Miks massilüliti kuumaks läheb?

Miks massilüliti kuumaks läheb?

Audio, elektrisüsteem, turva
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Miks massilüliti kuumaks läheb?

#1

Postitus Postitas Tony_2106 » 26 Jaan 2020 09:30

Tervist!

Käivitasin masina ja lasin mootoril mõnda aega käia, kui märkasin väikest tossu mootoririruumi pool. Jätsin mootori seisma ning läksin vaatama, milles asi - Aku + juhe oli läinud vastu masslüliti küljes olevat - juhet ja see sulatas * juhtme ümbrist. Katsusin siis masslülitit, see oli kuum.

Milles võib asi olla?

Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1049
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Re: Miks massilüliti kuumaks läheb?

#2

Postitus Postitas ToM » 26 Jaan 2020 10:50

Tony_2106 kirjutas:Tervist!

Aku + juhe oli läinud vastu masslüliti küljes olevat - juhet ja see sulatas * juhtme ümbrist.

Milles võib asi olla?

Äkki oligi asi selles et sul mass ja pluss kokku said. See tekitabki kuumust ja tossu. Kui tavaoludes massilüliti peaks kuumaks minema siis on ilmselt selle sees kehv kontakt.
m'kay

Kasutaja avatar
Lemz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 49
Liitunud: 29 Juun 2017 22:27
Asukoht: Tallinn
Autod: 21063

Re: Miks massilüliti kuumaks läheb?

#3

Postitus Postitas Lemz » 26 Jaan 2020 10:50

Sul on + ja - omavahel koos ja sa küsid miks see kuumaks läheb ? :sein
"Tsäguli"21063 käre 1300 kuubikut

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: Miks massilüliti kuumaks läheb?

#4

Postitus Postitas Tony_2106 » 26 Jaan 2020 11:47

Lemz kirjutas:Sul on + ja - omavahel koos ja sa küsid miks see kuumaks läheb ? :sein


Kuskil on siis + juhe järelikult vastu kere.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: Miks massilüliti kuumaks läheb?

#5

Postitus Postitas Tony_2106 » 26 Jaan 2020 11:48

ToM kirjutas:Äkki oligi asi selles et sul mass ja pluss kokku said. See tekitabki kuumust ja tossu. Kui tavaoludes massilüliti peaks kuumaks minema siis on ilmselt selle sees kehv kontakt.


Vahetan masslüliti välja, mingil ajal, sest plaanis Aku nii või naa salongi või pagassi tõsta.

Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1049
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Re: Miks massilüliti kuumaks läheb?

#6

Postitus Postitas ToM » 26 Jaan 2020 16:26

Tony_2106 kirjutas:Kuskil on siis + juhe järelikult vastu kere.

Mitte kuskil, vaid sa kirjeldasid et nägid kapoti all kohta kus + ja - koos olid, asi kuumaks läks ja tossu tõusis. Täpselt seal su probleem ongi. Miinus ei ole ainult keres, vaid on ka näiteks massilülitis ja selle juhtmetes.
m'kay

Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1091
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105, BMW 525tds ja 740Individual, 2 x Transit, paar JAWA-t ja 8 MF70-t ja ZIL-131
Kontakt:

Re: Miks massilüliti kuumaks läheb?

#7

Postitus Postitas Arvos » 26 Jaan 2020 22:08

ToM kirjutas:
Tony_2106 kirjutas:Kuskil on siis + juhe järelikult vastu kere.

Mitte kuskil, vaid sa kirjeldasid et nägid kapoti all kohta kus + ja - koos olid, asi kuumaks läks ja tossu tõusis. Täpselt seal su probleem ongi. Miinus ei ole ainult keres, vaid on ka näiteks massilülitis ja selle juhtmetes.


Sõnastus oli tõesti nii nagu aru võis saada. Ilmselt pidas aga autor silmas seda, et plussjuhe oli massiga kokku sulanud mingil põhjusel. Põhjuseks siis arvatavasti kusagil lühis või suur ülekoormus, mille tagajärjel need kaks kokku sulasid.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 685
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: Miks massilüliti kuumaks läheb?

#8

Postitus Postitas Tony_2106 » 31 Jaan 2020 22:46

Arvos kirjutas:Sõnastus oli tõesti nii nagu aru võis saada. Ilmselt pidas aga autor silmas seda, et plussjuhe oli massiga kokku sulanud mingil põhjusel. Põhjuseks siis arvatavasti kusagil lühis või suur ülekoormus, mille tagajärjel need kaks kokku sulasid.


Pluss juhtme ümber olev isolatsioon sulas, kui see läks vastu soojenenud masslülitit.


Mine “Elektrisüsteem, audio (MUU)”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist