Samara generaator.

Samara generaator.

Teemad, mis puudutavad uuemaid esiveolisi Ladasid - 08/09; 110/111/112 ja teised.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Samara generaator.

Postitus Postitas logman »

Küsimus selline ,et miks tühikäigul (~900rpm.ringis) geneka kontrolllamp hõõgub?
Kas viskan pingeregulaatori riiulisse ja ostan uue või annab asja muudmoodi parandada?
Eriti hästi ilmneb viga kui on rohkem tarbijaid järel ,näit. lähituled ,soojenduse vent. ja tagaklaasi soojendus.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Äkki dioodi probleem. 08 genekal on neid 3tk rohkem, kui tavaladal. Samara genekad on hellemad, kui tagaveolisel (praktika näitab). Olen neid vahetanud kordi rohkem, kuigi Samaraid on protsentuaalselt palju palju vähem.
C
p
parmhot
Foorumi kasutaja
Postitusi: 83
Liitunud: 11 Sept 2003 15:26
Asukoht: Tallinn
Autod: Fiat

Postitus Postitas parmhot »

Minu vähene aru on asjast aru saanud, et kontrolllamp lülitub läbi relee (ehk põleb või ei põle), seega kui seal midagi hõõgub, siis võib viga olla ka selles relees.
Cinquecento
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: parmhot
Minu vähene aru on asjast aru saanud, et kontrolllamp lülitub läbi relee (ehk põleb või ei põle), seega kui seal midagi hõõgub, siis võib viga olla ka selles relees.
Äöäök. Vale vastus. Kontrolllamp saab impulsi just (lisa)dioodide otsa ja relee vahelise toitepinge kaudu. Siis on veel lisatakistid (kaks,mustas kastis, pole kunagi katkiseid kohanud), mis võivad asja mõjutada.
Muidugi on võimalik ka lihtlabane RR viga.
C
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Võib olla küll ,et regulaatoris hakkab midagi ära väsima. Pole teada ,kas teda kunagi vahetatud on ,aga ta on vana malli oma ,ehk pildilt siis see alumine.
Genekas on jah üks hale teema Samara juures. Siin rallimehed sättisid Mulgi Sügisel prozesid ette ,nagu lülitas ,oli relee kutu....pani uue ,kestis mõned minutid - ja jälle läbi. Lõpuks asendati kogu kupatus vana hea "kopika" kontaktidega karbiga - kestab näe!
Äkki peaks sama teed minema?
Võtan igatahes need testimised ette ,mis raamat õpetab ,eks siis paistab....Pilt
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Testitud igatpidi kõik komponendid raamatujuhise järgi ja mingeid tulemusi nässusoleku suunas pole....:(
Kurb ,või kuidas võtta....tunne rõõmu ,et korras!
Aga pole ju korras. Mulle ta nii ei meeldi. Helistasin sellile ,kes igapäevaselt el.töödega tegeleb ,see arvas ,et pöördeid vähe. No eks panen siis gruza geneka ,laksab KW-se hooga vähemalt....või leian väiksema rihmaseibi....või ostan uue regulaatori. Valikut veel on!
Ahjaa ,seda regulaatori kontrollimist õnnestus läbi viia vaid akupingega ,kõrgema pingega (15-16V) proovimiseks ei ole mul kahjuks sellist pinget kuskilt võtta.
Ja dioodide läbilaskevõime teadasaamiseks peab geneka lahti võtma ,see samuti tegemata. Sõnaga - tööd jätkuvad ,kunagi.....

Raamatust väljavõte ,kui kellelgi peaks vaja minema:Pilt
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Oli mul sama probleem. Üks väikestest dioodidest oli kutu. Asenda suvalise vähemalt 3A dioodiga. Näiteks http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... 78&lng=est
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Dioodike otsas jah omadega. Homme lähen kaema ,kas raadioonudel leidub sellist lauasahtlis.
Aga selle genekaga on ikka üks maru värk! Vaatan ma raamatust ,et eestotsa laagrit hoiavad kinni kaks plekkplaati (10 ja 13) ,mis omavahel poltide-mutritega kokku tõmmatud....loogiline? On.
A mu omal hoopiselt needitud need plaadid.:P Nüüd kui laager läbi ,siis ostan uue geneka või ... EI! Zubilo ja kuvalda ,venelase parimad sõbrad ,sõna otseses mõttes tõsi ja aitavad. Selle geneka juures.:DPilt
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Algselt postitas: tiit
Oli mul sama probleem. Üks väikestest dioodidest oli kutu. Asenda suvalise vähemalt 3A dioodiga. Näiteks http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... 78&lng=est
Vabandaust!!!! vale info. Regulaator on 5A (ilmselt siis niipalju tarbib ergutusmähis) siis veel laadimistuli. niiet 6A diood vaja ikka panna. http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... nr=310-047
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

