1. leht 1-st

Anomaalia 2105 pidurdamisel/esisillaga, kisub vasakule

Postitatud: 29 Okt 2014 15:17
Postitas viljammm
Probleem siis järgmine: pidurdamisel tahab rool minna hullumoodi vasakule, olen mitu korda piduristendis käinud masinaga kuid pidurdusjõu erinevused on minimaalsed.
Sirgel ja tasasel teel sõites (mitte pidurdades) sõidab auto ilusti otse, aga ebatasasel teel vaikselt üle aukude veeredes käib rool küll veidi paremale ja vasakule nagu peab aga rohkem ikka vasakule ning lõpetan ikka vasakus teeservas.
Siit ma järeldan et ilmselt on probleem esisillas?
Kokkujooks on paigas, on vahetatud ka rooliotsi. Rattakalded peaks ka kõik paigas olema, silma järgi väike positiivne kalle nagu ikka šigulidel.
Keegi oskab nõu anda, mida vahetada/reguleerida? Enda mõistuseraas on juba otsa saanud :lol

Postitatud: 29 Okt 2014 15:24
Postitas ando
Kas piduristendis on pidurid kogu vajutuse ulatuses ühtlased või ainult tugeval vajutusel?
Kas kokkujooksud ja rattakalded on pandud paika stendis?

Oma kogemusest laia rehviga olen täheldanud ka tee otsimist rööbastes ja mõnetist ebastabiilsust, kuigi kiskumist pidurdamisel sellistel puhkudel on minimaalselt.

Postitatud: 29 Okt 2014 15:36
Postitas viljammm
Kogu vajutuse ulatuses mingit suurt erinevust polnud.
Kokkujooks on paika pandud stendis, kalded aga mitte... Samas minu loogika järgi kui kalded oleks mööda siis peaks ka niisama sirgel teel kuhugipoole kiskuma..
Probleem on olnud juba pikemat aega ning selle aja jooksul on tegelikult mitu korda kokku-lahkujooksu reguleeritud, ka olen nende seibidega mässanud(rattakalded ja diagonaalid) aga ainult vasakpoolsel õõtsal sest parempoone nii kõvasti kinni et ei ole julgenud kangutama hakata väga. Aga midagi paremaks läinud pole.
Ei tea kas see info midagi aitab aga kui panin talverehvid eelmine nädal alla, läks asi hullemaks, aga ka rooli keeramine läks kergemaks.

Postitatud: 29 Okt 2014 16:50
Postitas Mel
Ise olen sarnase asja läbi elanud lodevalt alloleva tagasillaga. Sealjuures mingeid kolkse vms tagant ei kostnud, kuid aitas pukside vahetus.
Teisel korral oli süüdlaseks üks murdunud lühikene reaktiivvarras. Ühele poole sai taolise nelikroolimisega väga vahvalt väikese raadiusega kurve läbida:)

Postitatud: 29 Okt 2014 18:55
Postitas zajetz
Kas auto jookseb koera ka, äki pikkikalle esisillas erinev.

Postitatud: 29 Okt 2014 20:09
Postitas viljammm
Rattakallete suhtes väike täpsustus: Kui stendis käisin siis küsisin remondimehe käest, et kas kalded ei ole valed vms, siis ta ise ka ütles et väike positiivne kalle peab olema siksil ja ütles et see on mul kõik ok.
"Koerajooksust" pole aimugi, ei ole midagi silma küll jäänud ei mul ega kellelgi teisel et nii peaks tegema. Pikikallet olen ma ise juhipoolel reguleerinud küll ühele, küll teisele poole aga ei ole paremaks asi läinud.
Pukside asjus, ise mõtlesin ka, et kuna esimesed õõtsapuksid on mõrades, äkki siis too on probleemi allikas. Kes seda teab kuna ja kas üldse neid vahetatud on :D Praeguse mõistuse juures vist ei oskagi muud teha kui tuleb kuskilt aeg leida ja see pikk töö ette võtta.

Postitatud: 29 Okt 2014 20:26
Postitas Qunts
Kas kumbki esimene kettastest kuumaks ei lähe peale mingit 10 km sõitu ?
Mina kogesin, et üks esimesi piduri voolikuid oli kuidagi ummistanud ja üks pidur võttis paremini ja stend ei näidanud seda ja kui pidurit vajutasi sõitis omateed.

Postitatud: 29 Okt 2014 23:58
Postitas Edel
Täitsa vabalt võivad tagasilla varrastest otse-(kõrvale-)jooks esineda. Tee sõites üks proov. Neljanda käiguga kiirusel 50-60 kiirenda ja siis vabasta gaasipedaal (rool püüa kogu see aeg hoida otse). Kas auto nina muudab pisut suunda?
Endal kunagi oli selline anomaalia pikka aega. Alul süüdistasin esisilla ühe poole õõtshoobasid, mis olid juba keevitusega parandatud, aga servast väike pragu sees. Sai esisillas nii šarniirid kui need õõtsad vahetatud, muutusi ei täheldanud. Vat kui sai paar pikemat varrast taga ära vahetatud, jäi otse jooksma.
Kui pidurdades kisub, aga stendis korras, peaks ikka esimestes piduri töösilindrites asi olema. Ise käisin sammuti ülevaatusel, pidurid kiskusid mingil määral paremale, aga ÜV oli täitsa ok. Nii et mine püüa kinni, milles viga. Endal vahetasin kõik silindrid välja, siis sai asi korda.

Postitatud: 30 Okt 2014 10:44
Postitas ToM
Mul on tegelikult sarnane probleem endal, ainult auto tahab paremale kalduda.:D Pidurid kuumaks ei lähe ja ka stendis olid pidurdusjõud võrdsed.
Esisild on paigas, nii kokkujooks, külg- kui pikikalle, ise reguleerisin stendis. Pole veel lahendust leidnud. Tagasild?

Postitatud: 10 Mär 2015 18:49
Postitas viljammm
Nonii, pole päris kaua jõudnud siia midagi kirjutada, sest pole mitte midagi jõudnud/viitsinud teha vahepeal :D
Igatahes hr. EdR-i pakutud probleem tagasilla varraste kohta on mul ka, aga too on natukene teine teema. Eelmine suvi jõudsin kiire kurvitamisega nimelt kaaspiloodipoolse pika varda ära murda. Lada nagu ikka oli omal ajal väga populaarne pereauto, mis tähendas et paps suutis samal päeval kellegi tuttava käest uue varda kohe saada, kus puksid olid olemas ning välisel vaatlusel nägid need päris head välja. Seega läks ta otsekohe alla, aga sealt tekkis see probleem, et gaasi andes ja lahti lastes(mitte pidurdades)vahetab auto suunda ning kiirusel 90 ikka üpris korralikult. Seda probleemi varem polnud, aga see, et pidurdades ühele poole kisub, see oli küll. Seega mul 2 probleemi, mille põhjused vist on erinevad.
Nagu ma eelnevalt ütlesin, olen miljon korda piduristendis käinud, kõik eesmised silindrid uued pannud, kettaid ringi vahetanud, silda reguleerinud igatpidi miljon korda ning kurat teab mida kõike veel mis praegu pähe ei tule :D Ainuke, mis veel minu silmis probleemi allikaks võibki olla, on õõtsapuksid.
Ühesõnaga, kui kõik sujub, siis lähima paari päeva jooksul saan ma loodetavasi nii õõtsapuksid, kui ka paralleelvarda puksid ära vahetada ning siis ma kirjutan siia uuesti, kas oli kasu ka midagi :D

Postitatud: 10 Mär 2015 19:56
Postitas Edel
Ilmselt on tagasillal varrastel puksid otsa saanud. Silma järgi suht raske hinnata.