Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

Välimusega ja salongiga seonduvad teemad
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1379
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

#61

Postitus Postitas Mel » 17 Okt 2018 12:21

Äkki neil on tooted või purgid liinil segi läinud, sest see vahaaine näeb väga auto kere siseõõnsuste vaha moodi välja. Nt küljekarpide seest töötlemisel hea, kuid pind peab roostevaba ja puhas olema. Kuna aine ise ei roni, siis raskem peale kanda, aga pind niiskuskindlam. Roostevabadel pindadel teoorias vähemalt ML-sarnastest ainetest parem, sest "sulgeb" detailide ühendusekohad ja keevisõmblused paksult. Uute autode puhul tehased kasutavad siseõõnsuste töötlemisel. Tavaliselt pudelitel cavity wax vms. See muidugi ei tähenda, et tootja viga ei peaks tunnistama.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3935
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

#62

Postitus Postitas logman » 17 Okt 2018 23:13

Võib olla küll nii, nagu Mel kirjutas.
Ise olen sarnast vaha kasutanud kohtades, mis pilgu eest varjatud, aga tean, et need paigad on üsnagi roostealtid, sest tavaliselt autot pesuriga pestes ei viitsi alati igasse prakku käsipidi kaltsuga rokka rookima ronida.
Näiteks peale Transiti kere remonti lasin sarnase vahaga üle stange taha jääva põlleosa ja uste postide need värvitud pinnad, kuhu kinnituvad uste hinged, mis avanevad pilgule ainult siis, kui uksed lahti on. Hea vaha iseenesest. Kleepub ja kuivab normaalselt ning peaks moodustama lisaks värvile veel omakorda piisavalt vastupidava vetthülgava õhukindla kaitsekihi.
Volkari T4 bussil avastasin samasugust möginat ukselävele kinnitatud plastikust kattepaneelide alt. Sama asja olen leidnud ka oma '91 aasta Polo kapoti alt esitiibade kinnituste poltliidete vahelt. Toiminud on ta igatahes ideaalselt. '96 aasta T4 lävekastid olid viisteist aastat hiljem plastikute alt uued nagu tehasest väljunud autol. Transitil oli aga see töötlus tegemata jäetud ja tulemina olid kõik kolm lävekasti sama aja jooksul täielikult mullaks muutunud.

13346971_1180091052035247_7273805683745849616_n.jpg
13346971_1180091052035247_7273805683745849616_n.jpg (45.97 KiB) Vaadatud 2900 korda

Punasega joonistatud kohad said peale remonti ka vahakihi. Lävekastidesse plastkatete alla sai seda samuti hoolega piserdatud. Nagu tehases VW Transporter T4-ga toimitakse.
13335937_1180088232035529_2793714293743229510_n.jpg
13335937_1180088232035529_2793714293743229510_n.jpg (94.17 KiB) Vaadatud 2897 korda

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2850
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

#63

Postitus Postitas motamees » 18 Okt 2018 10:54

Kena keik. Siis ma tean vähemasti, et ta ei soodusta augu teket. Lasin seda möginat Berlingo karpidesse. See masin on roostest peaaegu prii, ehk ta ka selliseks jääb.
Miks aga müüakse karbivaha MLi nime all, see on vale. Keegi ju ei hakka seksimise ajal õhupalli omale tilli otsa ajama, kuigi ajaks asja kuidagi ära.

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1249
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva
Kontakt:

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

#64

Postitus Postitas VäikeMägilane » 21 Jaan 2020 15:44

Roostetäppide eemaldus, elektriga:
https://www.youtube.com/watch?v=CAjmVdtvhUc
Festina lente!

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2850
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

#65

Postitus Postitas motamees » 21 Jaan 2020 21:58

Olen täheldanud, et ML segu ei mõju enam nii effektiivselt, kui ennemuiste. Kas tegu on halvenenud kvaliteediga ML segudega või on libedustõrjes kasutatav "sool" muutunud korrosioonitõrje suhtes immuunsemaks, tähendab agressiivsemaks.
Igatahes üle pinseldatud veoka raam hakkas paari aasta pärast uuesti roostest mullitama. Pidin tegema ennatliku lisa korrosiooni tõrje. Ja enam ei kasutanud ML-i selleks. Järelikult usaldus hakkab kaduma.

Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 136
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

#66

Postitus Postitas Jass » 23 Jaan 2020 18:57

ML on jah ära ratsitud ja ei kõlba. Tollaste kahurite konserveerimise ja auruveduri silindrimäärde vastu muidugi ükski tänapäevane ei saa :)
Õõnesprofiilides olen kasutanud: https://varvifoorum.ee/toode/t16965q-te ... sevaha-1l/

või: https://www.xn--autovrvid-z2a.ee/oonsus ... ml&kat=130

Kui mõne aasta tagant korrata, on täitsa OK.

Vanasti kasutati tsinkimeseks nn. tampoongalvaanikat (reguleeritava pingega toiteploki ja torukujulise elektrolüüdiga täidetud poroloonotsaga pintseldajaga).

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1379
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

#67

Postitus Postitas Mel » 24 Jaan 2020 23:59

Ma olen ka täheldanud MLiga sama jama, et ei kesta enam. Varem lasid korraliku kihi isegi roostesele kohale, sõitsid talve ära ja kena must. Nüüd lasin ka ja veidi enam kui kuuga kena punane värske rooste ja kuskil pole MList jälgegi.
Teisel autol pole õõnsustes ML ka ära kuivanud, kuidagi vedel-rasvane pind.

Mota, mis ainet nüüd kasutad?

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2850
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

#68

Postitus Postitas motamees » 25 Jaan 2020 09:40

Mel kirjutas:...Mota, mis ainet nüüd kasutad?

