1. leht 2-st

Probleemid veakoodide lugemisega

Postitatud: 04 Veebr 2012 09:36
Postitas allah
Autoks 2000 aasta 21083i, millel Bosch-i pritseaju M7V16X02 (MP7.0, Euro 3).

Probleemiks see, et Check Engine tuli põleb armatuuris ja külma mootoriga kiirendades jõnksutab ning keskmine kütusekulu on natuke üle 10 L/100km.
Seega oleks vaja veakoodid ajust kätte saada, kuid mul see ei ole õnnestunud.

Esmalt proovisin Check Engine tulukese plinkkoodi (diagnostika pistikus ühendasin kontaktid A ja B omavahel juhtmega ning keerasin süüte sisse), kuid Check Engine tuluke ei hakanud vilkuma. Siit foorumist olen hiljem lugenud, et Euro 3 ajuga masinatel enam plinkkoodi lugeda ei saagi, ju siis ei saa.

Teiseks ostsin omale kompuutri BK40 (manuaal: http://www.orionspb.ru/editor/assets/b_ ... _06_08.pdf ), mis lisaks muudele funktsioonidele peaks näitama ka veakoode.
Sellel kompuutril ühendasin valge juhtme diagnostika pistikus klemmiga M (K - Line), musta juhtme diagnostika pistikus klemmiga A (mass), punase juhtme raadio pistikusse tuleva pideva toite otsaga ja sinise juhtme raadiopistikus otsaga kuhu tuleb pinge peale alles süüte sissekeeramisel. Roosat juhet ei hakanud ühendama, sest see peaks olema bensiinitasemeanduriga ühendatud ja praegu see pole oluline.
Masinal on olnud tehasest ka immobilaiser peal, kuid see on lastud eemaldada. Immobilaiseri ploki ühendamiseks mõeldud pistikus (Immobilaiseri enda plokki ei ole küljes) sildasin 9 ja 18 klemmi juhtmega.
Kompuuter võtab pildi ette ja ekraani valgustus läheb automaatselt põlema peale süüte sissekeeramist. Menüüst olen kõik võimalikud aju mudelid läbi proovinud (kaasaarvatud automaatne otsimine ja Bosch MP7.0), proovisin ka ilma sillata immobilaiseri pistikus, kuid ühendust ajuga see kompuuter ei ole saanud (kui veakoode püüda lugeda siis on ees kiri, et puudub ühendus ajuga).

Selle pika jutu lõpetuseks on mul küsimus, et kas mina teen midagi valesti või on ajul / kompuutril midagi viga, et nad omavahel ei taha suhelda.

Postitatud: 07 Veebr 2012 13:14
Postitas tiit
2000a autol peaks olema euro-2. Võimalik et ma eksin ja aasta lõpul oli juba e-3. Mitme klemmiga on diagnostika pistik? Oled kindel et juhtmed eriti k-Line on õiges augus?

veakoodid

Postitatud: 07 Veebr 2012 14:18
Postitas kaur063
Probleem siis sellinne et lada 110 a. 2003
Veakoodid on
p0302
p0540
p1606
p0340

oleks hea kui keegi saaks üelda mida need tähendavad või siis saata meili peale kogu tabeli.

Ette tänades kaur.

Postitatud: 07 Veebr 2012 15:27
Postitas tiit

Postitatud: 07 Veebr 2012 15:39
Postitas MargusR
Väga hea leht! Aga 0540 pole vist olemas.

Postitatud: 07 Veebr 2012 15:44
Postitas olaaf
0302 2 sil süüte katkestused.
0340 nukvõllianduri vale signaal
1606 Ebaühtlase tee anduri väär signaal
0540 ma praegu ei leidnud tabelist, eks keegi teine ütleb ka selle..

Postitatud: 07 Veebr 2012 15:45
Postitas olaaf
 
MargusR kirjutas:Aga 0540 pole vist olemas.
Tiit kunagi leidis selle ka kuskilt tabelist, mis see oli ei mäleta...

Postitatud: 07 Veebr 2012 15:46
Postitas kaur063
Suured tänud.

Postitatud: 07 Veebr 2012 15:47
Postitas kaur063
Vabandan enda kirja viga p0560 oli see viga.

Ja kuidas neid vigasid lahendada endal käib natukene üle jõu?

Küünlad ja küünlajuhtmed on vahetatud koos hammasrihmaga eelmine nädal.

Endal mõttes et süütemoodul vigane, ja laadimise poole peal on mingi viga.
Või on juhtmestik kusikilt väga oksudeerunud.

Postitatud: 07 Veebr 2012 15:47
Postitas tiit
Mul kodus on jah mingi english keelne tabel ka aga täna homme kodus pole

Postitatud: 07 Veebr 2012 16:08
Postitas MargusR
Mis ülesannet täidab ebaühtlase tee andur? Pole siiamaani ära laksanud.:P

Postitatud: 07 Veebr 2012 16:26
Postitas olaaf
 
MargusR kirjutas:Mis ülesannet täidab ebaühtlase tee andur? Pole siiamaani ära laksanud.:P
Kui üle nippli lendad, lülitab mootori välja...

