Samara soojenduse jama

Samara soojenduse jama

Teemad, mis puudutavad uuemaid esiveolisi Ladasid - 08/09; 110/111/112 ja teised.
eku
Suletud kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Samara soojenduse jama

#1

Postitus Postitas eku » 20 Mär 2006 11:34

samara 08'l ei taha salong eriti soojaks minna...
ainuke hetk kui sooja sisse saab on maanteel ning kiirusega umbes 95-100(ning ei.. ma ei ole rullnox:D). Alla selle puhub aint külma sisse. Plaanis on termostaat välja vahetada ning soojendus radikas puhtaks teha, sest kui see õhusissevõtu kaas maha sai võetud siis seal valitses kevad.

Aga enne kui lammutama hakkata küsiks targemate käest nõu...

doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

#2

Postitus Postitas doris » 20 Mär 2006 11:46

Mis sul mootori töötemperatuur keskmiselt on? Minu ja olaafi samaral oli ka see probleem et salong oli jahe, aga probleem oli selles et töötemperatuur oli ~75 kraadi maanteel sõites. Termostaadi vahetus aitas. Kuigi jah, salong VÄGA soe ei ole. Külma õhku puhub külgedel olevates avadest. Eks kevade poole kui soojem, tuleb samuti radikad läbi vaadata.
Võibolla oskab Tiit midagi head pakkuda selle mure peale?
Roolin nii kuis jaksan

tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

#3

Postitus Postitas tiit » 20 Mär 2006 12:33

Kõigepealt jah termostaat kui mootor soojaks ei lähe. Seejärel vaata kindlasti üle trosside ja kõride kinnitused juhthoobade juures. ilmselt viga minus aga mis tähendab kevad õhusissevõtuavas?

karsson15
Foorumi kasutaja
Postitusi: 197
Liitunud: 22 Nov 2002 08:40
Asukoht: Viimsi
Autod: 2108/2106
Kontakt:

#4

Postitus Postitas karsson15 » 20 Mär 2006 13:10

Algselt postitas: tiit
Kõigepealt jah termostaat kui mootor soojaks ei lähe. Seejärel vaata kindlasti üle trosside ja kõride kinnitused juhthoobade juures. ilmselt viga minus aga mis tähendab kevad õhusissevõtuavas?


Ilmselt kuivanud lehtede hunnikut õhuvõtuavas... mul oli sama jama.

kusjuures mul oli sama anomaalia sellega et soojaks ei läinud, tuli välja et vaakum sees(plokist salongi radikani, ei tea kust ta sinna sai:puzzled)
aitas see et lasin selle lõdviku lahti mis ploki küljes oli(pikema)aga õrnalt, mitte täiesti lahti, ja hakkas sisisema, ning siis ka soojaks läks.

aga mul oli ka selline sümptom et mootor kuumenes üle foori taga seistes, kui sul ei lähe soojakski, siis vaata esimesena jah termo üle, see võib olla lahti jäänud.

rääkisin lihtsalt teise variandi ka ära...;)

eku
Suletud kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#5

Postitus Postitas eku » 20 Mär 2006 14:05

kevade all mõtlesin jah lehti ja muud jama. näidiku järgi on temp. kenalt 80-90 vahel. isegi peale seda ei tahtnud sooja sisse anda kui natsa jäärajal jõudu sai proovitud, ees radika vent undas nii mis kole aga soe ainuke asi mida pole....

eks vahetab siis termo välja ja puhastus kah nagu eelnvalt mainitud sai... eks annan tulemusest kah teada....

Alex
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
Asukoht: Tabasalu
Autod: Samara 21093

#6

Postitus Postitas Alex » 20 Mär 2006 14:36

veel üks võimalus on kui jahutusvedeliku on liiga vähe.Siis tuleb ka sooja nagu vahelduvoolu:kord tuleb ja samas ainult külma õhku puhub.Vaata tase üle!

karsson15
Foorumi kasutaja
Postitusi: 197
Liitunud: 22 Nov 2002 08:40
Asukoht: Viimsi
Autod: 2108/2106
Kontakt:

#7

Postitus Postitas karsson15 » 20 Mär 2006 14:41

Algselt postitas: Alex
veel üks võimalus on kui jahutusvedeliku on liiga vähe.Siis tuleb ka sooja nagu vahelduvoolu:kord tuleb ja samas ainult külma õhku puhub.Vaata tase üle!


Aga sellisel juhul pead valama sama jahutusvedelikku sisse, mis seal juba on, mul sõi erinevatega soojendusradika läbi... ja seda palju hullem vahetada:sein

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#8

Postitus Postitas olaaf » 20 Mär 2006 15:12

igatahes saime samaari temperatuuri korda kuid sooja ikka -20 kehvalt tuleb..
kõik kõrid kontrollitud. uue termostaadiga läheb ülikiirelt soojaks ja püsib 85-87 kraadi vahel. armatuuris näitab kell 95-100 vahele midagi :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

#9

Postitus Postitas tiit » 20 Mär 2006 16:15

minul mootoritemp 90-92. see mida osuti armatuuris näitab on muidugi iseasi;) . kui ikka lehed ees siis muidugi õhk läbi ei tule. Küsimusest jäigi selgusetuks et kas õhku ei tule läbi või tuleb külma õhku. Kui termostaat kutu siis võib ju ka 100km/h mootori juba töösoojaks saada. Mis kuivanud lehtedesse puutub siis vähemalt siinkandis lendavad nad sügisel ringi. oli mul ka muidu selline probleem et lehed lendlesid autos ringi - panin vendi korpuse otstele kärbsevõrgu ette. Soovitan teistelegi

karsson15
Foorumi kasutaja
Postitusi: 197
Liitunud: 22 Nov 2002 08:40
Asukoht: Viimsi
Autod: 2108/2106
Kontakt:

