1. leht 1-st

Vilin kõlarites

Postitatud: 14 Nov 2010 00:39
Postitas mirko2008
Teema siis selline et kui auto töötab siis on nagu mootori pöördeid kuulda kõlarist ja kui auto ei tööta ja mass on väljas on kõik ok ja muusika töötab. Kui mass sees siis on ka selline vastik vile kõlarites.

Juhtmed makile on veetud otse aku pealt ja kõlari juhtmed jooksevad auto keskelt.

Siin teisel lehel oli samasugune teema, aga nagu õiget lahendust ei olnud. Mis teema on?

Postitatud: 14 Nov 2010 10:05
Postitas maalo
sul on vool ja heli liiga lähestikku. Kas on kohta, kus võimendi voolukaablid kohtuvad RCA kaabliga? Ja võimendile vea vaid + aku pealt. Maandus pane kuskile pagasnikusse kruvi alla, siis kaob vilin ära. Samuti vea võimendi vool paremat auto külge pidi ning helikaablid võimalikult vasakult.

Postitatud: 14 Nov 2010 11:55
Postitas mirko2008
Oleks pidanud enne mainima, et mingit võimu ei ole. Vaid on makk ja selle taga otse üks kõlar.

Postitatud: 14 Nov 2010 12:20
Postitas motamees
Algselt postitas: mirko2008
Teema siis selline et kui auto töötab siis on nagu mootori pöördeid kuulda kõlarist ja kui auto ei tööta ja mass on väljas on kõik ok ja muusika töötab. Kui mass sees siis on ka selline vastik vile kõlarites.
Vahel lööb geneka laadimine raadiosse vilinana. Viga võib siis olla madalakvaliteedilises raadios.
Mis aga on suurem viga - kui mass on väljas, kuidas siis saab raadio töötada. Mass lülitab kõik asjad välja. Kui nii ei ole, siis võib vooluring teiste asjade jaoks käia läbi raadio ja see tekitabki kõrvalhelisid.
Kui mõni asi on paigaldatud väljapoole masslüliti töötsooni, siis tuleb jälgida hoolega, et see oleks hoolikalt isoleeritud. Raadio küll selliste seadmete hulgas tavaliselt pole. See võiks olla näiteks signa.

Postitatud: 14 Nov 2010 12:39
Postitas mirko2008
Oot kas ma nüüd olen midagi väga valesti aru saanud? Makile on veetud juhtmed otse aku pealt kas siis määrab ka midagi kui mass väljas? Massilüliti on muidu toodud sisse istme alla ja seal vahepeal on veel ampermeeter kui ampermeetri tagant juhtmed ära võtta kaob ka kogu autost vool ära, praegu on ampermeetri juhtmed lihtsalt kokku pandud, et voolu oleks.

Uurisin veidi maad ja pakuti, et viga võib olla jagaja kondekas või noh selle puudumises.

[Muudetud: 14-11-2010 mirko2008]

Postitatud: 14 Nov 2010 13:40
Postitas motamees
Algselt postitas: mirko2008... et viga võib olla jagaja kondekas või noh selle puudumises.
Siis ei tööta mootor üldse.

Postitatud: 14 Nov 2010 13:47
Postitas mirko2008
Okei, aga eks ma siis hakkan uurima, viga peab ju kunagi välja tulema.

Postitatud: 14 Nov 2010 13:54
Postitas hautz
Makk vigane?

Mul makil rca väljundis arvatavasti mingi kondekas vms läbi ja nii, kui genekas laadima hakkas tuli hull vilin kõlaritest, mis on läbi võimu. Vilin ei muutunud kõvemaks, ega vaiksemaks, kui hääle kõvemaks, või vaiksemaks keerata.

Ma usun, et mõeldi mürasummutus kondekat, mis geneka juures. Korras ja korralikel makkidel peaks see summutus juba makile sisse ehitatud olema.

Postitatud: 14 Nov 2010 14:08
Postitas mirko2008
Makk on küll vana, aga teises autos töötas korralikult.

Postitatud: 14 Nov 2010 14:45
Postitas maalo
ok, minu paha.. :)
miskipärast eeldasin, et sul on võimendi ka.. see selleks..

siis võib tõesti olla eelpoolnimetatud juhtum - et kõlari juhtmed on sul tavalised nõukaaegsed - ja need on varjestamata. Kasuta korralikku kaablit või mässi veel isoleeri ümber paar tiiru.. kuigi jah, see ei pruugi aidata.

Postitatud: 14 Nov 2010 14:52
Postitas mirko2008
Kõlari juhtmed on jah parajad raiped, panen parem uued vaatab mis siis teeb.

Postitatud: 14 Nov 2010 15:01
Postitas motamees
Algselt postitas: maalo... - et kõlari juhtmed ... - ja need on varjestamata... või mässi veel isoleeri ümber paar tiiru..
Misajast isoleer varjestuse ülesannet täidab?

Postitatud: 14 Nov 2010 16:05
Postitas hautz
Õige varjestus vist see, kui juhtmel võrk ümber ja otsad massis?:puzzled

Kõlarijuhtmed ja toitejuhtmed ei muuda asja oluliselt, kui makk stagnaaegne. Muidugi head oleks küll , kui kõik juhtmed helitehnikal oleks varjestatud.

Mul ntx. rca ja akujuhe jooksevad koos ette, aku peaaegu vastu võimu(5cm vahe) ja kütusepump(el.) võimust 15cm kaugel. Makk on mul suht s*tt, kuid paar aastat vana ainult. Kui makk korras, siis ei tohiks talle sellised sagedusesegajad mõjuda.

Võta prooviks geneka kaitse välja. Äkki genekas lühises, või dioodid läbi. Mäletan, et isegi kontaktsüütel mõjutas kontaktide mustus helikvaliteeti vanadel kassetikatel:spin