Läksin tagasi "juurte juurde". Minu "karjääri" algaastatael sai lastud aastas korra tavalise õliga kaitsmist vajavad kohad üle. Nii ka nüüd teen. Hetkel "leidsime" sõbra garagest portsu TAPpi. Sinna vedeldiks juurde naftat (tänapäeva keeles diiselküte) ja pisut tahkestavaks aineks (vesi ei uhu õli nii kergesti maha) põhjamastiksit.
Käib ka lihtsalt miskit õli.

Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 136
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

#69

Postitus Postitas Jass » 25 Jaan 2020 16:44

Mul on kuskil paks venekeelne raamat korrosioonitõrjest. Seal väideti, et uus mootoriõli ei kõlba hästi oma keemiliste omaduste tõttu tõrjeks (eks tänapäevased ole veidi teise koostisega). Kõige parem pidi olema tollane hästi must kasutatud diiselõli. Sai isegi varutud 10l sellist, mis oli olnud MAZ karteris ja olnud kaua vahetamata. Juht valas ainult värsket õli peale, kuni mootor läks remonti :) Kuid jäigi katsetamata, kuna sain kahurimääret.

Selle 3l klaaspurk läks tookord pagasiruumis katki. Enamuse sain õnneks kätte. Ülejäänud jäigi pagasiruumi ja varuratta põhja kaitseks, ei hakanud puhastama. Enne müüki uurides selgus, et selle all polnud 16 aasta jooksul tekkinud mingit roostet, isegi värv oli nagu uus.

Kasutaja avatar
Argo66
Foorumi kasutaja
Postitusi: 48
Liitunud: 08 Apr 2017 15:59
Asukoht: Tartu
Autod: 2102 oli: Ford Scorpio Ghia 2,0i 94.a.

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

#70

Postitus Postitas Argo66 » 25 Jaan 2020 21:31

Kahurimääre ja veduri silindrimääre olidki omal ajal ainukesed normaalsed ained , mis kaitsesid korrosiooni eest.
Kui musta numbri meestel mingeid väikeseid vidinaid vaja, siis küsige.

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2850
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

#71

Postitus Postitas motamees » 25 Jaan 2020 23:10

Argo66 kirjutas:Kahurimääre ja veduri silindrimääre olidki omal ajal ainukesed normaalsed ained , mis kaitsesid korrosiooni eest.

Mis on normaalne?
Sinu mainitutel on ka negatiivseid omadusi, nad ei ole voolavad. Ei saagi aru, kuidas purgi purunemisel sai kogu määre laili joosta.
Neid määrdeid pandi küll kummalt, aga peale pihustades jahtus ikkagi ära ja plekkide vahele ei läinud.

Kasutaja avatar
Argo66
Foorumi kasutaja
Postitusi: 48
Liitunud: 08 Apr 2017 15:59
Asukoht: Tartu
Autod: 2102 oli: Ford Scorpio Ghia 2,0i 94.a.

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

#72

Postitus Postitas Argo66 » 26 Jaan 2020 10:37

Kahuri- ja vedurimääre olid tahked ja pidi sulatama enne pritsimist.
Vedel mis osaliselt laiali voolas, võis olla MOVIL.
Movil oli laias klaaspudelis kuhu mingi vaha pikapeale põhja settis.
Sellega pintseldati vanasti enne talve auto alumine pool kuni küljetriibuni kokku (võibolla ka pihustati).
Kevadel pesti bensiiniga maha.
Pleki valtside vahele lasti grafiitmääret, enne kui kahurimääre otsa läks.
Kui musta numbri meestel mingeid väikeseid vidinaid vaja, siis küsige.

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2850
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

#73

Postitus Postitas motamees » 26 Jaan 2020 11:38

Jass kirjutas:... Kuid jäigi katsetamata, kuna sain kahurimääret.

Selle 3l klaaspurk läks tookord pagasiruumis katki...

Kui nüüd uuesti lugeda, siis jäigi arusaamatuks, kumb purk puruks läks. Esmalt sain ma aru, et puruks läks kahurimäärde purk.

Argo66 kirjutas:Kahuri- ja... grafiitmääret, enne kui kahurimääre otsa läks.

Vot nüüd räägid sa komplektsest roostetõrjest. Eelnev postitus oli eksitav, et paksud määrded on ainuõiged.
Kui veel detailsemaks minna, siis paksul määrdel on ka negatiivne omadus. Lõpuks kipub sealt alt ikkagi roostetama. Siis tuleb kogunenud kiht maha võtta ja alustada uuesti. Kahuri- ja vedurimäärdega hakkas nüüd jama. Neid oli raske maha saada.
Tänapäeval on lihtsam, on kasutada survepesur. Me kasutasime põhja puhastamiseks traktori taha ehitatud võimast veepumpa (oli vist miski tuletõrje oma). Selleks lükkasime autod jõe äärde küljeli. Ei maksa nüüd loodushoiust jahuma hakata. Tol ajal polnud hoidu, oli vaid loodus.

Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 136
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

#74

Postitus Postitas Jass » 26 Jaan 2020 21:29

Määre oli: http://www.misma.ru/catalog.php?id=241

3l purk läks kildudeks ja määre valgus osaliselt laiali. Korjasin klaasikillud välja, enamuse määrdest korjasin kokku, ülejäänu ajasin lapiga laiali - ei hakanud puhtaks lakkuma. Peale läks pagasikate.
Liitekohtades ja karpides oli juba varem vedel saksa Karipol grafiitmääre + Movil.

Mõni Ukraina töömees toob ehk kohale: https://yuko.eu/en/catalog/greases/special/goi-54p/


Mine “Kere ja salong”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist