Kuidas kontrollida kommutaatori korrasolekut?
Kuidas kontrollida kommutaatori korrasolekut?
-
rRoughneck
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 85
- Liitunud: 02 Juul 2006 20:55
- Asukoht: Karinu
- Autod: Lada 08
Kuidas kontrollida kommutaatori korrasolekut?
Kuidas veenduda, kas kommutaator ja siis selle kõrval vasakul olev jubin on terved ?
Autoks on 09.
[Muudetud: 17-6-2007 Roughneck]
[Muudetud: 17-6-2007 PuZuP]
Autoks on 09.
[Muudetud: 17-6-2007 Roughneck]
[Muudetud: 17-6-2007 PuZuP]
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kuna samaral on pisut uudsem süütesüsteem võrreldes vanade klassikutega, siis alustaks sellest, mida ei tohiks teha ühegi samara süütesüsteemi näppides. Tuginen vaid raamatutarkusele, endal ses vallas praktilised järgiproovimise kogemused puuduvad.
Kirjeldatud täpselt vanemat 08 süütesüsteemi, kuid ka sellest võib kasu olla, sest just vanematel mudelitel olid nad 09-ga üks ühele.
"Kuna 2108-l on kasutusel kõrge energiaga süütesüsteem, on keelatud:
1. Töötaval mootoril maha kiskuda kõrgepingejuhet (keskmist) ja kontrollida sel viisil sädeme olemasolu ahelas, sest see võib viia traumadeni, kõrgepinge isolatsiooni riknemiseni või kogu süütesüsteemi rikkumiseni.
2. Samal põhjusel ei tohi kasutada mootori käivitamiseks "pikka sädet" sellesama juhtme ja süütepooli või -jagakaane vahel.
3. Töötaval mootoril ei tohi maha kiskuda akuklemmidelt (+) või (-) juhet kontrollimaks näit. laadimise olemasolu, sest see viib kommutaatori rikkumiseni. (eksitakse tihti ses vallas!!!!)
Ja veel: alati, kui on kapoti alla asja, tuleb veenduda, et keskmine kõrgepingejuhe oleks kindlalt kinnitatud jagajakaane ja süütepooli külge. Vastasel juhul juhtub selle juhtme lahtipõrudes olukord 1. või 2.
Kommutaator 36.3734:
Kommutaatori korrasolekut kontrollitakse tegelikult ostsillograafi ja "veel mingi generaatorigi" abil.
See "veel mingi..." on siis vene keeli generator prjamougolnõh impulsov , mis peaks mu arusaama järgi tähendama sirgnurga impulsside generaator. (Via või keegi, kel keel paremini suus, remontigu mu vigu..).
Kuna kellelgi meist arvatavasti selliseid aparaate kodustes tingimustes kasutada ei ole, siis saab esmaseks kommutaatori korrasoleku kontrollimiseks kasutada ka väikest 12v 3w pirni.
Selleks tuleb süütepoolilt lahti ühendada punase triibuga pruun juhe (väljub tema kommutaatori klemmilt nr.1) ja ühendada see kontroll-lambi külge. Lambikese teine klemm ühendatakse süütepooli (+b) klemmil oleva juhtmega. Nüüd starteriga mootorit ringi ajades peaks lambike vilkuma, mis näitab, et kommutaator annab välja pingeimpulsse klemmilt (1) süütepoolile. Kui lamp ei vilgu, siis impulsse ei tule ja pole ka mõtet kommut edasi testida. Lihtsam on uus osta.
See on ka kõik, mida hetkel pakkuda. Nagu öeldud, pole see veel täielik testing. Süvauuringuks on tarvis ostsillograafi ja seda keerulise nimega generaatorit.
Ja eksisteerib loomulikult töötavalt masinalt mahavõetud kommutaatori proovimise võimalus.
Kirjeldatud täpselt vanemat 08 süütesüsteemi, kuid ka sellest võib kasu olla, sest just vanematel mudelitel olid nad 09-ga üks ühele.
"Kuna 2108-l on kasutusel kõrge energiaga süütesüsteem, on keelatud:
1. Töötaval mootoril maha kiskuda kõrgepingejuhet (keskmist) ja kontrollida sel viisil sädeme olemasolu ahelas, sest see võib viia traumadeni, kõrgepinge isolatsiooni riknemiseni või kogu süütesüsteemi rikkumiseni.
2. Samal põhjusel ei tohi kasutada mootori käivitamiseks "pikka sädet" sellesama juhtme ja süütepooli või -jagakaane vahel.
3. Töötaval mootoril ei tohi maha kiskuda akuklemmidelt (+) või (-) juhet kontrollimaks näit. laadimise olemasolu, sest see viib kommutaatori rikkumiseni. (eksitakse tihti ses vallas!!!!)
Ja veel: alati, kui on kapoti alla asja, tuleb veenduda, et keskmine kõrgepingejuhe oleks kindlalt kinnitatud jagajakaane ja süütepooli külge. Vastasel juhul juhtub selle juhtme lahtipõrudes olukord 1. või 2.
Kommutaator 36.3734:
Kommutaatori korrasolekut kontrollitakse tegelikult ostsillograafi ja "veel mingi generaatorigi" abil.
