Uste/luukide tihendid
Uste/luukide tihendid
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Uste/luukide tihendid
Probleem tihendite ja müraga salongis. Näiteks paistab suletud ukse alt valgust lausa salongi, lisaks sama nähtus külgpeegli lähedal, mis maanteel sõites tuule käes vihiseb. Ma ei otsi küll ideaalset vaikust, nagu uuematel lääne masinatel ja jaapanlastel. Võrreldes kasvõi minu enda kasutuses olevate Ladadega, siis müravahe tuntav. Kui autot pesta ja vähe vett peale visata, siis jõuab osa veest ka salongi. Tihendid ise on terved, aga justkui ei anna õiget mõõtu välja. Võimalik, et tihendid ajapikku "surnud" ja kokku tõmbunud?
Pole kindel, kas uute tihendite ostmine probleemi lahendab, sest vahed kohati üpris suured. On keegi paigaldanud topelttihendid, suurema laiusega tihendeid?
Mida annaks teha?
Pole kindel, kas uute tihendite ostmine probleemi lahendab, sest vahed kohati üpris suured. On keegi paigaldanud topelttihendid, suurema laiusega tihendeid?
Mida annaks teha?
Iga ilmaga aktsioonis!
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Häda on see et see ukseraam,just see osa kus küljeklaas on,on pehme.
Omal sai seda tagasi painutatud kui klaas on alla keeratud.Kaua aega ta
vastu tihendit ei seisnud,vajus jälle ära.Ja ära vajub ta sellepärast et ust
tõmmatakse suure pauguga kinni ja aknaraam annab järgi.Kui ukserullik ja
selle vastus on korralikult reguleeritud ja kasutad originaaltihendeid,siis
ei tohiks vahet jääda.Minu masin on kunagi veneaeg saanud tugeva esiotsa avarii ja ukseava ei ole enam vabriku mõõduga(keskmine uksepost valesti keevitatud)ja ma ei saa ust paika timmida,et kergelt käiks.
Omal sai seda tagasi painutatud kui klaas on alla keeratud.Kaua aega ta
vastu tihendit ei seisnud,vajus jälle ära.Ja ära vajub ta sellepärast et ust
tõmmatakse suure pauguga kinni ja aknaraam annab järgi.Kui ukserullik ja
selle vastus on korralikult reguleeritud ja kasutad originaaltihendeid,siis
ei tohiks vahet jääda.Minu masin on kunagi veneaeg saanud tugeva esiotsa avarii ja ukseava ei ole enam vabriku mõõduga(keskmine uksepost valesti keevitatud)ja ma ei saa ust paika timmida,et kergelt käiks.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Silikoonõli :
Tegelikult mõeldud selleks ,et sügisene-talvine niiskus tihendeile
pikalt peatuma ei jääks ja siis külmumisel tihendeid kinni ei
kleebiks.
Eks annab ka tiba elastsust tagasi ,aga kui raamid pehmed ,
siis silikooniga seda ikka ei ravi.
Uute tihendite eluiga pikendab aga tunduvat ,kui regulaarselt
kasutada.
Tegelikult mõeldud selleks ,et sügisene-talvine niiskus tihendeile
pikalt peatuma ei jääks ja siis külmumisel tihendeid kinni ei
kleebiks.
Eks annab ka tiba elastsust tagasi ,aga kui raamid pehmed ,
siis silikooniga seda ikka ei ravi.
Uute tihendite eluiga pikendab aga tunduvat ,kui regulaarselt
kasutada.
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Lisatihendi paigaldus
Kasutasin eilse nigelailmalise volbriõhtu kasulikult ära ja aretasin ise lisatihendi:spin
Esmalt ostsin poest ikkagi uue tihendi (70.-), sest vana tihend oli kohati katki ja ei andnud õiget laiust välja. Kui uus paika sai pandud, paistis peegli juurest ikka veel valgust salongi, kuigi tulemus igati parem kui vana tihendiga.
Tihendist üle jäänud mõne dm pikkuse jupi kasutasin ära topelttihendina. Esmalt lõikasin tihendi osa, kus metallklambrid sees, külje pealt lõhki ja seejärel eemaldasin need klambrid. Järele jäi pehme ringikujuline tihendiosa, mille küljes mõne cm laiune kummitükk.
Selle kummitüki keskosas oli paksendus, millest alates ülejäänud osa maha lõigata!
Alles jäänud riba sobib ideaalselt tihendi alla paigutamiseks.
Tulemus järgneval joonisel: punane - autokere, must - originaaltihend, sinine - lisatihend
Pluss - väiksem müratase salongis ja tuul ei puhu enam kätele:lol
Miinus ka selle asja juures - pikemate tihendilõikude paigaldamisel läheb metallklambrite eemaldamisega väga kaua aega!
Kogu ukse ulatuses teist tihendit panna ei soovita - uksed jäävad pinge alla!
Esmalt ostsin poest ikkagi uue tihendi (70.-), sest vana tihend oli kohati katki ja ei andnud õiget laiust välja. Kui uus paika sai pandud, paistis peegli juurest ikka veel valgust salongi, kuigi tulemus igati parem kui vana tihendiga.
Tihendist üle jäänud mõne dm pikkuse jupi kasutasin ära topelttihendina. Esmalt lõikasin tihendi osa, kus metallklambrid sees, külje pealt lõhki ja seejärel eemaldasin need klambrid. Järele jäi pehme ringikujuline tihendiosa, mille küljes mõne cm laiune kummitükk.
Selle kummitüki keskosas oli paksendus, millest alates ülejäänud osa maha lõigata!
Alles jäänud riba sobib ideaalselt tihendi alla paigutamiseks.
Tulemus järgneval joonisel: punane - autokere, must - originaaltihend, sinine - lisatihend
Pluss - väiksem müratase salongis ja tuul ei puhu enam kätele:lol
Miinus ka selle asja juures - pikemate tihendilõikude paigaldamisel läheb metallklambrite eemaldamisega väga kaua aega!
Kogu ukse ulatuses teist tihendit panna ei soovita - uksed jäävad pinge alla!
Iga ilmaga aktsioonis!