Samara esiamortisaatorite vahetus.

Samara esiamortisaatorite vahetus.

Teemad, mis puudutavad uuemaid esiveolisi Ladasid - 08/09; 110/111/112 ja teised.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3920
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Samara esiamortisaatorite vahetus.

#1

Postitus Postitas logman » 12 Mär 2006 00:14

Niih ,mehed ,aeg jälle väheke käsi määrida!
Kes jalgrattapumbast amordikaid tehtud ei saa ,see läheb poodi ja ostab sealt uued ,soovitavalt midagi "lääne" kaupade riiulist. Valik on veel suur.
Samuti peaks enne töö ette võtmist varuma vedru kokkusurumise klambrid. On võimalik kasutada ka nn. ladaclassic'u tungrauda ,aga mina seda turvalisuse kaalutlusel ei teeks.

Alustame sellest ,et lõdvendame veljepoldid ja rummukapsli all oleva suure mutri. Seejärel tõstame ühe esiratta tungrauaga maast lahti ,toestame auto. Ratas ja rummumutter eemaldatud ,keerame lahti rooliliigendi mutri ja kas kasutades vana head haamri-kangi tehnikat või vastavat tööriista eemaldame rooliotsa koonusliitmiku vedrupüstakust.

Pilt 1
Pilt

Nüüd keerame lahti pidurisadulat/-suportit hoidvad kaks polti ja eemaldame sadula. Kas ta kuskile kinni siduda või vooliku otsa rippuma jätta on igaühe vaba voli.
Seejärel vabastame zharniirliigendi kaks polti ,mis hoiavad teda käänmiku küljes ning tõmbame püstaku eemale ,st. pooltelje otsast maha.
Järgmiseks tuleb kogu püstak auto küljest kätte saada. Selleks olles eelnevalt maha võtnud tolmukaitse (pos.41 pildil 2) keerame lahti kapoti all olevad kolm mutrit (punased joonisel).

Pilt 2
Pilt

Tasub jälgida ,et kogu kupatus peale viimase mutri eemaldamist pauguga alla ei kukuks ,sest selline mats võib saada saatuslikuks pooltelje välimise liigendi kaitsekummile. Püstak pole väga raske ,jõuab ühe käega ülal hoida küll niikaua kui viimase mutriga ühele poole saab.

Nüüd algab kõige tüütum osa selle töö juures - vedru kokkusurumine. Klambreid saab tükk aega kruvida ,parem on seda teha kui panna püstak kruustangide vahele püsti. Tungrauaga surumisest kah mingi pilt ,aga mina sellist jama ei poolda.

Pilt 3
Pilt

Vedru piisavalt kokku surutud (ta hakkab talrikute 2. ja 6. vahel logisema ,vt. pilt 2) ,tuleb kuidagi lahti saada ka pildil olev sinine mutter. Originaalamordil on sääre kinnihoidmiseks küll võtmekoht sisse freesitud ,aga kui seda spets. võtit pole ,siis võib amordika säärt kinni hoida ka vedru keerdude vahelt torutangidega. Nagunii läheb uus tükk alla ,sääre vigastamise pärast ei maksa siis ju muretseda.
Nüüd saame eemaldada seibi pos.2 (4.pilt) ,püstaku ülemise toe pos.3 ,laagri pos.4 ,vedru ülemise taldriku pos.5 ja vedru pos.6. Amordi säärel on tolmukaitse pos.9 ja kummipuhver pos.10. Kõiki neid jubinaid läheb uue amordi juures tarvis ,tasub eriti hoolikalt üle vaadata tolmukaitse ,kummipuhvri ja laagri seisukord.

Pilt 4
Pilt

Originaalamordi kättesaamiseks püstakust tuleb esmalt lüüa haamri-meisliga ülespoole tugiseib pos.2 ja seejärel keerata lahti amortihoidev mutter nagu näidatud alloleval joonisel.

Pilt 5
Pilt

Ei maksa ehmuda ,et amorti püstakutorust välja tõstes ta õline on. Samarale paigaldatud vene amordid ongi pisut naljaka ehitusega. Püstaku toru kasutatakse välisanumana.

Pilt 6
Pilt

Edasi asi lihtne. Toru õlist tühjaks valatud ja lapiga mustunud õlist kuivatatud ,tuleb ta täita uue õliga. Silmini täis kallata pole vajadust ,aga niipalju peab teda sinna saama ,et uut amorti torusse torgates saaks viimane triiki õli täis.
Miks on see õli vajalik ,kui uus amort on omaette üksus ,st. ei kasuta püstakutoru välisanumana? Selleks ,et amort töötades kuumeneb ,auto seistes jälle jahtub ja nii tekkib sinna kahe seina vahele kondents. Asi võib lõppeda sellega ,et talvel külmub niiskusest tekkinud vesi ära ja jää surub meie uue amordi lihtsalt külgedelt kinni - ongi mokas!
Kui veel targutada ,siis oleks vist isegi kõige parem kasutada õli asemel antifriisi ,sest ka õlisse tekkib pikapeale kondents ,antifriisile aga see erilist mõju ei avalda. See selleks....
Vedelik seal sees on ka hea töösoojuse ülekandja - seega peaksid uued amordid nüüd end pagana hästi tundma.

No ja polegi rohkem midagi keerulist. Keerame amordiga kaasasolnud mutriga ta tugevasti oma pessa seal torus kinni ,pühime liigsest õlist püstaku puhtaks ning koostame kogu kupatuse vastupidises järjekorras.
Lääne amortidel see hea omadus ,et säärt saab kinni hoida kas sisekuuskant- või tähikvõtmega ,ei pea enam torutangidega kroompinda kraapima. Aga torutange läheb tarvis padrunvõtme keeramiseks ,kui säärt läbi padruni kinni hoiame.

Töörõõm mitmeks tunniks garanteeritud ,seda suurem saab olema sõidulust.;)

Vanad amordid - mida nendega teha? Põnevaid asju ,näiteks sumpsitoru. Ilma naljata ,relvale mõtlen... Aga see juba illegaalne ja kuulub Militaarnetis arutamisele.:D

toni
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#2

Postitus Postitas toni » 13 Mär 2006 10:09

Krt loen siin ja imestan...
Milleks lihtsat asja nii keeruliselt teha? Selleks, et Samaaril püstak alt kätte saada, pole küll miskiseid pidurisadulaid vaja maha lõhkuda, samuti zarniire ja pooltelje otsa mutrit... Heal juhul asja lihtsamaks tegemiseks lase stabika ots lahti ja see ka kõik..

Kusjuures amordipüstaku vahetamisele järgneva kõige tähtsama protseduuri unustasid ära - silla regulli: kalded ja kokkujooks.

Ja pange jah amordipüstakusse antifriisi :lol

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3920
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#3

Postitus Postitas logman » 13 Mär 2006 12:11

Ehk Toni selgitab ,miks pärast minu antud juhendi järgi tehtud amordivahetust on tarvis silda reguleerida?

Kasutaja avatar
Tan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 116
Liitunud: 06 Mai 2003 16:28
Asukoht: Saue
Autod: Subaru Impreza WRX STI, Lada Samara Rally 1600 109 KW/194N/m

#4

Postitus Postitas Tan » 13 Mär 2006 16:37

Kle Toni, miks teha lihtsalt kui saab keerulisemalt:D

jinx
Suletud kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#5

Postitus Postitas jinx » 15 Aug 2006 01:41

Algselt postitas: Tan
Kle Toni, miks teha lihtsalt kui saab keerulisemalt:D


Amordi juures midagi kolksub kui natuke ebatastel teedel sõita. Amort tundub ise korras olevat. Oleks nagu kuulnud, et seal mingi laager mis võib läbi minna.Kas keegi seletaks kuidas seda vahetada. Mida selleks lahti võtta jne. Autoks on lada 110.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3920
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#6

Postitus Postitas logman » 15 Aug 2006 01:58

Algselt postitas: jinx
Amordi juures midagi kolksub kui natuke ebatastel teedel sõita. Amort tundub ise korras olevat. Oleks nagu kuulnud, et seal mingi laager mis võib läbi minna.Kas keegi seletaks kuidas seda vahetada. Mida selleks lahti võtta jne. Autoks on lada 110.


Täpselt sama rida nagu amordivahetuse juureski. 4.pilt räägib sulle kõik.

france2
Postitusi: 549
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

#7

Postitus Postitas france2 » 18 Okt 2009 18:51

Äkki kellegil pilt sellest spets võtmest millega amorti ülevalt lahti keeratakse! Nimelt vaja amordid kätte saada kuid nii, et amordid ellu jääks!

Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

#8

Postitus Postitas m6mm » 18 Okt 2009 19:28

Algselt postitas: france2
Äkki kellegil pilt sellest spets võtmest millega amorti ülevalt lahti keeratakse! Nimelt vaja amordid kätte saada kuid nii, et amordid ellu jääks!

Haamer ja meisel;)

france2
Postitusi: 549
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

#9

Postitus Postitas france2 » 18 Okt 2009 22:30

mõtlen ikka seda millega ülemine mutter lahti keeratakse!

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2845
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#10

Postitus Postitas motamees » 18 Okt 2009 23:16

Algselt postitas: france2
mõtlen ikka seda millega ülemine mutter lahti keeratakse!

