Probleemid veakoodide lugemisega

Probleemid veakoodide lugemisega

Teemad, mis puudutavad uuemaid esiveolisi Ladasid - 08/09; 110/111/112 ja teised.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 282
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Probleemid veakoodide lugemisega

Postitus Postitas allah »

Autoks 2000 aasta 21083i, millel Bosch-i pritseaju M7V16X02 (MP7.0, Euro 3).

Probleemiks see, et Check Engine tuli põleb armatuuris ja külma mootoriga kiirendades jõnksutab ning keskmine kütusekulu on natuke üle 10 L/100km.
Seega oleks vaja veakoodid ajust kätte saada, kuid mul see ei ole õnnestunud.

Esmalt proovisin Check Engine tulukese plinkkoodi (diagnostika pistikus ühendasin kontaktid A ja B omavahel juhtmega ning keerasin süüte sisse), kuid Check Engine tuluke ei hakanud vilkuma. Siit foorumist olen hiljem lugenud, et Euro 3 ajuga masinatel enam plinkkoodi lugeda ei saagi, ju siis ei saa.

Teiseks ostsin omale kompuutri BK40 (manuaal: http://www.orionspb.ru/editor/assets/b_ ... _06_08.pdf ), mis lisaks muudele funktsioonidele peaks näitama ka veakoode.
Sellel kompuutril ühendasin valge juhtme diagnostika pistikus klemmiga M (K - Line), musta juhtme diagnostika pistikus klemmiga A (mass), punase juhtme raadio pistikusse tuleva pideva toite otsaga ja sinise juhtme raadiopistikus otsaga kuhu tuleb pinge peale alles süüte sissekeeramisel. Roosat juhet ei hakanud ühendama, sest see peaks olema bensiinitasemeanduriga ühendatud ja praegu see pole oluline.
Masinal on olnud tehasest ka immobilaiser peal, kuid see on lastud eemaldada. Immobilaiseri ploki ühendamiseks mõeldud pistikus (Immobilaiseri enda plokki ei ole küljes) sildasin 9 ja 18 klemmi juhtmega.
Kompuuter võtab pildi ette ja ekraani valgustus läheb automaatselt põlema peale süüte sissekeeramist. Menüüst olen kõik võimalikud aju mudelid läbi proovinud (kaasaarvatud automaatne otsimine ja Bosch MP7.0), proovisin ka ilma sillata immobilaiseri pistikus, kuid ühendust ajuga see kompuuter ei ole saanud (kui veakoode püüda lugeda siis on ees kiri, et puudub ühendus ajuga).

Selle pika jutu lõpetuseks on mul küsimus, et kas mina teen midagi valesti või on ajul / kompuutril midagi viga, et nad omavahel ei taha suhelda.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

2000a autol peaks olema euro-2. Võimalik et ma eksin ja aasta lõpul oli juba e-3. Mitme klemmiga on diagnostika pistik? Oled kindel et juhtmed eriti k-Line on õiges augus?
k
kaur063
Foorumi kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Apr 2010 13:36
Asukoht: tallinn
Autod: kuna enda sõidu vahend on 21063 ja peres on veel lada 111.

veakoodid

Postitus Postitas kaur063 »

Probleem siis sellinne et lada 110 a. 2003
Veakoodid on
p0302
p0540
p1606
p0340

oleks hea kui keegi saaks üelda mida need tähendavad või siis saata meili peale kogu tabeli.

Ette tänades kaur.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

m
MargusR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 244
Liitunud: 20 Apr 2010 21:17
Asukoht: Rakvere
Autod: Subaru Forester 2009

Postitus Postitas MargusR »

Väga hea leht! Aga 0540 pole vist olemas.
Vene raud on lollikindel iga ilmaga.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

0302 2 sil süüte katkestused.
0340 nukvõllianduri vale signaal
1606 Ebaühtlase tee anduri väär signaal
0540 ma praegu ei leidnud tabelist, eks keegi teine ütleb ka selle..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

 
MargusR kirjutas:Aga 0540 pole vist olemas.
Tiit kunagi leidis selle ka kuskilt tabelist, mis see oli ei mäleta...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
k
kaur063
Foorumi kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Apr 2010 13:36
Asukoht: tallinn
Autod: kuna enda sõidu vahend on 21063 ja peres on veel lada 111.

Postitus Postitas kaur063 »

Suured tänud.
k
kaur063
Foorumi kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Apr 2010 13:36
Asukoht: tallinn
Autod: kuna enda sõidu vahend on 21063 ja peres on veel lada 111.

Postitus Postitas kaur063 »

Vabandan enda kirja viga p0560 oli see viga.

Ja kuidas neid vigasid lahendada endal käib natukene üle jõu?

Küünlad ja küünlajuhtmed on vahetatud koos hammasrihmaga eelmine nädal.

