.
Eelmine suvi remontisin ka oma sumbutajat aga niimoodi et hääl jäi viisakaks ja vaikseks.Neid lärmavaid "kärusid" ei ole meie linnapilti vaja!
Müts maha nende ees kes ka reaalselt oma ?igulit HÄSTI HOIAVAD!
väheks jäänud ja needki solgitakse igasuguste "ahjutorudega" ära.
Käisin eile Tartus ja Riiamäelt rühkis ülesse minna beez ?iguli 011 Ladaklubi
kleepsuga,suisutomu taga ja lärm oli selline nagu reaktiiv hävitajal.
Reklaam missugune Ladaklubile.
Eelmine suvi remontisin ka oma sumbutajat aga niimoodi et hääl jäi viisakaks ja vaikseks.Neid lärmavaid "kärusid" ei ole meie linnapilti vaja!
Müts maha nende ees kes ka reaalselt oma ?igulit HÄSTI HOIAVAD!
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
kui müra jääb alla 80db vist 3000 rpm juures mõõtes 1m kauguselt ja mingi nurga alt veel ka siis pole probleeme..
seega ei hakka üheski ülevaatuspunktis seda keegi tegema..
minul tuha sumpaga probleeme ei tekkinud, aga toru jämedus umbes sama ja otseläbi reso on ka all.. mingit ulme kisa küll ei tule..
madala müdina kohta pole kellelgi midagi öelda..
seega ei hakka üheski ülevaatuspunktis seda keegi tegema..
minul tuha sumpaga probleeme ei tekkinud, aga toru jämedus umbes sama ja otseläbi reso on ka all.. mingit ulme kisa küll ei tule..
madala müdina kohta pole kellelgi midagi öelda..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
tTegija
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 187
- Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Suzuki Baleno 1.3
- Kontakt:
Midagi ei saa!
Vene ajal oli kõik suur defitsiit ,k.a. ladajupid.
Ei ole mõtet seletada ,kuidas virutati üksteise auto küljest pisi-pudi (peeglid ,kojamehed ,rattad jne.) ,seda küsige oma isadelt.
Sumps oli voobshee defka asi ja nii hakkasid torujürid kodus või töö juures õhtuti neid rahvale valmistama. Oli ka minu autol roostevabast toru all mis sõitis enne seda aastakümneid vanaisa 03 all.
Made in Demidov oli asja nimi ,Viljandi rahvas peaks teadma seda meest.
Tavaliselt kaotatigi neil isetehtud torudel ära see keskmine pütt ja ega see modifitseerung suurt midagi muutnudki.
Ülevaatuselt läksid vuhinal läbi ,lärm ja küttekulu ka märgatavalt ei suurenenud.
Vot nii. [/quote]Väga hea summuti!Kestab aastakümneid.
Vene ajal oli kõik suur defitsiit ,k.a. ladajupid.
Ei ole mõtet seletada ,kuidas virutati üksteise auto küljest pisi-pudi (peeglid ,kojamehed ,rattad jne.) ,seda küsige oma isadelt.
Sumps oli voobshee defka asi ja nii hakkasid torujürid kodus või töö juures õhtuti neid rahvale valmistama. Oli ka minu autol roostevabast toru all mis sõitis enne seda aastakümneid vanaisa 03 all.
Made in Demidov oli asja nimi ,Viljandi rahvas peaks teadma seda meest.
Tavaliselt kaotatigi neil isetehtud torudel ära see keskmine pütt ja ega see modifitseerung suurt midagi muutnudki.
Ülevaatuselt läksid vuhinal läbi ,lärm ja küttekulu ka märgatavalt ei suurenenud.
Vot nii. [/quote]Väga hea summuti!Kestab aastakümneid.