K:Ratta kalde reguleerimine
K:Ratta kalde reguleerimine
K:Ratta kalde reguleerimine
Minu autol hakkas esimest kummi sööma seestpoolt, panin siis nööri peale ja selgus et vahe oli umbes 7mm ülevalt sissepoole, silmaga oli ka näha et ratas vahib alt väljapoole.Uurisin asja ja selgus et õõtshoobade puksid on kulunud natuke aga nad on terved veel ja õige vähe tsentrist väljas. Ma nii suurt tööd ei tahtnud ette võtta et need puksid ära vahetada ja kuna alumisel õõtshooval on palju seibe vahele pandud kunagi eelmise omaniku poolt siis arvasin et võtan neid vähemaks , siis saab kaldenurk õigeks.Vaatasin kataloogist järgi seal paistis et on ainult tagumise poldi otsas kaks paksu seibi ja eesmisel pole üldse. Ja nüüd tekkis probleem et kas neid lisaseibe üldse seal vaja on.ehk peab nii olemagi nagu kataloogis näidatud? Pöördun selle probleemiga targemate poole ehk oskab keegi ära seletada kuidas peaks õieti see värk olema . ma mõõtsin ära , need seibid on 3mm paksud mis seal originaalis on tagumise poldi otsas.teisel poolon selle pika poldi va silla tala suhtes tagumine 10mm ja esimese poldi kohal 8,5 mm nii et see vahe ka ei ole minu arust normaalne.kui selle kataloogi järgi vütta siis peaks olema taga 6mm ja ees 0mm nii oleks pikikalle suurem. Jään huviga tarka nõu ootama.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Vaat kõige targemat nõu saad sealt ,kus tegeletakse esisilla reguleerimisega.
Aga kui juba siin oma murega oled ,siis soovitan ikkagi see pukside vahetuse töö ette võtta ,sest stendi pead niikuinii minema oma autoga.
Ise põlveotsas reguleerimine ei anna iialgi õiget tulemust ja kataloogi sirvimine ei anna ammugi midagi ,sest igal autol on see seibide arv ja paksus täiesti individuaalne.
Stendis pannakse esisild paika tagumiste rataste jooksu arvestades. Samuti lähevad arvesse lonzheronide äravajumine (paratamatu Lada juures) ,kere kõverus (avarii) jne.
Kui su autol on näiteks vanad õõtshoovad ,siis tuleks needki parima tulemi saavutamiseks välja vahetada ,sest materjal on surnud ja annab kindlasti mõne teravama laksu juures nats järele ning juba ongi regull mokas.
Samuti peavad olema kadunud kõiksugu liigsed loksud mis tingitud kulunud rooliotstest ,zharniiridest ,logisevatest rattalaagritest ja tagasillapuksidest.
Kui tahad saada head esisilda mis rehve ei söö ning kerget juhitavust kus rool peale pööramist sõidul ise "sirgu tagasi" jookseb ,pead kõik need eelnevalt loetletud jamad üle kontrollima ,remontima ja seejärel autoga stendis ära käima.
Aga kui juba siin oma murega oled ,siis soovitan ikkagi see pukside vahetuse töö ette võtta ,sest stendi pead niikuinii minema oma autoga.
Ise põlveotsas reguleerimine ei anna iialgi õiget tulemust ja kataloogi sirvimine ei anna ammugi midagi ,sest igal autol on see seibide arv ja paksus täiesti individuaalne.
Stendis pannakse esisild paika tagumiste rataste jooksu arvestades. Samuti lähevad arvesse lonzheronide äravajumine (paratamatu Lada juures) ,kere kõverus (avarii) jne.
Kui su autol on näiteks vanad õõtshoovad ,siis tuleks needki parima tulemi saavutamiseks välja vahetada ,sest materjal on surnud ja annab kindlasti mõne teravama laksu juures nats järele ning juba ongi regull mokas.