See "veel mingi..." on siis vene keeli generator prjamougolnõh impulsov , mis peaks mu arusaama järgi tähendama sirgnurga impulsside generaator. (Via või keegi, kel keel paremini suus, remontigu mu vigu..).
Kuna kellelgi meist arvatavasti selliseid aparaate kodustes tingimustes kasutada ei ole, siis saab esmaseks kommutaatori korrasoleku kontrollimiseks kasutada ka väikest 12v 3w pirni.
Selleks tuleb süütepoolilt lahti ühendada punase triibuga pruun juhe (väljub tema kommutaatori klemmilt nr.1) ja ühendada see kontroll-lambi külge. Lambikese teine klemm ühendatakse süütepooli (+b) klemmil oleva juhtmega. Nüüd starteriga mootorit ringi ajades peaks lambike vilkuma, mis näitab, et kommutaator annab välja pingeimpulsse klemmilt (1) süütepoolile. Kui lamp ei vilgu, siis impulsse ei tule ja pole ka mõtet kommut edasi testida. Lihtsam on uus osta.
See on ka kõik, mida hetkel pakkuda. Nagu öeldud, pole see veel täielik testing. Süvauuringuks on tarvis ostsillograafi ja seda keerulise nimega generaatorit.
Ja eksisteerib loomulikult töötavalt masinalt mahavõetud kommutaatori proovimise võimalus.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Sundtühikäigu ökonomaiseri juhtplokk.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=9687
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 696&page=3
[Muudetud: 17-6-2007 logman]
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=9687
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 696&page=3
[Muudetud: 17-6-2007 logman]
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Sa vist ei viitsinud lugeda linki, millega viitasin oma auto teemasse. Sealt oleks lõpliku vastuse saanud. Ennem soovitan muidugi esimesena pandud lingi põhjalikult läbi uurida, sealt saad pool vastust.
Ma ei hakka siin nüüd küll enam rohkem üle seletama, sest kommutaatoril pole ökonomaiseri juhtplokiga enam midagi ühist ja teineteisesse nad ei puutu. Samuti ei sega vigane juhtplokk mootori käivitumist.
Milles su probleem seisneb, ongi jäänud saladuseks, et miks seda kõike üldse küsid?
[Muudetud: 17-6-2007 logman]
Ma ei hakka siin nüüd küll enam rohkem üle seletama, sest kommutaatoril pole ökonomaiseri juhtplokiga enam midagi ühist ja teineteisesse nad ei puutu. Samuti ei sega vigane juhtplokk mootori käivitumist.
Milles su probleem seisneb, ongi jäänud saladuseks, et miks seda kõike üldse küsid?
[Muudetud: 17-6-2007 logman]
-
rRoughneck
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 85
- Liitunud: 02 Juul 2006 20:55
- Asukoht: Karinu
- Autod: Lada 08
Tuttava autol on midagi kummalist häda. Auto sõidab kusagil nädala, siis sureb välja ja enam tööle ei lähe. siis viib remondimehe juurde, see näppib karbussi vms ja siis kommutaatorit ka vist. Hakkab tööle. Sõidab uuesti nädala ja ei tööta enam. Ja niimoid käis see remondimehe juures kusagil 3-4 korda ja siis viskas remondimehele kopa ette ja nüüd auto seisab.
[Muudetud: 18-6-2007 Roughneck]
[Muudetud: 18-6-2007 Roughneck]
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
tasuks jagaja hoopis üle vaadata ning kõik ühendusjuhtmed..
ehk kalab halli andur
generator prjamougolnyh impulsov on ristkülik impulsside generaator..
selleks et õigesti testida tuleks kindlasti studeerida veel kui pikk on lubatud impulss ning millise amplituudiga - kui viimane liiga suureks läheb saab kommutaatorist kindlasti lahti kohe
ehk kalab halli andur
generator prjamougolnyh impulsov on ristkülik impulsside generaator..
selleks et õigesti testida tuleks kindlasti studeerida veel kui pikk on lubatud impulss ning millise amplituudiga - kui viimane liiga suureks läheb saab kommutaatorist kindlasti lahti kohe
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
vaheta kommutaator töötava vastu ning kontrolli kõik ühenduspistukud üle, et külmakat poleks kuskil - kui käima ei lähe kas komukale üldse toide peale tuleb?
kas toide halli andurini jõuab - jagajakaane võtad ära siis saad mõõta klemmidelt.
veel saad kontrollida, kas kommutaator ja halli andur massi saavad..
selle tõlkimise kohapealt ära muretse - kui sa ei tea misasi see on siis pole sul seda vajagi..
tee nagu logman soovitas ning kontrolli ka minu nõuannete järgi ära asi..
pakun, et jama kas kommutaator, jagaja või oksüdeerunud ühendusjuhe..
kas toide halli andurini jõuab - jagajakaane võtad ära siis saad mõõta klemmidelt.
veel saad kontrollida, kas kommutaator ja halli andur massi saavad..
selle tõlkimise kohapealt ära muretse - kui sa ei tea misasi see on siis pole sul seda vajagi..
tee nagu logman soovitas ning kontrolli ka minu nõuannete järgi ära asi..
pakun, et jama kas kommutaator, jagaja või oksüdeerunud ühendusjuhe..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."