Müraisolatsioon

Müraisolatsioon

Välimusega ja salongiga seonduvad teemad
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Müraisolatsioon

#1

Postitus Postitas Siim » 31 Mär 2002 20:55

Ehk on kellegil häid ettepanekuid mürataseme madaldamiseks auto salongis? Ettepanekud olgu lihtsasti ja odavalt teostatavad. Tänud!

Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

#2

Postitus Postitas Siim » 31 Mär 2002 21:31

THIS IS GOOD SHIT!

Pigimatid
2mm, kaal 2,5kg/m² 1tk 130.-
4mm, kaal 7,5kg/m² 1tk 180.-
Lehe suurus 40x100cm
Kinnitub kleepides
Suurepärane heli-isolatsioonimaterjal autole! Kerge paigaldada!

Hind on vist aint soolane. Huvitav mitu sihukest pigi-matti ustesse läheks kah? Mõned saaks pista ka vist vaiba alla (sinna kus vanasti olid need tehase matid) Huvitav, kas sihukesed matid kõva soojust ka kannatavad või lähevad vähimagi provokatsiooni korral kärssama-haisema. 4mm ja 2mm vahe on tuntav ka või mis? Ja kuidas saab poole paksem matt kaaluda kolm korda enam kui õhuke.

Keegi tegi kunagi ammu ammu sihukese müraisolatsiooni ettepaneku, et pista ustesse seda mummulist kraami. (Nime ei tea - õhumumme saab sõrmeda purukslitsuda, kaitseb enamasti koduelektroonikat pakendis põrutuste eest). Ehk täpsustaks.

Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

#3

Postitus Postitas berg » 31 Mär 2002 21:48

üks tark mees rääkis, et müraisolatsiooni materjale võib kodugaraazist ka leida! Ta rääkis et mürataseme vähendamise põhimõte on selles, et vaja on kaht materjali! Esiteks midagi pehmet (mis vähendab ja summutab müra) ja siis midagi kõva, tihedat materjali (mis võtab kinni viimasedki helid ja tal on ka eemale tõukav effekt koos pehme materjaliga!)! Allapoole, ehk siis nt. auto põhja peale pange nt. mingi pehmem materjal, mul isiklikult on mingi valge materjal, umbes 5 milli paks, aga pehme, vetruv ja poorne! Ma ei tea selle nime, aga garaazist leidsin igaljuhul! Aga pehmeks materjaliks pidi kõige paremini soibma see prõksuv kile, mida SIIM enne juba oli maininud! Ja siis peale poole kõvem, ja tihedam materjal. Ma arvan et see peaks olema pigimatt, või isegi on pandud tõrvapappi, aga jah.. kaal tuleb metsik! Minul on niimoodi tehtud, ja müra on kõvasti väiksem, aga siiski uue jaapani auto müra taset välja ei anna, kuna sumps laseb veidi liitekohtadest läbi, ja uste sees ei ole midagi!
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793

Marcos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 25 Mär 2008 01:39
Asukoht: Tartu
Autod: Ma olen parandamatu samarate fänn. Hetkel oman 4 samarat ja ühte 112. Soovin leida ka ühte ilusat ja väga korraliku 2107.
Kontakt:

#4

Postitus Postitas Marcos » 01 Apr 2002 10:28

olen teinud ühele 06-le isolatsiooni, mis kukkus suht õnnestunud välja. nimelt müüakse (või vähemalt 3..4 aastat tagasi müüdi) ehituspoodides heliisolatsiooniplaate, paksus neil ca 7...10 mm. näeb välja nagu kivivill aga oluliselt tugevamini kokku surutud ja ei kannata väga tugevat murdmist, peale on kleebitud foolium, põhimõtteliselt peaks säärane materjal ka ise tehtav olema foolium aga peab olema selline paks (nagu kuldsel nõukogudeajal oli) ei oska öelda kas ja kus seda müüakse. sellega uksed, põhi, lagi ka postid ära vooderdada ja tulemus täitsa hea. ahjaa vooderatatav pind tuleks enne kummiga üle lasta (kivikaitse aerosool) see peab kinni kõrgema sagedusega müra, madalama sageduse peab kinni isolatsiooniplaat. Tea veel et pedaalide juures isoleerimisel pead tegema gaasi ja siduri pedaalile põrandale süvise, muidu jääb käik natuke väiksemaks.

Nimetu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 91
Liitunud: 24 Mär 2002 22:40
Asukoht: Harjumaa

#5

Postitus Postitas Nimetu » 01 Apr 2002 12:05

Ise proovisin klaasvillaga. Ei mingit kasu. Aga kui midagi kõvemat veel peale panna, nagu näiteks eelpool nimetatud tõrvapapp? Äkki saab siis natuke vaiksemaks. Ja pigimatist on see variant vist kergem ja odavam.

wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

#6

Postitus Postitas wax » 01 Apr 2002 13:21

nn. pigimatt on müügil ka ehituspoodides, rullis. Täpselt samasugune nagu see mis autodel kasutatakse. Ise plaanin seda kasutada, + foolium ("tihe materjal":D)

Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

#7

Postitus Postitas berg » 01 Apr 2002 15:32

See hõbepaberiga vill on teaduslikus keeles akustiline vill. See on väga väga hea müravähendaja, aga kui seda üldse kuskil müüakse, siis suht kallilt! Tõrvapapp aitab küll! Kas ta just kergem on, aga hind on kindlasti odavam, ja seda peaks kuskil kuurinurgas (katusel) ka vedelema ju :P
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793

Marcos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 25 Mär 2008 01:39
Asukoht: Tartu
Autod: Ma olen parandamatu samarate fänn. Hetkel oman 4 samarat ja ühte 112. Soovin leida ka ühte ilusat ja väga korraliku 2107.
Kontakt:

akustiline vill

#8

Postitus Postitas Marcos » 01 Apr 2002 16:36

Just!Just! akustiline vill ongi selle asja nimi ja kallis on ta küll, seda juhul kui on spetsiaalselt autodesse mõeldud. aga kui kasutada ehitusel kasutatavat villa siis hind ca 5 korda odavam, Tartus olla vist ehitusmaailmas seda müüdud 1,2 x 1,5 m paneel hind midagi 70 eegu kanti, terve salongi katmiseks läheb ca 4..6 sellist. paneeli, kui jätad lae tegmatta siis 1...1,5 paneeli vähem. seega ütleme 5 saab hakkama 5x70 on 350eeku + ajakulu + närvikulu mis ei tohiks olla vaiksema auto eest palju küsitud:)

Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

#9

Postitus Postitas berg » 01 Apr 2002 17:43

Üks asi mis teeb väga kõva müra on see käigukangi ümbrus ma soovitan just sinna esmalt kõige rohkem igasugu värke ümber panna, see tegi ka päris palju vaiksemaks! Ja siis kindlasti põhi väga tähtis, siis mootori poolne ots, ja uksed ka kindlasti!
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793

Priidic
Ladaklubi Liige
Postitusi: 609
Liitunud: 14 Mär 2002 00:25
Asukoht: Tallinn
Autod: 2102, Samara Baltic

#10

Postitus Postitas Priidic » 02 Apr 2002 16:20

hmm, kas lada salong põhi pole mitte selle jubeda tõrvaplögaga üle võõbatud, mis põhja nagu niuhti roostetama paneb? :puzzled
9x mõtle, 1x postita!!! :cool:

KÕIK FOORUMIST VÄLJA JA KOKKUTULEKUTELE!

Priidic
Ladaklubi Liige
Postitusi: 609
Liitunud: 14 Mär 2002 00:25
Asukoht: Tallinn
Autod: 2102, Samara Baltic

#11

Postitus Postitas Priidic » 02 Apr 2002 16:53

asoo...olen kuulnud jälle, et tuleb kiirelt ära võtta, muidu on jalad varsti vastu maad. et niiskus poeb ligi ja siis läheb roostetama..aga no mine sa tea:puzzled
9x mõtle, 1x postita!!! :cool:



KÕIK FOORUMIST VÄLJA JA KOKKUTULEKUTELE!

Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

#12

Postitus Postitas berg » 02 Apr 2002 19:18

mingid jutud liikusid vanade ladameeste suust, et mingi kraana tavott, kuumutatakse soojaks ja sellega võõbatakse terve põhi üle, siis see pidi kaitsema väga hästi roostetuse vastu, ning müra võtab ka vähemaks! Aga ei mina tea mis selle nö. teaduslik nimi on!:puzzled
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793

Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

#13

Postitus Postitas Siim » 02 Apr 2002 20:15

Nii, kuna hiljuti sai autol sisemuses väikesisi (pisi-pisi) modifikatsioone tehtud. (Vt halva kvaliteediga pilt.) Siis sai kõik see tehaserõvedus väljavisatud ja auto plekini sõnnikust puhtaks tehtud
Pilt Selle tulemusena lõpetas auto lõpuks ometi haisemise ära. Soovitan kõigile siiralt sama võtet. Käigukasti ümber jäi see soojakindel kummine tahke liimitud asjandus, mujalpool sai vaip otse kere külge kruvitud - müraisolatsiooni vahel ei miskit. Nii, nüüd oleks vahest hea mõte miskit sell vaiba ja autokere vahel toppida - mingid paksud materjalid ei tule kõne allagi - tehniliselt võimaltu. Altpidised kinnitavad ja roostet tõrjuvad möginad oleks igati teretulnud. Ausalt öeldes need tehase mürataset vähendavad asjad olid ikka parajad jampsid küll (a haisesid ja b ei vähendanud oluliselt müra). Üksvahe sai tiba sõidetud seest täiesti müraisoleerimata autoga (plekk väljas) - siis oli küll lärm kõvem. Seega, näib, et see vaip, mis mul autos on, on ka peris hea müraisolaator.

Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

#14

Postitus Postitas berg » 03 Apr 2002 23:35

Siim pane selle käigukangi ümber oleva kummipeale selline nahast koonus, nagu välismaa autodel! Mul on;) ilus vaadata kohe :)
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793

Rocky
Foorumi kasutaja
Postitusi: 220
Liitunud: 06 Apr 2002 17:04
Asukoht: Otepää
Autod: 2103

#15

Postitus Postitas Rocky » 18 Apr 2002 14:59

Siin räägiti mingi klaasvilla uste vahele toppimisest-kas see niiskust ei kogu ja autot roostetama ei aja?

Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

#16

Postitus Postitas berg » 21 Apr 2002 21:22

selle prõksuva kile võib küll panna... polstri alla... mitte midagi ei ole veel siiani juhtunud!
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793

Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

#17

Postitus Postitas Mike » 05 Aug 2002 11:00

See prõksuvkile on tegija küll, kuid kus seda niiimodi hulgi saaks osta. Ehituskauplustes pole veel märganud või ei osanud otsida.

Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

#18

Postitus Postitas Valdz » 05 Aug 2002 12:56

Siin on heli-isolatsioon materialid

http://www.dc-ice.ee/home/index.php?act ... =119&x=119

aga krdi kallid.

blskip
Suletud kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#19

Postitus Postitas blskip » 17 Sept 2002 09:36

Ostsime ka need spessial matid ja panime uste sisse. Asi toimib mõnuga. Ainult need on Kia esindusest ja 100.- kr tükk. Lihtne paigaldada:)

Nimetu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 91
Liitunud: 24 Mär 2002 22:40
Asukoht: Harjumaa

#20

Postitus Postitas Nimetu » 17 Sept 2002 14:34

Sai nyyd endal salongi esiosa pigimatiga ära kaetud, kuid eriti palju vaiksemaks ei jäänud. Mati paksus oli vist 2-3 mm. Arvan, et kui 1 kiht veel panna ja siis veel kapoti alla heli summutav matt, siis peaks tulemus ikka vaiksem olema.


Mine “Kere ja salong”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist