Tuulekanali joonis sedaanile

Tuulekanali joonis sedaanile

Välimusega ja salongiga seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Tuulekanali joonis sedaanile

Postitus Postitas overspeed »

Pilt

Nooled auto poole näitavad öhuvoolu survet, nooled eemale aga öhuvoolu hörendust auto suhtes.
Siit saate hästi aru, mix öhuvötu ribid siksil klaasi ees on ja ilma scoopita, ning et scoopi kapoti etteotsa panna...
Arrogance diminishes wisdom.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Overspeedile tuli mitu U2U küsimustega selle joonise kohta. Ta palus mul natuke seletada seda asja.
Auto sõidab suure kiirusega õhu sisse - tekib vastutulev õhuvool suure survega. See õhumass põrkab auto esimeselt otsalt laiali. Külgedele ja üles. Osa ohumassi suundub auto alla. Sellepärast pannakse võidusõiduautodele ette tuuletammid (spoilerid). Alla suunduv õhuvool kergitab autot üles ja tekitab ka takistust seal sildade ja kardaanide ümber keereldes. Üles põrkuv õhuvool aga tekitab teatud ulatuses hõrendust kuni ta õhumassi poolt alla surutakse. Allasurumine toimub just enne klaasi, sest seal saab õhumass jõudu juurde vastu klaasi põrkuvast õhust. Tuule kiirus seal suureneb ja tekitab jälle hõrenduse. Nii need keerised seal keerutavad ja tekitavad imelikke kujundeid. Ega ma ise ka nii tark pole. Ma lugesin seda artiklit ja püüdsin seda sealt ümber seletada.
Surveid ja hõrendusi mõõdetakse läbi kapillaartorude manomeetriga.
Kui panna õigesse kohta teatud spoilerid siis need aitavad õhumassil õigemini liikuda. Kes tahab kapoti peale scoopi panna peaks ka väikese tuulesuunaja kapoti etteotsa panema. Antitiiva kasulikkust tõstab aga katuse taganurgale paigaldatav õhuvoolu allasuruja. NLiidu ajal tehtud VFTSidel olid need seal katusel. Kusagilt internetist leidsin ükskord kommentaarid venes müüdavatele lisaseadmetele. Paljud neist olid lihtsalt kasutud. Selle tagumise katuseäärel paikneva tuule allasuruja kohta oli kommentaar umbes järgmine. Tekitab autole teatud tõstejõudu, mis mõjub haardumisele negatiivselt. Kui aga tagaluugil on antitiib siis suurendab see antitiiva jõudlust niipalju et neutraliseerib ära tema (tuule allasuunaja) poolt tekitatud tõstejõu ja suurendab veelgi allasuruvat jõudu.
Tuli nats pikk ja segane aga see asi ongi väga segane. Muidu oleks kõik autod palju õkonoomsemad.
C
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Ma nüüd väga täpselt ei tea aga kas mitte kiiresti liikuv õhumass ei tekitanud hõrendust? Antud joonis põhjendab ilusti ära, miks Märtini Fordil augud just selles kapotipiirkonnas on, sama ka Eestis ülivõiksaks tehtud Supral.
Teisalt: joonis näitab tuuleklaasi ülaosas samuti hõrendust, ometi on enamusel rallimasinatel salongi ventilatsiooni auk just seal (väikest scoopi meenutav) :puzzled
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ei ole küll tuulekanali spetsialist aga omi mõtteid ja arusaamu võin siinkohal ikka kirja panna. Sain sellest jutust aru et vaakum seal joonise peal on suhteline mõiste. Kui näiteks surve koha peal on suurus 0,5atti siis vaakumi kohal ei pea see olema miinus märgiga. Ta võib olla näiteks 0,02 atti. Seega siis mitte õhku sealt välja ei imeta vaid ikkagi veitsa sisse tuleb.
Rallikal on see koht valitud võib-olla õkonoomsuse kaalutlustel. Et mitte ehitada pikki tuulekanaleid. Ka on kindlasti tänapäevaautode õhuvoolud teistmoodi tänu voolujoonelisemale kerele.
C
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

No see ilmselt võrreldav sellega, et õhurõhk karburaatori lõõris on kõige väiksem seal kus diameeter kõige väiksem ehk siis kus kiirus kõige suurem.
k
kidd
Suletud kasutaja
Postitusi: 23
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kidd »

Esialgne postitaja MossOpel
...miks Märtini Fordil augud just selles kapotipiirkonnas on, sama ka Eestis ülivõiksaks tehtud Supral. ...
Märtini Fordil väljub nendest avadest jahutusradiaatorist läbikäinud õhk.
Kuumaksköetud õhul ei lasta uuesti mootorit kytta.
Supra kohta ei tea sõna võtta

priit
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Esialgne postitaja kidd
Esialgne postitaja MossOpel
...miks Märtini Fordil augud just selles kapotipiirkonnas on, sama ka Eestis ülivõiksaks tehtud Supral. ...
Märtini Fordil väljub nendest avadest jahutusradiaatorist läbikäinud õhk.
Kuumaksköetud õhul ei lasta uuesti mootorit kytta.
Supra kohta ei tea sõna võtta

priit
Arvan, et kasutatakse ära ka seda imemise effekti
Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 914
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Postitus Postitas overspeed »

Focus WRC-l on ju jahutusradikate pääl ka ventilaatorid, mis seda öhku säält avadest ka välja ajavad (ju öhk tuleb siis alt "pölle" juuredst sisse)
Ja see salongituulutusava, küllap säält öhk sisse voolab, aga ta oleks suureks tuuletakistajaks, kui sinna juga otse pääle jookseks, aga hörenduspiirkonnas olles ei taksita ta suurt midagi (sama kehtib selle kaamera kohta sääl körval)
Arrogance diminishes wisdom.
Vasta