Toonklaas
Toonklaas
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
Toonklaas
ehh...me kõik teame siin nalju et noh kui toonklaas, siis naised jooksevad tormi jne jne... aga kas selle autoturu kilega on võimalik ka tagaklaasi ära toonida, nii et tulemus ka ilus jääks??? Ja veel äkki keegi teab, et see autoturu toonkilega on kaasas nagu pahtlilabida moodi asi, millega vett alt ära lükata onju, ning see teeb jubedad kriimud peale, et kui vastu päikest vaadata, siis eriti kena seestpoolt ei ole! Kuidas teha paremini?:puzzled
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
-
pPriidic
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 614
- Liitunud: 14 Mär 2002 00:25
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Samara Baltic
mul ka Kadaka kile, ise panin. Polnud hullu midagi, aga see labidas mis kaasas on...hmm panin sellele midagi pehmet ümber(kaltsutükk..jne), pärast sai veel kuumaõhu puhuriga kuumutatud ja silutud. tulemus oli ikka päris ilus..esimese paneku kohta.(kile paneku)..juba ca 1,5 a. peal...vaata "ürituste" alt valge 02
9x mõtle, 1x postita!!!
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
Küljeklaase ma enda vanal juba toonisin, tuli imeilusti välja, õhumulle ei tulnud, aga nagu klaaside tagasipanemisel sõber lasi klaasil ukse sisse kukkuda, kui ma trosse ühendasin tagasi, ja kraaps tuli väikene! nii et küljeklaasidega saab hakkama! Aga jah eks siis taguklaas tuleb kuskil lasta teha! Kui suur see taguklaaside läbipaistvusprotsent olema pidigi?:puzzled
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
ilma mullidetta
Tean et keegi toonis suures veeanumas.
Pani klaasi vee alla ja siis vee all ka kile. Ei tule õhumulle ja on tolmuvaba.
Vee all kile alt vett välja siludes ei kriimusta nii hirmsasti kile ka.
Pani klaasi vee alla ja siis vee all ka kile. Ei tule õhumulle ja on tolmuvaba.
Vee all kile alt vett välja siludes ei kriimusta nii hirmsasti kile ka.
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
aga kas niimoodi on mõtekas toonida, nagu tulesid toonitakse? toonlakiga ma mõtlen? või kriibib ära? palju kinnitit panna siis peaks kestma ju... kui veel aknad ei käi kah?
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
Kuidas toonida (kilega) klaasi?
Vahepeal sai klaasitoonimisega törts tegeletud. Esimesena toonitud klaas tuli oluliselt viletsam kui viimasena tehtud. Järelikult on asi õpitav. Siin on mõned algteadmised:
Kile valik on vääega oluline. Ma valisin USA kile (rull 0,5x3) maksis pea 300 krooni. Muide, rull on täpselt sellise suurusega, et ära saab toonida kas tagumise ringi, esimese ringi või küljed. Ja olgugi, et peaks ülejääke jäämagi, tuli mul kilest puudu (liiga palju käkerdamist).
Teine tähtis asi kile valikul on läbipaistvus. Sigullidel (vanematel) peab esiklaas olema 70 % läbipaistev, küljeaknad (esimesed) ka samapalju (või 75???) ja tagumistega on suva. Selle teadmisega valisin 23% SM Dark Black kile (mida põrgut see SM tähendab ei saanud aru - jääk/toon???). Plaan oli kiletada ää küljeaknad. Aga paigaldamisel hakkasin kahtlema, et kas 23% tähendab äkki seda, et klaas on 77% toonitud. Nujah, aga vahet pole sestet esimestelt küljeakendelt sai kile ikkagi viimaks maha kisutud.
Miks ei ole arukas toonida esimesi külgmisi aknaid?
Sigulli klaas, mis on teadupärast täiesti sile, peegeldab (ja mitte vähe). Mida tumedam klaas seda enam. Armatuurlaua, rooli jms peegeldused muudavad osa aknast väga vähe läbipaistvaks (segab isegi päeva ajal). Tuledega öösel sõites on asi veel hullem. Asi peaks kehtima kõigi toonide puhul (% pean silmas). Kile on vist lihtsalt oluliselt paremate peegeldusomadustega kui klaas. Lisaks - kui küljepeeglid on ka toonitud peegelpinnaga, muutuvad teised väääga kasutuks.
Mis mõtet üldse klaasi toonida on?
Äh. Osalt annab välimusele juurde (kui korralikult õnnestub teha. Teisalt kaitseb pättide ja päikese eest. Siinkohal on mõned jamad (jälle!!!). Klaas peab olema pea kriibetevaba ja puhas. Nt minul oli tagaklaasi ja küljeakende peal punase värvi mikroskoopilisi täppe (tumedal klaasil on näha - muidu mitte). Lisaks võib arvestada mõningate õhumullidega (tekivad nendesse kohtadesse, kus klaasi peale mingit mikrosodi jäi) ja sellega, et servad ei pruugi ilusad jääda. Ma leian siiski endiselt, et klaase pole mõtet eriti (ise) toonida. Aga njah. Katsetamisrõõm las jääda.
Kas klaasid tuleb auto küljest ära võtta?
Mina arvasin, et tuleb. Valesti arvasin. Tagumistel ustel kiskusin klaasid välja - toonisin ära ja avastasin - ohhhohooo akent ei saa üldse lihtsalt tagasi panna (vasaku uksega oli protseduur enamvähem talutav, parem uks ei tahtnud koostööd teha). Ruumipuudus tagasipanekul keeras törts kilet tuksi ja tagumine väike aken tuli uuesti toonida. Niiet ärgem võtkem aknaid eest ära! Palju arukam on eemaldada vaid akna alumine liist (proovitud esimeste akendega - oluliselt hõlpsam).
Juhend
1. Aken puhtaks. Selleks kasuta auto kojameest ja seebist vett. "Seebise vee all" peetakse vististi silmas beebi shampooni (Johnsons ja Johnsons on hea küll) ja vee segu. Seebine vesi tuleks aknale piserdada - kasuta piserdit (aknapesuvahendi pudelisse seebise vee valamine on parim lahendus)
2. Aken tolmu- ja nokivabaks. Selleks on vajalik puuvillasest sametist lapp (sihuke, millega prilliklaase puhastatakse). Iga väiksemgi noki tähendab mulli, mida ei saa välja kaapida.
3. Kilest enamvähem paras tükk lõigata. NB esimesed külgmised aknad on vähem kui 50 cm laiad!!! Arvestada tuleb sellega, et see pool, mis on rullis seespool (liner) tuleb väljapoole. Kile tuleb ise sissepoole klaasi (liimine osa vastu klaasi.
4. Läbipaistva teibi tükid toonkile serva - mõlemale poole. Et kilet ennast linerist eraldada. Ära veel eralda
5. Tükk tuleks nüüd veega "liimida" akna välisküljele.
6. Survepiserdus seebiveega akna sisemisele poolele.
7. Teibi abiga eralda liner kilest (hoia vastu kile ikka veel vastu akent)
8. Survepiserdus liimisele kilele (liner viska minema)
9. Osava liigutusega tuleb kile siirdada teiselepoole klaasi - liimine pool vastu klaasipinda.
10. Piserda kilet seebiveega ja kasuta kojameeest kile täpseks paigutamiseks aknal. Kojamees ei jäta kilele kraapimisjälgi ega midagi).
11. Lõika servad parajaks. Selleks on hea kasutada nuga (mida teravam seda parem - nüri noaga tuleb lõikepind tsäksuline ja kile ei kleepu servadest korralikult klaasi külge). Joonlauda on ka vaja.
12. Veel silumist...
Kuivamisaeg on 3 päeva päikesepaistes. (Aitab ka ühest).
Kuidas tagumist akent toonitakse?
Täielik müstika! Ilmselt tuleb mängu föön ja sada muud asja. Odavam on visitisti pöörduda asjatundjate poole.
Kui midagi nässu läheb?
Kui kile on kuivanud saab seda paigata. Noaga tuleb sitasti läinud tükk välja lõigata (vertikaalsed jooned on horisontaalsetega võrreldes vähem nähtavad). Mul juhtus sedaps, et juhiaken (kõige tähtsam aken) läks totaalselt nässu. Mitu korda pidin kile ära kiskuma ja tagasi panema (päris hea liimikiht on neil USA kiledel) ja lõpuks ei saanud ikkagi hea. Viimaks sai kilet nii palju lõigutud, et aknapind sai 4st ribast tehtud (kile hakkas otsa saama). Akna kerimisel on suur võimalus kile servad ära kortsutada ja märja kile puhul on oht, et sinna tulevad õhumullid vahele. Seega tuleks kilet võimalikult vähe igasuguste tihendite vahele toppida. JA esimene aken on alla 50 cm lai!
Vahepeal sai klaasitoonimisega törts tegeletud. Esimesena toonitud klaas tuli oluliselt viletsam kui viimasena tehtud. Järelikult on asi õpitav. Siin on mõned algteadmised:
Kile valik on vääega oluline. Ma valisin USA kile (rull 0,5x3) maksis pea 300 krooni. Muide, rull on täpselt sellise suurusega, et ära saab toonida kas tagumise ringi, esimese ringi või küljed. Ja olgugi, et peaks ülejääke jäämagi, tuli mul kilest puudu (liiga palju käkerdamist).
Teine tähtis asi kile valikul on läbipaistvus. Sigullidel (vanematel) peab esiklaas olema 70 % läbipaistev, küljeaknad (esimesed) ka samapalju (või 75???) ja tagumistega on suva. Selle teadmisega valisin 23% SM Dark Black kile (mida põrgut see SM tähendab ei saanud aru - jääk/toon???). Plaan oli kiletada ää küljeaknad. Aga paigaldamisel hakkasin kahtlema, et kas 23% tähendab äkki seda, et klaas on 77% toonitud. Nujah, aga vahet pole sestet esimestelt küljeakendelt sai kile ikkagi viimaks maha kisutud.
Miks ei ole arukas toonida esimesi külgmisi aknaid?
Sigulli klaas, mis on teadupärast täiesti sile, peegeldab (ja mitte vähe). Mida tumedam klaas seda enam. Armatuurlaua, rooli jms peegeldused muudavad osa aknast väga vähe läbipaistvaks (segab isegi päeva ajal). Tuledega öösel sõites on asi veel hullem. Asi peaks kehtima kõigi toonide puhul (% pean silmas). Kile on vist lihtsalt oluliselt paremate peegeldusomadustega kui klaas. Lisaks - kui küljepeeglid on ka toonitud peegelpinnaga, muutuvad teised väääga kasutuks.
Mis mõtet üldse klaasi toonida on?
Äh. Osalt annab välimusele juurde (kui korralikult õnnestub teha. Teisalt kaitseb pättide ja päikese eest. Siinkohal on mõned jamad (jälle!!!). Klaas peab olema pea kriibetevaba ja puhas. Nt minul oli tagaklaasi ja küljeakende peal punase värvi mikroskoopilisi täppe (tumedal klaasil on näha - muidu mitte). Lisaks võib arvestada mõningate õhumullidega (tekivad nendesse kohtadesse, kus klaasi peale mingit mikrosodi jäi) ja sellega, et servad ei pruugi ilusad jääda. Ma leian siiski endiselt, et klaase pole mõtet eriti (ise) toonida. Aga njah. Katsetamisrõõm las jääda.
Kas klaasid tuleb auto küljest ära võtta?
Mina arvasin, et tuleb. Valesti arvasin. Tagumistel ustel kiskusin klaasid välja - toonisin ära ja avastasin - ohhhohooo akent ei saa üldse lihtsalt tagasi panna (vasaku uksega oli protseduur enamvähem talutav, parem uks ei tahtnud koostööd teha). Ruumipuudus tagasipanekul keeras törts kilet tuksi ja tagumine väike aken tuli uuesti toonida. Niiet ärgem võtkem aknaid eest ära! Palju arukam on eemaldada vaid akna alumine liist (proovitud esimeste akendega - oluliselt hõlpsam).
Juhend
1. Aken puhtaks. Selleks kasuta auto kojameest ja seebist vett. "Seebise vee all" peetakse vististi silmas beebi shampooni (Johnsons ja Johnsons on hea küll) ja vee segu. Seebine vesi tuleks aknale piserdada - kasuta piserdit (aknapesuvahendi pudelisse seebise vee valamine on parim lahendus)
2. Aken tolmu- ja nokivabaks. Selleks on vajalik puuvillasest sametist lapp (sihuke, millega prilliklaase puhastatakse). Iga väiksemgi noki tähendab mulli, mida ei saa välja kaapida.
3. Kilest enamvähem paras tükk lõigata. NB esimesed külgmised aknad on vähem kui 50 cm laiad!!! Arvestada tuleb sellega, et see pool, mis on rullis seespool (liner) tuleb väljapoole. Kile tuleb ise sissepoole klaasi (liimine osa vastu klaasi.
4. Läbipaistva teibi tükid toonkile serva - mõlemale poole. Et kilet ennast linerist eraldada. Ära veel eralda
5. Tükk tuleks nüüd veega "liimida" akna välisküljele.
6. Survepiserdus seebiveega akna sisemisele poolele.
7. Teibi abiga eralda liner kilest (hoia vastu kile ikka veel vastu akent)
8. Survepiserdus liimisele kilele (liner viska minema)
9. Osava liigutusega tuleb kile siirdada teiselepoole klaasi - liimine pool vastu klaasipinda.
10. Piserda kilet seebiveega ja kasuta kojameeest kile täpseks paigutamiseks aknal. Kojamees ei jäta kilele kraapimisjälgi ega midagi).
11. Lõika servad parajaks. Selleks on hea kasutada nuga (mida teravam seda parem - nüri noaga tuleb lõikepind tsäksuline ja kile ei kleepu servadest korralikult klaasi külge). Joonlauda on ka vaja.
12. Veel silumist...
Kuivamisaeg on 3 päeva päikesepaistes. (Aitab ka ühest).
Kuidas tagumist akent toonitakse?
Täielik müstika! Ilmselt tuleb mängu föön ja sada muud asja. Odavam on visitisti pöörduda asjatundjate poole.
Kui midagi nässu läheb?
Kui kile on kuivanud saab seda paigata. Noaga tuleb sitasti läinud tükk välja lõigata (vertikaalsed jooned on horisontaalsetega võrreldes vähem nähtavad). Mul juhtus sedaps, et juhiaken (kõige tähtsam aken) läks totaalselt nässu. Mitu korda pidin kile ära kiskuma ja tagasi panema (päris hea liimikiht on neil USA kiledel) ja lõpuks ei saanud ikkagi hea. Viimaks sai kilet nii palju lõigutud, et aknapind sai 4st ribast tehtud (kile hakkas otsa saama). Akna kerimisel on suur võimalus kile servad ära kortsutada ja märja kile puhul on oht, et sinna tulevad õhumullid vahele. Seega tuleks kilet võimalikult vähe igasuguste tihendite vahele toppida. JA esimene aken on alla 50 cm lai!
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Kas keegi ise ka kiletanud on? Kiletasime siin motamehe 02 klaase. Küljeklaase on lihtne,
kuna need on siledad, aga tagaklaas on seest nõgus ju. Sinna peab panema kahes tükis.
Kuid poes on müüa mingi, väidetavalt, Ameerika profi kile 420 EEK-i rull. Küsisime müüjalt,
kas see kile kumeral pinnal venib ka vöi mitte. Ei müüa, ega müügijuht Talinast osand
sellele vastata. Seega jäi see kallis kile ostmata, kuna kindel ei ole, kas see on üldse parem.
Kas keegi on pannud kaussjas klaasile kilet ÜHES TÜKIS??? Mis kile see oli, kui nii sai panna?
Rääkige ka oma kiletusnippidest ja mis kogemused kiletamisel on saadud?
kuna need on siledad, aga tagaklaas on seest nõgus ju. Sinna peab panema kahes tükis.
Kuid poes on müüa mingi, väidetavalt, Ameerika profi kile 420 EEK-i rull. Küsisime müüjalt,
kas see kile kumeral pinnal venib ka vöi mitte. Ei müüa, ega müügijuht Talinast osand
sellele vastata. Seega jäi see kallis kile ostmata, kuna kindel ei ole, kas see on üldse parem.
Kas keegi on pannud kaussjas klaasile kilet ÜHES TÜKIS??? Mis kile see oli, kui nii sai panna?
Rääkige ka oma kiletusnippidest ja mis kogemused kiletamisel on saadud?
Arrogance diminishes wisdom.
mul endal on tagaklaas ühes tükis pandud, kile oli klaasil peal, kui ostsin. kunagi sai ühele kopikale ka pandud ühes tükis turu kilega ja veel kahekordselt, ei mingit probleemi. fööni või kuumapuhuriga lased viimased mullid välja ja jääb väga turu kilega on veel see jama, et pleekib mõne aastaga ära:(
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Lasin kunagi ülevaatusmeestel oma Nival mõõta esimeste akende läbipaistvust. Auto ei olnud mitte vana risu vaid päris uus. Mõõtmise tulemus oli kuskil selle lubatavuse piiri peal. Siit järeldus, et esimestele akendele ei ole võimalik legaalselt mingit kilet panna. Ilmselt sellepärast keelasid soomlased igasuguse kiletamise esiakendel.Esialgne postitaja 2107
Ülevaatuse meestel on selline aparaat millega mõõdetakse läbipaistvust.Esiakendel peab olema vähemalt 70%.Aga soomlased ei luba esiaknale isegi läbipaistvat kilet panna.
C
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Nati imelik see nüüd tundub ja vöibolla saan selle eest admin.-lt riielda ka,
kuid ma esitan küsimuse uuesti: Kas keegi oskab selle profi kile kohta vastust
anda ja kas 07-le saab kile ühes tükis taha panna (ilma igasuguse praagita,
tulemus 5+)???
Ja palun ärge saatke mind Veerenni, ma olen Kuressaares.
kuid ma esitan küsimuse uuesti: Kas keegi oskab selle profi kile kohta vastust
anda ja kas 07-le saab kile ühes tükis taha panna (ilma igasuguse praagita,
tulemus 5+)???
Ja palun ärge saatke mind Veerenni, ma olen Kuressaares.
Arrogance diminishes wisdom.
Milleks ee fairi vajalik on? Mingi soga jääb ju klaasi alla? Puhta veega ikka tehakse minuteada. Pihustad kilele ja klaasile õrna kihi ja muudkui kiletad.Esialgne postitaja webmaster
kilesid tuleb vee ja fairi seguga pritsida siis saab õhu välja hõõruda!!:)
Saab ühest tükist panna küll, aga ära ise küll panema hakka, rikud närvid ära. Paras nusserdamine on selle kilega. Parem maksa 300 ja lase kuskil ära teha.kas 07-le saab kile ühes tükis taha panna (ilma igasuguse praagita,
tulemus 5+)???
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
kilerullidega on kaasas küll plastikkaabitsad, kuid need siiski kraabivad kilet (kui otse kilel kaapida, need on möeldud nii, et paned selle liimikattva läbipaistva kile(see mis eemaldatakse)toonkile pääle ja kaabid läbi selle). Me kasutame valget värvi kummikaabitsat otse toonkilel. See on piisavalt paks, et vöib pääle suruda, ja piisaval öhuke otsast, et vötab klaasi kumeruse kuju, ning ei kriimusta. Kile ja klaasi vahele on sobilik jah vett panna, kuid kile peale paneme klaasipuhastusainet, see on kena libe ning siis on parem kaabitsaga vett välja suruda mööda kilet.
Arrogance diminishes wisdom.
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
vee sees on kõige parem neid odavaid kilesid panna jah... kalli kilega ei teki mingit muret, kui soojapuhur ja lapp käepärast...
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793