jagajatta süütesüsteem
jagajatta süütesüsteem
-
ssilver7
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 7
- Liitunud: 31 Okt 2009 09:56
- Asukoht: Põltsamaa
- Autod: saab 9000CD 2,3T.Audi 90,
- Kontakt:
jagajatta süütesüsteem
Küsimus suurele ringile.
kuidas on konstrueeritud ja ehitatud jagajatta süütesüsteem
kuidas on konstrueeritud ja ehitatud jagajatta süütesüsteem
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Hooratta peal on õige koha peal selline junn mis jookseb mähisest mööda ja annab impulsi. Impulsi järgi saab sädeme süütepoolist kätte. Kui panna neli junni saab iga sädeme koha kätte. Aju jagab selle nelja ja ühe junni põhjal ära millist süütepooli (neid ka neli) peab aktiviseerima ja ongi ilma jagaja ja katkestita kõrgepinge olemas.
Tänapäeva mootoritel see veel nii täpne et igas silindris eraldi võimalik süütemomenti timmida mitusada korda sekundis. Selleks vajalikud muidugi igasugu tarku ja kalleid mõõtureid/abimehi. Süütepoolid on viidud juba küünalde otsa. Siis pole ka kõrgepinge juhet vaja.
Tänapäeva mootoritel see veel nii täpne et igas silindris eraldi võimalik süütemomenti timmida mitusada korda sekundis. Selleks vajalikud muidugi igasugu tarku ja kalleid mõõtureid/abimehi. Süütepoolid on viidud juba küünalde otsa. Siis pole ka kõrgepinge juhet vaja.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Mina pole küll ühtegi sellist näinud. Dnepril lööb sädeme kahte silindrisse korraga.
Kahe süütepooliga Ladad on olnud ainult miilitsa omad. Nendel oli lihtsalt kaks eraldi süütepooli millest üks töötas. Kui see rivist välja läks siis kabiinist lülitati ümber teise süütepooli peale. Korraga nad küll ei töötanud.
Kahest korraga töötavast süütepoolist võib piiiiiiiiiiiiisikest kasu saada aint siis kui mõlema otsas eraldi küünal. Selgemalt väljendades ühe silindri kohta kaks küünalt.
Nissani ameerika variandil on nii. Mehed võtsid küünlad maha(4tk) ja tahtsid mootorit ringi ajada starteriga. Ja ohh imet mootor tahtis käima minna. Loopis tuld küünlaaukudest välja. Lõpuks selgus teised küünlad ka veel peal. Tagapool silma alt peidus.
Kahe süütepooliga Ladad on olnud ainult miilitsa omad. Nendel oli lihtsalt kaks eraldi süütepooli millest üks töötas. Kui see rivist välja läks siis kabiinist lülitati ümber teise süütepooli peale. Korraga nad küll ei töötanud.
Kahest korraga töötavast süütepoolist võib piiiiiiiiiiiiisikest kasu saada aint siis kui mõlema otsas eraldi küünal. Selgemalt väljendades ühe silindri kohta kaks küünalt.
Nissani ameerika variandil on nii. Mehed võtsid küünlad maha(4tk) ja tahtsid mootorit ringi ajada starteriga. Ja ohh imet mootor tahtis käima minna. Loopis tuld küünlaaukudest välja. Lõpuks selgus teised küünlad ka veel peal. Tagapool silma alt peidus.
C
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Asi ka nii ammu olnud (aasta võis kusagil u 90 olla), et tõesti enam ei mäleta millel ja mismoodi. Tõenäoliselt ta 08/09 oli. Eks ta siis pidi lööma sädeme korraga esimesse-neljandasse ja siis ülejäänutesse. Eks neid ekperimentaalvariante ju igasuguseid olnud. Igal juhul pärines asi tehasest, mäletan, et vennal tekkis seepeale mõte teha 4 pooliga variant.