Vedrustus madalamaks

Vedrustus madalamaks

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
v
vazist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 162
Liitunud: 10 Okt 2005 21:24
Asukoht: pärnumaa
Autod: 07, 2x05, kastiga Niva, Pobeda, Volvo V70

Postitus Postitas vazist »

Algselt postitas: Hulkur
Njaa.

Mina kasutan tõmmitsat miss on vist GTA-isa leiutis. Paned vedru oma pessa, eermelatt läbi ja tõmbad vedru oma pessa kokku. Piisavalt palju koos siis paned õõtsa alla, õõtsa alla puupakk lased autol oma raskusega vajutada vedrupeale, võtad tõmmitsa lahti ja ongi vedru paigas.
See tõmmits on nii vana kui Lada. Ja töötab oma lihtsusele vaatamata hästi.
Kasutaja avatar
Black-Pearl
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 29 Apr 2008 08:59
Asukoht: Kuusalu
Autod: 21063

Postitus Postitas Black-Pearl »

Küsimus,kust ma saaksin osta ladale sportvedrusid,olen käinud tallinnas poodides kuid pole leidnud,ehk oskab aidata keegi(A)
c
carl93
Foorumi kasutaja
Postitusi: 487
Liitunud: 10 Jaan 2007 21:23
Asukoht: loo alevik
Autod: vaz 2103

Postitus Postitas carl93 »

Küsimus siis milline neist vedrudest on kõige jäigem mis siin kajastatud,millist vedru oleks mul kõige mõtekam kasutada taga
carl-steven berg
h
hautz
Postitusi: 2276
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Niva omad arvatavasti.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
u
uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

Postitus Postitas uzzac »

karpraud amordi asemele ja saab hea jäik...ei pea vedruga üldse jamama...teed mitu erinevat pikkust ka siis saab kõrgust ka timmida kergelt tükke vahetades...kulu on ainult materjali oma:)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

vaesemad mehed võivad puupaku vedru asemele panna - sobib nii ette kui taha - täiesti universaalne - odav ja mega jäik.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
j
jukii
Foorumi kasutaja
Postitusi: 368
Liitunud: 05 Nov 2006 22:39
Asukoht: viljandi
Autod: 2101, 2107

Postitus Postitas jukii »

Algselt postitas: olaaf
vaesemad mehed võivad puupaku vedru asemele panna - sobib nii ette kui taha - täiesti universaalne - odav ja mega jäik.
ja kui panna mädand pakk saab natukene vedrutada kah. ise mõtlesin coiloverid panna, natukene modifikatsiooni on aga elab üle.

[Muudetud: 21-5-2009 jukii]
u
uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

Postitus Postitas uzzac »

coilover puuhalg? tüüne...oleks vettind pakku saada siis jääks ka vedrutama ja peaks kauem vastu
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1066
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

Kui panna jäigemad vedrud (näiteks ette volga omad ja taha universaali), kas jäigem amort on siis must be? Ma ei tea, minu loogika ütleks nagu, et kui vedru on jäigem, on amordil vähem tööd? Tahaks võrdemisi madalat tänaval kulgemise masinat saada, hetkel on ees niva amort ja taga kyb gaasikad.
Tegelikult panen ma need jäigemad vedrud alla nkn, aga tahaks tedada kuidas õige on:D
m'kay
l
likoor
Foorumi kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: 01 Sept 2008 14:31
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Postitus Postitas likoor »

Vastupidi ju. Kui vedru jäigem, siis ta vetrub rohkem ja on vaja jäigemat amorti, et auto ei öötsuks. Aga proovi - mossedel tihtipeale volga vedrud ees, aga amordid Niva omad.
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1066
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

