1. leht 1-st

Samara soojenduse jama

Postitatud: 20 Mär 2006 11:34
Postitas eku
samara 08'l ei taha salong eriti soojaks minna...
ainuke hetk kui sooja sisse saab on maanteel ning kiirusega umbes 95-100(ning ei.. ma ei ole rullnox:D). Alla selle puhub aint külma sisse. Plaanis on termostaat välja vahetada ning soojendus radikas puhtaks teha, sest kui see õhusissevõtu kaas maha sai võetud siis seal valitses kevad.

Aga enne kui lammutama hakkata küsiks targemate käest nõu...

Postitatud: 20 Mär 2006 11:46
Postitas doris
Mis sul mootori töötemperatuur keskmiselt on? Minu ja olaafi samaral oli ka see probleem et salong oli jahe, aga probleem oli selles et töötemperatuur oli ~75 kraadi maanteel sõites. Termostaadi vahetus aitas. Kuigi jah, salong VÄGA soe ei ole. Külma õhku puhub külgedel olevates avadest. Eks kevade poole kui soojem, tuleb samuti radikad läbi vaadata.
Võibolla oskab Tiit midagi head pakkuda selle mure peale?

Postitatud: 20 Mär 2006 12:33
Postitas tiit
Kõigepealt jah termostaat kui mootor soojaks ei lähe. Seejärel vaata kindlasti üle trosside ja kõride kinnitused juhthoobade juures. ilmselt viga minus aga mis tähendab kevad õhusissevõtuavas?

Postitatud: 20 Mär 2006 14:05
Postitas eku
kevade all mõtlesin jah lehti ja muud jama. näidiku järgi on temp. kenalt 80-90 vahel. isegi peale seda ei tahtnud sooja sisse anda kui natsa jäärajal jõudu sai proovitud, ees radika vent undas nii mis kole aga soe ainuke asi mida pole....

eks vahetab siis termo välja ja puhastus kah nagu eelnvalt mainitud sai... eks annan tulemusest kah teada....

Postitatud: 20 Mär 2006 14:36
Postitas Alex
veel üks võimalus on kui jahutusvedeliku on liiga vähe.Siis tuleb ka sooja nagu vahelduvoolu:kord tuleb ja samas ainult külma õhku puhub.Vaata tase üle!

Postitatud: 20 Mär 2006 15:12
Postitas olaaf
igatahes saime samaari temperatuuri korda kuid sooja ikka -20 kehvalt tuleb..
kõik kõrid kontrollitud. uue termostaadiga läheb ülikiirelt soojaks ja püsib 85-87 kraadi vahel. armatuuris näitab kell 95-100 vahele midagi :)

Postitatud: 20 Mär 2006 16:15
Postitas tiit
minul mootoritemp 90-92. see mida osuti armatuuris näitab on muidugi iseasi;) . kui ikka lehed ees siis muidugi õhk läbi ei tule. Küsimusest jäigi selgusetuks et kas õhku ei tule läbi või tuleb külma õhku. Kui termostaat kutu siis võib ju ka 100km/h mootori juba töösoojaks saada. Mis kuivanud lehtedesse puutub siis vähemalt siinkandis lendavad nad sügisel ringi. oli mul ka muidu selline probleem et lehed lendlesid autos ringi - panin vendi korpuse otstele kärbsevõrgu ette. Soovitan teistelegi

Postitatud: 20 Mär 2006 20:22
Postitas eku
njah minu viga.. lehed jah rohkem nagu sügisel mitte kevadel
Algselt postitas: Alex
veel üks võimalus on kui jahutusvedeliku on liiga vähe.Siis tuleb ka sooja nagu vahelduvoolu:kord tuleb ja samas ainult külma õhku puhub.Vaata tase üle!
vaatasin siis üle peax vist ->:sein ja päris kaua, sest tase oli ikka päris madal... sai siis täiendatud.. hetkel lasi sooja igatahes sisse kah, nii et termostaat jääb ära kuigi süsteemi peax kindluse mõttes ära puhastama...

Postitatud: 20 Mär 2006 23:07
Postitas olaaf
karlssonile:
kolme aasta vanuselt tohiks asi veel ummistuda ju.
seda enam et 2 korda tosooli vahetatud.

õhku puhub aga see on jahe enne kui mootor saavutab 93-95 kraadi
termostaadi sain poest viimase ning seegi oli müüal viimane (kodust tõi järgmiseks päevaks) ehk lihtsalt 85 kraadi termostaat sattunud kuna selle temp-ni jõuab nobedalt..

voh

Postitatud: 20 Mär 2006 23:28
Postitas tiit
kui hästi see kõik just näha on aga....
Panen ühe ilusa värvipildi ka siia teemassePilt

Postitatud: 21 Mär 2006 08:54
Postitas toni
Samaar on talvel seest väga soe auto. Kui sooja ei puhu, siis üldjuhul 2 peamist viga: kas termostaat või soendusradikas umbes. Kui termostaat korras, siis uuri, kas vesi korralikult radikast läbi käib. Kui muidugi tase paigas on. Paisupaaki jäta külma mootori korral ca 3-4 cm ülesse tühjaks, neid märke ära vaata, mis seal peal on. Ja uuri, et õhku sees ei ole. Siis on veel võimalus, et soenduskraan jebib - katsu käega, kas on lahtiasendis, läheneda saad gaasipedaali poolt. Norm töötemp on 90 kraadi. Mis veel - muidugi vent peab korralikult puhuma ning vaata, et seal jama ees ei oleks.

kui Samaaril vahel jahutusega mingi kamm on, siis kõige lihtsam, millest peale hakata on paisupaagi punn

Postitatud: 22 Mär 2006 15:07
Postitas eku
jätkades teemat...... kas armatuur maha võtmine on ainuke viis kuidas soojendusradikale ligi pääseda? või on ka mõni muu moodus?

Postitatud: 24 Mär 2006 22:18
Postitas logman
Eku ,enne kui hakkad soojendusradikat maha kiskuma....
Saan aru ,et arvad ta umbes olevat.
Kas õhk jookseb hästi salongi? Kui jah ,siis puulehed ja muu soga puuduvad.
Kas soojenduskraan on lõpuni avatud? Kui jah ,siis mõlemad lõdvikud on kuumad.
Kas Tiidu pandud pildil luuk nr.2 sulgeb külma õhu teekonna korralikult ja suunab ta soojendusradikasse? Kontrollimiseks eemalda trossi luugipoolne ots ja sulge luuk käsitsi. Kas nüüd tuleb rohkem sooja?

Soojendusradika mahavõtmine üks igavene jebla töö :P
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=9516

Postitatud: 25 Mär 2006 17:03
Postitas eku
nii... armatuur maas, mõningaid trosse oli vaja pingutada, aga muidu korras, niisama süsteemis torud ära puhastaud

Postitatud: 25 Mär 2006 18:10
Postitas PuZuP
Natuke offtopicut:

Eku, kui varianti saad, siis mine leitnant Afanasjevi juurde ning ütle, et Puusepp ning ülejäänud B-kompanii JVP tervitab :)

Postitatud: 27 Mär 2006 09:10
Postitas eku
nii kogu asi tehtud ning soojenduse jamas olen nüüd korralikult üle, lisaks trosside pingutustele sai armatuuris olevad torud süsteemi natsa kohendatud ning nüüd saaks kas või sauna teha kui väga tahta.....