Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

Välimusega ja salongiga seonduvad teemad
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Silikon ja makro.

Postitus Postitas motamees »

Piltidelt panin tähele, et üks silikoni triip on mingil ajal lisandunud. 14.11.2008 kuupäevaga pildil on lisatriip juba olemas. Meenus, et tõin siis koju silikoni juurde ja lisasin veel ühe sordi.
Makro ja punase silikoni (mootori tihendite tegemiseks) eemaldasin, et näha all toimuvat. Teistega on niigi asi selge.
Punane silikon oli väga tugevasti kinni. Ei hakanudki kõike püüdma.Pilt
C
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Nüüd paluks samasugune katse värvitud plekitükkidega ooteajaga nii 2...3 aastat ;)
Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

Postitus Postitas Suska »

Ikkagi.. Kui panna uued karbid, siis seest ei tohiks õlitada (keevitus rikub). Uued karbid peal ja kui siis otsast õli sisse lasta (Movil näiteks), kas siis saavad ikka kõik augud ja ääred kaitstud? Või kuidas käituda?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Suska
... kas siis saavad ikka kõik augud ja ääred kaitstud?
Seda teab vaid jumal taevas ... või sina ise, kui hästi hoolikalt teed.
Sellepärast tasubki teha kaks korda, väikeste vahedega. Kui esimene kord midagi vahele jäi, siis ehk teisel korral näkkab just sinna.
Oma bussil tegin esimest korda "roomava" õliga. Paari kuu pärast lasin ML seguga teist korda üle. Selleks ajaks oli "roomav" kenasti ära tilkunud.
C
m
matzz
Postitusi: 329
Liitunud: 14 Mär 2008 18:26
Asukoht: Saue vald
Autod: 21013 1.7Ti, Nissan 200sx 1.8Ti, BMW e60 545i, BMW e39 520i 98
Kontakt:

Postitus Postitas matzz »

Väga korralikud katsed sul, mul on aga küsimus, kui kere on mõnest kohast roostes ( värv on maha tulnud jne) siis kas soovitad mõnda ainet millega ennem pahteldamist/värvimist peaks üle käima ? või tõmban lihtsalt lihvpaberiga üle ?
Meboosta
Life is too short to drive slow cars
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Eks see oleneb ikka asukohast ja roostekahjustuse suurusest.
Värvi alla tehti ikka roostemuunduriga üle. Ise olen kasutanud ainult Buvanoli. Mitte, et see oleks parim, vaid see oli lihtsalt kättesaadav/harjumuslik.
C
m
matzz
Postitusi: 329
Liitunud: 14 Mär 2008 18:26
Asukoht: Saue vald
Autod: 21013 1.7Ti, Nissan 200sx 1.8Ti, BMW e60 545i, BMW e39 520i 98
Kontakt:

Postitus Postitas matzz »

ennem kere pahteldamist just, ostsin täna mingi vahendi, tegin sellega üle aga väga hästi ei tunudunud asi küll töötavat mõnestkohast võttis maha natuke aga teisest kus rohkem oli sealt ei võtnud, ma arvan et lihvpaberiga lihtsam roostet eemaldada.
Meboosta
Life is too short to drive slow cars
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

Algselt postitas: matzz
ennem kere pahteldamist just, ostsin täna mingi vahendi, tegin sellega üle aga väga hästi ei tunudunud asi küll töötavat mõnestkohast võttis maha natuke aga teisest kus rohkem oli sealt ei võtnud, ma arvan et lihvpaberiga lihtsam roostet eemaldada.
Kui see "mingi vahend" oli roostemuundur siis selle põhimõte ei olegi roostet maha võtta...sellist vahendit ei olegi olemas mis rooste ise maha võtaks vaid alguses tuleb rooste mehaaniliselt eemaldada (tavalisest liivapaberiga hõõrumisest palju parem varjant on relaka küljes käiv lamell- või traatketas) ja peale mehaanilist eemaldamist tuleb see koht üle teha roostemuunduriga, sest siis see muudab rooste stabiilseteks raua ühendiks mida on võimalik üle värvida.
m
matzz
Postitusi: 329
Liitunud: 14 Mär 2008 18:26
Asukoht: Saue vald
Autod: 21013 1.7Ti, Nissan 200sx 1.8Ti, BMW e60 545i, BMW e39 520i 98
Kontakt:

Postitus Postitas matzz »

Järelikult olen selle aine otstarbest valesti aru saanud, kui ma rooste maha nühin kas siis ennem pahteldamist on mõtet sellega üle käia ? Lisasin siis pildi kah millinne see pudel väljanäeb, seal teistelpiltidel näha ka, mida ta teeb nagu. Osaliselt tegi küll metalli puhtaks minumeelest, aga las targemad räägivad kuidas asi tegelikult käib.

Lisan pildi lingi aine pudelist :Link


[Muudetud: 29-9-2009 matzz]

[Muudetud: 29-9-2009 matzz]
Meboosta
Life is too short to drive slow cars
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

Algselt postitas: matzz
Järelikult olen selle aine otstarbest valesti aru saanud, kui ma rooste maha nühin kas siis ennem pahteldamist on mõtet sellega üle käia ? Lisasin siis pildi kah millinne see pudel väljanäeb, seal teistelpiltidel näha ka, mida ta teeb nagu. Osaliselt tegi küll metalli puhtaks minumeelest, aga las targemad räägivad kuidas asi tegelikult käib.

Lisan pildi lingi aine pudelist :Link
Jah, see ongi roostemuundur või roostesurm, kuidas keegi teda nimetab...Kui rooste on mehaaniliselt niipalju eemaldatud kui võimalik, siis kannad roostesurma peale ja see muundab selle viimase roostejäägi ära mis mehaanilise rooste eemaldamisega kätte ei saanud. Ja kindlasti tee ikka muundajaga üle enne kui pahtli peale paned, kuid kõige parem oleks veel kui enne pahtlit krundi ka peale lased ning sinna peale pahtel.
m
matzz
Postitusi: 329
Liitunud: 14 Mär 2008 18:26
Asukoht: Saue vald
Autod: 21013 1.7Ti, Nissan 200sx 1.8Ti, BMW e60 545i, BMW e39 520i 98
Kontakt:

Postitus Postitas matzz »

no selge, eks panen kõrvataha.

[Muudetud: 29-9-2009 matzz]
Meboosta
Life is too short to drive slow cars
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Moss
Nüüd paluks ... ooteajaga nii 2...3 aastat ;)
No pole just päris nii pikk vahe...
Üks plekitükk on sootuks kadunud, teine aga jääb aeg-ajalt silma alla. Seisnud koguaeg õues. Nüüdseks näeb ta siis välja selline.
Kel pole sellest plekist õrna aimugi, vaadaku eelmise lehekülje keskele. ;)Pilt
C
s
Sapi-Vana
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 04 Dets 2009 13:05
Asukoht: Helme
Autod: ZAZ 968A
Kontakt:

Postitus Postitas Sapi-Vana »

Kui olin veel siksimees, siis kasutasin silma alla mitte sattuvate kohtade roostekaitseks Hammerite musta paksu värvi. Lihtsalt nühkisin rooste maha ning värv kohe peale. Toimis suurepäraselt.

Mul vanamees tegi salongipõhjasid aga nii:
a) põhi puhtaks,
b) krunt peale,
c) kiht musta emaili peale,
d) linasest riidest lapid märjale värvile peale, ladus nagu mosaiiki, kusjuures iga lapi ta eelnevalt käis rulliga üle - värvine pool läks vastu värvi,
e) 6 tundi hiljem veel 1 kiht värvi peale.

Salongipõhja roostetamine oli sellega unustatud igaveseks.
Alfred von Zapp ehk Sapi-Vana
e
Erx
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 07 Jaan 2008 19:12
Asukoht: Lääne-Virumaa
Autod: 21063

Postitus Postitas Erx »

Väga head uurimustööd. Tegelikult ei ole grafiitõli ka nii kehv, ta on mõeldud õõnsustesse kus pidev vesi, pori ja sool teda maha ei pese. Ise olen põhjapigi natuke juurde seganud ja siis karpidesse kallanud. Grafiidil on see hea omadus, et ta ronib igalepoole pragudesse ja ka mööda pinda üles. Dinitrol ML on ka väga hea, aga ta tahkub ära ja siis enam edasi ei roni, samas pinna katab ta paremini ära.

