Pardapinge

Pardapinge

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
m
Mahno
Foorumi kasutaja

Pardapinge

Postitus Postitas Mahno »

Heip,

Mis pööretel tuleb ladal pardapinget mõõta ja mis võiks olla normaalne pinge?

Kas on normaalne et tühikäigul muutuvad tuled tuhmimaks, ventikas jääb aeglasemaks ja voltmeeter kukub rohelise ala alumisele piirile või valge ala algusesse?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

oleneb mis generaator peal on, soovitatav tühikäigul ikka skaala keskel kui nii silmaga võtta mõõdetuna siis üle 12,5V
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
Mahno
Foorumi kasutaja

Postitus Postitas Mahno »

Vahva....räägime edasi siis, millised generaatorid võimalikud on. Mootor on 2105, 1300cm3 ja rihmaga. Genekas eeldatavasti originaal aastast 1989.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

siis on sul tabletiga generaator (geneka küljes on pingeregulaator ehk nn tablett) sellisel juhul peaks ka koormusega tühikäigul pinge olema ca 13,2V..
mõõdan endal täna täpselt ära, tegin just hiljuti genekale kap-rem seega laeb viimane nüüd väga ilusti :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
Mahno
Foorumi kasutaja

Postitus Postitas Mahno »

Deem...mul tuhikäigul pinge aku pealt mõõdetuna 11,95 volti :(

Talvel nii sõita vist ei saa :(
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: Mahno
Deem...mul tuhikäigul pinge aku pealt mõõdetuna 11,95 volti :(

Talvel nii sõita vist ei saa :(
järelikult tühikäigul genekas ei lae..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
Mahno
Foorumi kasutaja

Postitus Postitas Mahno »

Njah...sellest ma saan aru. Kui pöörete kasvuga (kõrva järgi, tahhokat pole) 1500 pöördeni tekivad need 13 volti kopikatega...kas ma peaks eeldama, et asi on siiski pingeregulaatoris?

Lisaks üks põhimõttelisem küsimus...leidsin genekat vaadates selle küljes lahtiselt juhtme otsas kõõlumas valge karbi, mis on geneka küljes ühe punase juhtmega. Ma eeldan et see ongi see pingeregulaator. Arvestades et ta massi ei saa...siis kuidas ta pinget reguleerib? Selle klotsi metallist külje vastu massi panemine ei muutnud ümmarguselt midagi.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Mahno
Lisaks üks põhimõttelisem küsimus...leidsin genekat vaadates selle küljes lahtiselt juhtme otsas kõõlumas valge karbi, mis on geneka küljes ühe punase juhtmega. Ma eeldan et see ongi see pingeregulaator. Arvestades et ta massi ei saa...siis kuidas ta pinget reguleerib? Selle klotsi metallist külje vastu massi panemine ei muutnud ümmarguselt midagi.
See ei ole pingeregulaator. Valge kõõluv karp on ilmselt raadiohäirete kondensaator. Kondekas ise on ühe kruviga massis ja teine ots läheb geneka väljundplussile.
C
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Geneka viga?

Postitus Postitas IceStorm »

Probleem selline, et autos on vool väga nõrk. Pimedas sõites häirib asi eriti, kaugtuled on vaevalt tugevamad kui (tuhmid)lähituled, kelladelt on võimatu midagi välja lugeda ja klaasipuhastid töötavad "aegluubis." Aku ei saaks ka tühi olla, auto käivitub normaalselt ja tahhomeetril tuli ei põle.
Ise pakun, et midagi genekaga.
Oskab keegi midagi arvata?
Iga ilmaga aktsioonis!
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3999
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

To Ice Storm:
Viska aku klemmidele tester mootori töötades peale ,mis näitab?
min. 12,8V veel sobib.
norm. üle 13V.
Kui gen. laadimistuli ei põle ,aga pinge ikkagi lahja ,otsi dioodidest. Mõni võib kutu olla. Ja muidugi loeb harjade-rootori puhtus ning olukord.
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Viga elimineeritud

Postitus Postitas IceStorm »

Mootori töötades näitas tester 13.2, mida ikkagi vähe oli. Sai siis harjad ka vahetatud ja kõik sai korda. Voolutugevus nüüd, nagu varem. Tänud!:lol
Iga ilmaga aktsioonis!
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Palju üldse on Lada normaalne laadimispinge. Üks vanem mees ütles mulle, et peaks olema 14,1, et siis normaalne. Mul on aga umbes 13,5 ja kui tarbijad taga kõik, siis langeb alla 13 voldi. Aku on ka üsna vana, kas on võimalik, et vana aku ka seda mõjutab?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Normaalne on 13,5.......14,6V.
Alla ja üle selle normi töötab ka aga teatud tingimustel võib teele jääda.
Eriti hävituslik on ülelaadimine akule.
Alalaadimisega lihtsalt käivitusraskused. Pikaajalisem toime mõjub ka akule halvasti.
C
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Mingi viga peab olema mu masinal. Äkki mootori ja kere vaheline mass on kehva, mõtlen seda juhet mis käigukasti juurest kere külge läheb. Nõrga laadimise probleem oli ka varem. Stendis andis genekas 14,1 V aga auto peal ainult 13,5. Äkki mingi lühis vms, kuid kas vana aku ei saa seda põhjustada kuidagi?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Akulaadimine viib geneka pinge alla.On ta vana või uus vahet peaaegu pole,küsimus kui täis või tühi on aku.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Kui aku on vana, siis järelikult ta mahutab vähem ja tühjeneb ka kiiremini.
Siis võibki probleem olla liiga tühjas/vanas akus. Proovin leida kellegi teise aku ja enda autole panna ja siis proovida uuesti mõõta.
Vasta