Samuti peavad olema kadunud kõiksugu liigsed loksud mis tingitud kulunud rooliotstest ,zharniiridest ,logisevatest rattalaagritest ja tagasillapuksidest.
Kui tahad saada head esisilda mis rehve ei söö ning kerget juhitavust kus rool peale pööramist sõidul ise "sirgu tagasi" jookseb ,pead kõik need eelnevalt loetletud jamad üle kontrollima ,remontima ja seejärel autoga stendis ära käima.
See jutt on väga õige ja suur tänu selle eest. see on suur töö ja selle võtan kunagi hiljem ette aga praegu proovin lihtsamalt läbi ajada kuna muid loksusid ei ole siis jätan need tagumised kaks seibi alles ja panen kokku ja et ratta kalle liiga suur ei oleks siis saan lisada lõhikuga seibe juurde.Ma küll praegu peast ei tea kui palju peab ratas seespool olema alt aga kirjaduses kuskil on olemas küll mingid mõõdud.Igatahes suured tänud vastamast.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Logman`il õigus. See mida sa pildilt näed (seibid) on täitsa individuaalne iga auto puhul. Võta siis juba kõik terved seibid ära. Siis pärast lõhikutega seibidega hea mängida.
Silla reguleerimisel/kontrollimisel peab olema auto täislastis. Esiistmetel 2x70kg, tagaistmetel 2x70kg ja pagassis 40kg. Tõstukil (rattad õhus) kontrollida mõttetu. Ka kokkujooks pannakse analoogselt paika. Ka peab auto olema looditud pinnal.
Tõstetud rataste puhul ongi loomulik, et ratta kaldenurk täitsa vale (vedru pikendajatel/lühendajatel tuleks ka ette võtta silla reguleerimine).
Esimestel/tagumistel seibidel eri ülesanne. Mõlemad korraga pannes muudavad kaldenurka. Erinevalt pannes muudab ka ette/taha jooksu.
Ise kaldeid paika saada pea võimatu. Kokkujooksu on ise võimalik regullida.
Silla reguleerimisel/kontrollimisel peab olema auto täislastis. Esiistmetel 2x70kg, tagaistmetel 2x70kg ja pagassis 40kg. Tõstukil (rattad õhus) kontrollida mõttetu. Ka kokkujooks pannakse analoogselt paika. Ka peab auto olema looditud pinnal.
Tõstetud rataste puhul ongi loomulik, et ratta kaldenurk täitsa vale (vedru pikendajatel/lühendajatel tuleks ka ette võtta silla reguleerimine).
Esimestel/tagumistel seibidel eri ülesanne. Mõlemad korraga pannes muudavad kaldenurka. Erinevalt pannes muudab ka ette/taha jooksu.
Ise kaldeid paika saada pea võimatu. Kokkujooksu on ise võimalik regullida.
C
No nii, võtsin seibe vähemaks neli millimeetrit ja ratas seisab palju paremini . Alt väljapoole ta igaljuhul enam ei ole ja sõita on ka väga normaalne. See eelnev jutt on kõik õige aga kui mul puksid ikka päris läbi lähevad siis ehk tuleb nad ära vahetada ja siis stendi minna.See stendi värk maksab ka ikka midagi.Esialgu tundub et sai hoovi peal ja põlve otsas tehtud hea vähemalt ajutiseks.
Pukside kohta nii pallju, et ma vahetasin neid. Peale vahetust olen sõitnud umbes 5000 km ja puksid on juba läbi. See on selge märk pukside ebakvaliteetsusest. Mu sõidumaneer pole ka kõige "leebem" olnud, kuid puksid peaks siiski rohkem kestma.
Ma ei tea kas ka mõned mittevenemaised tootjad toodavad Ladale esisilla pukse, aga kui toodavad siis tasuks kindlasti neid eelistada.
Ma ei tea kas ka mõned mittevenemaised tootjad toodavad Ladale esisilla pukse, aga kui toodavad siis tasuks kindlasti neid eelistada.