Endal mõttes et süütemoodul vigane, ja laadimise poole peal on mingi viga.
Või on juhtmestik kusikilt väga oksudeerunud.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Mul kodus on jah mingi english keelne tabel ka aga täna homme kodus pole
m
MargusR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 244
Liitunud: 20 Apr 2010 21:17
Asukoht: Rakvere
Autod: Subaru Forester 2009

Postitus Postitas MargusR »

Mis ülesannet täidab ebaühtlase tee andur? Pole siiamaani ära laksanud.:P
Vene raud on lollikindel iga ilmaga.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

 
MargusR kirjutas:Mis ülesannet täidab ebaühtlase tee andur? Pole siiamaani ära laksanud.:P
Kui üle nippli lendad, lülitab mootori välja...

Alustada tuleks sellest, et vead kustutada, ja jälgida mis tagasi tuleb. Nukkvõlli andur vajab ilmselt vahetamist, seda on vahel paha teha, kui pole kunagi eemaldatud võib kruvi väga kinni olla.

Vahelejätud silindris võivad tulla ka ebaõigest klapivahest, vigasest pihustist, ebaõnnestunud käivitusest, madalast kompresioonist, madalast kütusesurvest latis vms...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
MargusR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 244
Liitunud: 20 Apr 2010 21:17
Asukoht: Rakvere
Autod: Subaru Forester 2009

Postitus Postitas MargusR »

Kui üle nippli lendad, lülitab mootori välja...Selge!tänud Olaaf!
Vene raud on lollikindel iga ilmaga.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 282
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Ma ei tea kas see aju on sellele autole tehasest paigaldatud, kuid selle aju mudeli kohta annab googele otsing, et tegemist Euro 3 –ga.

Diagnostikapistik on 12 klemmiline DK (lk. 2 joonisel 2.3 kujutatud). Diagnostika pistikus vastavad ülejäänud juhtmete värvid elektriskeemile, väljaarvatud klemm M (K - Line), mis peaks skeemi järgi olema kollane juhe punase triibuga, kuid minul on kollane juhe musta triibuga. Aju poolset otsa pole kontrollinud ja juhtmete korrasolekut samuti mitte, kuid lähiajal püüan need ka üle kontrollida.

Skeeme vaatasin sellest raamatust: http://www.diakom.ru/CARS2/main/VAZ/doc/vaz2111.pdf, seal lk 45 on diagnostika pistiku skeem.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

See on kindlasti e-2 diagnostika pistik. Kas autol on nukkvõlli andur? e-2 ei ole.
Ilmselt pead aju pistikust ikkagi hakkama otsima kas k-line on õige pin küljes
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 282
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Vaatasin aju pistiku üle ja seal on klemmi 55 (K-Line) küljes kollane punase triibuga juhe nagu skeem ette näeb, kuid diagnostika pistikus oli kollane musta triibuga juhe ja omavahelist ühendust neil ei ole. Aju pistikus on üks kollane musta triibuga juhe ka, kuid see ei ole ühenduses diagnostika pistikus oleva sama värvi juhtmega vaid läheb õhulugejasse, kuhu ta skeemi järgi peabki minema. Edasi peaks hakkama juhtmepunti harutama, et välja selgitada mis segadus seal on, kuid seda ma pole jõudnud veel teha.

Kus kohast ma seda nukkvõlli andurit peaksin otsima?
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

immo pistikus saavad need omavahel kokku - 9 ja 18
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

nukkvõlli otsas - pmst termostaadi kohal suunaga salongi poole, 8v mootoril.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 282
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Lõpuks kroonis minu ponnistusi ka edu ja sain kompuutri veakoode lugema.

Kollane musta triibuga ja kollane punase triibuga juhe jõudsid immo pistikusse välja jah. Kogu ahelat testides selgus, et minu pandud sild immo pistikus ei anna alati korralikult ühendust. See võis olla üks põhjustest, miks mul ei õnnestunud veakoodide lugemine. Kindla ühenduse tagamiseks võtsin juhtmed pistikust välja ning ühendasin omavahel kruviklemmiga kokku.

Teiseks põhjuseks on see, et ma ei teadnud, et mootori peab käivitama veakoodide lugemiseks. Ma arvasin, et piisab lihtsalt süüte sissekeeramisest. Paaril korral sai katsetatud ka töötava mootoriga, kuid ju siis sell hetkel immo pistiku sild jamas.

Juhtmetega tegelemise ajaks oli mul aku lahti ühendatud ja veakoode lugesin peale aku tagasi ühendamist, seega vanad veakoodid mis Chec Engine tule põlema panid on kustunud, aga küll nad tulevad tagasi peale mõningat sõitmist.

Veakoodid mis kompuuter praegu välja luges:
1) 1602 – aju toitepinge katkestus
2) 1617 – ebatasase tee anduri väljund kõrge
3) 0340 – nukkvõlli asendi andur on vigane

Kas viga 1602 on sellest, et ma aku juhtme maha võtsin?
Kus see ebatasase tee andur asub?
Edit: Googeldades leidsin, et seda andurit paigaldatakse alates Euro 3 normidele vastavatesse autodesse. Seega seda andurit ma vist enda masina kapoti alt ei leia nagu ka nukkvõlli andurit.

Pilt
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Täpselt nii ongi. 1602 tekib alati peale aku ühendamist ja andureid sul lihtsalt pole, aga aju otsib neid ja genereerib sulle veateate.
Vasta