1. leht 1-st

Mure: Rehv läheb koopasse

Postitatud: 28 Aug 2013 18:45
Postitas joonaskala
Tere tere,

Olen sattunud nii lolli olukorda et 15" velg koos kruusakaga läheb lihtsalt koopasse.

Tegemist siis VFTS'i tüüpi masinaga. Küljes vfts laiendid ehk siis rattakoopaid suuremaks lõigatud, aga see nagu polegi see jama, vaid vastu käivad esirattad siis välja keerates. Ja vastu lähevad nad nagu tagantpoolt(auto seestpoolt, pmst siis juhi ja kõrvalistuja jalge ette vastu)

Silda on nihutatud ettepoole 20mm(kas see võibki probleem olla, et vähe?)

Vahel on 40mm flantsid ratastel. Veljed ise 7" ilmselt laiad, kruusarehvideks Michelinid ja 205/65/15
Proovisin nii laiemat(Kumho) kruusarehvi kui ka siis seda sama michelini, ja ikka sama pull.

Mis võib veel olla, ees on volga vedrud, millel 1-2 keerdu maha võetud, ja nina suhteliselt madal. Kui esimest nina kergitada, mitte päris rattad maast lahti, siis läheb ratas mööda, aga ikkagi vahele jääb alla poole sendi.
Niiet kui kõrgemaks ajada ja august läbi panna, lükkab ikka ratta koopasse.

Ja hetkel alles pmst kokkupanemine, kõik ülejäänd koos, ainuke asi et stabikat pole ees küljes, aga see vaevalt midagi nüüd aitaks et see ratas koopasse ei läheks(seda veel kohapeal keerates)

Milles jama? Nagu näha kõik VFTS'id panevad ringi 15" velgedega ja kruusakatega, mõni proovind siin foorumis isegi 18" velge, ja napilt sobinud. Mis mul siis viga et ta sinna ära ei mahu.


Tervitades,
Joonas

Postitatud: 28 Aug 2013 19:07
Postitas Kytt
Ise oled sa ju põhjused välja öelnud, kõrge ja lai 15" rehv pluss lõigatud vedru ongi siin kurja juureks

Postitatud: 28 Aug 2013 19:16
Postitas joonaskala
Ei noh, suuremosa VFTS'e paneb ju 15" kruusakatega, mis mul nad nüüd siis kõrgemad on kui teistel ;)

Aga lihtsalt, ma võin sinna ette ju vedru panna kõva, nina üles ajada, aga kui nüüd näiteks väike hüpe või midagi, siis lükkab ju ikka koopasse :puzzled

Või siis aitab rallimeestel selle vastu bilstein ja kõva vedru? Et käik pole nii suur kui tavaliste jura detailidega.

Postitatud: 28 Aug 2013 19:17
Postitas GTA
Suurem osa puškasid ikka 14" veljega, algselt veel 13". 15-seid kasutavatel masinatel ilmselt selle vastu üsna lihtne rohi "leiutatud", koopad siis suuremaks keevitatud või ettejäävad kohad sissepoole koputatud.

Bilstein on ka hea kindla peale minek, originaal on suht lootusetu ikkagi. Vedrude suhtes kasutatakse enamasti ikkagi originaale (vastavalt vajadusele ka lõigatud variandina).

Postitatud: 28 Aug 2013 21:02
Postitas joonaskala
Noo ei tea, minuarust näinud ja lugenud neid vfts'i projekte, ja pole kellegil midagi seal koputatud või suuremaks lõigatud.

Ainuke asi mis on suuremaks lõigatud ongi välimised koopaääred, millele ilusti VFTS laiend peale istub, ja mul on ka nii tehtud!

Või siis äkki on probleem flantsis...Flantside kohta pole infot väga leidnud, et kellel kuipalju, rohkem pilte jms infot näinud tagumiste sildade kohapealt, kus on küll 40+mm flantsid vahel, aga esisilla kohta pole nagu juttu olnud väga.

Kui flantsi vähemaks võtta(hetkel sai tehtud siis ette 40mm), kui võtta vähemaks ja panna 15-20mm flantsi, siis läheb ratas mööda. Aga siis ei jää esimesed rattad tagumistega samaks.

Postitatud: 28 Aug 2013 21:11
Postitas Kytt
Ma ei pea end küll eriti rallikate spetsiks, aga kas 205/65/15 kruusakas Ladale veidi overkil pole, diameeter 648mm vs näiteks täiesti suvaliselt võetud mõõt 175/70r14 601mm. Ma küll pead anda ei julge, aga Lada masti rallikad sõidavad vähe kitsama rehviga.
Teine viga mis sa tegid oli nende volga vedrude lõikamine, olenevalt vedrust on volga omade kõrgus 320-350mm lahtiselt, klassikul 360. Vedru jäikus võib küll asja kompenseerida, volgal olenevalt mudelist 53(GAZ24)-84(GAZ23 ja GAZ24-24) kgf(või misiganes see mõõtühik ka poleks) klassiku 35 vastu kuid hetkeseisuga lõikusid sa vedru nii suure ratta jaoks lihtsalt liiga lühikeseks :D

Postitatud: 28 Aug 2013 21:54
Postitas joonaskala
Mina pole neid volga vedrusid lõikunud :D Kui masin sai soetatud, olid need juba maha võetud.

Aga ikkagi, asi pole selles..ma võin ju ajda ta kõrgemaks, aga hüppes/lohus või augus lööb ta nina ikka madalale ja lööb rehvi koopasse kinni.

Tegin siis nii et, taha jätsin 40mm flantsi, ja ette panin 20mm.. Nüüd nagu korras, nina alla vajutades ei käi kuskile vastu ja niisama seisus ka. Aga nüüd ei ole tagumised rattad esimestega samal laiusel.

Need rehvid sai ammu tasuta saadud, ühed rallisõitjad kunagi andsid need(3-4 jooksu) ja noh, nenedel olid nad vfts'il all. Olen siin uurinud ja lugenud, tundub nagu suuremosa ikka paneks 15" kruusakatega rallit. Iseasi kas nad nüüd 205/65 on :D

Olekski vaja siin nõu rallimeestelt, kes sellise asjaga tegelevad/tegelenud on.
Oskaks öelda palju flantsi peab olema ja kas see rehv on mul vale, või on midagi muud vale?

Postitatud: 28 Aug 2013 22:09
Postitas Kytt
Eks ootame siis ära mõne rallimehe kommentaari, aga ma miskipärast juba oletan mis sealt praeguseks meile teada oleva info põhjal tulla võib.
1. viska need lühikesed vedrud rauahunnikusse
2. mismoodi saab sulle öelda vaheflantside optimaalset paksust, kui, tsiteerin: "Veljed ise 7" ILMSELT laiad" ning ka velgede ofsetti pole siiamaani avaldatud.

Muideks ma avaldan sulle saladuse, needsamad rallimehed viitisvad enamasti nõuandeid siis jagama hakata, kui on mingitki infot tõsise huvilise poolt auto ehitamisest, kasvõi siinsamas foorumis "külastajate autode" teemas ;)



Edit.

 
joonaskala kirjutas: Ei ole piisavalt motivatsiooni või tahtmist tulnud, et teema teha siia foorumisse. Äkki ükspäev tuleb.
Eks need tõsised rallimehed vasta siis sulle samamoodi: ei ole piisavalt tahtmist või motivatsiooni et su küsimustele vastata siin foorumis. Äkki kunagi tulevikus vastan.

Postitatud: 28 Aug 2013 22:19
Postitas joonaskala
Tjah, eks ole näha, võin homme velje täpsed andmed siia kirjutada küll.

Ei ole piisavalt motivatsiooni või tahtmist tulnud, et teema teha siia foorumisse. Äkki ükspäev tuleb.

Postitatud: 28 Aug 2013 22:38
Postitas -lada-
Kui ma endale tahtsin 15-nesi kruusakaid alla panna õeldi kohe et pole mõtet ette ei taha mahtuda, rallimeestel enamusel selle vastu koopad suuremaks tehtud õeldi mulle, sealt tagant poolt. Kõige lihtsam 14-nesed panna, mootor jaksab kergemini ringi ajada neid ja ruumi ka rohkem, leiab ka neid kui otsida ja väga hea hinnaga ;)

Postitatud: 28 Aug 2013 22:51
Postitas joonaskala
Mnjaaa võibolla tõesti.

Noh, lihtsalt kunagi saadud 15" kruusakad olid üle, ja ikkagi tasuta saadud..+ 15" valuvelg sai ka toodud.
Aga vb tõesti pean siis 14" peale hakkama vaatama.

Või leidma 15" väiksema (madalama, kitsama) kruusarehvi, kui selliseid on olemas.

Muidu hetkel kui ees 2cm flants ainult, siis ei käi kuskile vastu. Vb esialgu siis jätangi nii.

Postitatud: 28 Aug 2013 23:08
Postitas Walter
Need kohad mis sul vast käivad seest poolt tuleb sissepoole taguda ja mure ongi lahentaud. Selline kruusakas mahtus mul masinal alla ka ilma tiivalaiendita, aga natuke laiaks ja raskeks jääb see rehv. Ja kui selline taha panna, siis võiks mootorit ka olla. 15 tolli kitsam kruusakas kah olemas

Postitatud: 29 Aug 2013 07:56
Postitas olaaf
Flantside ja laiade velgedega trikitades tekitad endale olukorra, et rehv mitte ei pööra koopas vaid liigub mingit trajektoori edasi tagasi hoopis!
Mida kaugemale viid rehvi tsentri sarniirimunakute tsentrist seda rohkem liigub pöörates rehv edasi tagasi - rool läheb raskeks ja juhitavus sitemaks.
Kui sa avaldaksid oma rehvi ET ja laiuse siis ehk saaks midagi täpsemalt arvata.

Selleks et ilusti laiaks saaks pead õõtsad pikemaks ehitama ja head amordid alla panema..

Postitatud: 29 Aug 2013 10:04
Postitas osaw
velje ET*

Postitatud: 29 Aug 2013 11:15
Postitas joonaskala
Nii,
Velje laius nagu arvasin, on 7" ja ET on 38

Rehvideks siis Michelin TZS (R-L)80 ja 17/65/15 mõõt.

No mootor päris stock pole, peal ühe fordi kahe liitrine, mis peaks neid rattaid niipalju küll liigutama et oma väiksed rallid sõidetud saaksin.

Muidu, hakkasin jälle mõtlema et, mispidi need kruusarehvid üldse alla käivad? Minaurust loogiliselt peaks see lõigatud soon väljapoole jääma, aga osadel rallikatel olen seda soont hoopis seespool näinud.
Mispidi ta käib siis?

Pilt