Õhupüstol ja tavaline padrunvõti. Amordi garantiieeskirjade järgi on selle kasutamine küll keelatud.

tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

#11

Postitus Postitas tuhajuhe » 18 Okt 2009 23:20

On korra õnnestunud õhupüstoliga amordivarrel kolb otsast ära lasta ;)
56506878

france2
Postitusi: 549
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

#12

Postitus Postitas france2 » 18 Okt 2009 23:23

Algselt postitas: motamees
Algselt postitas: france2
mõtlen ikka seda millega ülemine mutter lahti keeratakse!

Õhupüstol ja tavaline padrunvõti. Amordi garantiieeskirjade järgi on selle kasutamine küll keelatud.


ja kuna tahan amorti tervena saada siis jah see välistatud!!

Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

#13

Postitus Postitas m6mm » 18 Okt 2009 23:46

Ma mõtlesin algul seda mutrit, mis amorti ennast kinni hoiab.
Ülemist mutrit õhupüssiga lastes - mida/kuidas see lõhub:puzzled? Nii kaua kui mina tean on kõik amordi mutrid püssiga kinni ja lahti lastud, pole veel kuulnud, et see amordi rikuks. Ilma püssita suht võimatu seda lahti saada!

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2845
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#14

Postitus Postitas motamees » 19 Okt 2009 00:52

Algselt postitas: m6mm
Ülemist mutrit õhupüssiga lastes - mida/kuidas see lõhub:puzzled?


Algselt postitas: tuhajuhe
On korra õnnestunud õhupüstoliga amordivarrel kolb otsast ära lasta ;)

Väidetavalt võib ka kolvi säärele ringsooned sisse lasta.
Ja mingid eeskirjad tuleb ju kusagile kirjutada, et mitte garantiiamortidega tegeleda. :rolleyes
Aga jah, eks see ole avalik saladus, et õhupüssiga keeravad kõik.

france2
Postitusi: 549
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

#15

Postitus Postitas france2 » 19 Okt 2009 06:47

Tegelikult omalgi kogemusi et püssiga laskes rikud amordi! Nimelt hakkas amort õli lekkima! Meil tööjuures öeldi, et pidi need tihendid ära rikkuma ja seetõttu ei tohigi püssiga keerata!

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#16

Postitus Postitas olaaf » 19 Okt 2009 10:21

selleks on ikka spets võti, täna sai france kiire koopia võtmest kätte, loodame, et kestab ka.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

amfiibinimene
Foorumi kasutaja
Postitusi: 108
Liitunud: 05 Sept 2002 19:20
Asukoht: Keila
Autod: 21011 80

#17

Postitus Postitas amfiibinimene » 19 Okt 2009 13:52

Algselt postitas: olaaf
selleks on ikka spets võti, täna sai france kiire koopia võtmest kätte, loodame, et kestab ka.


ei tea kuidas samaral aga toyotsidel on amordi keerme lõpus väike salk, mis fikseerib varre tugilaagriga, et vars tugilaagri sees ei keerleks. kui samaral ka mingi asi fikseerib varre tugilaagriga siis kõige lihtsam mutrit lahti ja kinni saada siis kui kogu püstak veel auto küljes - keerad esimese asjana amorti tugilaagri küljes hoidva mutri lahti, eemaldad ratta, eemaldad kaks polti mis hoiavad püstakut käändmiku küljes, eemaldad kolm tugilaagri mutrit, mis püstakut kere küljes hoiavad ning kogu muusika

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#18

Postitus Postitas olaaf » 19 Okt 2009 14:02

mingit sälku samaral pole täheldanud - amordivars pöörleb suurepäraselt...
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

amfiibinimene
Foorumi kasutaja
Postitusi: 108
Liitunud: 05 Sept 2002 19:20
Asukoht: Keila
Autod: 21011 80

#19

Postitus Postitas amfiibinimene » 19 Okt 2009 14:08

Algselt postitas: olaaf
mingit sälku samaral pole täheldanud - amordivars pöörleb suurepäraselt...

eelpool tootud joonise kohalselt kus säljk päris otsas peaks suht lihtsalt mutri lahti saama toruvõtit (nagu küünlavõti) kasutades + mingi väiksem vastavalt sälgu suurusele kohendatud padrun sinna sisse


[Muudetud: 19.10.2009 amfiibinimene]

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#20

Postitus Postitas olaaf » 19 Okt 2009 14:23

sa oled õigel teel! lihtsam on see nn toruvõti 30mm pikkune jätta ja vars taha keevitada - siis mugavam keskmist osa kinni hoida keskelt.

toruvõtmega pole üldse mugav seda asja teostada, kuigi alati võimalik lahendus...
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."


Mine “Esiveolised”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist