K;SAMARA-2108-94/95,1300cm3,5 käiku.

K;SAMARA-2108-94/95,1300cm3,5 käiku.

Teemad, mis puudutavad uuemaid esiveolisi Ladasid - 08/09; 110/111/112 ja teised.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

K;SAMARA-2108-94/95,1300cm3,5 käiku.

Postitus Postitas SexSix »

Auto päritolu;Rootsi,kaua seisnud (vähemalt kaks aastat,väljas) väike läbisõit,karburaatoriks oli pildil paremal olev (vahetatud vasakpoolse vastu).See esialgne karburaator on automaatse külmkäivitus süsteemiga (käivitudes tõusid mootoripöörded hirm kõrgeks (kõrva järgi!)) sellepärast läks karburaator vahetusse.
Nüüd ei taha külmalt käivituda (paigaldatud tooreklapitross mida enne ei olnud).
Kohalt minnes sureb väga lihtsalt välja , peab pöördeid tõstma ja siduriga libistama.
Soojalt käies podistab sumbutajasse (kaua seismise tagajärg-sumbutajasse on tekkinud rooste toimel väike auk).
Bensiini tundub võtvat palju (olen raske jalaga ja möödasõite teen palju aga kui olen vabas vees siis püüan ökonomaiseri näitu kollasest alast eemal hoida).
Pidurid peale ei jää , väga hea vabajooks.Rattasteks 175/70 R 13 lamellid fiati 4,5"13 velgedel.
Tundub , et mootor tahab täpsemat häälestust , või pean millegist muust alustama?Pilt
r
revolutsionäär
Foorumi kasutaja
Postitusi: 511
Liitunud: 19 Mai 2003 19:40
Asukoht: -
Kontakt:

Postitus Postitas revolutsionäär »

endal samuti automaattoorega karpa ja Külmalt käivitades lööb pöörded küll kõrva järgi päris üles, aga kergelt pedaali puudutades langeb jälle normi. Usaldades targemaid mehi lada vallas siis ei hakanud seda karpat ka puutuma.

mina soovitaks see karpa tagasi vahetada ja lihtsalt talv "ära kannatada":) Kui aga viitsimist on siis tee mis tahad

ja see ekonomaiser on üks paras nali, näitab suht absurdseid suurusi kohati niiet selle järgi pole küll mõtet eriti orienteeruda.

[Muudetud: 9-1-2008 revolutsionäär]
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Samaratel pole ökonomaiseri näitu. Ühelgi autol pole.
r
revolutsionäär
Foorumi kasutaja
Postitusi: 511
Liitunud: 19 Mai 2003 19:40
Asukoht: -
Kontakt:

Postitus Postitas revolutsionäär »

Algselt postitas: logman
Samaratel pole ökonomaiseri näitu. Ühelgi autol pole.
minu nimetus sellele näidikule minu 08'al on igastahes ökonomaiser - gaasi rohkem vajutada läheb kollasesse ja ilma gaasita veeredes läheb seier teise otsa.

ka teiste suust sellist nimetust kuulnud.

mida ökonomaiser sinu autoteaduse sõnaraamatus tähendab ei tea - ehk seletad siis lahti ka, mitte ei kõvata niisama:)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Ökonomaiser on karburaatori töös vajaminev osa (mitte detail, ega mingi vidin, vaid osa mitme detaili kogumina). Näiteks on olemas sundtühikäigu ökonomaiser.

Internetist sulle otse ei saagi ökonomaiseri kohta linki näidata, sest kõik on seda vale paska täis lastud, mida sinagi ökonomeetri asemel ökonomaiseriks pead.

Ökonomaiseri kohta leiab pilte näiteks raamatust "C-kategooria autod".

Ühe hea vene keelse lingi leidsin, aga no tõlkimisega hetkel küll ei viitsi enam tegeleda:
http://www.karburator.kiev.ua/ekonomeyser/

[Muudetud: 9-1-2008 logman]
r
revolutsionäär
Foorumi kasutaja
Postitusi: 511
Liitunud: 19 Mai 2003 19:40
Asukoht: -
Kontakt:

Postitus Postitas revolutsionäär »

Algselt postitas: logman
Ökonomaiser on karburaatori töös vajaminev osa (mitte detail, ega mingi vidin, vaid osa mitme detaili kogumina). Näiteks on olemas sundtühikäigu ökonomaiser.

Internetist sulle otse ei saagi ökonomaiseri kohta linki näidata, sest kõik on seda vale paska täis lastud, mida sinagi ökonomeetri asemel ökonomaiseriks pead.
ise otsisin ka internetist ja kõik rääkisid ökonomaiserist selles samas kontekstis nagu mulle tuttav :) aga mis seal ikka, kõnekeel olegi selline naljakas asi.
igaljuhul tänud valgustamast.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

miks te arvate, et hirmkõrged motoripöörded vale on?
bimetall hoiab ju toore drosseli alguses täiesti kinni!
enne kui soe tosool läbi käima ei hakka pole lootustki et pöörded langevad.

kust see vana karpa pärit?
see et pead libistama ja see, et podistab viiitab liiga rikkale segule.
mis düüsid seal sees olid?