Alustada tuleks sellest, et vead kustutada, ja jälgida mis tagasi tuleb. Nukkvõlli andur vajab ilmselt vahetamist, seda on vahel paha teha, kui pole kunagi eemaldatud võib kruvi väga kinni olla.

Vahelejätud silindris võivad tulla ka ebaõigest klapivahest, vigasest pihustist, ebaõnnestunud käivitusest, madalast kompresioonist, madalast kütusesurvest latis vms...

Postitatud: 07 Veebr 2012 19:00
Postitas MargusR
Kui üle nippli lendad, lülitab mootori välja...Selge!tänud Olaaf!

Postitatud: 07 Veebr 2012 21:16
Postitas allah
Ma ei tea kas see aju on sellele autole tehasest paigaldatud, kuid selle aju mudeli kohta annab googele otsing, et tegemist Euro 3 –ga.

Diagnostikapistik on 12 klemmiline DK (lk. 2 joonisel 2.3 kujutatud). Diagnostika pistikus vastavad ülejäänud juhtmete värvid elektriskeemile, väljaarvatud klemm M (K - Line), mis peaks skeemi järgi olema kollane juhe punase triibuga, kuid minul on kollane juhe musta triibuga. Aju poolset otsa pole kontrollinud ja juhtmete korrasolekut samuti mitte, kuid lähiajal püüan need ka üle kontrollida.

Skeeme vaatasin sellest raamatust: http://www.diakom.ru/CARS2/main/VAZ/doc/vaz2111.pdf, seal lk 45 on diagnostika pistiku skeem.

Postitatud: 08 Veebr 2012 14:48
Postitas tiit
See on kindlasti e-2 diagnostika pistik. Kas autol on nukkvõlli andur? e-2 ei ole.
Ilmselt pead aju pistikust ikkagi hakkama otsima kas k-line on õige pin küljes

Postitatud: 09 Veebr 2012 21:07
Postitas allah
Vaatasin aju pistiku üle ja seal on klemmi 55 (K-Line) küljes kollane punase triibuga juhe nagu skeem ette näeb, kuid diagnostika pistikus oli kollane musta triibuga juhe ja omavahelist ühendust neil ei ole. Aju pistikus on üks kollane musta triibuga juhe ka, kuid see ei ole ühenduses diagnostika pistikus oleva sama värvi juhtmega vaid läheb õhulugejasse, kuhu ta skeemi järgi peabki minema. Edasi peaks hakkama juhtmepunti harutama, et välja selgitada mis segadus seal on, kuid seda ma pole jõudnud veel teha.

Kus kohast ma seda nukkvõlli andurit peaksin otsima?

Postitatud: 09 Veebr 2012 23:56
Postitas tiit
immo pistikus saavad need omavahel kokku - 9 ja 18

Postitatud: 10 Veebr 2012 09:34
Postitas olaaf
nukkvõlli otsas - pmst termostaadi kohal suunaga salongi poole, 8v mootoril.

Postitatud: 11 Veebr 2012 22:55
Postitas allah
Lõpuks kroonis minu ponnistusi ka edu ja sain kompuutri veakoode lugema.

Kollane musta triibuga ja kollane punase triibuga juhe jõudsid immo pistikusse välja jah. Kogu ahelat testides selgus, et minu pandud sild immo pistikus ei anna alati korralikult ühendust. See võis olla üks põhjustest, miks mul ei õnnestunud veakoodide lugemine. Kindla ühenduse tagamiseks võtsin juhtmed pistikust välja ning ühendasin omavahel kruviklemmiga kokku.

Teiseks põhjuseks on see, et ma ei teadnud, et mootori peab käivitama veakoodide lugemiseks. Ma arvasin, et piisab lihtsalt süüte sissekeeramisest. Paaril korral sai katsetatud ka töötava mootoriga, kuid ju siis sell hetkel immo pistiku sild jamas.

Juhtmetega tegelemise ajaks oli mul aku lahti ühendatud ja veakoode lugesin peale aku tagasi ühendamist, seega vanad veakoodid mis Chec Engine tule põlema panid on kustunud, aga küll nad tulevad tagasi peale mõningat sõitmist.

Veakoodid mis kompuuter praegu välja luges:
1) 1602 – aju toitepinge katkestus
2) 1617 – ebatasase tee anduri väljund kõrge
3) 0340 – nukkvõlli asendi andur on vigane

Kas viga 1602 on sellest, et ma aku juhtme maha võtsin?
Kus see ebatasase tee andur asub?
Edit: Googeldades leidsin, et seda andurit paigaldatakse alates Euro 3 normidele vastavatesse autodesse. Seega seda andurit ma vist enda masina kapoti alt ei leia nagu ka nukkvõlli andurit.

Pilt

Postitatud: 12 Veebr 2012 15:40
Postitas tiit
Täpselt nii ongi. 1602 tekib alati peale aku ühendamist ja andureid sul lihtsalt pole, aga aju otsib neid ja genereerib sulle veateate.