üks ilus värvipilt kah
Via: tänud Tiidule pildi eest, aga nii suured pildid kavalam panna lingina, või muud tüübi failiga, nii foorum jääb oma piiridesse...

[Muudetud: 16/2/2007 viaccess]Pilt
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Dioodist veel niipalju ,et heli- ja pilditehnika parandajatelt
ei maksa neid küsida. Nende vendade tegevusalas olevate
dioodide amperaaz lõppeb seal ,kus generaatori A algab.
Ostsin 180.- uue ploki.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Pilditehnikas jah, aga korralikus helitehnikas ikka väga suured voolud. Ilmselt küsisid valedelt meestelt;)
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Niisiis kaevan vana teema üles. Seekord andis saba üks suurtest dioodidest ja kuna kontroll-lamp on ühendatud väikeste dioodide külge siis see mulle veast märku EI andnud. Siit moraal esiveoliste autode kasutajatele, ärge uskuge geneka laadimise tuld - see toimib ainult siis kui saba annab mõni gene mähistest või regulaator. Dioodiploki vea korral tuli valetab
f
Farmer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 31 Dets 2006 15:04
Asukoht: Järvamaa
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Farmer »

Soendame veidi vana suppi.
Pritsungiga 2001 samaral laadimine ilma tarbijateta 12,7 , pöördeid tõstes 12,2. Armatuuris tuli ei põle.
Andke nõu.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kontrolli geneka rihma pingsust. Ega rihm geneka peal põhja ei jookse (põhi läigib)?
Põhja käimise jutt ei kehti soonrihma puhul.
C
f
Farmer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 31 Dets 2006 15:04
Asukoht: Järvamaa
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Farmer »

Soonrihm ja pingul. Ka on puhastatud juhtmete ühendused, kontrollitud harjad.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Tõenäoliselt sama viga mis minul - üks suur diood kutu. Palju tarbijatega pinge on? Kui tarbijatega kukub siis diood, kui ei siis pingergulaator. Kas mõõtsid pinget akult? Üldiselt on venelased ka hakanud juhtmetelt kokku hoidma. Salongis on mul pinge 0,5V madalam kui akul. 12,2 on igaljuhul vähe. Üks asi kontrolli veel üle - genekast väljuvate jõujuhtmete ühendus. Katsu kas läheb kuumaks kui auto mõnda aega käinud on.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Ooper seekord natuke teistmoodi. Ma saaks aru, kui pinge kogu aeg madal, siis dioodi viga. Aga pinge langeb pöörete tõustes :puzzled .... rihm ka korralikult pingul. Jääbki üle veel pingerelee ära kontrollida.
Algselt postitas: Farmer
.... laadimine ilma tarbijateta 12,7 , pöördeid tõstes 12,2.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Väga kahtlane et pingeregulaator niimoodi saba annab, aga teoreetiline võimalus muidugi jääb. Aga see on mingi samara gene eripära et pinge pisut langeb pöörete tõustes, kõigub minulgi nii aga lubatud piirides. Äkki on tegu hoopis pritsesüsteemi suurema tarbimisega pööretel??

[Muudetud: 7-2-2007 tiit]
f
Farmer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 31 Dets 2006 15:04
Asukoht: Järvamaa
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Farmer »

Pingerelee kutu ja kolm järgmist ka umbes 15 min. jäärajasõidu järel sama teed. Kuna minu mõistus lõpeb umbes sama koha peal kus autoelekter algab, siis maksin lihtsalt oma kooliraha kaupmehe kätte ja sain vastu uue generaatori.
Vasta