Originally posted by wax
Vaatasin eile just kodus üht Za Ruljom'i, kus difriülekanded mudelite ja mootorite järgi tabelisse visatud. Kui meeles on, viskan homme siia üles.
Ei leidnud ma enam seda tabelit. Ühe väiksema leidsin:
2101 (1,2) 4,3
21011 (1,3) 4,3
2103 (1,5) 4,1
2102 (1,2) 4,44
Selle järgi tuleb välja, et 02 differ on kiirendamist silmas pidades parim , mis minu jaoks on paras üllatus.
Kahtlen kas lõppkiirus üleüldse suurenebki.Mootorivõimsus on ju suurematel pööretel suurem.Kui sa kiirdifriga või 5k.kastiga mootoripöördeid alla viid,siis saavutad küll kütusekulu kokkuhoidu kuid ei suurenda lõppkiirust.Fiat 131 andmetabelis on kirjas max kiirus 4-da käiguga 165km/h,5-da käiguga 160km/h.
Lõppkiirust saad suurendada vaid siis,kui saad mootori enda pöördeid kõrgemaks tõsta.Aga see läheb juba teemasse sportnukk,-kaan,suurendatud surveaste,vabam hingamine jne.
No proovi siis järele ja anna teistelegi teada.Mis siin tühjalt targutada.Poes maksab uus reduktor 3000kr,minu käest saad selle raha eest 5k.kasti.Kasutatud difri eest tahan 1000kr.Kui paned ise kokku annan sulle 750kr eest Fiati tigu+taldriku 10/39.Olen neist ka teinud tükki 6-7 Lada kiirdifreid.Või 500kr eest taldriku 39 hambaga+ annan paar 01 tigu,proovid kokku sobitada.
Mul 03(10/41) reduktor 500krooniga,küll on kallis ja nõutud 06(11/43) e. 3,9 ülekandega reduktor mida ma 06-te(olenemata aastaarvust) alt pole kunagi leidnud.Seda reduktorit ma alla 1300kr kunagi ei müü.
Pikkade söitudega sai avastatud oma jaok üks asi, millest kirjutaks siin ka.
Sel overmota autol on 4-ne kast (esimesed kolm käiku lühemad) ja kiire diffre taga. 90 km/h on 2500 pöörde juures. Mootoril pördemomendi järgi jöud algab ca 3000 pöörde juures ja 3500 juures on moment max. Kiirused selliste pööretega vastavalt siis 100 ja 110 km/h.
Neil kiirustel on tunda (kuulda), et mootor lööb "nurru", kuna saab oma vajamineva jöu. Väga sobiv suvel, kui kiirusepiirangud sellised ka on. Aga 90 km/h söites kiire diffrega, tugeva tuule vöi lörtsiga (veeretakistus suurem): mootor jääb nörgaks.
Ei julge öelda, et see köigi 1,3 -de viga oleks, kuna vene mootorid on erinevad, aga selle mootoriga tunneks end talvel mugavamana aeglasema (jöulisema)diffrega.
1. 1.3L 05 mootor (varem oli 1.5L -tulemas on kohe 1.7L 4 punkti pritsung)
2. Käimar - 5k.
3. Differ - 3.9 (vähemalt nii oli markeeritud)
Ei ütleks et jääks mingil käigul jänni või lihtsalt olex mootor nõrk. 5k kulged 90Km/h vajutad pedaali ja ongi juba 120Km/h. Siiski pöördemomendi vahe võrreldes 1.5L on tunda kuid jänni niimodi et mootor vedada ei jaksa ja välja sureb ei ole olnud.