mul muidu spetsiaalne solexi raamat olemas kus ka sellest automaattoorest juttu - proovin venekeelse nou hau netti riputada
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Pildil olev (vasakul) on pärit Norrast (lammarist) ja läbinud "Karbussi Jaani" juures remondi.Aga auto peal on samasugune aga pärit Eestist ja TÕESTI MA EI TEA MIS SEAL SEES ON!Toimetan põhimõttel;ne mesai mehanismu rabotat!
Torkima hakkan alles siis kui midagi ei meeldi.
Võibolla vahetan "Karbussi Jaani" karburaatori vastu.
Veel üks tähelepanek;autoga peab sõitma 100-110km/h,siis jõuab mootor vedada "peenega".Väiksema kiirusega kuidagi uimane ja pedaali peab ka rohkem sõkkuma?!
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Kunagi keegi soovitas Bosch-ide asemele NGK-si küünaldeks.Samara-l sai nüüd vastupidi tehtud;NGK-d ära ja asemele Bosch-WR8DC+.Eile sõitsin paagi tühjaks ja täna olen tankinud 71,66 L.Läbisõitu on tulnud üle 1000 kilomeetri (enamus Via Baltikal aga ka 1,5 tundi Riias ummikus tõmmeldud).Ja paak polegi veel tühi;hakkab midagi looma!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

pigem on asi selles, et parem küte sealpool piiri.
või siis vanadel küünaldel elektroodivahe paigast..
NGK puhul peab jälgima, et oleks made in japan mitte france..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Huvitav,kuidas saab sealpool (Läti,Leedu) parem bensiin olla!?Meile tuleb ju enamus Masekiai(Leedu) tehasest!Või lahtub teepeal ära?Bensu odavaimad hinnad;Läti 0,712 E95,Leedus 3,51 E95.Meil siis kõige odavam bensiin!ÕIGE;Peab olema Japsi,mitte konnade toode!BOSCH-il ju tehas isegi Venes-Moskvas!BOSCH-ist kõlbab jällegi ainult...Germany!

[Muudetud: 12-1-2008 SexSix]
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Algselt postitas: olaaf
miks te arvate, et hirmkõrged motoripöörded vale on?
bimetall hoiab ju toore drosseli alguses täiesti kinni!
enne kui soe tosool läbi käima ei hakka pole lootustki et pöörded langevad.
Hirmkõrged pöörded on küll vale (kuna minu jaoks on hirmkõrged seal üle 5000 vms ;) ). Eks ta seal 2000 kandis äkki on?

Endal ka üks automaattoorega karpa (kahjuks mitte küll Lada peal) ning seal samuti alguses pöörded kõrgemal ning soojenedes langevad.

Ning kui hommikul käivitada tänapäevane pritsungiga auto, siis kerkivad samuti pöörded 2000 kanti.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

See tänapäevane pritsung ja külmkäivitusel kõrged pöörded kõikide autode kohta ei kehti ja usun, et tõeliselt tänapäevane pritsung külmal käivitamisel ei aja kohe mitte pöördeid üle 1000rpm. Keskkonnanõuded on säärased, mis sunnivad tootjaid arendama mootorite toitesüsteeme selliselt, et ka külmkäivitusel ei saastataks liialt õhku.
Kolm autot, mis korras süsteemiga kohe kindlasti pöördeid üles ei aja, millega endal kogemused:
Mu naise escort aastast '90 käib kohe normaalpööretel ehk kuskil 900rpm kanti.
Samamoodi käivitus Nissan sellelt pildilt: http://www.janka.planet.ee/Germany%20ma ... ag0007.jpg
Samamoodi käivitub Opel Combo 1,4i '92: http://lokaltidningen.net/img/kopSalj/5 ... 4f200a.jpg
Loetelu saaks päris pikk.....
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Eks oleneb tootjast jah. Igatahes Toyotad, millel alles kiled peal, ajavad pöörded külmalt üles küll. Hyundai samamoodi, Getz vähemalt.
j
Jevgenich
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 09 Nov 2007 21:55
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub
Kontakt:

Postitus Postitas Jevgenich »

Minu 91 aasta Scorpal on külmkäivitusel pöörded 1100-1200 ja mingi 2 minuti pärast , kui mootor on töösoe , siis langevad pöörded 900-950-ni.:)
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

1700i-l külmalt käivitades kuskil 10 sek pöörded 2000 peal ja edasi langeb paarikümne sekundiga (oleneb ilmselt õhutemperatuuri andurilt saadud infist) algul 1200 peale, hoiab seal nati ja siis mõne aja pärast laseb juba 800 peale.

[Muudetud: 12.1.08 GTA]
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Muide,kõik kirjutavad siin sissepritsest aga tegu ju KARBURAATORIGA autoga millel automaatne tooreklapi juhtimine!1700i,91 a.scorpa,getz!!!,jne.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: SexSix
Huvitav,kuidas saab sealpool (Läti,Leedu) parem bensiin olla!?Meile tuleb ju enamus Masekiai(Leedu) tehasest!Või lahtub teepeal ära?Bensu odavaimad hinnad;Läti 0,712 E95,Leedus 3,51 E95.Meil siis kõige odavam bensiin!
[Muudetud: 12-1-2008 SexSix]
seniste pikkade autoreiside kogemus näitab, et leedus/poolas tangitud bensuga sai pritsemootoriga sõita pea 100km kauem kui eesti küttega.

kõik ühtlase tempoga sõidetud maanteel, pärnus paak täis ja järgmine tank leedus.. sama täheldasin ka karpa 08-ga (vahe tuli veidi alla 90km)
mis kõige huvitavam - tankides ei hakka mujal pea ringi käima, eestis ilmselt solgitakse kõvasti..
sõidan 98 bensiiniga.

[Muudetud: 12-1-2008 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Katalüsaator.

Postitus Postitas SexSix »

Autol all katalüsaator,passis ei ole.Katalüsaatoriga 45kw ilma 48kw.On ka nii suur (4 hobust või hoopis eeslit) vahe või?
Peaks äkki katalüsaatori ära võtma,tuleb jõudu juurde?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

ma pakun, et kat võtab sul isegi rohkem maha - esiratastel on sellest 48kw järel 30 ;)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta