K;plokikaan?
K;plokikaan?
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
K;plokikaan?
Kas on võimalik panna 2108(1300cm3)mootorile 21083(1500cm3)plokikaas?Tean,et klapid suuremad(parem voolavus).
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Milleks seda kõike vaja teha on, kui auto jääb tavaliiklusesse?
Mu samaar oli kah tavaliikluses sinnamaani, kui kere ää lagunes. Ei mingeid rallisid ega kiiruskatseid, ainult mõned kardirajad ja jääradadel kangutamine puhkepäevadel oma lõbuks. Ei mingit forsseeringut, täielikult stock tükk.
Ma ei ütleks, et oleks tahtnud rohkem hobuseid kapoti alla lippama. 1,3 on tavaliikluseks täiesti kõlbulik süda ja sellega saab end ka vajadusel täielikult välja elada.
Minu sõiduoskused veel tema tegelikest võimalustest üle ei käi, st. et seda mootorit pole ma enda jaoks "väikseks" suutnud sõita.
Mu samaar oli kah tavaliikluses sinnamaani, kui kere ää lagunes. Ei mingeid rallisid ega kiiruskatseid, ainult mõned kardirajad ja jääradadel kangutamine puhkepäevadel oma lõbuks. Ei mingit forsseeringut, täielikult stock tükk.
Ma ei ütleks, et oleks tahtnud rohkem hobuseid kapoti alla lippama. 1,3 on tavaliikluseks täiesti kõlbulik süda ja sellega saab end ka vajadusel täielikult välja elada.
Minu sõiduoskused veel tema tegelikest võimalustest üle ei käi, st. et seda mootorit pole ma enda jaoks "väikseks" suutnud sõita.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Ta tundubki võrreldes klassikuga lahjem, sest ülekanded on hoopis teisest puust. See just kiirendades tunda.
Esimese käiguga on 40 km/h klassikule juba piin mis piin, aga samaral 30'e pealt alles õige magus algab. Kolmas käik on maanteele väljakeerates peale 80-t paras sisse pista.
Sa ennem 1,6 klassikuga harjunud sõitma - sel "seljatoetunne" hoopis midagi muud.
Viiene kast on 1,3 mootorile "liigne luksus". Sellest saadi tehases alles 1990. aastal aru, kui masinaid (2109 siis, millele kast tegelikult toodeti) oli vorbitud juba kolm aastat. Siis alles läks tootmisse 1,5 liitrise mootoriga samara.
Kui tahad tiba paremat kiirust maanteel ja arvad, et metsaradadele temaga kunagi asja pole, siis esimene asi - lase see auto vähe madalamaks ja pane gaasikad (KYB unusta ära!) alla. Juhitavus paraneb märgatavalt, tuuletakistus kahaneb veelgi.
Esimese käiguga on 40 km/h klassikule juba piin mis piin, aga samaral 30'e pealt alles õige magus algab. Kolmas käik on maanteele väljakeerates peale 80-t paras sisse pista.
Sa ennem 1,6 klassikuga harjunud sõitma - sel "seljatoetunne" hoopis midagi muud.
Viiene kast on 1,3 mootorile "liigne luksus". Sellest saadi tehases alles 1990. aastal aru, kui masinaid (2109 siis, millele kast tegelikult toodeti) oli vorbitud juba kolm aastat. Siis alles läks tootmisse 1,5 liitrise mootoriga samara.
Kui tahad tiba paremat kiirust maanteel ja arvad, et metsaradadele temaga kunagi asja pole, siis esimene asi - lase see auto vähe madalamaks ja pane gaasikad (KYB unusta ära!) alla. Juhitavus paraneb märgatavalt, tuuletakistus kahaneb veelgi.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Täpselt! Ma pole küll sinnamaale ise jõudnud, et silmaga veenduda, aga usun, et kui "sealt natuke nokitseda", siis saab selle lühikese käiguga mootori ilma kaant või mootorit vahetamata tänavasõiduks väga kenasti laulma. Ja arvan, et hobiüritustel (nagu meil klubis vahest korraldatakse) saab ka sellisega silma pilgutamata rajalt välja põletada.Algselt postitas: olaaf
1,3 ja 1,5 põhiline vahe on ikka sisselaske kolle kanalites - need on 1,3 mootoril peenemad ning tihti väga krobelised...
[Muudetud: 1-1-2008 logman]
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
samarale on olemas peale originaal 71mm väntvõlli veel:
74,8 (82 kolviga->~1600cc)
78,0 (82 kolviga->~1700cc)
78 vänta saab panna ainult 1500 mootoriplokki koos spetsiaalsete kepsude ja kolbidega - kolvid ühe surverõngaga ja tulevad ca 0,8mm plokist välja
täienduseks veel, et lada kalina 1,6 mootor pole midagi muud, kui vana 21083 mootor koos 74,8 vända ja teise ajuga...
kolvid on ka loomulikult teised, eestis tehakse mahle kolb -3mm
[Muudetud: 2-1-2008 olaaf]
74,8 (82 kolviga->~1600cc)
78,0 (82 kolviga->~1700cc)
78 vänta saab panna ainult 1500 mootoriplokki koos spetsiaalsete kepsude ja kolbidega - kolvid ühe surverõngaga ja tulevad ca 0,8mm plokist välja
täienduseks veel, et lada kalina 1,6 mootor pole midagi muud, kui vana 21083 mootor koos 74,8 vända ja teise ajuga...
kolvid on ka loomulikult teised, eestis tehakse mahle kolb -3mm
[Muudetud: 2-1-2008 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Valgub laiali neh, aga see käib asja juurde
Kered on maakeeli öeldes käru jaoks ühed pasad mõlemad.
Samaral kisub samuti tagavedrude ülemistesse kanduritesse mõrad sisse. 09 on veel vedelam - sellel tulevad mõrad veel tagumiste uste postidesse.
Ja teemasse kah:
Nendest vene putuka mootoritest ei pigista sa kuidagi vajalikku väänet välja. Õigemini pitsitad, aga küttekulule mõeldes ei ole see enam otstarbekas.
Kõige lihtsam ja odavam on kahelidrane bentsusierra või -skorpa tööloomaks/koormaveoks soetada. Käid põhja keevituse ja tugevdustega üle ning anna piitsa.
[Muudetud: 2-1-2008 logman]
Kered on maakeeli öeldes käru jaoks ühed pasad mõlemad.
Samaral kisub samuti tagavedrude ülemistesse kanduritesse mõrad sisse. 09 on veel vedelam - sellel tulevad mõrad veel tagumiste uste postidesse.
Ja teemasse kah:
Nendest vene putuka mootoritest ei pigista sa kuidagi vajalikku väänet välja. Õigemini pitsitad, aga küttekulule mõeldes ei ole see enam otstarbekas.
Kõige lihtsam ja odavam on kahelidrane bentsusierra või -skorpa tööloomaks/koormaveoks soetada. Käid põhja keevituse ja tugevdustega üle ning anna piitsa.
[Muudetud: 2-1-2008 logman]
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Vajalike sõiduvõtetega on seal väänet piisavalt. Selles autos on 5 inimese 1kuu elamis ja toiduvaru. Loomulikult ka inimesed ise, kaks neist küll lapsed. Niiviisi paljud N Liidu mägipiirkonnad läbi sõidetud, kuni Elbruse jalamile välja. Oleks veel edasi läinud, aga tavainimeste tee sai otsa.Algselt postitas: logman
Nendest vene putuka mootoritest ei pigista sa kuidagi vajalikku väänet välja. Õigemini pitsitad, aga küttekulule mõeldes ei ole see enam otstarbekas.
See pilt on tehtud Koola poolsaare mägedes. Hiljem selgus, et oli mingi vana aatomipolügon (mägiradadele pääses tõkkepuu alt läbi ainult altkäemaksuga). Masin kaalus reisule minnes kusagil kahe tonni ümber (inimesi sees ei olnud). Bensukulu jäi keskmiselt napilt alla 10 L/100km kohta.
C
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
arvestades seda, et 74,8 väntvõll maksab juba pea 6000 rutsi ehk vähemalt ~4000eek - liidame veel korralikud kolvid ja nende treimise siis saab hea summa kokku
78 väntvõlli hind venes pea 7000 rubla.
veel on saada ka 80mm väntvõll samarale milel hind pea 7500 rutsi
Üldiselt kõige parem moodus jõudu juurde saada on vahetada peaülekanne aeglasema vastu.
variandid 3,9 asemele 4,13; 4,3; 4,5
[Muudetud: 2-1-2008 olaaf]
78 väntvõlli hind venes pea 7000 rubla.
veel on saada ka 80mm väntvõll samarale milel hind pea 7500 rutsi
Üldiselt kõige parem moodus jõudu juurde saada on vahetada peaülekanne aeglasema vastu.
variandid 3,9 asemele 4,13; 4,3; 4,5
[Muudetud: 2-1-2008 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."