08 jahutusvedeliku maht

08 jahutusvedeliku maht

Teemad, mis puudutavad uuemaid esiveolisi Ladasid - 08/09; 110/111/112 ja teised.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3917
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

08 jahutusvedeliku maht

#1

Postitus Postitas logman » 23 Juun 2005 12:23

7,8 liitrit on kogumaht ,st. koos soojendusradikaga.

PS! "Tosol" kirjutatakse just nii. See sõna on tulnud jahutusvedeliku Tosol nimetusest. Olid siis vene ajal margid vastavalt külmumistemp.-le Tosol 40 ;Tosol 60 ning Tosol A (arktik ,mida tänapäeval kutsutakse kontsentraadiks)

"Antifriisid" on külmumiskindlate jahutusvedelike ühine nimetus. Alternatiivid Tosol'ile on OZK LENA ,SPECTROL ANTI-FREEZE ,AGIP ANTIFREEZE EXTRA ,GLISANTIN G 03 jne.
Nii et samahästi ,või õigemini valesti võiks jahutusvedelikku kutsuda näit. tosooli asemel glisantiiniks...

Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

#2

Postitus Postitas Laurimetall » 14 Nov 2005 21:59

Nagu Logman ütles on Tosoole mitmesuguseid. Kui paned Tosol 40 et 4 liitrit ja ülejäännud vesi ,siis tuleb külmumistemperatuur kuskile -20 kanti. Tegelikult võid ka terve süsteemi täita tosol 40 ,siis on külmumistemperatuur -40 kraadi. Tosol 40 müüakse enamuses autopoodides.

tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

#3

Postitus Postitas tiit » 16 Nov 2005 17:58

puhast VETT (destilleeritud) võib julgelt panna. Kraanivett tõesti ei soovita. Kuigi tosooli ja dest vee hinnal vist olulist vahet ei ole poes

karsson15
Foorumi kasutaja
Postitusi: 197
Liitunud: 22 Nov 2002 08:40
Asukoht: Viimsi
Autod: 2108/2106
Kontakt:

#4

Postitus Postitas karsson15 » 05 Jaan 2006 14:30

ei hakanud uut teemat tegema... aga probleem ka 08 jahtusvedelikuga...

esialgu panin auto tööle... soojendust polnud, kuigi mootor kippus juba 130 kraadi kanti minema...(hiljuti oli autol jahutusvedelik vahetatud)
siis keerasin lahti natukene selle vooliku klambri mis läheb soojendusradikasse... hakkas õhku sisiema... ja hakkas ka salongis sooja puhuma... aga probleem selles et aknad udust puhtaks ei lähe.
ühesõnaga sooja puhub, aga ei puhasta... sellel niiskusel aknal oli ka mingi imelik imal maitse. soojenduskraani ja radikat aga ei leidnud, ja siit küsimuski... et kas võib kuskilt lekkida salongi sisse see jahutusvedelik, ja kui siis kust seda otsida...?

Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

To karsson..

#5

Postitus Postitas Indy » 05 Jaan 2006 15:09

..Otsi viga salongist...soojendusradiaatori juurest,kas lekib soojenduskraan või radiaator aga võib ka mõni voolikuklamber "väsinud" olla...Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3917
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#6

Postitus Postitas logman » 06 Jaan 2006 23:15

Kui radikas lekib ,siis ongi aknad udused. Radikalekkest leiad jälgi soojenduse plastkesta altpoolt katsudes.
Aitab radikavahetus ja kogu soojenduse põhjalik puhastus ,st. armatuur maha .... ja siis lähed hulluks....:P
Soovitan varuda kohe ka uued lõdvikud-klambrid salongi ja uurida ennem üle soojenduskraani olukord ,kui vaja ,saab kõik korraga vahetatud ,muidu lähed kaks korda hulluks....:P:P
Mul võttis radikavahetus koos kõigi detailide puhastusega + uute poroloonide paigaldusega kaks päeva.

karsson15
Foorumi kasutaja
Postitusi: 197
Liitunud: 22 Nov 2002 08:40
Asukoht: Viimsi
Autod: 2108/2106
Kontakt:

#7

Postitus Postitas karsson15 » 10 Jaan 2006 17:48

ni nii... olengi juba hullumas... lammutasin masina laiali... kogu matt oli läbiligunenud... koukisn välja ja panin kuivama...
küsimus, et ega samaral kohe tehasest pole selle pealmise katte all rohkem matte kui mingi müra summutusmatt?... mul seal all oli selline nagu vanasti olid jalapühkimise matid... sellised karvased, pandud tagurpidi(no siis käib õhk all ringi, sellest saan aru.. a need ikka ise pandud eks?)

probleem nüüd selles et kuidas ma vea asukoha kindlaks saan teha... see küttekraan auto küljes nii kinni et mina seda lahti ei osanud teha, ja tundus ka selline et mis seal üldse läbi saab minna...:S... ühesõnaga kuidas ma saaks kindlaks teha et just kraanis viga on? ja kui on, kuidas ma ta siis kätte saaks?

Enne kogu krempli laiali arutamist, katsusin ka kogu seda õhusüsteemi, ja see oli alt märg(ehk siis see radikaalune osa... oli täiesti märg..

niipalju tean, et mitut sorti jahutusvedelikku võis koos olla... ja kui salongi poolse otsa lahti tegin, tuli suht hägust vedelikku...

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#8

Postitus Postitas olaaf » 10 Jaan 2006 18:46

survesta radikas siis on asi selge..
kui radika alt tugevasti märg oli siis võib vabalt kuskil ribide vahel pisike kaval avaus tekkinud olla :)
kui viga ei leia siis kogu vajalik krempel kuivaks, puhtas ja kokku. masin käima ja ootama vaatama kust tilkuma hakkab. vigane osa siis vastavalt välja vahetada.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

karsson15
Foorumi kasutaja
Postitusi: 197
Liitunud: 22 Nov 2002 08:40
Asukoht: Viimsi
Autod: 2108/2106
Kontakt:

#9

Postitus Postitas karsson15 » 10 Jaan 2006 22:36

võtsin radika välja, pesin fairy vees puhtaks, ning valasin tosooli sisse... tilka mitte kuskil:(... siis proovisn nii et panin näpu yhte auku ette ja teisest puhusin surve sisse... tilka ikke mitte kuskil:(...
omme proovin kokku/tööle panna, ja vaatan mis juhtuma hakkab:bouncing

karsson15
Foorumi kasutaja
Postitusi: 197
Liitunud: 22 Nov 2002 08:40
Asukoht: Viimsi
Autod: 2108/2106
Kontakt:

#10

Postitus Postitas karsson15 » 11 Jaan 2006 20:40

panin siis nyyd sisteemi kokku... ja eisalgu kõik kena... aga siis hakkas ikka see kurjavaimu kraan lekkima... sealt vahelt just kus liigutab seda klappi... jube kus kohas see asub, suht :seinon seda kätte saada:S

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3917
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#11

Postitus Postitas logman » 11 Jaan 2006 22:58

Kui sul radika ümbert see kest magusat moosi täis oli ,siis radikas ikkagi lekib.
Samuti soovitan vaadata üle mis seisus on see klapisvamm (poroloon) ,mis on seal "ahjus" vastu radikat. Kui märg ,siis jääbki seniks märjaks kuniks ära pesed ja niikaua sõidad ikka udus.
Ma pidin enda omale tiba suuremat vurtsu sisse laskma ,paljalt suuga puhumisest ei piisanud ,et ära oleks näinud ,kuskohast see katki on. Ja muidugi kontrollisin seda kõike veekausis nagu õhukummi ,plika andis kõrvalt vaikselt käsipumbaga õhku peale. Lekkis torude otstest. Lammutasin radika pulkadeks ,seal sees on vabrikus hermeetikuga kõvasti mökerdatud ,kuid see kummistunud hermeetik läheb pikapeale kuumaga kalgiks ja pudedaks ning siis ongi asjaga jokk. Vana radikas seisab siiani ,plaanis oli ikka proovida uuesti ära remontida - proovi mõttes ,kuid ega sellest vist head nahka ei tule....

karsson15
Foorumi kasutaja
Postitusi: 197
Liitunud: 22 Nov 2002 08:40
Asukoht: Viimsi
Autod: 2108/2106
Kontakt:

#12

Postitus Postitas karsson15 » 11 Jaan 2006 23:32

selle musta kopsiku, kus see "ahi" sees on, koukisin ka lahti, kõik poroloonid võtsin lahti, pesin ära(kuivatasin ka) ja liimisin silikooniga tagasi..., panin autosse kõik kokku ja siis hakkas pika peale kraanist tulema läbi, seni veel sinna kopsiku alla pole tilka tekkinud... omme vaatan, kui see uus radikas võileiva hinnaga, siis ostan selle ka uue...
a hetkel tundus et ikkagi radikas peab:puzzled no eks vaatab


Mine “Esiveolised”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline