1. leht 2-st

Esiveoliste poolteljeotsa vahetus.

Postitatud: 16 Veebr 2005 14:05
Postitas jinx
Kuidas käib 08, 09, 110. Pooltelje otsa vahetus? Ratta poolne ots siis.

[Muudetud: 18-1-2007 logman]

Postitatud: 17 Veebr 2005 00:18
Postitas hullmaks
kui võimalik, võtad pooltelje maha, kinnitad kruustangide vahele, võtad lahti ja lükkad eemale kaitsekummi, pühid ära määrde. Siis näed või ei näe seal stopperrõngast, kui näed, siis eemaldad selle ja tulebki püsikiirusliigend lahti. Kui ei näe, siis järelikult on ta võlli otsas ehk siis sinu haardeulatusest väljas. nüüd pead anuma kõiki pühakuid ja jumalikke jõude ja hõõruma oma õnneamulette et see samune stopperrõngas seal sees enamvähem sümeetriliselt paikneks. kui see tehtud, siis annad läbi pronksjunni või vaskjunni või puuklotsi haamriga obaduse liigendile ja ta peaks otsast ära tulema. Kui ei tule siis loksuta liigendit, muuda tema asendit kruustangide vahel ja proovi uuesti.. Hirmsa jõuga tagumine on mõttetu sest nii võid vaid stopperseibi kõveraks lüüa ja saad liigendi maha vaid rellakaga lõigates.

Postitatud: 17 Veebr 2005 16:34
Postitas jinx
Kas see pooltelje mahavõtmine on ikka vajalik? Praeguse seisuga sain vana poolteljeotsa küljest lahti. Ainuke probleem praegu on see, et ei ole seda vastust nuutide pealt maha saanud.

Postitatud: 17 Veebr 2005 20:05
Postitas hullmaks
on ka ilma mahavõtmata neid vahetatud. Mugavam ja saab selgema pildi asjast kui kogu tükk laua peal lihtsalt. Mida selle vastuse all silmas pead? Kas liigendi keskmist osa? seda hoiabki paigal stopperrõngas kui õieti aru sain

Postitatud: 17 Veebr 2005 21:04
Postitas jinx
Sain vana poolteljeotsa keskmise otsa nuutide pealt maha. Praegu aga ei õnnestu mul kuidagi seda võlli sinna uue pooltelje otsa nuutidele saada. Kas kuidagi peab rooli keerama vms.? pooltelje otsa liigendi mingisse asendisse jätma. Või seda ei saagi ilma amordi küljest lahti laskmata paika?

Postitatud: 18 Veebr 2005 14:07
Postitas jinx
Pooltelg vahetatud. :lol

sarniiri lasin lahti ja siis oli kõik ülilihtne.
:D

Postitatud: 18 Veebr 2005 17:11
Postitas hullmaks
jah, sharniir tuleb tavaliselt lahti päästa et kätte saada, sul lagunes mahavõtmisel liigend lajali juba jah?

Postitatud: 18 Veebr 2005 19:24
Postitas jinx
Algselt postitas: hullmaks
jah, sharniir tuleb tavaliselt lahti päästa et kätte saada, sul lagunes mahavõtmisel liigend lajali juba jah?
Ilma sharniiri lahti laskmata ei olnud mingit võimalust võlli paika panna. Muidugi nüüd tuleb sharniirid ka ära vahetada, olid teised juba päris pehmed aga eks läbisõitu ka juba päris palju 100 000Km ja päris palju sõitu kruusal ja linna kuumaastikul.

Postitatud: 14 Sept 2005 14:58
Postitas jinx
Vahetasin seekord pooltelje kaitsva kummi ära ja seekord võttis kogu operatsioon aega maksimaalselt 2 tundi.

Töö käik.

Suur mutter lahti. Sharniir alt lahti. Pooltelg välja. Käigukasti poolse otsa tõmbasin käigukastist välja. (õli voolas välja) Pooltelje otsa sain kätte kui panin ta kruustangide vahele ja siis lasin tuttval seda tõmmata ja ise andisn haamriga läbi laua sinna ühe paugu. Pesin vana määrde välja. Uus sisse. Pooltelg kokku. Ja siis juba kokku panemise vaev. :lol:D

Postitatud: 15 Sept 2005 20:14
Postitas motamees
Teemas juba piisavalt hästi kirjeldatud, kuidas seda vahetada. Omalt poolt lisan vaid pildid mõningate kommentaaridega.
Tervet pooltelge ei ole vaja välja võtta. Jääb ära õliga limamine.
Kõigepealt, kuni ratas maas, keerata lahti keskmutter (30mm võti)Pilt

Postitatud: 15 Sept 2005 20:17
Postitas motamees
Peale sharniiri lahtilaskmist (soovitan mitte koonuse kallale minna, vaid eemaldada 2 polti) tõmmake amordi püstik eemale ja fikseerige.Pilt

Postitatud: 15 Sept 2005 20:24
Postitas motamees
Vana koti lõikate noaga maha ja keerate nurga alla. Lüüa tuleb selle sisemise nuki vastu. Sealt on "napsakas" kõige magusam ja mõjub otse vajalikku kohta.Pilt

Postitatud: 15 Sept 2005 20:26
Postitas motamees
Muidugi, nagu Hullmaks juba ütles, tuleb kasutada mingit pehmemat materjali vasara vahele. Siis ei ole ka hirmu mööda lüüa.Pilt

Postitatud: 15 Sept 2005 20:30
Postitas motamees
Nagu näha on eelmine koti vahetaja (kotimees) kasutanud valesid võtteid. Õnneks mitte hävitavalt.Pilt

Postitatud: 15 Sept 2005 20:34
Postitas motamees
Uut määret pannes ei ole vaja kogu kotti täita. Määre tuleb pressida (tuubist/kotist, kuskohast iganes) Nuudi august sisse. Vahepeal näpuga aidates. Nuuti otsa lüües pigistab nuut ise määrde kuulide vahele ja sealt ka natuke välja.
Kotti võlli peale ajades tuleks koti auk väheke sama määrdega kokku teha.Pilt

Postitatud: 15 Sept 2005 20:38
Postitas motamees
Poes oli pakkuda kahte sori kotte. Ühe hind 30 eek (lahtine kott- ja kõik). 70eek eest sai kaasa ka klambrid ja määrdetopsi. Ka koti materjal oli hoopis usaldusväärsema väljanägemisega.
Poeklambrite jaoks oleks vaja spetsrakist, millega neid pingutatakse. Asja ajab ka samahästi ära järgmine rakis.

Tööga valmis saades ärge unustage keskmutrit splintida (lüüaks veidi mõlki vastava koha pealt).Pilt

Postitatud: 21 Sept 2005 00:29
Postitas jinx
Nüüd ei tohiks enam kellelgi nende töödega probleeme tekkida. Tõesti väga ülevaatlik juhend. Kusjuures ise kasutasin neid plastmassist klambreid kus üks ots läbi teise otsa pannakse ja siis kokku tõmmatakse.

Postitatud: 21 Sept 2005 19:29
Postitas olaaf
need plastikklambrid külma kardavad :(

Postitatud: 24 Sept 2005 09:45
Postitas tiit
Algselt postitas: olaaf
need plastikklambrid külma kardavad :(
Musta värvi on vastupidavamad ilmastikule

Postitatud: 24 Sept 2005 11:44
Postitas logman
Kui jutt juba klambritele läks ,siis olgu siinkohal teadmiseks ,et plastikklambreid võib kasutada küll kui masin ikka enamjaoltkuiva ilmaga sõiduks mõeldud.
Asi selles ,et "ribulid" ei vea kummi niipalju koomale ,et näiteks metsas mõnd suuremat lompi läbides ja eriti sinna kinni jäädes (juhtub!) vett ning pori kummi vahelt sisse ei imbu.
Natu nadi peale sopa mahapesemist assi otsi puhastama hakata ja uurida ,et kas nüüd jäid puhtaks või mitte....