Signalisatsiooni probleem MG-l
Signalisatsiooni probleem MG-l
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Signalisatsiooni probleem MG-l
Pole tegemist Ladaga, kuid loodetavasti on kellelgil häid mõtteid signalisatsiooni probleemi lahendamiseks mu läänekal. Täpsemalt siis MG ZT 190, elektroonika poolelt suure tõenäosusega samasugune kui Rover 75.
Probleemiks, et signa kukub üürgama omatahtsi. Pannes akuklemmi akule, siis umbes tund kohati ka 2 tundi on kõik normaalne. Sh võib seista või sõita, olla lukustatud või lahtiste ustega, kõik on normaalne. Eelnimetatud aja möödudes hakkab signalisatsioon tööle ja kisab umbes 10-15 sek ja jääb ise vait. Umbes 10 minuti pärast hakkab signa uuesti kisama. Taoliste perioodidega kestab jant lõpmatuseni. Kui akuklemm maha võtta ja tagasi panna, siis on jälle vähemalt tund normaalset toimimist tagatud.
Sealjuures pole vahet, kas uksed on lukus või lahti või lausa pärani avatud. Puldile vajutamine signa kisamist ei lõpeta.
Samuti pistab signa kisama auto käivitamise hetkel, kuid käivitamist see ei sega. Viimasel sõitmisel hakkas signa kisama ka sõitmise ajal tühikäigu pööretel, kisamise lõpeb kohe kui gaasi vajutada ja pöördeid tõsta.
Seega mõtlesin, et äkki mingi voolupuudus nõrga aku tõttu, proovisin teise akuga, midagi ei muutunud. Mõõtsin ka laadimist, mis oli korras. Varem on auto mitmeid kordi pikalt seisnud ja aku seismisel tühjenenud, kuid kordagi pole signa kisama hakanud.
Kesklukk avab-sulgeb kõiki luuke ja uksi korralikult.
Mis taolist anomaaliat võiks põhjustada?
Probleemiks, et signa kukub üürgama omatahtsi. Pannes akuklemmi akule, siis umbes tund kohati ka 2 tundi on kõik normaalne. Sh võib seista või sõita, olla lukustatud või lahtiste ustega, kõik on normaalne. Eelnimetatud aja möödudes hakkab signalisatsioon tööle ja kisab umbes 10-15 sek ja jääb ise vait. Umbes 10 minuti pärast hakkab signa uuesti kisama. Taoliste perioodidega kestab jant lõpmatuseni. Kui akuklemm maha võtta ja tagasi panna, siis on jälle vähemalt tund normaalset toimimist tagatud.
Sealjuures pole vahet, kas uksed on lukus või lahti või lausa pärani avatud. Puldile vajutamine signa kisamist ei lõpeta.
Samuti pistab signa kisama auto käivitamise hetkel, kuid käivitamist see ei sega. Viimasel sõitmisel hakkas signa kisama ka sõitmise ajal tühikäigu pööretel, kisamise lõpeb kohe kui gaasi vajutada ja pöördeid tõsta.
Seega mõtlesin, et äkki mingi voolupuudus nõrga aku tõttu, proovisin teise akuga, midagi ei muutunud. Mõõtsin ka laadimist, mis oli korras. Varem on auto mitmeid kordi pikalt seisnud ja aku seismisel tühjenenud, kuid kordagi pole signa kisama hakanud.
Kesklukk avab-sulgeb kõiki luuke ja uksi korralikult.
Mis taolist anomaaliat võiks põhjustada?
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
See asi kõlab väga klassikalise massiprobleemi moodi..Mel kirjutas: kisamise lõpeb kohe kui gaasi vajutada ja pöördeid tõsta
Üks või mitu massipunkti kerele, on sellel briti imel ilmselt ära ussitanud
Teoreetiliselt saaks mõõta pingelangu kere ja massijuhtmete vahel - seal peab olema 0V - prakitiselt on ligipääsemiseks vaja juhtmepunte ja autot kõvasti lammutada selleks..
Ühel audil sai kunagi armatuuri alla uued massipunktid tekitada, kuna vanad kohad olid ära ussitanud kere külge ja mass oli kehva (massijuhtme ja kere vahel pinge 2-5V)
Samuti võib juhe kinga sisse ära ussitada, kui niiskust ja kuuma saab...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1734
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Miks ma seda küsin, kuna on ette tulnud juhuseid, et pasunal on veel oma vooluring varuks, ehk siis kui klemm maha võtta, siis pasun edasi karjuks. Muidu poleks alarmidel ju suurt mõtet, kuna kiiremad sägad suudavad selle akujuhtme ikka suhteliselt nobedalt maha kiskuda. Ehk kui pasuna enda vooluring hakkab tühjaks saama ning mass ka veel puudulik, siis iga pingemuudatus paneb pasuna arvama, et nüüd on "stallingrad" ning tuleb ennast tühjaks karjuda.
Teine variant, et kui alarm ja kogu elu on läbi kereploki - "central electrics module" või "convenience module", siis kui nende kodust idülli juhtub väisama mõni niiskuse tüüpi toode või suisa veeuputus, siis ajab samuti lollik. Kuna kesklukku juhitakse võimsama kontrolleriga, siis see suudab veel kuidagi nö. vee peal püsida, kuid signalisatsiooni kontroller on vähe väiksema "bill-geitsi" tüüpi signaaliga ning igasugune pingelang kehvade ühenduste tõttu ajab sellel harja punaseks.
Teine variant, et kui alarm ja kogu elu on läbi kereploki - "central electrics module" või "convenience module", siis kui nende kodust idülli juhtub väisama mõni niiskuse tüüpi toode või suisa veeuputus, siis ajab samuti lollik. Kuna kesklukku juhitakse võimsama kontrolleriga, siis see suudab veel kuidagi nö. vee peal püsida, kuid signalisatsiooni kontroller on vähe väiksema "bill-geitsi" tüüpi signaaliga ning igasugune pingelang kehvade ühenduste tõttu ajab sellel harja punaseks.
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Veale sain juba varem jaole, panen nüüd ka kirja, mis põhjuseks.
Läksin Rover Service Centerisse diagnostikasse ja seal tuvastati, et aju näitab, et signalisatsiooni pasunat pole, muu süsteem korras. Samas pasun ise ju röökis. Pasun on peidetud esiklaasi alla serva plastikute alla, kust voolab ära klaasilt tulev vesi. Praegusel juhul aga oli äravoolu voolik umbes ja pasun vees, mis oligi kurjajuureks. Uue pasuna saamiseni aitas vanalt juhtme ära tõmbamine.
Eraldi tasuks kiita ka väga meeldivat suhtumist ja asjalikku autoga tegelemist seal teeninduses. Kahjuks seda just väga tihti ei kohta töökodades.
Läksin Rover Service Centerisse diagnostikasse ja seal tuvastati, et aju näitab, et signalisatsiooni pasunat pole, muu süsteem korras. Samas pasun ise ju röökis. Pasun on peidetud esiklaasi alla serva plastikute alla, kust voolab ära klaasilt tulev vesi. Praegusel juhul aga oli äravoolu voolik umbes ja pasun vees, mis oligi kurjajuureks. Uue pasuna saamiseni aitas vanalt juhtme ära tõmbamine.
Eraldi tasuks kiita ka väga meeldivat suhtumist ja asjalikku autoga tegelemist seal teeninduses. Kahjuks seda just väga tihti ei kohta töökodades.