Andke nõu - klaasipuhastajad.

Andke nõu - klaasipuhastajad.

Välimusega ja salongiga seonduvad teemad
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Andke nõu - klaasipuhastajad.

Postitus Postitas Valdz »

Tahaks hirmsasti need originaal klaasipuhastid ära vahetada, aga tahaks enne nõu küsida kas keegi on näinud, teinud, proovinud midagi.

Küsimused:
*Kas käppi saab kergelt vahetada?
*Mul klaasipuhastus mootor teeb algus nõksu siis jääb seisma, läheb paar sekundit aega siis teeb tiiru ära. Mis viga võiks olla?
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Ma tahax kah uusi kojamehi, äkki keegi oskab soovitada (mis firma, jne.)
Aga selle nõksu värgiga võib nii olla et relee perses.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Käppasid saab vahetada kergelt - teoorias vähemalt :)

Pealt vaja kruvi maha keerata (osadel tüüpidel polegi kruvi on lihtsalt võlli otsa surutud) ja siis käpp võlli otsast ära tõmmata. See on teoorias lihtne tegevus, praktikas sutsu keerulisem, nimelt ei taha ta sealt vabatahtlikult ära tulla :rolleyes Seepärast peab kruvikate ja asjadega tükk aega kangutama.

See nõksutamise jama tundub jah pigem relee pull olema. Vene elektroonika teadagi kvaliteediga. Mul ka vahest jukerdab. Täis käiguga pole probleeme olnud aga intervalliga küll. Vahest töötab, vahest mitte. Kui ei tööta, siis on enamasti klõps kuulda, et nagu lülitab aga tegelikult kojamehi liikuma ei pane. Häda selles, et jukerdab millegipärast just siis kui on selline pooletoobine vihm, kui intervalli vaja on, siis kaks võimalust kas kogu aeg lülitad edasi tagasi täiskäiku või ei lase üldse töötada ja sõidad käsikaudu :D Kusjuures ei kõva vihma ega kuiva ilmaga seda probleemi ei ole. :rolleyes Mul on mingi 4 või viis releed, aga ei ole viitsinud vahetada, sest vaevalt neist mõni parem on. Peaks hoopis mõne korralikuma lääne auto relee vaatama.

Aga mul hoopis selline idee, et Siksi kojamehed na nadid, pool klaasi jääb pühkimata. Tankisti mängimine hakkab vahest ikka ilgelt närvidele käima. Kas keegi on mõelnud või äkki juba ka teinud katset süsteemi kuidagi paremaks muuta, et pühitav pind suurem oleks.

Tean, et klaasi kuju on selline madal ja lai et lihtsalt pikema varre või harjade panek ei tule kõne alla, aga äkki on mingeid ideid.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Jube on nähtavus. Sõitsin pimedas Pärnu niisuguse lobjaka ilmaga, teed olid soolatud ja iga kord kui mingi auto mööda läks siis roni autost välja ja tõmba lapiga puhtaks. Vinge oli veel see, et võtsin pagassist lapi tõmbasin klaasi puhtaks ja siis märkasin, et lapp oli õline:mad: ja kõige tagatipuks külmus klaasipuhastus vesi ära. Lõpuks kui tagapeeglist tulesid nägin siis hakkas gaasipedaal aina sügavamale minema.

See lääne auto relee on küll hea idee, aga mis auto oma sobib?
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Suht po**ui mis masina oma. peab lihtsalt vaatama, et praegusesse skeemi sobiks. Ma ei ole ausalt öeldes huvi tundnud, et milliseid kasutada võiks. Ma arvan, et olema peaks selline, mis on ühe kiiruse ja intervalliga. Need mis on kahe kiiruse ja intervalliga, neid ei ole mõtet panna. Esiteks, kardan, et kojameeste mootor ei arva sellest hästi ja teine asi, kojameeste lüliti ei klapi. No sellel veale on ka rohtu, aga see juba teine teema.

Muidu nähtavusega see värk, et kõigepealt peavad olema korralikud harjad ja ega 20 aastat vana klaasi vahetamine ka paha ei tee. Need on enamasti juba nii täkkeid täis, et kojamees võib kui tahes hea olla, aga sopp jääb lihtsalt klaasi külge kinni. Kui vähe rasvane ka veel, siis ... :cul
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

Postitus Postitas ruudi »

selles relees ei ole mingisugust elektroonikat sees et te teaks see on puhas bimetall klemm mida soojendatakse ja mis paindub kuni kontakti annab sellega saadaksegi viivis. Võtke see relee välja see asub seal juhipool armatuuri all selle vasakpoolse polstri all võtke relee lahti ja painutage seda klemmi natsa võib katsetada nii et relee on skeemis siis näeb kohe kuidas asi töötab ja kas töötab õieti.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Minul on praegu Championi harjad, mis on paremad, kui eelmised Boschi omad. Vastupidamisele mõjub väga halvasti, kui panna kojamehed tööle, kui klaas on jääs või väga kuivanud sopaga koos.
Minul oli aga hoopsiski selline probleem, et sügisel kuu ajaga läks õhtale kaks pesuri mootorit, alles kolmas jäi pidama. Tegemist oli nende nuia moodi mootoritega, mis topsiku pealt sisse käivad. Teisel autol on aga paagil eraldi väike pump küljes ja aastaid pole mingitki probleemi olnud.
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

TO: Mel

Kui kaua sul need vastu peavad?
Mis maksavad?
Need lähevad vene harjade asemele?:puzzled
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Vastu on pidanud harjad umbes aasta kuni poolteist. Vene omasid olen poes näinud mingi 20-ne ringis tükk, Championid maksid vist 45 tükist. Vene omadega oli aga juhus, kus uuena ostetud hari jättis osa klaasist kohe puhastamata.
Sobivad täpselt vene harjade asemele, aga vaata pakendite pealt, seal on kirjas millisele autole läheb.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

No ainult harjade vahetamisel pole küll mingit probleemi. Neid ju igas tanklas müügil. Ainult õige laius peab olema. Kui ütlen siis võin valetada aga siksile läksid minu meelest 35 cm laiused. Praaegu peaks kõikidel kaasas olema kahte tüüpi kinnitused, ühed on sellised, mis käivad konksu kujulise varre otsa ja teised on sellised, nagu siksile - topid lihtsalt käpa otsa.

Aga kvaliteedi vahe on jah tunda. Mul olid ostes - poolteist aastat tagasi - Boschid peal, aga hakkasid narmendama juba, ja vaatasin, et peaks uued panema. Siis leitsin vanu kohvreid tuulates, mis vanal siksi aegadest jäänud, ja leidsin vene ajal tehtud kojamehed - peale oli veel kirjutatud Tallinn, nii et Eestis tehtud, mis ettevõte neid toona tegi, ei mäleta. Panin need siis ette. Muidugi lolli peaga ei katsetanud ka enne, kas ikka korralikult toimivad ja siis kui täieliku paduka kätte jäin, sai selgeks, et see aparaat ei pühi mitte vett klaasi pealt ära vaid tekitab piiskade asemel ühtlase veekile nii et kui ilma kojameesteta veel midagi nägi, siis töötavatega enam mitte midagi :lol
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Mul praegu käpp peal 300 bemari klaasipuhastajate süsteemil, proovin odavalt kätte saada, siis hakkan aretama.

Ma ostsin vene harjad sügisel, ega autoga ei sõida ka eriti: auto asub maal, ise õpin Tallinnas. Igatahes juba uuena need venelased ei pühkind üldse.:mad:

Tänud teadmiste eest.
Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

Postitus Postitas berg »

võibolla panen väga puuse, aga Valdz kas oled kindel et bemmi omad sobivad... minu arust bemmil ju suurem esiaken ja rohkem nurga all?:puzzled aga mõte iseenesest väga hea :)
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Ega mul ka ausalt suurt aimu pole, kas sobib või mitte. Aga proovida võib saab natuke aretada. Asi veel selles, et ma saan terve bemmi mehanismi kätte vist kuskil 30.-, aga poes maksab ainult lada pesurite relee 75.-
Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

Postitus Postitas berg »

sel juhul tasub ju igati proovimist :bouncing anna siis meile ka teada!:cool:
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
r
Rahu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 05 Nov 2002 14:20
Asukoht: Ülenurme, Tartumaa
Autod: VW Bora

Postitus Postitas Rahu »

minul on ka championi harjad ja 45 cm mis on max mis klaasile mahub, muide ega paremat süsteemi ei saa kui ainult pikemad harjad.
EDU UUENDUSTES!
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Ega vist ei anna jah eriti paremaks teha.

Aga Rahu, kuidas sul 45 'sed ära mahtusid, kas üle klaasi ülemise serva ei käi? Ma hakkasin vaatama, et originaal 33 asemel saaks heal juhul ca 40 panna, muidu käivad ülevalt otsast üle serva.

Ma ostsin ka vahepeal uued harjad, mingid saksa omad, alco või alca või midagi sellist, küsisin, et kuis on vana ütles, et grafiidiga (pidid paremad olema kui tavalisest kummist) ja championile alla ei jää. Hind aga ligi poole odavam. Igatahes tegin proovi, näis kas ka vastu peavad.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
r
Rahu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 05 Nov 2002 14:20
Asukoht: Ülenurme, Tartumaa
Autod: VW Bora

Postitus Postitas Rahu »

Originaali postitas mess
Ega vist ei anna jah eriti paremaks teha.

Aga Rahu, kuidas sul 45 'sed ära mahtusid, kas üle klaasi ülemise serva ei käi? Ma hakkasin vaatama, et originaal 33 asemel saaks heal juhul ca 40 panna, muidu käivad ülevalt otsast üle serva.
Oli vist jah ettegelikult on 41 cm pikkus ja siis mahub tüpselt ära, ostsin ise ka vist esimest korda 45 cm ja siis pidin hakkama otsa maha lõikama, see aga rikkus harjad üldse ära.
EDU UUENDUSTES!
r
Rocky
Foorumi kasutaja
Postitusi: 220
Liitunud: 06 Apr 2002 17:04
Asukoht: Otepää
Autod: 2103

Postitus Postitas Rocky »

Endal mingid ALPINA(või midagiseesugust) 62 EEK mõlemad ja poole aastaga probleeme pole olnud.
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Esialgne idee jäi ära ja ostsin ka endale 38cm-sed klaasipuhastajad peale- vene omadega ei saa võrreldagi - näeb vihmaga aknast välja ja puha:lol
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Mul on 38 boshi omad, kallid on kyll 80eeku tükk, aga nad on seda väärt. Relee kohta niipalju, kui klõps käib aga harjad ei liigu või liiguvad ebanormaalselt siis asi pole aegrelees. Minul jamas otsalüliti mis asub harjade mootori küljes. Seal on kontakt vedru otsas, mis läheb kuumaks ja sulatab plastmass korpuse ja normaalne ühendus kaob. Ma pingutasin vedru ära ja hakkaski tööle. Klemme võib igaks juhuks ära puhastada.
Jupid Venemaalt!
Vasta