1. leht 1-st

08 jahutusvedeliku maht

Postitatud: 23 Juun 2005 12:23
Postitas logman
7,8 liitrit on kogumaht ,st. koos soojendusradikaga.

PS! "Tosol" kirjutatakse just nii. See sõna on tulnud jahutusvedeliku Tosol nimetusest. Olid siis vene ajal margid vastavalt külmumistemp.-le Tosol 40 ;Tosol 60 ning Tosol A (arktik ,mida tänapäeval kutsutakse kontsentraadiks)

"Antifriisid" on külmumiskindlate jahutusvedelike ühine nimetus. Alternatiivid Tosol'ile on OZK LENA ,SPECTROL ANTI-FREEZE ,AGIP ANTIFREEZE EXTRA ,GLISANTIN G 03 jne.
Nii et samahästi ,või õigemini valesti võiks jahutusvedelikku kutsuda näit. tosooli asemel glisantiiniks...

Postitatud: 14 Nov 2005 21:59
Postitas Laurimetall
Nagu Logman ütles on Tosoole mitmesuguseid. Kui paned Tosol 40 et 4 liitrit ja ülejäännud vesi ,siis tuleb külmumistemperatuur kuskile -20 kanti. Tegelikult võid ka terve süsteemi täita tosol 40 ,siis on külmumistemperatuur -40 kraadi. Tosol 40 müüakse enamuses autopoodides.

Postitatud: 16 Nov 2005 17:58
Postitas tiit
puhast VETT (destilleeritud) võib julgelt panna. Kraanivett tõesti ei soovita. Kuigi tosooli ja dest vee hinnal vist olulist vahet ei ole poes

To karsson..

Postitatud: 05 Jaan 2006 15:09
Postitas Indy
..Otsi viga salongist...soojendusradiaatori juurest,kas lekib soojenduskraan või radiaator aga võib ka mõni voolikuklamber "väsinud" olla...Pilt

Postitatud: 06 Jaan 2006 23:15
Postitas logman
Kui radikas lekib ,siis ongi aknad udused. Radikalekkest leiad jälgi soojenduse plastkesta altpoolt katsudes.
Aitab radikavahetus ja kogu soojenduse põhjalik puhastus ,st. armatuur maha .... ja siis lähed hulluks....:P
Soovitan varuda kohe ka uued lõdvikud-klambrid salongi ja uurida ennem üle soojenduskraani olukord ,kui vaja ,saab kõik korraga vahetatud ,muidu lähed kaks korda hulluks....:P:P
Mul võttis radikavahetus koos kõigi detailide puhastusega + uute poroloonide paigaldusega kaks päeva.

Postitatud: 10 Jaan 2006 18:46
Postitas olaaf
survesta radikas siis on asi selge..
kui radika alt tugevasti märg oli siis võib vabalt kuskil ribide vahel pisike kaval avaus tekkinud olla :)
kui viga ei leia siis kogu vajalik krempel kuivaks, puhtas ja kokku. masin käima ja ootama vaatama kust tilkuma hakkab. vigane osa siis vastavalt välja vahetada.

Postitatud: 11 Jaan 2006 22:58
Postitas logman
Kui sul radika ümbert see kest magusat moosi täis oli ,siis radikas ikkagi lekib.
Samuti soovitan vaadata üle mis seisus on see klapisvamm (poroloon) ,mis on seal "ahjus" vastu radikat. Kui märg ,siis jääbki seniks märjaks kuniks ära pesed ja niikaua sõidad ikka udus.
Ma pidin enda omale tiba suuremat vurtsu sisse laskma ,paljalt suuga puhumisest ei piisanud ,et ära oleks näinud ,kuskohast see katki on. Ja muidugi kontrollisin seda kõike veekausis nagu õhukummi ,plika andis kõrvalt vaikselt käsipumbaga õhku peale. Lekkis torude otstest. Lammutasin radika pulkadeks ,seal sees on vabrikus hermeetikuga kõvasti mökerdatud ,kuid see kummistunud hermeetik läheb pikapeale kuumaga kalgiks ja pudedaks ning siis ongi asjaga jokk. Vana radikas seisab siiani ,plaanis oli ikka proovida uuesti ära remontida - proovi mõttes ,kuid ega sellest vist head nahka ei tule....