Algselt postitas: likoor
Vastupidi ju. Kui vedru jäigem, siis ta vetrub rohkem ja on vaja jäigemat amorti, et auto ei öötsuks. Aga proovi - mossedel tihtipeale volga vedrud ees, aga amordid Niva omad.
Jäigem vedru on just ju jäigem ja ei peaks nii kergesti vetruma kui tavaline?:puzzled
Misukestel mossedel need volga vedrud ja niva amordid on, liiga omadel? Proovin ma kindlasti, kui volga vedrud leian kuskilt;)
m'kay
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

niva amort volga vedruga jääb ilmselt õõtsuma läbi ikka - mul on praegu ees lühendatud volga ja plaza sport kahesuunaline gaasikas - ja kohati õõtsub läbi.
ei saa öelda, et eesti teedel mugav liigelda oleks sellises seades :rolleyes
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
likoor
Foorumi kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: 01 Sept 2008 14:31
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Postitus Postitas likoor »

Jah, liiga mossedel olid mingi aeg. Aga öeldi ka, et liiga jäik (asfaldil oli enamvähem vist, aga muidu jäik) - siis kasutati mosse põllumajanduslikke vedrusid, mis on jäigemad kui tavalised, aga mitte nii jäigad kui volga omad. Volga omasid oli loomulikult ka lühendatud, põllumajanduslikke võib-olla ka.

Samas, kui ajada jäikust taga, siis oleks parem mõte ju ette tekitada topeltstabikas ja taha ka lisada stabikas.

[Muudetud: 27-5-2009 likoor]
Kasutaja avatar
corrado
Foorumi kasutaja
Postitusi: 805
Liitunud: 27 Veebr 2006 08:28

Postitus Postitas corrado »

kust otsast topeltstabikad jäikust lisavad vedrustusele? nad ei lase kerel kalduda aga üles-alla õõtsub ikka samamoodi
h
hautz
Postitusi: 2276
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Siis on ka mõlemad vedrud ju mingil määral ühenduses ja nagu topelt jäikus ,see teoori järgi ,kuid praktikas päris nii pole.


Ma sain taha sellised amordid ,et kohapeal õõtsutades ainult rehvist vetrub;):spin
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
corrado
Foorumi kasutaja
Postitusi: 805
Liitunud: 27 Veebr 2006 08:28

Postitus Postitas corrado »

Mismõttes omavahel ühenduses? Omavaheline ühendus küll midagi ei muuda nüüd. Sa võid selle stabika varda vedrude külge ka keevitada aga kere üles-alla õõtsumine sellest ei muutu.... jäigemaks läheb ta healjuhul pukside arvelt, seda ka siis kui varras on väga tihedalt puksi sees, aga seda muutust sa ka silma järgi ei mõõda
h
hautz
Postitusi: 2276
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Vedru pole üldse õõtshovaga ühenduses:P
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
l
likoor
Foorumi kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: 01 Sept 2008 14:31
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Postitus Postitas likoor »

Stabikad vähendavad külgkallet. Vedrusid ja amorte ei ole mõtet väga jäigaks ajada sellisel masinal, millega linnas ka sõita tahetakse. Ainult stabikate lisamisest piisab, vähemalt minu arvates (eeldades, et on toimiv amort ja vedru).
u
uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

Postitus Postitas uzzac »

korralik amort on see mis auto ikka jäigaks teeb. Vedru paneb lihtsalt hüppama...
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Ma enda masinale panin taha jälle veidi pikemad vedrud. Kui varem oli originaal millest 2,75 tiiru maha saetud siis nüüd võtsin teised ja eemaldasin ühe keeru vähem. Eelmiste vedrudega oli käiku liiga vähe - 2...3 cm ja siis oli kummipuhver vastas.
Amortideks sai Sachs Advance seeria gaasikad. Eks annan teada kui sõitma satun nendega. Niisama õõtsutades tõuseb küll jube aeglaselt tagasi algasendisse.

EDIT: Nüüd tuleb esimesed vedrud ka vist ikkagi veidi pikemad panna. Tagaosa tõstmisega kandus rohkem massi esisillale ja vähendas veel niigi ahtakest käiku. Praktiliselt puhvri peal seisab juba.

[Muudetud: 30-5-2009 Moss]
Vasta