1. leht 1-st

21011 Salongi põhja korrastamine

Postitatud: 07 Sept 2016 16:17
Postitas hugovaher
Auto on 21011 ja plaanis on põhi seest korda teha.
Andke palun nõu, mida kasutada alternatiivina salongi põhja peal, salongi mattide all isolatsioonimaterjalina. Hetkel on kile + vatiinilaadne materjal, aga see on vana, must ja läbi vettinud. Mis sinna tänapäevastest materjalidest sobiks? Tänud ette!

PS Ma leidsin lõpuks otsimise peale ka vene lada klubi poest tagumise isolatsioonimati, mis on valmis lõigatud. Seejärel otsisin veel ja leidsin Eesti ühest poest kahte sorti isolatsioonimatte (vt. pilte, üks on õhem, teine paksem), küll mitte valmis ja originaal VAZile, aga täiesti ok-d. Ilmselt on mõttekas vanad matid välja võtta ja uuest materjalist vanade järgi uued lõigata. Vist sain oma küsimusele ise vastuse :D.

Pilt Pilt

Postitatud: 08 Sept 2016 01:38
Postitas veljo15
Kunagi pandi põhja alustuseks kõigepealt vannitoa plastist harjasmatt. Hari allapoole, et niiskust põrandale ei tekiks ummuksisse jäädes ja õhk saaks vabalt läbi käia.
Ning siis harjasmati peale nt nendest sinu pakutavast emba-kumba. ;)

Postitatud: 08 Sept 2016 09:45
Postitas hugovaher
Seda on hea teada. Ma hakkasin ka mõtlema, et kui kondens tekib, ja ta ikka tekib, siis kuidas seda vältida, et niiskus matti koguneb ja põhi jälle roostetama hakkab. Harjasmatt on hea mõte. Tänan!

Postitatud: 08 Sept 2016 12:47
Postitas logman
Puhtalt minu hüpotees ja võetud ehitaja aabeetseest, aga tähelepanu tasub pöörata niiskuse tekkimise põhjusele.
Üks on kindlasti tingitud välis- ja sisetemperatuuride erinevusest ehk siis nähtusest nimega kastepunkt.
Sellest tulenevalt on soovitav ekraniseerida auto põhjast nii palju kui võimalik käigukast ja summuti toru. Nii nagu seda on tehtud lääne autodel.
Selliselt saab võimaliku kastepunkti teket salongist väljapoole nihutada.

Postitatud: 08 Sept 2016 23:21
Postitas hugovaher
Jälle hea nõu. Aitäh!

Postitatud: 09 Sept 2016 09:33
Postitas Eesti21
Endal sama töö varsti ees, ei hakanud uut teemat tegema.
Kas kellelgi olnud kogemusi isekleepuva heliisolatsiooniga? Kas omab mingit reaalset müra summutavat efekti või jääb kondensi koguma ja lärmab ikka sama palju, kui vana vildipõhjaga?

Postitatud: 09 Sept 2016 11:11
Postitas hugovaher
Eesti21: Ma küsin kohe, kust sa seda isekleepuvat hangid, ma otsin ka erinevaid variante ja hetkel olen leidnud motonetist isolatsioonivaiba ja raske mattvaiba (mis peaks olema siis justkui parem variant, kirjutatakse, et sel on raske mati ja isolatsioonivaiba omadused koos- pakases painduv, elastne isolatsioon). Oma käega katsunud veel ei ole, seetõttu ei tea, millest räägin, kogu info veebilehe põhjal.

Postitatud: 09 Sept 2016 12:44
Postitas Eesti21
Olen leidnud, et erinevad helitehnikaga tegelevad poed pakuvad seda. Pärnus tean üht kohta Härma kaubahoovis, ilmselt on ka Tartu kandis mõni selline pood, kust võimalik seda osta. Ilmselt on see muidugi tiba kallim, kui muud eelpoolmainitud lahendused, aga ei tea, kas ka parem..

Postitatud: 09 Sept 2016 23:32
Postitas hugovaher
Ma uurisin ja leidsin ka põnevat ja kasulikku. Autode audioga tegelevad firmad pakuvad ikka üsna suurt valikut neid matte. Üks küsimus praktilise poole pealt veel- ma saan aru, et selleks, et põhjani jõuda tuleb enne eemaldada nii istmed, kui ka turvavööd, sest nagu ma näen, on turvavöö kinnitused auto põranda kummivaiba peal ja see ei tule sealt üle. Ühesõnaga, selleks, et põhjani jõuda tuleks kõik eest kangutada? Huvitav, millal viimati minu masinal istmeid lahti kruviti, seal võib pool päeva minna.

Postitatud: 10 Sept 2016 20:33
Postitas veljo15
 
hugovaher kirjutas:Üks küsimus praktilise poole pealt veel- ma saan aru, et selleks, et põhjani jõuda tuleb enne eemaldada nii istmed, kui ka turvavööd, sest nagu ma näen, on turvavöö kinnitused auto põranda kummivaiba peal ja see ei tule sealt üle. Ühesõnaga, selleks, et põhjani jõuda tuleks kõik eest kangutada? Huvitav, millal viimati minu masinal istmeid lahti kruviti, seal võib pool päeva minna.

Ikka ikka,esiistmed,tagaistme alumine osa ja siis vaip eest ära.
Selleks kulub max 10minutit,seegi rahulikult tehes.

