1. leht 1-st

VAZ 21011 (5-ne käigukast)

Postitatud: 18 Sept 2005 01:51
Postitas elkur90
kas keegi oskaks öelda kas kuidagi oleks võimalik panna ladale mingi teise auto 5-ne käigukast mis enam vähem klappiks ja mis masina oma see võiks olla??
olen paljude käest küsinud kuid keegi ei oska vastada??:yllatunud

Postitatud: 18 Sept 2005 02:59
Postitas viaccess
Fiat 133, Mirafiori v6i Poola FSO kast peaks k6ige paremini istuma.
Ardil on kindlasti pakkuda neid....

Postitatud: 18 Sept 2005 08:42
Postitas olaaf
lihtsam kas niva või 07 viiene panna..
mis neist headest kastidest lada mootori otsa paned - siis juba fiati kone ka :)

Postitatud: 18 Sept 2005 10:22
Postitas mks113
Algselt postitas: olaaf
lihtsam kas niva või 07 viiene panna..
mis neist headest kastidest lada mootori otsa paned - siis juba fiati kone ka :)
Et kas niva kast sobib 05-le 1:1 ?
Aitäh!

Postitatud: 18 Sept 2005 13:14
Postitas motamees
Algselt postitas: mks113
Et kas niva kast sobib 05-le 1:1 ?
Aitäh!
Sobib.
Vaja tiba nipitada kanduri padja juures ja spidoka väljavõtu mehhanism paigaldada.

Postitatud: 18 Sept 2005 21:22
Postitas Ardi Soovik
Niva käigukasti korral nipitada peale spido pole midagi.Käigukasti padi ja tala tuleb uuema tüübi kastil enivei 5-se oma panna va. vanema tüübi viiene(neid Nivadel pole) kast millel käib neljase kasti padi.Tala võib jääda ka neljase oma,kuid tuleks siis pikemad poldid ja seibed vahele panna.
Fiat 133 käigukastid ladale ei sobi kuna mootor ja k.kast asuvad taga,tegemist sapaka analoogiga.
Olen pannud kümnekonnale Ladale Fiat 131 5k.kaste,kuid hetkel napib stuffi lada komplektsuse jaoks.Tegemist väga vastupidavate kastidega.
Suht lihtsalt on asetatav Fiat 125 e.FSO e.Polonezi 5-ne kast.

Postitatud: 19 Sept 2005 00:19
Postitas zajetz
ma siis lootsin kah panna enda lada mootori otsa ajutiselt fiati 5k kast aga ainuke takistus oli see et õlirõhu andur jääb starterile ette (fiatil starter vasakul) , muidugi tunnel mul juba enne suuremaks lõigatud :D

Postitatud: 19 Sept 2005 07:50
Postitas Ardi Soovik
Vot selles vasakus starteris ongi point.Vanematel Fiat 131-l oli starter paremal,kuid käigukastid olid neljased.Siis kompunnisingi kahest kastist ladale sobiva.Kuid hetkel pole enam neid parempoolse starteriga kodasid,5-k käigukaste mõned on.

Postitatud: 19 Sept 2005 09:06
Postitas mess
Algselt postitas: zajetz
... see et õlu rõhu andur ...
sorry OT pärast aga kas fiati mootorid käivad juba õllega või? :yllatunud :D

Postitatud: 19 Sept 2005 21:06
Postitas ladacruiser
Algselt postitas: mess
Algselt postitas: zajetz
... see et õlu rõhu andur ...
sorry OT pärast aga kas fiati mootorid käivad juba õllega või? :yllatunud :D

no on tähenärija :P

Postitatud: 20 Sept 2005 08:55
Postitas zajetz
ei ei ega fiatil siis andur ette ei jää ladal ikka :P . Ok mess viga on parandatud :D

Postitatud: 20 Sept 2005 09:21
Postitas skahar
Algselt postitas: zajetz
ei ei ega fiatil siis andur ette ei jää ladal ikka :P . Ok mess viga on parandatud :D
mis siis nendel lada viiestel ikka nii häda on, et fiat peab olema....

viiest ei maksa lihtsalt koormata, hea õli sisse ja ok ongi!

paidevei, mis maksab ütleme uus k.kast!? ladale...
kui annab üldse kuskilt osta!

Postitatud: 20 Sept 2005 09:27
Postitas doris
UUs neljane kast on mingi 4000 ja viiene 6500

Postitatud: 20 Sept 2005 20:11
Postitas Ardi Soovik
Vene viiestel on häda.Tehase poolt pandud viletsa kvaliteediga laagrid.Samuti kannavad sünkronisaatorid hammastel vaid 2-5mm ja kui nüüd üldise kulumise tõttu tekivad lõtkud,siis väheneb kandmine kriitilise piirini kustmaalt hakkab juba käike välja loopima.Samuti puudub uuematel (al.2000a) 5k.kastidel peavõlli otsas stopperseib,mistõttu otsamutter kipub lahti tulema.
Sama sisuga on põhimõtteliselt ka Fiat 125 kast.
Sootuks erinev on Fiat 131 kast.
Vene viiest olen poes müügil näinud 7000kr eest.

Postitatud: 20 Sept 2005 20:50
Postitas skahar
Algselt postitas: Ardi Soovik
Vene viiestel on häda.Tehase poolt pandud viletsa kvaliteediga laagrid.Samuti kannavad sünkronisaatorid hammastel vaid 2-5mm ja kui nüüd üldise kulumise tõttu tekivad lõtkud,siis väheneb kandmine kriitilise piirini kustmaalt hakkab juba käike välja loopima.Samuti puudub uuematel (al.2000a) 5k.kastidel peavõlli otsas stopperseib,mistõttu otsamutter kipub lahti tulema.
Sama sisuga on põhimõtteliselt ka Fiat 125 kast.
Sootuks erinev on Fiat 131 kast.
Vene viiest olen poes müügil näinud 7000kr eest.

mnjah... aga reaalselt, mitme tuhande km järel hakkab välja loopima?

Postitatud: 21 Sept 2005 10:30
Postitas doris
uurige motamehe teemast mida tema oma 5k kastiga tegi ja kuidas ;)

Re: VAZ 21011 (5-ne käigukast)

Postitatud: 01 Juul 2018 22:58
Postitas Viin
Kuidas saab Niva viiese kastile spidomeetri väljavõtte, et tagaveolisel kasutada?

Pilt

Pilt

E: Paar analoogset teemat leidsin veel.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewtopic.php?t=7523
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewtopic.php?t=1782

Re: VAZ 21011 (5-ne käigukast)

Postitatud: 02 Juul 2018 19:58
Postitas Hulkur
Võtad selle tagumise korpuse maha. Ja seestpoolt lööd selle pimeda korgi välja... Teine varjant puurid korgile augu ja üritad seda välja urgitseda.. Viimase varjandiga võid seda kesta vigastada ja siis hakkab pärast leemendama.

Re: VAZ 21011 (5-ne käigukast)

Postitatud: 04 Juul 2018 08:27
Postitas zajetz
Kahtlen kas kasti väljund võllil on hambad olemas. Vb tuleb kasti tagumine kaas nagunii maha võtta ja sinna ka hammakas sisse panna.

Re: VAZ 21011 (5-ne käigukast)

Postitatud: 04 Juul 2018 10:34
Postitas Viin
Lugu oligi lühike- mitte midagi sees polnud. Algul piilusin august lootes, et ei pea lahti võtma, kuid ei.
Motamehe teema õpetuste järgi sai kast lahti võetud ja neljase kasti seest vajalikud tükid Niva kasti pandud.
Suur tänu kasutajale Walter nõustamise eest.