1. leht 2-st

Müraisolatsioon

Postitatud: 31 Mär 2002 20:55
Postitas Siim
Ehk on kellegil häid ettepanekuid mürataseme madaldamiseks auto salongis? Ettepanekud olgu lihtsasti ja odavalt teostatavad. Tänud!

Postitatud: 31 Mär 2002 21:31
Postitas Siim
THIS IS GOOD SHIT!

Pigimatid
2mm, kaal 2,5kg/m² 1tk 130.-
4mm, kaal 7,5kg/m² 1tk 180.-
Lehe suurus 40x100cm
Kinnitub kleepides
Suurepärane heli-isolatsioonimaterjal autole! Kerge paigaldada!

Hind on vist aint soolane. Huvitav mitu sihukest pigi-matti ustesse läheks kah? Mõned saaks pista ka vist vaiba alla (sinna kus vanasti olid need tehase matid) Huvitav, kas sihukesed matid kõva soojust ka kannatavad või lähevad vähimagi provokatsiooni korral kärssama-haisema. 4mm ja 2mm vahe on tuntav ka või mis? Ja kuidas saab poole paksem matt kaaluda kolm korda enam kui õhuke.

Keegi tegi kunagi ammu ammu sihukese müraisolatsiooni ettepaneku, et pista ustesse seda mummulist kraami. (Nime ei tea - õhumumme saab sõrmeda purukslitsuda, kaitseb enamasti koduelektroonikat pakendis põrutuste eest). Ehk täpsustaks.

Postitatud: 31 Mär 2002 21:48
Postitas berg
üks tark mees rääkis, et müraisolatsiooni materjale võib kodugaraazist ka leida! Ta rääkis et mürataseme vähendamise põhimõte on selles, et vaja on kaht materjali! Esiteks midagi pehmet (mis vähendab ja summutab müra) ja siis midagi kõva, tihedat materjali (mis võtab kinni viimasedki helid ja tal on ka eemale tõukav effekt koos pehme materjaliga!)! Allapoole, ehk siis nt. auto põhja peale pange nt. mingi pehmem materjal, mul isiklikult on mingi valge materjal, umbes 5 milli paks, aga pehme, vetruv ja poorne! Ma ei tea selle nime, aga garaazist leidsin igaljuhul! Aga pehmeks materjaliks pidi kõige paremini soibma see prõksuv kile, mida SIIM enne juba oli maininud! Ja siis peale poole kõvem, ja tihedam materjal. Ma arvan et see peaks olema pigimatt, või isegi on pandud tõrvapappi, aga jah.. kaal tuleb metsik! Minul on niimoodi tehtud, ja müra on kõvasti väiksem, aga siiski uue jaapani auto müra taset välja ei anna, kuna sumps laseb veidi liitekohtadest läbi, ja uste sees ei ole midagi!

Postitatud: 01 Apr 2002 10:28
Postitas Marcos
olen teinud ühele 06-le isolatsiooni, mis kukkus suht õnnestunud välja. nimelt müüakse (või vähemalt 3..4 aastat tagasi müüdi) ehituspoodides heliisolatsiooniplaate, paksus neil ca 7...10 mm. näeb välja nagu kivivill aga oluliselt tugevamini kokku surutud ja ei kannata väga tugevat murdmist, peale on kleebitud foolium, põhimõtteliselt peaks säärane materjal ka ise tehtav olema foolium aga peab olema selline paks (nagu kuldsel nõukogudeajal oli) ei oska öelda kas ja kus seda müüakse. sellega uksed, põhi, lagi ka postid ära vooderdada ja tulemus täitsa hea. ahjaa vooderatatav pind tuleks enne kummiga üle lasta (kivikaitse aerosool) see peab kinni kõrgema sagedusega müra, madalama sageduse peab kinni isolatsiooniplaat. Tea veel et pedaalide juures isoleerimisel pead tegema gaasi ja siduri pedaalile põrandale süvise, muidu jääb käik natuke väiksemaks.

Postitatud: 01 Apr 2002 12:05
Postitas Nimetu
Ise proovisin klaasvillaga. Ei mingit kasu. Aga kui midagi kõvemat veel peale panna, nagu näiteks eelpool nimetatud tõrvapapp? Äkki saab siis natuke vaiksemaks. Ja pigimatist on see variant vist kergem ja odavam.

Postitatud: 01 Apr 2002 13:21
Postitas wax
nn. pigimatt on müügil ka ehituspoodides, rullis. Täpselt samasugune nagu see mis autodel kasutatakse. Ise plaanin seda kasutada, + foolium ("tihe materjal":D)

Postitatud: 01 Apr 2002 15:32
Postitas berg
See hõbepaberiga vill on teaduslikus keeles akustiline vill. See on väga väga hea müravähendaja, aga kui seda üldse kuskil müüakse, siis suht kallilt! Tõrvapapp aitab küll! Kas ta just kergem on, aga hind on kindlasti odavam, ja seda peaks kuskil kuurinurgas (katusel) ka vedelema ju :P

akustiline vill

Postitatud: 01 Apr 2002 16:36
Postitas Marcos
Just!Just! akustiline vill ongi selle asja nimi ja kallis on ta küll, seda juhul kui on spetsiaalselt autodesse mõeldud. aga kui kasutada ehitusel kasutatavat villa siis hind ca 5 korda odavam, Tartus olla vist ehitusmaailmas seda müüdud 1,2 x 1,5 m paneel hind midagi 70 eegu kanti, terve salongi katmiseks läheb ca 4..6 sellist. paneeli, kui jätad lae tegmatta siis 1...1,5 paneeli vähem. seega ütleme 5 saab hakkama 5x70 on 350eeku + ajakulu + närvikulu mis ei tohiks olla vaiksema auto eest palju küsitud:)

Postitatud: 01 Apr 2002 17:43
Postitas berg
Üks asi mis teeb väga kõva müra on see käigukangi ümbrus ma soovitan just sinna esmalt kõige rohkem igasugu värke ümber panna, see tegi ka päris palju vaiksemaks! Ja siis kindlasti põhi väga tähtis, siis mootori poolne ots, ja uksed ka kindlasti!

Postitatud: 02 Apr 2002 16:20
Postitas Priidic
hmm, kas lada salong põhi pole mitte selle jubeda tõrvaplögaga üle võõbatud, mis põhja nagu niuhti roostetama paneb? :puzzled

Postitatud: 02 Apr 2002 16:53
Postitas Priidic
asoo...olen kuulnud jälle, et tuleb kiirelt ära võtta, muidu on jalad varsti vastu maad. et niiskus poeb ligi ja siis läheb roostetama..aga no mine sa tea:puzzled

Postitatud: 02 Apr 2002 19:18
Postitas berg
mingid jutud liikusid vanade ladameeste suust, et mingi kraana tavott, kuumutatakse soojaks ja sellega võõbatakse terve põhi üle, siis see pidi kaitsema väga hästi roostetuse vastu, ning müra võtab ka vähemaks! Aga ei mina tea mis selle nö. teaduslik nimi on!:puzzled

Postitatud: 02 Apr 2002 20:15
Postitas Siim
Nii, kuna hiljuti sai autol sisemuses väikesisi (pisi-pisi) modifikatsioone tehtud. (Vt halva kvaliteediga pilt.) Siis sai kõik see tehaserõvedus väljavisatud ja auto plekini sõnnikust puhtaks tehtud
Pilt Selle tulemusena lõpetas auto lõpuks ometi haisemise ära. Soovitan kõigile siiralt sama võtet. Käigukasti ümber jäi see soojakindel kummine tahke liimitud asjandus, mujalpool sai vaip otse kere külge kruvitud - müraisolatsiooni vahel ei miskit. Nii, nüüd oleks vahest hea mõte miskit sell vaiba ja autokere vahel toppida - mingid paksud materjalid ei tule kõne allagi - tehniliselt võimaltu. Altpidised kinnitavad ja roostet tõrjuvad möginad oleks igati teretulnud. Ausalt öeldes need tehase mürataset vähendavad asjad olid ikka parajad jampsid küll (a haisesid ja b ei vähendanud oluliselt müra). Üksvahe sai tiba sõidetud seest täiesti müraisoleerimata autoga (plekk väljas) - siis oli küll lärm kõvem. Seega, näib, et see vaip, mis mul autos on, on ka peris hea müraisolaator.

Postitatud: 03 Apr 2002 23:35
Postitas berg
Siim pane selle käigukangi ümber oleva kummipeale selline nahast koonus, nagu välismaa autodel! Mul on;) ilus vaadata kohe :)

Postitatud: 18 Apr 2002 14:59
Postitas Rocky
Siin räägiti mingi klaasvilla uste vahele toppimisest-kas see niiskust ei kogu ja autot roostetama ei aja?

Postitatud: 21 Apr 2002 21:22
Postitas berg
selle prõksuva kile võib küll panna... polstri alla... mitte midagi ei ole veel siiani juhtunud!

Postitatud: 05 Aug 2002 11:00
Postitas Mike
See prõksuvkile on tegija küll, kuid kus seda niiimodi hulgi saaks osta. Ehituskauplustes pole veel märganud või ei osanud otsida.

Postitatud: 05 Aug 2002 12:56
Postitas Valdz
Siin on heli-isolatsioon materialid

http://www.dc-ice.ee/home/index.php?act ... =119&x=119

aga krdi kallid.

Postitatud: 17 Sept 2002 09:36
Postitas blskip
Ostsime ka need spessial matid ja panime uste sisse. Asi toimib mõnuga. Ainult need on Kia esindusest ja 100.- kr tükk. Lihtne paigaldada:)

Postitatud: 17 Sept 2002 14:34
Postitas Nimetu
Sai nyyd endal salongi esiosa pigimatiga ära kaetud, kuid eriti palju vaiksemaks ei jäänud. Mati paksus oli vist 2-3 mm. Arvan, et kui 1 kiht veel panna ja siis veel kapoti alla heli summutav matt, siis peaks tulemus ikka vaiksem olema.