Postitatud: 17 Sept 2016 14:13
Postitas hugovaher
Küsimus- salongi põrand on seest poolt kaetud mingi vana kummimoodi kattega, mis on üle värvitud. Kas ma peaksin ka selle üles kiskuma (mõnes kohas on tükke väljas, aga muidu on see tihedalt metalli vastas) või jääb see siiski sisse? Kui sisse, siis kas midagi halba juhtub, kui roostemuundurit sellele materjalile paeale satub?

Postitatud: 17 Sept 2016 20:51
Postitas logman
Kui sa ehitad seda igapäevaautoks, siis ei näe ma mingit põhjust töötavat asja rikkuda. Neil kohtadel, kus vana kate on tükid välja visanud katsu allesjäänut samuti mõne sentimeetri raadiuses välja raiuda. Siis näed, kas niiskus on jõudnud kõrvale alla pugeda ja kui palju ta seal pahandust on jõudnud teha. Kui üldse on...
Edasi lokaalne rooste väljalihvimine või veel parem lokaalne liivapritsitamine, roostesurm, kruntvärv ja mingi roostevastane pintseldus, milleks ise kasutaksin teada-tuntud dinitroli ML-õli.

Kui aga soov kätte võtta pikem terve masina taastamise protsess ja ehitada sellest lõpuks üpris täiuslik pühapäevanäituse pill, mis sõidus harva, siis loomulikult võiks ka kogu põhja seestpoolt uue teha. Vana kate välja, roostesed kohad liivapritsitada, roostesurmaga üle käia, kruntida ning uus pigikate paigaldada (kui viitsimist ja võimalused sellega mässamiseks olemas). Ma isiklikult harva kasutatavale autole seda pigi- või muud mürasummutusmatti üldse ei panekski, vaid peale krunti võõpaks dinitroliga üle ning laotaks vannitoamati siis otse plekile peale.

Postitatud: 18 Sept 2016 23:19
Postitas hugovaher
Logman, su kiri innustas siiski vanasid kerevärvi kummi vms katteid eemaldama, osalt tuli kergelt lahti, osalt tuli kraapida. Nüüd on salongi põhi puhas, õnneks läbivat roostet ei olnud, vaid mõned kohad istmete kinnituste juures. Sai hetkel roostesurmaga üle tehtud ja jäi 24 h seisma. Edasi püüan põhja veel üle käia, kui vaja, siis veel kord roostesurma peale ja siis juba krunt jms. Tänan!

Postitatud: 19 Sept 2016 13:55
Postitas hugovaher
Üks väike vaheinfo, ma ei tea, kas siin võib jagada informatsiooni selle kohta, kust midagi vajalikku saada võib, aga ma eeldan, et siiski võib ja kuivõrd pole tegu minu äridega ja sain sealt abi, siis panen siia kirja.
Kes auto salongipõhja hakkab korrastama, see seisab päris kindlasti küsimuse ees- kust saada neid kummijullasid ehk kummitüübleid, mis hoiavad kummist põrandamatti paigal, sest olen kindel, et nii mõnigi on puudu ja teine samapalju läheb välja tirimisel katki. Ma otsisin pikalt ja pinnale jäid kaks poodi Tartust: esimene on Ülo Äri (Teguri 30) ja teine Mekre (Sansa, aitäh, et parandasid!) Äri (Jaama tn 52). Ma käisin esimeses ja ostsin teadmatusest päris krõbeda hinnaga paar kummitüüblit, arvates, et neid mujalt ei saa ja tegu on võta-või-jäta olukorraga. Kuid selgus, et ei olnud. Julgen Jaama tänava poodi soovitada (sealt sain ka tagurpidikäigu tule lüliti oma 21011-le ja omaarust soodsa hinnaga). Kummitüüblid maksid seal sama palju tükist kui saad ühe õllepurgi viimisest taaraautomaati. Seega igati abiks. Ülo Äris oli küll kaupa palju, kuid ütlen ausalt, mulle jäi mulje, et sellest ei soovita vabaneda. Et taha kellelegi liiga teha, äri on äri, aga kui me hindadest räägime, siis kummijulla eest 1,9o küsida on minu arvates liig. Seepärast olen Mekre äri üle päris õnnelik.

Postitatud: 19 Sept 2016 16:16
Postitas sansa
Tegemist peaks olema Jaama tänaval Mekre äriga mitte Ekre :)

Postitatud: 19 Sept 2016 22:53
Postitas hugovaher
Haha :D Igatahes. Muidugi Mekre. Ilmselt loen palju lehti ja alateadvus on reostatud igasuguse jamaga. Ekre äri on ju poliitika. Tänan paranduse eest!

Postitatud: 22 Sept 2016 22:54
Postitas hugovaher
Mul sai põhi krundi ja teise ja siis värvi ja nüüd on bituumenmatid ka paigas. Kasutasin iseliimuvaid, millel see alufoolium peal, muretsesin Fixusest. Põhjale kulus 4 tükki, taha kaks ja ette kaks. Sai kenasti kõik mootoriruumi ja salongi vaheline sein ka ära tehtud. Vahekohad tegin alumiiniumteibiga. Nüüd ootan Tallinnast raskeid matte (Motonet). Siis vist saab kummikatted, mis survepesuga uue välimuse said, uuesti sisse panna ja istmed kinni keerata. Enne talve veel paar ringi linna peal. Garaazhi talveunne jättes on nüüd vist süda rahulikum.