#10

Postitus Postitas karsson15 » 20 Mär 2006 19:07

Algselt postitas: olaaf
igatahes saime samaari temperatuuri korda kuid sooja ikka -20 kehvalt tuleb..
kõik kõrid kontrollitud. uue termostaadiga läheb ülikiirelt soojaks ja püsib 85-87 kraadi vahel. armatuuris näitab kell 95-100 vahele midagi :)


oled kindel et sul salongi radikas ikka korralikult õhku läbi laseb(igast tolmu ja sodi ribi vahed täis), mul uus radikas vahel, ja -23 oli väga tubli soe sees.
ja üli ilusti läheb soojaks ka ning probleeme pole. orig. seier näitab sinna 90-100 vahele.

eku
Suletud kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#11

Postitus Postitas eku » 20 Mär 2006 20:22

njah minu viga.. lehed jah rohkem nagu sügisel mitte kevadel

Algselt postitas: Alex
veel üks võimalus on kui jahutusvedeliku on liiga vähe.Siis tuleb ka sooja nagu vahelduvoolu:kord tuleb ja samas ainult külma õhku puhub.Vaata tase üle!


vaatasin siis üle peax vist ->:sein ja päris kaua, sest tase oli ikka päris madal... sai siis täiendatud.. hetkel lasi sooja igatahes sisse kah, nii et termostaat jääb ära kuigi süsteemi peax kindluse mõttes ära puhastama...

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#12

Postitus Postitas olaaf » 20 Mär 2006 23:07

karlssonile:
kolme aasta vanuselt tohiks asi veel ummistuda ju.
seda enam et 2 korda tosooli vahetatud.

õhku puhub aga see on jahe enne kui mootor saavutab 93-95 kraadi
termostaadi sain poest viimase ning seegi oli müüal viimane (kodust tõi järgmiseks päevaks) ehk lihtsalt 85 kraadi termostaat sattunud kuna selle temp-ni jõuab nobedalt..

voh
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

#13

Postitus Postitas tiit » 20 Mär 2006 23:28

kui hästi see kõik just näha on aga....
Panen ühe ilusa värvipildi ka siia teemassePilt

toni
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#14

Postitus Postitas toni » 21 Mär 2006 08:54

Samaar on talvel seest väga soe auto. Kui sooja ei puhu, siis üldjuhul 2 peamist viga: kas termostaat või soendusradikas umbes. Kui termostaat korras, siis uuri, kas vesi korralikult radikast läbi käib. Kui muidugi tase paigas on. Paisupaaki jäta külma mootori korral ca 3-4 cm ülesse tühjaks, neid märke ära vaata, mis seal peal on. Ja uuri, et õhku sees ei ole. Siis on veel võimalus, et soenduskraan jebib - katsu käega, kas on lahtiasendis, läheneda saad gaasipedaali poolt. Norm töötemp on 90 kraadi. Mis veel - muidugi vent peab korralikult puhuma ning vaata, et seal jama ees ei oleks.

kui Samaaril vahel jahutusega mingi kamm on, siis kõige lihtsam, millest peale hakata on paisupaagi punn

karsson15
Foorumi kasutaja
Postitusi: 197
Liitunud: 22 Nov 2002 08:40
Asukoht: Viimsi
Autod: 2108/2106
Kontakt:

#15

Postitus Postitas karsson15 » 21 Mär 2006 21:15

Algselt postitas: olaaf
karlssonile:
kolme aasta vanuselt tohiks asi veel ummistuda ju.
seda enam et 2 korda tosooli vahetatud.

voh


siis küll...
my bad:rolleyes

eku
Suletud kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#16

Postitus Postitas eku » 22 Mär 2006 15:07

jätkades teemat...... kas armatuur maha võtmine on ainuke viis kuidas soojendusradikale ligi pääseda? või on ka mõni muu moodus?

karsson15
Foorumi kasutaja
Postitusi: 197
Liitunud: 22 Nov 2002 08:40
Asukoht: Viimsi
Autod: 2108/2106
Kontakt:

#17

Postitus Postitas karsson15 » 22 Mär 2006 17:29

kui armatuuri terveks tahad jätta siis küll... kui ei, siis saad ka lõigates... ja pärast tagasi kompunnides:)

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3917
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#18

Postitus Postitas logman » 24 Mär 2006 22:18

Eku ,enne kui hakkad soojendusradikat maha kiskuma....
Saan aru ,et arvad ta umbes olevat.
Kas õhk jookseb hästi salongi? Kui jah ,siis puulehed ja muu soga puuduvad.
Kas soojenduskraan on lõpuni avatud? Kui jah ,siis mõlemad lõdvikud on kuumad.
Kas Tiidu pandud pildil luuk nr.2 sulgeb külma õhu teekonna korralikult ja suunab ta soojendusradikasse? Kontrollimiseks eemalda trossi luugipoolne ots ja sulge luuk käsitsi. Kas nüüd tuleb rohkem sooja?

Soojendusradika mahavõtmine üks igavene jebla töö :P
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=9516

eku
Suletud kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#19

Postitus Postitas eku » 25 Mär 2006 17:03

nii... armatuur maas, mõningaid trosse oli vaja pingutada, aga muidu korras, niisama süsteemis torud ära puhastaud

Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

#20

Postitus Postitas PuZuP » 25 Mär 2006 18:10

Natuke offtopicut:

Eku, kui varianti saad, siis mine leitnant Afanasjevi juurde ning ütle, et Puusepp ning ülejäänud B-kompanii JVP tervitab :)
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt


Mine “Esiveolised”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist