Vedrustus madalamaks

Vedrustus madalamaks

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1066
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

Algselt postitas: Moss
Amortideks sai Sachs Advance seeria gaasikad. Eks annan teada kui sõitma satun nendega. Niisama õõtsutades tõuseb küll jube aeglaselt tagasi algasendisse.
Mis nende ring maksab ka?

Aga mina möllasin täna vedrudega. Kuna volga omi pole mul õuest võtta, kasutasin mosse omi. Hautz vist rääkis, et ta endale pani, uurisin ka järgi. Selgus et mosse esivedru on vabas olekus lada omast laias laastus 9 cm lühem, vedru ise aga 2mm jämedamast "traadist". Vedrude diameeter on umbes sama. Ja alla nad saigi pandud. Eriti midagi ei muutunud, veidike madalam sai.


Pilt

Vasakul vana ja paremal vana. Vastavalt siis moskvichi oma ja lada oma.

Pilt


EDIT: Tuli meelde veel küsimus tagavedrude kohta. Et millest tuleneb 02 vedrude jäikus? On nad jämedamad? 04'ja all ka samad vedrud?

[Muudetud: 30-5-2009 ToM]
m'kay
l
likoor
Foorumi kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: 01 Sept 2008 14:31
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Postitus Postitas likoor »

(Esi)vedrude kohta võin öelda niipalju, et jäikuse järgi järjestus selline: Lada, Mosse, Gaz 24, Gaz 21, RAF, JERAZ.
Erinevused: 24 ja mosse sama läbimõõduga materjal(15mm) vaid pikkuse erinevus. 21 jämedam materjal (16,5-17). Raf veel jämedam (18mm) ja jeraz sama materjal, aga pikem vedru.
Samas mossedele sobivad ralliks kõige paremini põllumajandusliku mosse (jäigemad tavalisest, aga sama jäme materjal) esivedrud, neid saab siis vajadusel lühemaks teha natuke.

[Muudetud: 3-6-2009 likoor]
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1066
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

Algselt postitas: likoor
(Esi)vedrude kohta võin öelda niipalju, et jäikuse järgi järjestus selline: Lada, Mosse, Gaz 24, Gaz 21, RAF, JERAZ.
Erinevused: 24 ja mosse sama läbimõõduga materjal(15mm) vaid pikkuse erinevus. 21 jämedam materjal (16,5-17). Raf veel jämedam (18mm) ja jeraz sama materjal, aga pikem vedru.
Et lühemaks lõigatud 24 vedru on sisuliselt sama mis mosse originaal?
m'kay
l
likoor
Foorumi kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: 01 Sept 2008 14:31
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Postitus Postitas likoor »

Jah, jäikus peaks olema sama, kui sa ta sama lühikeseks teed.

[Muudetud: 3-6-2009 likoor]
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

Algselt postitas: likoor
Jah, jäikus peaks olema sama, kui sa ta sama lühikeseks teed.

[Muudetud: 3-6-2009 likoor]

mõõtsid pingis, et sellist asja väidad ? Ükski tabel ei anna sulle ju lõigatud vedru tugevusi.
u
uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

Postitus Postitas uzzac »

rõhutan veelkord...ärge pingutage üle oma väikade vedrudega. see ei too head kaasa. amort on see mis auto "sportlikuks" teeb
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1471
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

See teema oli juba krt 6a. tagasi....on juba nii palju läbi leierdatud, aga ikkagi on kodanikel suhtumine, et ees peab olema Volga vedrud... 1 hull ees 1000 matsi järgi.

Selline suhtumine sai alguse 70-80'ndatest kui ei olnud kuskilt võimlaik jäikasid amorte saada võidusõiduks-leiutati 2 varianti: i topelt amort ii volga vedrud

tänapäeval on valik silmist kirju ja vabadus osta mida süda lustib, võiks need volga vms. kolakad vedrud juba ära unustada ükskord

Asjalikud võidusõitjad kasutavad tänapäeval kõik orig. lada vedrusid (erandiks 02 omad taga) kuid B6 vms amorte. mis auto jäigemaks teevad.

Aga noh...inimene on kord juba selline....jonnipunn
Festina lente!
l
likoor
Foorumi kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: 01 Sept 2008 14:31
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Postitus Postitas likoor »

Algselt postitas: zajetz
mõõtsid pingis, et sellist asja väidad ? Ükski tabel ei anna sulle ju lõigatud vedru tugevusi.
Möötnud pole, aga teoreetiliselt ju nii on? Materjal sama, volgal lihtsalt pikem vedru.

Igatahes olen nõus sellega, et targem on investeerida amortidesse.
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Tuhnisin netis ringi ja leidsin sellised asjad
Saan aru, et terve komplekt maksab 30$?

PS. Mis rõngad seal pildil on?
Kasutaja avatar
k6lu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 173
Liitunud: 27 Veebr 2009 09:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2x2101, 2106, Nissan Murano, Fiat Barchetta

Postitus Postitas k6lu »

 
m6mm kirjutas:Tuhnisin netis ringi ja leidsin sellised asjad
Saan aru, et terve komplekt maksab 30$?

PS. Mis rõngad seal pildil on?
Ei pea neid asju kaugelt maalt tellima. Ladu24.ee müüb samu asju, kahjuks sobivad need vähestele auto markidele :(

Sõber töötab ladu24 ja pani ka oma BMWle need ja on väga rahul. :)
Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

Postitus Postitas Suska »

On need Sachsi ja Kybi amordid lühemad ka kui klassiku originaalid?
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1066
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

 
Suska kirjutas:On need Sachsi ja Kybi amordid lühemad ka kui klassiku originaalid?
Ei tohiks olla lühemad, tegu tavaliste varuosadega.
m'kay
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

 
likoor kirjutas:
Algselt postitas: zajetz
mõõtsid pingis, et sellist asja väidad ? Ükski tabel ei anna sulle ju lõigatud vedru tugevusi.
Möötnud pole, aga teoreetiliselt ju nii on? Materjal sama, volgal lihtsalt pikem vedru.

Igatahes olen nõus sellega, et targem on investeerida amortidesse.
Mõõtsin täna Samara esivedrusid. Originaal oli 14,5kg/cm ja 1,5 keerdu lühemaks lõigatud vedru oli 18,5kg/cm! Mina ei oleks uskunud, et lõikamine muudab nii palju vedru jäikust :wow.
a
artplay
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 28 Juun 2013 19:25
Autod: Lada Niva 1600

Postitus Postitas artplay »

ah , et nagu ma aru sain siis madaldamiseks relaka , kasutada ikka siguli originaal vedrud ?
Vasta