1. leht 1-st

ampermeeter lada 111 nele

Postitatud: 02 Veebr 2010 14:25
Postitas kopp
Huvitab selline asi kas lada111 saab panna ampermeetrit?Selline nagu gaz-uaz autodel peal.Üritasin panna aga ei hakka tööle miskipärast.

Postitatud: 02 Veebr 2010 16:19
Postitas olaaf
saab küll - ühendad ju generaatori väljundi ja aku vahele selle..

Postitatud: 03 Veebr 2010 16:33
Postitas kopp
Ühendasin täpselt nii nagu uazl,uazl seisva mootoriga täistuled põlema näitab ilusti -20A tühjenemist ja käivitades näitab ka algul 10-20A laadimist.Sama ampermeeter sama skeemiga ladale siis täistuledega ja ohutuledega(piisav koormus ju) seisva mootoriga osuti liigub mõne mm jagu miinuse poole ja töötava mootoriga tühja akuga ka mõni mm laadimist.Minuarust ei toimi.Elektrist eriti ei jaga.

Postitatud: 03 Veebr 2010 16:50
Postitas nymmik
Ampermeeter käib aku + ja süüteluku põhivoolu vahele.
vt uazi skeemi nt http://kaufner.webz.cz/soubory/gaz69/gaz69_schema.jpg Oranz juhe

[Muudetud: 3-2-2010 nymmik]

Postitatud: 04 Veebr 2010 12:20
Postitas tiit
Seda juhet, mis uazil on starteri ja süüteluku vahel, 110-l ei ole. Ampermeeter tuleb ühendada aku ja generaatori vahele nagu olaaf juba ütles.

Postitatud: 05 Veebr 2010 15:07
Postitas kopp
Proovisin ka süütelukust ampermeetrile juhtme viia,tulemus sama seisva mootoriga täis koormusel näitab 5A tühjenemist,tühjenenud akult käivitades peaks ju hakkama täiega 30A laadima kuid näidik näitab kõigest 5A laadimist.Näidik on korras.Huvitav miks?

Postitatud: 05 Veebr 2010 15:47
Postitas olaaf
ega ta sul rohkem laadida ei saa kui aku koormab generaatorit ju...
5A on normaalne laadimine, ega ta väga kõrgele ei roni autol.
miks sa tahad, et ta sul 30A laadima hakkaks :D
eriti kui sa veel akuga auto käima oled saanud?!

[Muudetud: 5-2-2010 olaaf]

Postitatud: 05 Veebr 2010 18:00
Postitas kopp
Uazil laeb tühjema akuga ja kui vintsida veel siis seier 30A peal.Uazil jooksevad ampermeetrisse jämedad juhtmed,ladal ühendatud peenikeste juhtmetega.
Uazil peale kõvemat vintsimist ju ampermeetri osuti järgi ju hea vaadata kui täis aku on,kui ikka 20-30A laeb siis tuleb aku laadima panna eriti talvel külmaga.

[Muudetud: 5-2-2010 kopp]

Postitatud: 05 Veebr 2010 22:00
Postitas tiit
Algselt postitas: kopp
Proovisin ka süütelukust ampermeetrile juhtme viia,tulemus sama seisva mootoriga täis koormusel näitab 5A tühjenemist,tühjenenud akult käivitades peaks ju hakkama täiega 30A laadima kuid näidik näitab kõigest 5A laadimist.Näidik on korras.Huvitav miks?
Veel kord:
Ampermeeter tuleb ühendada aku ja generaatori vahele.
Jäme roosat värvi juhe mis on aku ja generaatori vahel tuleb pooleks lõigata ja ampermeeter sinna vahele. Kui sa lisaks jämedale juhtmele veel peene panid ja sinna vahele ampermeetri siis loomulikult ei näita see õieti. Kui ainult peene juhtme panid siis läheb see suurema laadimise juures kuumaks ja auto läheb põlema. Proovi põhikooli füüsika korraks meelde tuletada!!!

Postitatud: 06 Veebr 2010 13:52
Postitas kopp
Tänud aitajatele,panin jämedad juhtmed ampermeetrile ja ennäe imet hakkaski ilusti tööle.