[Muudetud: 21-9-2010 Erx]
a
arvuti2007
Foorumi kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 23 Okt 2009 14:36
Asukoht: Läänemaa
Autod: VAZ 21063
Kontakt:

küsimus

Postitus Postitas arvuti2007 »

Tere!
Mul selline küsimus kas keegi teab selle roostemuunduri kohta ja kui hea toimega see on?;)

Pilt
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas -Imelyk- »

Sai oma autole ka ostetud dinitrol ml, aga tahaks teada kuidas ta koobastesse jääb kui auto ratas pidevalt vett ja muud sodi vastu koopa ääri lööb, kauaks ta peale jääb? Ehk oskab keegi mingit informatsiooni jagada ja kas on üldse mõtet seda kallist kraami koobastesse raisata?
Ette tänades.
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

ML on mõeldud korrosiooni vastu. Vaevalt ta seal rattast tulevale liivapritsile kaua vastu peab. Selleks on vaja peale kanda mastiks või veel parem paigaldada logarid, sel juhul ei pea mastiksit eraldi peale kandma sest logar ise kaitseb MLi. Kui mastiksit plaanid peale panna siis tea, et ML kuivab väga kaua ja siis oleks mõtekas mastiks kanda peale mingi pritsiga.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Plekitükk seisab garaasis seina peal. Täpselt sellises seisus, nagu eksperimendi lõpul.
Ega sealt midagi pole enam loota, kuna pesin ju tulemuse nägemiseks plekil toimeained maha. Kuskile märga kohta pannes oleks ta nüüd kindlasti lausroostes.
Hoidsin plekitükki tõestusmterjaliks, mõne "uskmatu Toomasele" tõestamiseks. Eks ta lõpuks vanarauda lendab.
C
t
Tegelinski
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 29 Okt 2011 21:33
Asukoht: harjumaa
Autod: 21013, pesukott 306 xsi

Postitus Postitas Tegelinski »

väga kasulik teema minu jaoks, kuna sain omale äsja ühe 21013-ne mille kere on seismisega tibens rooste läinud ja nüüd hetkel plaaningi ta kõigepealt kodu lähedale ära toimetada ja siis vaikselt tegelema hakata võibolla selle talve tiba tiirutab ringi aga kevadest tahaks juppideks katkuda :)
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Re: Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

Postitus Postitas motamees »

Hulk aastaid katsetest ja kirjutamisest möödunud. Ikka olen kasutanud roostetõrjeks ML õli. Viimased 4-5 aastat on kasutusel Kingi ML vedelik. Olin sellega igati rahul, kuni viimase ajani...
Ostsin ükskord jälle kolm survepudelit Kingi ML õli juurde ja asusin auto kallale. Nagu sutsaka lasin, vaatan, vale aine. Loen etiketti, õige asi. Teen tööd edasi. Igakord lastes kahtlesin, aga silt õige ja juu siis on uus aine nendel. Said need pudelid otsa, läksin uue portsu järgi. Kodus tööle hakates oli aga vana tuttav segu jälle käes. No nüüd sai asi selgeks, et neil tehases midagi valesti läinud.
Hakkasin asja uurima. Lõpuks tuli välja, et King oli vahetanud tootjafirmat. Motip pidi nüüd neile tarnima ML segu. Toodab aga valet asja. No ei saa ma keemilist koostist tõestada ja katset ka ei viitsi praegu tegema hakata. Tilgutasin aga valetoodangut ja õiget toodangut tilga roostes plekile. Võltsasi on nagu küünlarasv - tilk jääb hunnikusse. Õige ML segu vajub mööda plekki laiali. Pildil on 2 x tilk võltsasja ja 2 x tilk õiget asja.
Nüüd ei usalda enam Kingi toodangut ja Motipi oma ka mette. Lasevad üle ... mõlemad. Olgu, et juhtub vahel apsakaid. King aga ei tee apsaka heastamiseks midagi. Toodangut letilt ära ei korja ja asenduspudeleid ka ei anna.
Ah jaa võlts asi on läbipaistev/piimjas ja pritsist lastes kipub kuhjuma. Kõik muud ML segud on olnud pruunikad ja kangesti vedelad/valguvad.
Õige ja vale.
Õige ja vale.
Kitsas king.jpg (99.84 KiB) Vaadatud 12683 korda
Vasakul võlts ja paremal õige.
Vasakul võlts ja paremal õige.
Tilgad.jpg (137.7 KiB) Vaadatud 12683 korda
Siiani olen ütelnud, et kõik ML segud on enam vähem võrdsed. Nüüd võtan sõnad tagasi ja soovitan vältida Kingi ja Motipi toodangut. Võtke teiste firmade oma, näiteks Dinitroli.
C
Vasta