Vedrustus madalamaks

Vedrustus madalamaks

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
t
timy
Suletud kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Vedrustus madalamaks

Postitus Postitas timy »

Nonii. Tahaks lasta 21011 vasta maad. Kas on võimalik teha sport vedrustust ilma rahata? Näitex: Lõigata vedrudelt paar keeret maha, sell moel on auto madalamal ja amort tihedamalt koos, ning see peaks ju olema praktiliselt sport vedrustus. Või siis ei jää muud üle kui osta sport vedrustus:( Ja ma ei tea seda ka kui palju see maksma võib minna, või kust seda osta.:puzzled
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

On küll. Enda 01-l on keerdusid vedrudelt maha lastud. Osa juttu on siin, aga seda teemat olen foorumis juba omajagu käsitlenud. http://www.pimix.com/forum/viewthread.php?tid=70
Võid vaadatat ka lugejate autode alla - Timmitud 01 aastast 80 - sealt peaksid ka vastuseid leidma. :)
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Päris sport vedrut ikka ei saa, sest sportvedru juures on oluline, et see vedru oleks ka jäik. Maha lõigates, kaotab vedru aga oma survejõudu proportsionaalselt sellega, kui palju maha lõigata.

Teine asi on see, et kui päris a'la ringraja tüüpi 7cm tahta, siis jäävad ka originaal amordid kindlasti kõrgeks.

Lõikamisest võib olla veel nii palju, et näiteks 02 või 04 vedrud, mis on jäigemad (paksemast "traadist") võiks muidugi lõigata, aga samas kas nad siis enam väga "sport" on ma ei tea. Pealegi esimesed vedrud on neil minu teada kõigil ühesugused.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Ei ärge jumla eest nii küll tehke!!!!Autot jäigemaks teha siis pane ette volga vanad esimesed vedrud(mõõdult täpselt sama),aga tuleb kindlasti lühemaks teha.Ja taha saab panna lada esimesed,läbimõõt on küll nats väiksem.Alla silla tala külge tuleb metalla rõngas keevitada vedru mõõdu järgi ja ülevalt seisab ise kummipuhvri koonuse otsas.Amordid on juba nii tehases arvestatud,et kui esi ots põhja lööb ei lõhu amorti ja kinnitusi ära.Sinna ei ole midagi vaja rohkem teha.Aga jäigemate vedrudega hakkab originaal amorte lõhkuma ja varsti amort laiali tõmmatud või lihtsalt ei tööta enam.Siis tehakse jälle volga seimesed amordid lühemaks nii et oleks lahti ja kokku pandult samas pikkuses mis lada oma.Kuid on veel varjante amortide ehitusest lada-le nii et ei pea poest hirm kalleid sport amorte ostma.Kui huvi võin aidata.

Aga tuletan meelde veel enne kui autot jäigaks ajate,et jäik vedrustus lõhub ruttu kere pehmeks.Siis tuleks kere tugevdada mõningatest kohtadest , aga siiski pikka iga kerel ei ole.
56506878
l
Lauri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 09 Juun 2010 00:01
Asukoht: Tartu Viljandi vahel
Autod: Samara 16V

Postitus Postitas Lauri »

Kas asi on tõesti nii halb, et kui jäik vedrustus siis kere varsti läbi??Kas isegi siis kui on paigaldatud need vene tugevamad vedrud ja kyb õli+gaas amordid lammutab kere ära?Tegelikult ju ei tohiks kuna osadele autodele paigaldati juba tehases neid kõvemaid vedrusid.Igatahes palun andke nõu kust siis keret tugevdada ja kuidas?Kas siis torusid keevitades või kuidagi muidu igatahes oleks hea kui auto on ikke sõiduato välimusega ja tugeva kerega.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Ker esimene väsimuse tundemärk on uste nihelemine ebatasasel teel sõites või nagisemine.Muidugi nüüd nii ruttu ikka ei lagune see kere kui ralliautodel.Aga aitab ju ainult madalamaks laskmine,topelt stabika paigaldus ette ja topelt amordid ette ja taha(kui omal on keevitamise võimalus).Kere laguneb enamasti eest,lanseka,vaheseina ja esi ukseposti vahelt.Seal on küll tehase poolt pndud tugevdus karbid kuid(esi tiiva all)need koosnevad mitmest tükist kokku punktitult.Ja just need liite kohad lahti arutab.Sinna aitab korralik karpide parandus ja pikk 1,5-2mm plaat peale keevitada lanseka pealt kuni ukse posti peale.Katki lõhub veel eest aknaraami nurgad ja tugevad peaks olema veel poolraamid ning loomulikult küljekarbi ribid.Aknaraami nurkadesse keevitatakse lapid veel peale kas sisse või väljapoole.
56506878
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: mess
Päris sport vedrut ikka ei saa, sest sportvedru juures on oluline, et see vedru oleks ka jäik. Maha lõigates, kaotab vedru aga oma survejõudu proportsionaalselt sellega, kui palju maha lõigata.
Lööge nüüd näkku kui tahate aga tuleb välja, et see ei ole nii. Vedru jäikus suureneb :spin
k
karel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
Asukoht: Tartu või Setumaa
Autod: krossi 01

Postitus Postitas karel »

kas asi on tõesti nii hull:puzzled. Auto mul madalaks lastud pole aga ees on küll topelt stabikas ja iga nurga all on originaalist tublisti jäigem gaasiamort. Kerel mingeid väsimuse tundemärke pole küll märganud, aga krossiautole omaselt on teda ka igalt poolt tugevdatud. Oli plaanis panna ka jäigemad vedrud, aga see jutt on mind nüüd hoopis ära hirmutanud. kas kopika kere laguneb nende täiustustega ruttu ära?
b
beast
Suletud kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas beast »

juttu oli topelt amortidest, äkki oskad õpetada kuidas neid paigaldada, pildimaterjal ei teeks ka paha.
m
m-rally
Foorumi kasutaja
Postitusi: 107
Liitunud: 02 Dets 2005 13:13
Asukoht: Vääna-Jõesuu
Autod: vaz 2106, AZLK 2140, Bmw318

Postitus Postitas m-rally »

aga nüüd rallimehed!kui kõrgeks teil om arallikas on tõstetud ja kui jäik on?
p
Priidic
Ladaklubi Liige
Postitusi: 614
Liitunud: 14 Mär 2002 00:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Samara Baltic

Postitus Postitas Priidic »

Topelt tagaamordid:Pilt
9x mõtle, 1x postita!!! :cool:
g
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

Postitus Postitas GhostRider »

aga kas niva esivedrusi on mõttet taha toppida.(head jäigad ja lühemad)
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Niva esivedrud vabas olekus on pea 16cm lühemad kui lada tagumised ja ca 9cm lühemad kui esimesed. Mulle isiklikult tundub, et see on pisut liiga palju:rolleyes Aga katseta ja anna teada meile, ette ehk sobivadki, saad väga madala välimuse igaljuhul...
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
g
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

Postitus Postitas GhostRider »

minu 07 on hetkel ees niva esimesed vedrud.

süsteem on jäik aga eriti madalam, kui originaalis, ei ole.
f
felix
Suletud kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas felix »

Väga lihtne on hankida Sierra (soovitatavalt sedaani) vedrud ja taha panna, auto tagumik muutub jäigemaks ning ka laskub alla poole. Mul oli probleem, et laia veljega enam neljakesi sõita ei saanud, selle lükkega aga sain probleemist lahti, Sierra vedrud ei ole ka mingi eriline välja minek, oli vist miski 50 või 100 kr tükk.
g
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

Postitus Postitas GhostRider »

ot: nimelt vahetan vedrusid ja andke nippe kuidas ma saaksin vedru kerge vaevaga oma asendisse ( kokkusurutult) et siis kuidas vedru kokku suruda, mida selleks kasutada.
ise proovisin auto raskusega vedru kokkusuruda aga ei saaud piisavalt kokkusurutud, et vahele mahuks.:sein
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Vedru tõmmitsad on need imeasjad mis vedrusi kokku surub. ;)
g
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

Postitus Postitas GhostRider »

kuidas see tõmmits välja näeb?
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Algselt postitas: GhostRider
kuidas see tõmmits välja näeb?
Tegin kiiresti ühe joonise. Sinine on vedru ei joonistandu tervet vedruu välja tegin nii nagu ta jääme sinna vahele jääks. Roheline on polt. Ja polti keerates see kus vedru vahel on läheb koomale ja tõmbab vedru kokku.
Vabandan joonise vea tõttu. kiri kus on polt seal peaks olema MUTTER Ehk need rohelised nooled näitavad.Pilt
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kui on kuskil läheduses treipink ,siis puuri-/tsentripukiga saab kah edukalt vedrud kokku surutud. Vastav "taldrik" puki poolele ,teist otsa fikseerivad padruni pihid/pakid ning keerad pukirattast vedru pinge alla. Edasi seod jämedama traadiga ,mille pärast vedru paikapanekut lihtsalt läbi lõikad või teed C-kujulised klambrid ,mida võimalik heebliga eemaldada. Klambritega muidugi ettevaatust ,võid mööda molli saada (!)
Ega Grimesi pakututel kah midagi viga pole ,aga jube tülikas on neid seal rattakoopas lahti kruvida.
Vasta